More stories

Adverteerder kan bij RTL realtime pre-rolls inkopen

RTL biedt adverteerders vandaag de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden op RTL XL.

Online advertising

Goodbyehello haalt inactieve klanten terug

Elk e-commerce bedrijf heeft wel een lijst met inactieve klanten waar niets meer mee wordt gedaan. Reactivatie wordt als te moeilijk of te kostbaar gezien. Goodbyehello heeft van dit probleem zijn businessmodel gemaakt, vertellen oprichters Bart Willems, Nick Rood en René Vetter.

Customer Engagement

Hoe kies je de beste influencer?

Bloggers en vloggers slokken steeds meer van het marketingbudget op. Maar wie past het beste bij je merk en hoe pak je zo’n samenwerking aan? Dorit Roest van het platform TIM legt het uit in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Contentmarketing
Premium

Evident wordt partner Intershop

Digital agency Evident is partner geworden van e-commercesoftwareleverancier Intershop. B2B-organisaties zijn een inhaalslag aan het maken met e-commerce en Evident neemt daartoe de bouwstenen in huis.

Digital Agencies

‘Prestaties native advertenties hangen af van DSP’

Programmatic native advertising verdringen banners in snel tempo. Deze manier van adverteren is flexibel, gemakkelijk en transparant en levert bovendien minder irritatie op bij websitebezoekers, zegt Michel Hoekstra van Ligatus in een gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Native advertising

Voice Search of toch liever typen?

Praten tegen een digitale assistent om het antwoord op je zoekopdracht te vinden of om een pizza te bestellen met extra pepers maar zonder artisjokken. Dit klinkt misschien gek, maar toch gaan we steeds meer deze kant op. Met name op mobiel wordt Voice Search steeds meer gebruikt, bijvoorbeeld als men onderweg is en het simpelweg gewoon erg handig is. Hoever is Voice Search nu eigenlijk al ontwikkeld, waarom is het zo cool, en waarom gebruikt dan niet iedereen het al?

Search

Wanneer is persoonlijk te persoonlijk? (infographic)

Merken onderkennen de noodzaak om relevante boodschappen te sturen aan hun doelgroep. Dat leidt tot minder irritatie bij de consument en meer betrokkenheid. De paradox hierin is dat gepersonaliseerde reclameboodschappen ook al snel als opdringerig worden beschouwd. Zijn er richtlijnen op te stellen hoe je de consument optimaal kan bereiken met relevante informatie zonder dat je de irritatiegrens overgaat? iProspect vroeg 4.500 consumenten in acht landen wat ze vonden van personalisatie in advertenties.

Customer Engagement
Premium

Wunderman aan de slag voor Grolsch

Digitaal bureau Wunderman Amsterdam gaat aan de slag voor bierbrouwer Grolsch. Het bedrijf gaat Grolsch ondersteunen bij de verdere uitbouw van het merk in internationale markten.

Digital Agencies

Facebook kruipt verder richting Slack

Facebook gaat de concurrentie met Slack aan met Custom Integrations, een platform bovenop Facebook Workplace waarmee IT teams hun eigen apps kunnen maken en die kunnen koppelen aan CRM-oplossingen als Salesforce en Zendesk.

Facebook

DSM heeft viral videohit op BrightVibes

DSM is de eerste internationale corporate adverteerder bij BrightVibes en stevent na enkele dagen al af op een miljoen videoviews.

Campagnes

Steeds meer advertentiegeld naar sociale media

Advertenties via sociale media maken in 2019 ongeveer twintig procent uit van de totale advertentiebestedingen. Dat voorspelt Zenith Optimedia, onderdeel van reclamegigant Publicis. Het zou gaan om een bedrag van 50 miljard dollar, waarmee print zou worden gepasseerd.

Social

EU akkoord met overname Linkedin

De Europese Commissie heeft de overname van LinkedIn door Microsoft goedgekeurd. Eerder gaven ook de VS, Canada, Brazilië en Zuid Afrika het groene licht. Er komt geen nader onderzoek naar de overname.

B2B Digital

Het nieuwe zoeken vergt andere data van bedrijven

Google, chatbots, Siri en assistenten als de Amazon Echo en Google Home zijn dermate slim dat ze het online zoeken veranderen. In plaats van te verwijzen geven ze zelf antwoorden. Dit maakt dat marketeers moeten nadenken over de data die zij ontsluiten. Zijn die real-time beschikbaar en up-to-date?

Search

Loyaliteit neemt af, speel in op de vier micro-momenten

Die stip op de horizon is een goed einddoel, maar denk ook aan de belangrijkste verandering van nu. Consumenten zijn minder loyaal aan bedrijven. Ze willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Dat biedt kansen voor bedrijven: zorg voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.

PIM

‘Data zijn hét wapen tegen adblockers’

Hoe wordt de adverteerder weer relevant voor de consument? Door gebruik te maken van big data, zegt Dillon Richardson van Ve Interactive in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Online advertising