More stories

De Persgroep koopt Makers Channel

De Persgroep koopt het video- en influencernetwerk Makers Channel. Daarmee sluit het aan op de groeiende vraag naar online video, zowel bij het publiek als bij adverteerders.

Online marketing

Taaltechnologen: Je bent wat je tweet

Op basis van de woorden die je gebruikt op Twitter kan een computer herleiden wat voor persoon je bent: je geslacht, leeftijd, welke woorden je zult gebruiken, of je een agressieve inborst hebt en of je graag sarcasme inzet. Dat stellen taaltechnologen van de Radboud Universiteit.

Twitter/X

Een op vijf bedrijven voert analyses op Big Data uit

Een op de vijf Nederlandse bedrijf voerde in 2015 analyses uit op Big Data. De helft van deze bedrijven liet ten minste een deel van dit werk uitvoeren door een ander bedrijf, zo meldt CBS.

Analytics

Genomineerden Dutch Search Awards bekend

Wehkamp en Bol.com behoren tot de partijen die kans maken op een Dutch Search Award in de categorie ‘Retailcampagne’ en in de categorie ‘Beste in-house team’. Dat maakte de jury van de Dutch Search Awards vandaag bekend met de presentatie van de shortlist.

Search

De ontwikkelingen van live video en de verschillen tussen de platforms

De laatste tijd is het hard gegaan met de ontwikkelingen omtrent live video. Facebook zet vol in op Facebook Live, Periscope staat professionele content toe, Meerkat trok de stekker eruit en YouTube Live wordt steeds groter en werkt aan een eigen live platform ‘connect’. Waarom ligt de focus nu op live video en wat zijn de verschillen per platform?

Video

Conversie boosten? Kijk verder dan Cialdini

De (inmiddels zeven) beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn een bekend gegeven in de marketing. Maar er zijn nog veel meer psychologische fenomenen die je toe kunt passen om de conversie een boost te geven.

Conversie

‘Jongeren nemen afscheid van Twitter’

Steeds minder Nederlanders hebben Twitter op hun mobiele telefoon staan. In absolute aantallen heeft Twitter in een jaar tijd in Nederland ruim 250.000 mobiele gebruikers verloren. Vooral jongeren haken af, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Twitter/X

Infographic: video onmisbaar voor content marketing

Sociale media veranderde de manier waarop wij communiceren, en visuele content de wijze waarop we informatie consumeren. Een nieuw onderzoek van Content Marketing Institute, MarketingProfs en Hightail heeft de impact van visuele content bestudeerd en daaruit blijkt dat video steeds belangrijker wordt voor content marketing. Wat niet wil zeggen dat foto’s en illustraties hebben afgedaan.

Contentmarketing

Waarom contentmarketing meestal niet werkt

Contentmarketing zou dé oplossing zijn voor iedere marketing uitdaging. De buzzwords volgen elkaar snel op, maar resultaat blijft vaak uit. Waarom is contentmarketing in de praktijk toch zo lastig?

Contentmarketing

Nieuw Nederlands bereiksonderzoek van start

Het nieuwe Nederlandse bereiksonderzoek NOBO is officieel gelanceerd. Dat omvat web- en videoverkeer, waar vanaf volgend jaar ook Facebook, Google, Netflix en YouTube deel van uitmaken.

Video

Gebruikersonderzoek: van FAQ naar Must Ask

Conversie-optimalisatie baseert zijn optimalisatiekeuzes op verschillende databronnen. Van analytics tot heuristiek, alles telt mee. Behalve het ultieme ondergeschoven kindje: gebruikersonderzoek. In mijn ogen zonde, want hier valt echt veel te winnen! Maar hoe ga je succesvol aan de slag?

Customer Experience
Premium

Havas koopt Lemz

Havas Group heeft bureau Lemz uit Amsterdam overgenomen. Het bureau gaat op in, wat gaat heten, Havas Lemz.

Digital Agencies

‘Merken moeten anders targeten’

Ondanks inspanningen om alleen dertien-plussers te targeten, is McDonalds onlangs op de vingers getikt voor haar horrorcommercial op YouTube. En niet het medium zelf. Een verschuiving van de risico’s?

Campagnes

Mobiele zoekadvertenties domineren Amerikaanse advertentiemarkt

In de eerste helft 2016 bedroeg de omzet van mobiele advertenties in de VS 8,3 miljard dollar. Dat is 89 procent meer dan een jaar geleden, zegt brancheorganisatie IAB.

Online advertising
Premium

Ivo Roefs en Jan-Willem van Beek in bestuur DDA

Co-CEO van DDB & Tribal, Ivo Roefs en directeur Jan-Willem van Beek, zijn toegetreden tot het bestuur van brancheorganisatie Dutch Digital Agencies. Zij volgen Paul Hinze van Digital United en Rens Plandsoen van RLVNT op.

Digital Agencies