More stories

Adverteerders krijgen zelfbediening op Snapchat

Een admanager en certificatieprogramma voor partnerbedrijven rollen eindelijk uit de stallen bij Snapchat. Het fotobedrijf biedt de markt, na lang talmen, nu de middelen om op wat professionelere en grootschaliger wijze reclame uit te venten op Snapchat.

Online advertising

Hotelchamp maakt diensten self-service

Hotelchamp heeft een nieuw platform gelanceerd waarmee hoteliers zelf de bepalen welke tools ze inzetten om directe boekingen te genereren op hun website. Daarnaast geeft het hen real-time inzicht in de data en performance.

Travel

Adverteren op Facebook: vergeet klikken, richt je op kopers

Jarenlang hebben wij gepredikt dat onze optimalisaties en analyses meer inzichten en een hoger resultaat geven dan de geautomatiseerde campagnes. De tijd begint ons echter in te halen, algoritmes worden steeds slimmer en handmatige campagnes leveren niet altijd meer betere resultaten. We gaan in deze blog daarom in op de vraag: “Zijn klikkers ook kopers?”

Facebook Advertising

NetBooster Groep fuseert met dataspecialist Artefact

NetBooster Groep, in Nederland bekend met zijn label metapeople, is van plan te fuseren met Artefact. De bedrijven denken samen beter de internationale markt voor datagedreven online marketing te bedienen.

Analytics

Het geheim van een goede landingspagina

Hoe maak je een goede landingspagina? Onderstaand geef ik een aantal praktische tips en voorbeelden die je kunt gebruiken om de eerste indruk die een bezoeker op je site of landingspagina heeft een goede opvolging te geven.

Conversie
Premium

Hoe de nieuwe online horizon van Boskalis tot stand kwam

Een nieuwe corporate website voor klanten zoals olie-, gas- en windenergiemaatschappijen, havenexploitanten en overheden, investeerders, medewerkers, werkzoekenden, pers en partners waarop alle bedrijfsactiviteiten worden belicht – dat was de opdracht die wij kregen van Boskalis. De site is bovendien de blauwdruk voor veertien subsites. Diversiteit in goede banen leiden was dus de grootste uitdaging bij dit project.

Digital Agencies

Telefonische klantenservice mag niet meer kosten dan basistarief

Per 1 juli 2017 mogen bedrijven voor hun telefonische klantenservice niet meer kosten in rekening brengen dan het basistarief. Op dit moment geldt nog een maximaal informatietarief van 1 euro per minuut.

Customer Service

Nieuwe editie Stuiveling Open Data Award van start

Prins Constantijn van Oranje heeft vorige week een nieuwe editie van de Stuiveling Open Data Award (SODA) geopend. Als Special Envoy bij Startup Delta riep hij in een videoboodschap tijdens de Accountability Hack mensen op hun toepassingen met open data in te zenden.

Analytics

Vijf nieuwe Adwords-ontwikkelingen die je moet weten

Er zijn wat grote AdWords-ontwikkelingen geweest. Smart bidding strategieën, meer inzicht in kwaliteitsscores, smart display campagnes, shopping ads in het Display netwerk, promotie-extensie en ga zo maar door. Maar wat zijn nu de AdWords-ontwikkelingen waar je écht iets mee moet, om niet achterop te raken?

Online advertising

Eerste partners voor Apples Business Chat

LivePerson, Salesforce, Nuance en Genesys zijn de eerste partners voor Business Chat, de klantenservice die Apple in iOS 11 introduceert.

Customer Service

KPN sluit klantenservice in Eindhoven

KPN sluit per 1 januari zijn afdeling klantenservice in Eindhoven. Ongeveer driehonderd mensen verliezen daardoor hun baan, meldt het ANP.

Customer Service

Start-up helpt dynamische programmatic video-ads bouwen

Een nieuw bedrijf uit Amsterdam ontwikkelde een platform om ‘gepersonaliseerde’ online videocommercials te maken voor programmatic exchanges. Iedere dag genereert We Adapt makkelijk honderden verschillende videocommercials per klant.

Facebook

Hoe Holiday Cars, Vacanceselect en D-reizen databasemarketing toepassen

Databasemarketing is bij veel reisbedrijven een ondergeschoven kindje in de marketingmix, is de ervaring van Willem van der Steen, oprichter en CEO van PI Marketing. “Natuurlijk wordt bulk e-mail als irritant ervaren.” Drie praktijkvoorbeelden van hoe het wel moet.

E-mailmarketing

Start-up zet blockchain in tegen GDPR-problemen

De nieuwe privacywetten van mei 2018 slaan enorme deuken in datagedreven marketing als uitgevers en adverteerders hun praktijk niet aanpassen. Start-up Faktor heeft een op blockchain gebaseerde oplossing gevonden.

Blockchain

Europese tv-zenders samen in programmatic video

Drie van Europa’s grootste televisiebedrijven richten de European Broadcaster Exchange op. Ze voegen hun programmatic videobereik samen als tegenwicht van Facebook en Google.

Online advertising