More stories

AppNexus blokkeert uitgever Breitbart wegens aanzetten tot haat

AppNexus, het geautomatiseerde platform voor het inkopen van online advertenties, heeft uitgever BreitBart News aan de kant gezet wegens aanzetten tot haat.

Programmatic

Nederlandse millennial wil betalen voor authentieke reisbeleving

De Nederlandse millennial vindt een authentieke beleving belangrijker dan de prijs van een vakantie. Ze kiezen een bestemming vooral op basis van ervaringen van vrienden, familie en social media. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia.

Travel
Premium

Het bureau van de toekomst heeft de klant van de toekomst

Bureaus vormen zich naar de vraag van hun klanten die vandaag de dag groot zijn en dus de markt bepalen. Maar als de grote corporaties ten onder gaan, gaan deze bureaus dan met ze mee?

Digital Agencies

Reiszoekmachine Skyscanner in Chinese handen

’s Werelds grootste reiszoekmachine Skyscanner is voor 1,74 miljard dollar in Chinese handen gekomen. Het bedrijf Ctrip neemt het Schotse bedrijf volledig over.

Travel

2,7 miljoen dollar voor Apptopia

Apptopia, een app analytics startup uit Boston, heeft 2,7 miljoen dollar opgehaald bij onder meer Ashton Kutchers Sound Ventures, Mark Cuban en 500 Startup.

Analytics

Relay42 koppelt DMP met beacons

Technologiebedrijf Relay42 maakt een van de eerste koppelingen met een marketingkanaal in offline wereld. Met inBeacon haalt het consumentinformatie uit winkels via mobieltjes in het datasysteem.

Online marketing

Dit worden de mobiele trends voor 2017

In 2016 haalde het mobiele internet de desktop definitief in. Geen marketeer zal dan ook ontkennen dat een mobiele strategie van cruciaal belang is voor elke organisatie. En dat belang wordt volgend jaar alleen nog maar groter, want de groei van mobiel internetgebruik zet onverminderd door. De mate waarin en de manier waarop je inspeelt op deze ‘mobiele revolutie’ kan je bedrijf dan ook maken of breken. Doe daarom je voordeel met dit overzicht van de belangrijkste mobiele trends voor 2017.

Mobile

‘49,5 miljoen abonnees voor Amazon Prime’

Amazon doet er zelf geen mededelingen over, maar volgens de jongste schattingen telt Amazon Prime in de VS 49,5 miljoen abonnees, 24 procent meer dan een jaar geleden.

Customer Loyalty

Hoe blij is men met Googles AMP en is de webstandaard altijd nodig?

Met de begin dit jaar geïntroduceerde webstandaard AMP wil Google de mobiele gebruikerservaring verbeteren. Of een website gebruikmaakt van AMP speelt inmiddels ook een rol in Googles zoekresultaten. Wat zijn de recente ervaringen en is het altijd nodig AMP te gebruiken?

Search

Blue Mango, wehkamp en IProspect winnaars Dutch Search Awards

Blue Mango heeft vanavond drie onderscheidingen gekregen op de Dutch Search Awards verkiezing in Amsterdam.

Search

Zeven tips om uit de filterbubbel te breken

Na de verkiezing van Donald Trump was er in de media opeens weer heel veel aandacht voor de filterbubbel: het idee dat nieuwe media door het nieuws te personaliseren ervoor zorgen dat we alleen nog maar een eenzijdige selectie van het nieuws zien. We geven je hier zeven simpele tips over hoe je uit de filterbubbel kunt breken.

Search

Daan Bolder (Braingineers): ‘Wij maken onbewuste emoties inzichtelijk’

Waar bedrijven vroeger voeren op het kompas van de onderbuik als het om reclamecampagnes ging, tegenwoordig kiest men voor zoveel mogelijk zekerheid. Het vangen en interpreteren van hersengolven moet inzicht geven in klant beleving. Daan Bolder van Braingineers legt uit hoe het werkt en wat de voor- en nadelen kunnen zijn.

Analytics

Uitgevers tegen Europa: ‘Geen strengere cookiewet’

In een open brief aan de Europese Commissie roepen uitgevers op om de nieuwe cookiewet niet strenger te maken dan hij al is. Ze willen ook niet verplicht worden om lezers de optie te geven een abonnement af te sluiten. Vrijwel geen Nederlandse uitgever ondertekent de brief.

Online advertising

Henry Meijdam weg als bestuursvoorzitter DDMA

Henry Meijdam stopt als bestuursvoorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing.

Online marketing

Familyblend sluit samenwerking met Affilinet

Familyblend, het oude Affiliate4you, heeft een strategische samenwerking gesloten met Affilinet waarbij het de technologie van de Duitsers afneemt en aanbiedt richting zijn eigen klanten.

Online advertising