More stories

Klantencommunicatie KLM straks grotendeels via chatapps

KLM wil in de toekomst een deel van zijn webactiviteiten gaan verplaatsen naar chatapps na het enorme succes van Facebook Messenger als servicekanaal. Ook wil de luchtvaartmaatschappij gaan samenwerken met partners om aanvullende diensten in Messenger te verkopen. Dat vertelde Karlijn Vogel-Meijer van KLM gisteren op het Social Service Congres van BBP Media in Nieuwegein.

Customer Engagement

Gebruik chatbots bij webcare nog zeer bescheiden

Het gebruik van berichtendiensten als WhatsApp, Facebook Messenger en ook Snapchat is het afgelopen jaar alleen maar toegenomen. Steeds meer organisaties zetten deze actief in voor webcare, zo blijkt uit het onderzoek Stand van Webcare 2016, dat gisteren werd gepresenteerd op het Social Service Congres in Nieuwegein.

Customer Service

Winnaar Website van het Jaar 2016: Politie.nl

Politie.nl is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2016’. Voor de tweede keer sinds de start van de verkiezing wint de Politie deze felbegeerde titel. Het team achter Politie.nl nam tijdens de feestelijke uitreiking in B. Amsterdam de felbegeerde Award in ontvangst.

Online marketing
Premium

Qurrent tekent The online company

Energiemaatschappij Qurrent, dochter van stichting Doen, gaat een langetermijnsamenwerking aan met The online company als digitaal mediabureau voor het verzorgen van online marketing activiteiten, creatie en dashboarding.

Digital Agencies

Acht inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing in B2B

Je hoeft geen genoegen te nemen met een middelmatig e-maildesign als je e-mailmarketingcampagnes opzet voor een B2B-bedrijf. Misschien denk je dat je als B2B-marketeer niet kunt aankomen met grappige of ludieke promoties om producten of diensten te verkopen zoals dat binnen B2C wel kan. Maar een groot deel van succesvolle e-mails die B2C-marketeers gebruiken om de aandacht in de inbox te trekken zijn ook van toepassing voor B2B.

E-mailmarketing
Premium

Nieuwe tak WPP zoekt concurrentie Google en Facebook

Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.

Digital Agencies

AppNexus deponeert stukken voor beursgang

Adtech bedrijf AppNexus heeft stilletjes de vereiste documenten voor een beursgang gedeponeerd.

Programmatic

Emerce Dare: de foto’s

Gisteren voor het eerst in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam: Emerce Dare, een congres voor digitale creatieven met een blik op de toekomst. En dus ging het onder meer over conversational interfaces, neuro usability en natuurlijk digital design. De foto’s zijn van Peter Boer. Het complete foto-album hier.

Digital Design

Acht manieren om het succes van je chatbot te meten

Chatbots, bedrijven als KLM, Univé, Mediamarkt en Booking.com maken er inmiddels al gebruik van. Andere merken en organisaties houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ondanks een groeiend aantal organisaties dat er gebruik van maakt worstelen marketeers met de wijze waarop het succes van chatbots gerapporteerd kan worden.

Customer Engagement

Brian Solis: ‘Experience design voor betere branding’

Brian Solis van de Altimeter Group vertelt op Sports Interactive 2016 over het verschil tussen een merk en een beleving: “Een merk is iets wat je maakt en controleert via media en design. Een beleving ontstaat in contact met het merk, en wordt uiteindelijk het merk.” Solis pleit dat bedrijven meer human-centric moeten zijn.

Customer Experience

De Persgroep met live pre-roll video

De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.

Online advertising
Premium

‘Programmatic groeit in 2017 met 31 procent’

Geautomatiseerd adverteren, programmatic in het jargon, zal volgend jaar met 31 procent groeien, sneller dan adverteren via kanalen als sociale media of online video. Dat voorspelt Zenith in een maandag verschenen rapport Programmatic Marketing Forecasts.

Programmatic

Samenwerking The Insiders en Bazaarvoice voor productbesprekingen

Merkambassadeurs The Insiders en shoppernetwerk Bazaarvoice gaan samenwerken op het gebied van productbesprekingen.

Customer Engagement

Goede mobiele designs: minder complex, maar meer van hetzelfde

Bekende online bedrijven zoals Instagram, Airbnb en Apple zetten in op zo min mogelijk complexiteit in hun designs. Het ontwerp van de één lijkt praktisch op dat van de ander. Waarom doen ze dat en hoe geschikt is dit voor anderen?

Web-design
Premium

Mirabeau: ‘We krijgen er duizenden digital collega’s bij’

“Blijft de naam Mirabeau en blijf ik. Dat zijn de meest gestelde vragen. Ja op allebei”, aldus directeur Adjan Kodde. Als onderdeel van Cognizant kan zijn bedrijf op het technologische wereldtoneel meespelen.

Digital Agencies