Adverteerder kan bij RTL realtime pre-rolls inkopen
RTL biedt adverteerders vandaag de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden op RTL XL.
RTL biedt adverteerders vandaag de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden op RTL XL.
Elk e-commerce bedrijf heeft wel een lijst met inactieve klanten waar niets meer mee wordt gedaan. Reactivatie wordt als te moeilijk of te kostbaar gezien. Goodbyehello heeft van dit probleem zijn businessmodel gemaakt, vertellen oprichters Bart Willems, Nick Rood en René Vetter.
Bloggers en vloggers slokken steeds meer van het marketingbudget op. Maar wie past het beste bij je merk en hoe pak je zo’n samenwerking aan? Dorit Roest van het platform TIM legt het uit in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Digital agency Evident is partner geworden van e-commercesoftwareleverancier Intershop. B2B-organisaties zijn een inhaalslag aan het maken met e-commerce en Evident neemt daartoe de bouwstenen in huis.
Programmatic native advertising verdringen banners in snel tempo. Deze manier van adverteren is flexibel, gemakkelijk en transparant en levert bovendien minder irritatie op bij websitebezoekers, zegt Michel Hoekstra van Ligatus in een gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Praten tegen een digitale assistent om het antwoord op je zoekopdracht te vinden of om een pizza te bestellen met extra pepers maar zonder artisjokken. Dit klinkt misschien gek, maar toch gaan we steeds meer deze kant op. Met name op mobiel wordt Voice Search steeds meer gebruikt, bijvoorbeeld als men onderweg is en het simpelweg gewoon erg handig is. Hoever is Voice Search nu eigenlijk al ontwikkeld, waarom is het zo cool, en waarom gebruikt dan niet iedereen het al?
Merken onderkennen de noodzaak om relevante boodschappen te sturen aan hun doelgroep. Dat leidt tot minder irritatie bij de consument en meer betrokkenheid. De paradox hierin is dat gepersonaliseerde reclameboodschappen ook al snel als opdringerig worden beschouwd. Zijn er richtlijnen op te stellen hoe je de consument optimaal kan bereiken met relevante informatie zonder dat je de irritatiegrens overgaat? iProspect vroeg 4.500 consumenten in acht landen wat ze vonden van personalisatie in advertenties.
Digitaal bureau Wunderman Amsterdam gaat aan de slag voor bierbrouwer Grolsch. Het bedrijf gaat Grolsch ondersteunen bij de verdere uitbouw van het merk in internationale markten.
Facebook gaat de concurrentie met Slack aan met Custom Integrations, een platform bovenop Facebook Workplace waarmee IT teams hun eigen apps kunnen maken en die kunnen koppelen aan CRM-oplossingen als Salesforce en Zendesk.
DSM is de eerste internationale corporate adverteerder bij BrightVibes en stevent na enkele dagen al af op een miljoen videoviews.
Advertenties via sociale media maken in 2019 ongeveer twintig procent uit van de totale advertentiebestedingen. Dat voorspelt Zenith Optimedia, onderdeel van reclamegigant Publicis. Het zou gaan om een bedrag van 50 miljard dollar, waarmee print zou worden gepasseerd.
De Europese Commissie heeft de overname van LinkedIn door Microsoft goedgekeurd. Eerder gaven ook de VS, Canada, Brazilië en Zuid Afrika het groene licht. Er komt geen nader onderzoek naar de overname.
Google, chatbots, Siri en assistenten als de Amazon Echo en Google Home zijn dermate slim dat ze het online zoeken veranderen. In plaats van te verwijzen geven ze zelf antwoorden. Dit maakt dat marketeers moeten nadenken over de data die zij ontsluiten. Zijn die real-time beschikbaar en up-to-date?
Die stip op de horizon is een goed einddoel, maar denk ook aan de belangrijkste verandering van nu. Consumenten zijn minder loyaal aan bedrijven. Ze willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Dat biedt kansen voor bedrijven: zorg voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.
Hoe wordt de adverteerder weer relevant voor de consument? Door gebruik te maken van big data, zegt Dillon Richardson van Ve Interactive in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.