More stories

Twitter haalt presentatie kwartaalcijfers naar voren

Twitter zal morgen zijn cijfers nog voorbeurs publiceren, iets dat erg ongebruikelijk is. Dat duidt er op dat het bedrijf belangrijke aankondigingen gaat doen.

Twitter/X

Groei voor reclamegroep Havas

Reclamegroep Havas zag het afgelopen kwartaal een forse groei in Europa van 7,7 procent. Voor de eerste negen maanden gold een groei van vijf procent.

Creative

‘Binnen twee jaar eerste grote stappen in programmatic-tv’

Tussen nu en twee jaar kunnen adverteerders rekenen op grote stappen in programmatic-tv. Nog eens twee jaar later, in 2020, zullen alle televisiereclames op die wijze worden ingekocht. Beeldbuis en online zijn dan veel beter op elkaar af te stemmen.

Programmatic
Premium

Ronnie Besseling naar Edenspiekermann

Dawns creative director Ronnie Besseling wordt de nieuwe digital design director van Edenspiekermann.

Digital Agencies

‘Millennial ontvangt marketingboodschap liefst via e-mail’

Amerikaanse millennials ontvangen marketingboodschappen het liefst via e-mail. Dat blijkt uit onderzoek van Mapp Digital.

E-mailmarketing

Hoe presteert je YouTube campagne? Meet het met Brand Lift

Al eerder schreef onze collega Daphne over de YouTube do’s en don’ts met REAN. Duidelijk werd dat YouTube met name een Branding kanaal is dat in de Reach fase van de consumer journey valt. Onze eerdere tips en best practises omtrent strategie en videocreatie bieden een solide startpunt om aan de slag te gaan met Branding. Wanneer je als adverteerder al deze adviezen ter harte neemt en je YouTube campagne gereed is om live te gaan, breekt een van de meest spannende momenten aan: “Hoe presteert mijn YouTube campagne?” In dit blog lichten we graag een van de features toe die het meten van een YouTube campagne meer inzichtelijk maakt: de Google Brand Lift.

Video

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

MobPro koppelt met Spotify voor audioreclame

MobPro uit Amsterdam heeft een technische koppeling gemaakt waardoor adverteerders reclamecommercials kunnen inkopen in de Spotify-app.

Wonderflow: munt slaan uit vijf miljard klantbeoordelingen

Big data, big opportunities. Maar ook een grote chaos. Neem de vijf miljard online klantbeoordelingen die in de laatste drie jaar op internet gezet zijn. Wonderflow schept daar orde in en geeft precies aan waar jouw bedrijf in kan groeien. Directeur Riccardo Osti: “Wonderflow levert resultaten die al klaar voor gebruik zijn.

Analytics

‘Honderden ontslagen bij Twitter’

Twitter zet nog deze week honderden werknemers op straat, naar verluidt ongeveer 8 procent van het totaal. Dat meldt Bloomberg op basis van ingewijden.

Twitter/X
Premium

Programmatic advertising verovert de recruitmentmarkt

In alle belangrijkste economieën ter wereld zal de vraag naar talent de komende vijf jaar aanzienlijk groter zijn dan het aanbod. En dan hebben we ook nog eens te maken met talent (lees: de millennials) dat uiterst kritisch staat tegenover zijn aanstaande werkgever en zich niet eenduidig beweegt in het steeds sterker gefragmenteerde internetlandschap. Bovendien zijn de grootste talenten vaak eerder passief dan actief op zoek naar een baan.

Recruitment

Chatapp Line gaat de zakelijke markt op

Chatapp Line verlegt de koers luttele maanden na de beursgang. Het Japanse bedrijf heeft plannen aangekondigd om de zakelijke markt te bedienen.

B2B Digital

Leadboxer: van Big naar Betekenisvolle Data

Een beetje bedrijf verzamelt data uit het website-, e-mail- en social verkeer. Leadboxer maakt het vervolgens mogelijk om uit die berg informatie sales leads te halen, vertelt Wart Fransen.

Analytics

Infographic: hoe Google het zoeken verandert

Deze week werd bekend dat Google bij het indexeren de voorkeur gaat geven aan mobiele pagina’s. Die zullen zelfs vaker worden bijgewerkt dan desktoppagina’s. Die trend was al gaande, volgens onderzoeker SearchMetrics. Ook geeft Google minder organische zoekresultaten weer op de eerste zoekpagina, zo blijkt uit onderzoek naar 500.000 frequent gebruikte zoekwoorden.

Search

‘Stoppen met irritante cookiemeldingen’

Nederlanders moeten snel verlost worden van enorme stroom cookiemeldingen. Dat stelt het Adviescollege toetsing regeldruk (Actal).

Analytics