ABN start eerste ‘sociale zoekmachine’ van Nederland
ABN AMRO is naar eigen zeggen de eerste sociale zoekmachine van Nederland gestart. Via The Good Search zijn makkelijker sociale ondernemingen te vinden.
ABN AMRO is naar eigen zeggen de eerste sociale zoekmachine van Nederland gestart. Via The Good Search zijn makkelijker sociale ondernemingen te vinden.
Wat is nou daadwerkelijk de waarde van een online advertentie-impressie? Het is een steeds terugkerende discussie, waar het definitieve ei nog niet over is gelegd.
TamTam en Estate Internet bouwen de komende vier jaar samen verder aan het nieuwe platform van De Haagse Hogeschool. De website wordt volgens beide partners beter afgestemd op de verschillende doelgroepen.
CRM Partners Group heeft brightONE IT Services BV overgenomen. Met de overname verwacht het Nederlandse bedrijf marktleider te worden op het gebied van customer engagement.
DEEN supermarkten heeft sinds deze maand via affiliate marketing-netwerk zanox al zijn boodschappen voor het affiliateprogramma ter beschikking gesteld. Tot dusverre beperkte het aanbod zich tot bloemen.
Schiphol heeft zijn site en app in het nieuw gestoken. Dit markeert voor de luchthaven de grote stap in de digitale transformatie die het komende jaren doorloopt.
Welke marketeer wil dat nu niet: snel en efficiënt klantgedrag voorspellen en strategische upsell-mogelijkheden identificeren? ClearPredictions is nu al nauwkeuriger dan Google Prediction, zegt bedenker Onno Pistorius.
Reclameverkoper Ster gaat komend jaar met programmatic beginnen. Dat zegt Frank Volmer, die in september begon als nieuwe directeur, in het nieuwste nummer van Adformatie.
Googles browser Chrome gaat voortaan Flash-content alleen nog in HTML5 weergeven. Voorlopig alleen voor een beperkte groep gebruikers en uitsluitend vanaf versie 55.
IT-dienstverlener 2ML toont sinds kort op haar website een live servicebeoordeling door klanten. Eerder opende het bedrijf ook al een ‘Customer Happiness Center’. Zijn deze elementen uit de B2C-wereld trendy gimmicks of it er een filosofie achter de stappen?
Uitgeverijen, mediabureaus en internetplatformen profiteren beperkt van de groei in de online advertentiemarkt. Facebook en Google pakken het grootste deel van de poet en investeren het in nog betere reclametechnologie.
Marketingexpert Marco Derksen is samen met UvA-hoofddocent Marketingcommunicatie Guda van Noort toegetreden tot de DDMA Privacy Autoriteit.
Bij Chevrolets ‘positiviteitspomp’ loggen automobilisten in met hun Twitter- of Facebook-account. IBM’s supercomputer Watson meet vervolgens hun online sentiment. Hoe positiever, hoe meer gratis benzine ze krijgen.
De Amsterdamse modewinkels benutten de mogelijkheden om klanten te werven en te binden onvoldoende. Dat blijkt uit onderzoek van het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam (HvA).
De massamediale wervingscampagnes van de Rijksoverheid – ‘Werken bij het Rijk’ – zijn een aantal jaren geleden ingeruild voor online content. De focus ligt nu op de de doelgroep en inhoud van het werk. Social Media Manager Tim van Waard: ‘We hebben bij het Rijk ontzettend veel doelgroepen, disciplines en werkniveaus. Het is heel moeilijk om met algemene termen de juiste mensen aan te spreken. Online job branding past daar veel beter bij.’