More stories

Eneco lanceert chatbot in Facebook Messenger

Eneco gaat, naar eigen zeggen als eerste energieleverancier in Nederland, de dialoog aan met klanten door middel van een intelligente chatbot in Facebook Messenger.

Customer Service

RTL claimt primeur met digital product placement

Bij RTL kunnen voortaan, zowel op tv als online, virtuele producten in bestaande producties worden ingelast. Je zou het digital product placement nieuwe stijl kunnen noemen. Goede Tijden Slechte Tijden had maandag de primeur.

Native advertising

Meer conversies tegen lagere kosten: optimaliseer je CPA

Wanneer het doel van je campagne is om direct response te creëren of mensen binnen je doelgroep te bereiken die bereid zijn om een aankoop/aanvraag te doen, is CPA oftewel cost per aquisition één van de belangrijkste metrics om het succes van je campagne te meten. Op basis van de CPA kun je op elk gewenst niveau binnen Google AdWords en per targetingmethode zien of er voldoende marge behaald wordt. Je CPA kun je op verschillende manier positief beïnvloeden, waardoor de winst van jouw campagne zal toenemen.

Online advertising

‘Cross device tracking niet het grote probleem, dat komt uit andere hoek’

Is het een groot probleem dat er nog steeds geen totaaloplossing is voor cross device tracking? Dat blijkt wel mee te vallen. Het echte probleem komt uit een andere hoek.

Analytics

Arsenal: ‘Content moet je lokaal maken’

Personalisatie is de grootste uitdaging voor de content van Arsenal FC, stelt content manager Tom Hines. “We hebben een enorme fanbase wereldwijd, met fans in het Verenigd Koninkrijk, Amerika, India, Indonesië… en ze reageren allemaal net iets anders. Dus hoe kunnen we al die doelgroepen verschillend benaderen zonder honderden internationale journalisten in te huren?”

Contentmarketing

Instagram grootste adverteerder op Facebook, Twitter geweerd

Instagram blijkt de grootste adverteerder van Facebook, maar Twitter mag er niet adverteren. Dat stelt Sensor Tower in een nieuw rapport.

Facebook

Alweer nieuwe productdirecteur voor Twitter

De onrust in de top van Twitter is nog niet voorbij. Het Amerikaanse bedrijf heeft Keith Coleman van Yes Inc. als chef producten benoemd. Hij is al de derde in een jaar.

Twitter/X

Computer vision: the next big thing

Gezichtsherkenningstechnologie wordt steeds krachtiger. Naast zeer nauwkeurige herkenning van personen is het nu zelfs mogelijk de emoties van gezichten te lezen. Een nieuw marktsegment met tal van nieuwe spelers en kansen. Zowel off- als online. Van marketing tot e-commerce.

Marketing
Premium

IAB met grote herziening regels in app-advertising

Het Interactive Advertising Bureau (IAB), dat wereldwijd reclamestandaarden uitzet, wil de regels voor mobiel adverteren opfrissen.

Online advertising

Webcare Albert Heijn en Lidl menselijker

De webcaredienst van Albert Heijn is de afgelopen maanden een stuk persoonlijker geworden. Dat vertelde Loeske de Witte gisteren op het Social Service Congres in Nieuwegein. “Klanten vonden ons afstandelijk en emotieloos”.

Customer Service

Reiswinnaars Website van het Jaar-verkiezing bekend

TUI en VakantiePiraten.nl zijn de winnaars van de verkiezing Website van het Jaar in de categorie Vakantie & Toerisme. Voor TUI is het de derde keer op rij dat zij de felbegeerde prijs Populairste Website in de wacht sleept. VakantiePiraten.nl is voor de tweede maal Beste Website volgens het Nederlandse publiek.

Travel

Dit zijn dé trends in social media marketing voor 2017

De gemene deler van de meeste social media trends voor 2017 is een verdere integratie van social media in het dagelijks leven. Wat dit het komende jaar voor jou als marketeer of entrepreneur betekent, lees je hier.

Social

Klantencommunicatie KLM straks grotendeels via chatapps

KLM wil in de toekomst een deel van zijn webactiviteiten gaan verplaatsen naar chatapps na het enorme succes van Facebook Messenger als servicekanaal. Ook wil de luchtvaartmaatschappij gaan samenwerken met partners om aanvullende diensten in Messenger te verkopen. Dat vertelde Karlijn Vogel-Meijer van KLM gisteren op het Social Service Congres van BBP Media in Nieuwegein.

Customer Engagement

Gebruik chatbots bij webcare nog zeer bescheiden

Het gebruik van berichtendiensten als WhatsApp, Facebook Messenger en ook Snapchat is het afgelopen jaar alleen maar toegenomen. Steeds meer organisaties zetten deze actief in voor webcare, zo blijkt uit het onderzoek Stand van Webcare 2016, dat gisteren werd gepresenteerd op het Social Service Congres in Nieuwegein.

Customer Service

Winnaar Website van het Jaar 2016: Politie.nl

Politie.nl is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2016’. Voor de tweede keer sinds de start van de verkiezing wint de Politie deze felbegeerde titel. Het team achter Politie.nl nam tijdens de feestelijke uitreiking in B. Amsterdam de felbegeerde Award in ontvangst.

Online marketing