More stories

ClickValue breekt lans voor bestaande klanten

De waarde van bestaande klanten is heel hoog, maar wordt onderschat door online marketeers. “De focus ligt heel erg op de acquisitie van nieuwe klanten. Het optimaliseren van de waarde van de bestaande klanten is vaak een ondergeschoven kindje,” vindt Daniel Markus van ClickValue.

Contentmarketing

The Walking Dead: live game op Facebook

Met een live game op Facebook hebben de Duitse zenders RTLII en FOX twee nieuwe seizoenen van Zombie-serie The Walking Dead aangekondigd. Fans konden het verloop real time sturen door te reageren op de twee YouTube-sterren die de hoofdrol in de game hadden.

Customer Engagement

Trivago zweert bij het advertentiemodel

De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.

Travel

Google breidt AMP technologie uit naar advertenties

Google gaat zijn AMP technologie waarmee mobiele webpagina’s sneller kunnen worden geladen, uitbreiden naar zijn zoekdienst en advertenties.

Online advertising

Datatrics: benut data en machine-learning voor relevante customer journey

Het gemiddelde bedrijf heeft minstens vijf losse marketingtools. De grote uitdaging is hoe die data aan elkaar kunnen worden geknoopt tot een 360-graden klantbeeld zodat je in alle kanalen relevant communiceert met de klant, onder andere met e-mailmarketing. Het Nederlandse bedrijf Datatrics speelt handig op dit vraagstuk in.

E-mailmarketing

Beata Linz over de ontwikkeling van e-mail bij Nike

Voor veel e-mailmarketeers is het dé grote uitdaging; hoe kun je e-mailmarketing naar het gewenste niveau brengen binnen je organisatie? En belangrijker: Hoe krijg je hier de mensen in de organisatie met je mee? Beata Linz, een van de grondleggers van dit medium binnen NIKE, blikt terug op de ontwikkeling van het kanaal e-mail en vertelt over alle obstakels die overwonnen moesten worden om e-mailmarketing binnen multinational NIKE groot te maken.

E-mailmarketing

Matthew Ogle van Spotify naar Instagram

Matthew Ogle, die bij Spotify verantwoordelijk was voor Discover Weekly, verhuist naar Instagram. Na twaalf jaar muziek wil hij eens wat anders.

Social

Havas belooft met platform voor geautomatiseerde advertentieverkoop ‘volledige transparantie’

Havas Group lanceert een platform voor geautomatiseerde advertentieverkoop die volledige transparantie moet bieden: de Client Trading Solution (CTS). Het platform is al ingezet door de Spaanse telecomreus Telefónica.

Programmatic

CM koopt technologie voor papieren bulkpost

Telecombedrijf CM uit Breda koopt twee Duitse sms-dienstverleners en haalt daarmee ook nieuwe oude technologie in huis: postverzending.

Mobile

Stappenplan voor het testen van voice search via SEA

Een maand geleden vond in Bologna het SEA-event Adworld Experience plaats. Tijdens het event was onder andere “PPC Hero’s #1 […]

Search

Europese internetreclame naar 42 miljard (+12%)

Adverteerders gaven in 2016 42 miljard euro uit aan online reclame. De groei wordt met name veroorzaakt door meer uitgaven aan mobiele display en mobiele search.

Online advertising

Facebook stelt introductie videoprogrammering uit

Facebook stelt de introductie van zijn eigen videoprogrammering uit. Pas aan het einde van de zomer zullen de eerste programma’s te zien zijn, weet Recode.

Facebook

Campagnepanel: ‘Kloon-campagne van Instagram Stories’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de eerste internationale on- en offline campagne van Instagram Stories.

Campagnes

‘Er woedt een storm in reclameland’

“Er is een grote storm gaande en als online reclameindustrie moeten we extra ons best doen om niet te verliezen”, aldus topman Dominique Delport van Havas Group.

Online advertising

RTB House: ‘Relevante banners door deep-learning’

Banners die op basis van deep-learning worden geselecteerd behalen een hogere CTR dan wanneer mensen bepalen welke advertenties aan wie worden getoond. Dit vertelt Cyril Westerhof van RTB House tijdens Conversion 2017.

Singularity