More stories

Jort Kelder wint hoger beroep tegen Google over nepadvertenties

Tv maker Jort Kelder heeft in hoger beroep een tegen Google gewonnen. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelt dat Google te weinig heeft gedaan om nepadvertenties met de beeltenis van Kelder te weren.

Online advertising

Viktor van der Wijk nieuwe managing director UM

Viktor van der Wijk start per 2 april als managing director bij mediabureau UM. Hij volgt daarmee Carolien van ’t […]

Digital Agencies

Groter is niet altijd beter: hoe je als kleiner bedrijf concurrentievoordeel haalt uit data

Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.

Data

Friends of Search 2024 recap: AI, AI, AI en de rest

Friends of Search 2024 bracht professionals samen om inzichten, vernieuwende strategieën en toekomstige ontwikkelingen te verkennen.

Search
Premium

The Cirqle met partnerprogramma voor bureaus

Influencerplatform The Cirqle begint een partnerprogramma voor media- en marketingbureaus. Bovendien koppelt het Nederlandse bedrijf met Youtube en Shopify.

Influencer marketing
Premium

Emerce Retail: ‘Webwinkels, stop met SEO. Maak je eigen content’

Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”

Online marketing

Shampoo Bars en HEMA winnen Friends of Search Awards 2024

Tijdens Friends of Search 2024 zijn de winnaars van de Friends of Search Awards 2024 bekendgemaakt. In de categorie ‘Beste SEA’ (PPC) ging Shampoo Bars er met de overwinning vandoor. In de categorie ‘Beste SEO’ versloeg HEMA de concurrentie.

Search

OOH platform Sage+Archer gaat verder als Vistar Media

Sage+Archer zal voortaan verder gaan onder de naam Vistar Media. Naast het inkoopplatform voor digital out-of-home (DOOH), biedt het nu ook een supply-side platform en lokale ondersteuning voor buitenreclame-exploitanten in Europa.

Online marketing

M2|OC verzorgt mediastrategie Bike Totaal

Fietsretailer Bike Totaal, onderdeel van Dynamo Retail Group, heeft na een proef van drie maanden gekozen om ook voor de lange termijn samen te gaan werken met mediacommerce-bureau M2|OC. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, -planning en -inkoop.

Online marketing

Terug van nooit weggeweest: nepadvertenties met bekende Nederlanders

Terug van nooit helemaal weggeweest: Online advertenties op sociale media en zoekmachines beloven gouden bergen als je aandelen of crypto’s investeert. Met als lokkertje: een Bekende Nederlander die dagelijks tot wel 6000 euro per dag verdient, met slechts een inleg van 250 euro. Wie toehapt wordt plat gebeld, gemaild en onder druk gezet om nog meer geld te storten.

Online advertising

Herre Deurloo nieuwe e-commercemanager van Amac

Herre Deurloo is in dienst getreden als nieuwe e-commerce- en categoriemanager van Apple-specialist Amac. In die rol is hij verantwoordelijk voor alle e-commerce- en marketingactiviteiten en het gehele accessoiresassortiment van Amac.

Online marketing

AI beheerst programma Emerce Digital Marketing Live!

Sony realiseerde een spectaculaire kostendaling voor productlanceringen. Hoe belangrijk was AI hierin? Martin Andersen van Sony vertelt er meer over op Emerce Digital Marketing Live! op donderdag 6 juni in de Beurs van Berlage.

Marketing

Sjef Kerkhofs managing director Franke Media voor internationalisering

Sjef Kerkhofs verruilt de functie van managing director bij Positive NL voor de vergelijkbare positie bij Franke Media. Dat is een uitgever van kortingssites.

Affiliate marketing
Premium

Oprichters van Home lanceren influencermarketingbureau Combo

Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.

Influencer marketing

Bauhaus kiest N=5 als lead campagne bureau

Na een korte bureau oriëntatie heeft Bauhaus, de belangrijkste bouwmarkt van Duitsland, voor N=5 gekozen als strategisch partner op het gebied van merkpositionering en campagnes. De bouwmarkt heeft vier vestigingen in Nederland en een groeiend marktaandeel.

Online marketing