Nicky Levinschi nieuwe directeur ZIGT Nederland
Nicky Levinschi is per 1 april actief als de nieuwe algemeen directeur van mediabureau ZIGT.
Nicky Levinschi is per 1 april actief als de nieuwe algemeen directeur van mediabureau ZIGT.
Instagram realiseerde in 2021 een omzet van 32 miljard dollar, omgerekend 27 procent van de totaalomzet van moederbedrijf Meta.
Misschien is het wel een wereldprimeur, het targetingsysteem voor online reclame van start-up Rayn. Het is gebaseerd op een geraffineerd Google-concept en wordt gebouwd door serie-ondernemer Tim Geenen en drie compagnons.
team5pm neemt social media bureau Lijm Amsterdam over. Daarmee versterkt het bureau de specialistische kennis van sociale platformen waaronder TikTok, Instagram en Snapchat.
Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.
Fama Volat lanceert een nieuw onafhankelijk bureau dat de brug slaat tussen creatieve en mediabureaus: The Next Aurora. Met een eigen benadering, waarbij onder meer communicatieplanning, generatieve AI en PR samenkomen.
Alphabet, moederbedrijf van Google, overweegt de overname van HubSpot, een bedrijf met een marktwaarde van 35 miljard dollar. Er zou gesproken zijn met adviseurs van Morgan Stanley, want grote overnames als deze liggen tegenwoordig gevoelig.
Niet één, maar twee vernieuwde reclamecodes zijn per 1 april 2024 in werking getreden. Naast de al langer bestaande Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA), bestaat er nu ook een reclamecode voor alle alcoholvrije dranken: de Reclamecode voor Alcoholvrije Varianten van Alcoholhoudende dranken (RvAVA).
Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.
Advertenties in podcasts hebben, volgens een onderzoek van Kantar, de meeste impact sorteren bij het vergroten van advertentie- en merkbekendheid en propositiebekendheid.
De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2024 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en interactieve werk dat Nederland afgelopen jaar te bieden had.
Kanaaleigenaren op Telegram die ten minste 1000 abonnees hebben, kunnen voortaan geld verdienen met advertenties die in hun kanalen worden getoond. Het bedrijf beloont gebruikers met zogenoemde Toncoins op de TON Blockchain die op elk moment kunnen worden uitbetaald.
De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).
Dit rapport analyseert de ontwikkelingen op de Nederlandse markt voor retailmedia in 2024 en benoemt de belangrijkste spelers, marktveranderingen en […]
De rebranding van T-Mobile naar Odido pakt goed uit voor het telecombedrijf. De merk-KPI’s liggen hoger en het bedrijf heeft er meer klanten door gekregen.