More stories

Chestnote haalt 650.000 euro op

Het Antwerpse Chestnote haalt met zijn gelijknamige chatapp 650.000 euro op bij investeerders Nova Reperta Holding, imec.istart (imec) en Martin Raeymakers (AR Metallizing).

Social

‘Twitter werkte aan app voor ontwikkelingslanden’

Twitter heeft naar verluidt een aparte berichtenapp ontwikkeld voor ontwikkelingslanden, maar die heeft nooit het daglicht gezien omdat het bedrijf in september de programmeurs naar huis stuurde.

Twitter/X

Minder budget display advertentie door marketingattributie

Een beter beeld van welk kanaal heeft bijgedragen aan de conversie leidt tot een betere verdeling van marketingbudget. Maar in hoeverre heeft de marketeer het idee dit goed in praktijk te brengen?

Conversie

Recordjaar voor Adobe

Adobe sluit een recordkwartaal af, waarin de omzet steeg naar 1,61 miljard dollar en de nettowinst naar 399 miljoen. Dat was ook nog boven verwachting van analisten.

Creative

Trends voor Corporate Video in 2017

Video wordt steeds belangrijker in de marketing- en communicatiemix voor bedrijven. In de meest recente uitgave van Streaming Magazine worden de belangrijkste trends op het vlak van Enterprise Video’s besproken.

Webcasts

‘Waarom iedereen een adblocker moet installeren’

Het online advertentiesysteem brengt te grote risico’s met zich mee voor websitebezoekers, vindt onderzoeksjournalist Maurits Martijn van De Correspondent, die daarom een groot voorstander van adblockers is. In gesprek met Hans Voorn legt hij tijdens Performance 2016 zijn bezwaren uit.

Online advertising

Hoe zet je conversie-attributie op in Google Analytics?

Zeven op de tien marketeers vinden conversieattributie belangrijk maar 40 procent weet niet hoe ze dit moeten aanpakken, blijkt uit onderzoek van Adroll. Bram de Jonge geeft tips aan Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Analytics

Maar weinig Amerikanen weten wat een chatbot is

Maar weinig Amerikanen – een op de vijf – weten wat een chabot is. Dat blijkt uit onderzoek van DigitasLBi. Het goede nieuws: consumenten zijn best bereid om met chatbots te communiceren.

Customer Experience

Cadeaukaart blijft populair

Cadeaukaarten en -bonnen in welke vorm ook zijn nog steeds erg populair. Dat blijkt uit de grote hoeveelheid beschikbare kaarten […]

Customer Loyalty

Hoe dialoogmanagement klantenservice slimmer maakt

Een call center of helpdesk functioneert vaak als een firewall tussen frontoffice en de klant en tussen frontoffice en backoffice. Wie echt met klanten in gesprek wil gaan, moet af van deze traditionele opzet. Door Skype for Business te combineren met een dialoogmanagementplatform kun je dialogen tussen klanten, medewerkers, groepen en partners in alle kanalen managen en integreren in het business proces. Bijkomend voordeel: het is voordeliger en effectiever dan de huidige manier van werken.

Customer Service

Personalisatie: resultaten uit het verleden…

Online personalisatie is voor velen één van de grote prioriteiten. Dat is niet zo verwonderlijk: de consument vraagt om een op maat gesneden klantbeleving, de hoop is dat dit tot meer betrokkenheid leidt. Maar zo’n investering in personalisatie vraagt om de nodige aandacht.

Customer Engagement

Big Data startup wil bijdragen aan transparante transfermarkt bij voetbal

Het nieuwe Big Data platform remiqz uit Amsterdam wil de invloed van makelaars en buikgevoel bij de selectie van voetballers verminderen. Het platform berekent op basis van beschikbare data de actuele marktwaarde van de ruim tienduizend spelers die actief zijn in clubs in Europa.

Analytics

Vier vragen over DMP’s die elke klant gaat stellen

De ene na de andere grote adverteerder kiest ervoor zijn data centraal te stellen in zijn (digital) marketingstrategie en kiest ervoor om een Data Management Platform (DMP) te gebruiken om zijn data maximaal te laten renderen. Onderstaande vier vragen blijven hierbij terugkomen.

Analytics

Belvilla: ‘Vakantiehuizen zijn complexer dan je denkt’

Belvilla bemiddelt bij de verhuur van vakantieverblijven in 24 Europese landen. Dat klinkt simpel, maar het is een complex product met een bijzondere doelgroep, vertelt Director of Marketing Eylard Wurpel. “Mensen willen de controle hebben over hun boeking en stellen daarom zeer specifieke vragen. Of er koffiefilters zijn, bijvoorbeeld.”

Travel

‘Blockchain moet spaar- en loyaliteitssystemen verbeteren’

Blockchain heeft de potentie om in hoog tempo de wereld van customer loyalty te veranderen. Weg met de talloze spaarkaartsystemen. Een digitale grootboektechnologie zorgt voor een verbeterslag.

Customer Loyalty