More stories

Behavioural targeting: zijn pseudonieme gegevens wel zo onschuldig?

Behavioural targeting is een krachtig marketingmiddel, maar hoe werkt dit precies en mag dit middel zomaar toegepast worden? En gaat de nieuwe Europese Privacyverordening nog wat veranderen aan hoe dit toegepast mag worden?

Legal

Nieuwe strategie Newzoo: mobile analytics

De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.

Analytics

Van der Valk test roomserviceapp

Van der Valk gaat volgende maand de app van Startupbootcamp-starter MyStay testen. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend op Demo Day Smart City & Living in Amsterdam.

Travel

Ook de marketeer is zomaar een consument (infographic)

Marketeers doen onderzoek naar consumenten, maar zelden naar zichzelf. Wat er soms toe leidt dat men elkaar niet helemaal begrijpt. Maar zijn marketeers wel zoveel anders? Niet volgens deze infographic van Column Five en Newscred. Zo blijken marketeers hetzelfde gedrag te vertonen wanneer ze online winkelen als (doorsnee) consumenten.

Analytics

Loyale klanten belonen: wanneer is het juiste moment?

De huidige technologie zorgt er voor dat onze behoeftes steeds sneller en directer kunnen worden vervuld, zogeheten instant gratification. Daar krijgen we een goed gevoel van dankzij ons dopamine systeem en daarom belonen bedrijven hun klanten voor hun loyaliteit. Hoe pas je die honger naar snel, sneller, snelst nu toe in loyaliteitsprogramma’s en wanneer is het juiste moment om die honger te stillen?

Customer Loyalty

IKEA beperkt aantal reclamepartners

Retailer IKEA gaat de komende tijd gebruik maken van de reclamebedrijven van GroupM en Dentsu Aegis Network. Voorheen deed IKEA zaken met vijf houdstermaatschappijen.

Creative

Oscar van Veen start FIT digital natives

Voormalig Mangrove-directeur Oscar van Veen richt samen met FIT People een nieuw detacherings- annex werkbedrijf op: FIT DNA. “Life long employment is niet meer dan deze tijd. Wij helpen financiële en online specialisten hun werkend bestaan flexibeler in te delen. Niet de grenzen van organisaties maar de ontwikkeling van individuen staat centraal.”

Strategy

Scoor deze #Sportzomer op Twitter

Met dit weekend de finale van #Euro2016, het EK Atletiek en #TDF2016 in volle gang en #Rio2016 in aantocht hebben we een rijk gevulde sportzomer. Op voorhand is één ding duidelijk: meer dan ooit zullen sociale media hierbij een hoofdrol spelen. Vooral Twitter heeft zich bewezen als platform bij uitstek voor het delen van live sportmomenten. Hoe kun je als merk hierop inspelen?

Twitter/X

Influencer marketing: wat is de inzet van een vlogger waard?

Jongeren staan urenlang in de rij voor een handtekening van EnzoKnol, om een potje te gamen met Yarasky of om make up tips te krijgen van NikkieTutorials. Nederlands bekendste vloggers hebben een achterban waar je u tegen zegt. De media aandacht die zij weten te creëren is enorm. Zo weet NikkieTutorials met haar kanaal in twee maanden tijd ruim 19 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Zij heeft met haar video’s ook het grootste sociaal bereik. Over game-kanaal Yarasky verschenen de meeste berichten, met 185.742 vernoemingen op social media. Dit blijkt uit media onderzoek van Clipit.

Contentmarketing

Hans Maltha (DDA): ‘De markt internationaliseert’

Hans Maltha, oprichter van Burst en bestuurslid van DDA, vertelt op Cannes Lions over de internationalisering van de markt: “Niet alleen aan de business kant maar ook aan de talentkant. Daarom is het belangrijk om aanwezig te zijn op Cannes en je gezicht te laten zien naar de internationale partijen en ook dat talent.”

Digital Agencies

‘De middenmoot en visielozen overleven de shake-out niet’

Het jaar 2016 heeft al meerdere verrassende overnames en investeringen in de bureauwereld gezien. De managementbuyout van de The Valley is het meest recente voorbeeld daarvan. We vroegen CEO Philip Kok naar zijn visie op de markt en de positie van het bureau daarin.

Digital Agencies

TamTam bouwt 21dimes.nl voor North Sea Jazz

Aan de vooravond van het North Sea Jazz-festival in Rotterdam lanceert BNP Paribas de site 21dimes.nl.

Digital Agencies

‘Snapchat is top of mind onder marketeers en bureaus’

“Snapchat stond volop in de belangstelling in Cannes. Iedereen wil er iets mee, alleen de meeste weten nog niet zo goed wat”, stelt Marcel van der Heijden van a friend of mine. “Voor veel merken is Snapchat niet interessant op dit moment. Voor wie het wel interessant is, kunnen met experimenteren erachter komen voor welk deel van hun doelgroep daar goed op reageert.”

Social

Oud CTO Facebook in bestuur Twitter

Voormalige Facebook CTO Bret Taylor gaat het bestuur van Twitter versterken. Taylor is CEO van de startup Quip.

Twitter/X

Nieuw label Greenberry voor corporate innovatie

Digitaal bureau Greenberry lanceert onder de naam ‘Disrupted by Design’ een nieuwe label. Dat beoogt om de startupmanier van denken naar de bestuurskamers van grotere bedrijven te brengen.

Disruptie