Snapchat gaat advertentie-opbrengsten niet langer delen met partners
Snapchat wil zijn advertentie-opbrengsten niet langer delen met mediapartners. Partners voor het onderdeel Discover krijgen voortaan een vaste vergoeding.
Snapchat wil zijn advertentie-opbrengsten niet langer delen met mediapartners. Partners voor het onderdeel Discover krijgen voortaan een vaste vergoeding.
Google Data Studio, een gratis datavisualisatie en dashboardtool, is sinds kort bèta en daarmee ook in Nederland beschikbaar. Natuurlijk waren we razend benieuwd naar de prestaties van deze applicatie. We delen de eerste ervaringen met Data Studio met je!
Amazon, Apple en Google behoren tot de trouwste merken volgens 2016 Brand Keys Loyalty Leaders. Meer dan een derde van de genoemde merken komen uit de techwereld.
Google heeft nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan zoekopdrachten voor hotels en vliegtickets. Volgens de zoekmachine is het de bedoeling om de keuzestress uit het selectieproces te halen.
Hoewel bedrijven steeds vaker analytics opnemen in de bedrijfsvoering leiden bijbehorende projecten niet altijd tot de gehoopte uitkomsten. De reden: de projecten zorgen voor spanningen op managementniveau. CEO’s spelen hier echter onvoldoende op in.
Opvallen in de inbox, het blijft de grote uitdaging. En dan is het handig om te weten wanneer de concurrentie e-mailt. Ben je de enige die op donderdag een mailing de deur uit doet of beland je op de hoop?
Met het volwassen worden van online influencing wordt er minder gestuurd op platte, commerciële boodschappen. Authenticiteit en langetermijnsamenwerkingen (70,6 procent) moeten de consument overtuigen. Toch blijkt het simpelweg noemen van merken nog immer succesvol (53,9 procent).
Improve Digital, specialist op het gebied van het geautomatiseerd inkopen van advertenties, heeft meer dan 60 full-time medewerkers aangenomen. Nu verhuist het bedrijf samen met zijn ruim 200 medewerkers naar een nieuwe locatie in de creatieve Houthavenbuurt in Amsterdam.
Er zijn geen technische of financiële belemmeringen om de inhoud van online reclameberichten helemaal door kunstmatige intelligentie te laten genereren. De mens lijkt de grootste drempel voor de laatste fase van de fundamenten van programmatic advertising.
“Hoi, ik heb een instagramaccount met wel 20.000 volgers en ik maak mooie foto’s. Wanneer jullie mij een aantal producten sturen dan post ik daar een foto van”. Bovenstaande zal door een ieder herkend worden die maar iets met Marketing en PR te maken heeft.
Nick Botter van Suitsupply, Peter Burggraaff van Boston Consulting Group en Mark de Lange, CEO van het succesvolle Amsterdamse brillenmerk Ace & Tate, zijn enkele van de sprekers van Emerce Engage op 8 december in Amsterdam.
Google gaat binnen enkele maanden een onderscheid aanbrengen tussen mobiele en desktop zoekresultaten. Dat zegt analist Gary Illyes van Google.
Volgens Tim Leberecht zijn we te afhankelijk van Big Data en is het tijd om emoties en menselijke ervaringen tegenover de algoritmen te zetten die nu het zakendoen domineren.
Voor je een boek kunt schrijven, leer je eerst het alfabet en voor je kunt lopen, ga je eerst kruipen. Daarom verbaast het me altijd zo als bedrijven hun klantdata meteen à la Amazon willen kunnen inzetten om te voorspellen wat de klant nodig heeft.
Brechtje de Leij, die enkele jaren leiding gaf aan de mobiele strategie van Nu.nl, stopt met haar eigen bedrijf B-Digitized en stapt over naar Marktplaats. Daar zal ze het nieuw opgezette Acquisitie & Reactivatie Team aansturen.