Roel van den Borne weg als CEO Omnicom Media Group Netherlands
Roel van den Borne heeft het als CEO van Omnicom Media Group Netherlands maar een jaar volgehouden. Hij heeft zijn personeel laten weten dat hij per direct opstapt.
Roel van den Borne heeft het als CEO van Omnicom Media Group Netherlands maar een jaar volgehouden. Hij heeft zijn personeel laten weten dat hij per direct opstapt.
Hotelchamp, de Nederlandse start-up die hotels helpt meer directe boekingen te genereren, gaat samenwerken met Availpro, een distributiesysteem dat door 6500 hotels in Europa wordt gebruikt. De technologie van Hotelchamp zal worden geïntegreerd met de booking engine van Availpro.
Sinds juli van dit jaar heeft Google alles wat met automatische biedstrategieën te maken heeft ondergebracht bij Smart Bidding. Arjen Hoek vertelt tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn hoe hij deze mogelijkheden gebruikt.
RTL biedt adverteerders vandaag de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden op RTL XL.
Elk e-commerce bedrijf heeft wel een lijst met inactieve klanten waar niets meer mee wordt gedaan. Reactivatie wordt als te moeilijk of te kostbaar gezien. Goodbyehello heeft van dit probleem zijn businessmodel gemaakt, vertellen oprichters Bart Willems, Nick Rood en René Vetter.
Bloggers en vloggers slokken steeds meer van het marketingbudget op. Maar wie past het beste bij je merk en hoe pak je zo’n samenwerking aan? Dorit Roest van het platform TIM legt het uit in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Digital agency Evident is partner geworden van e-commercesoftwareleverancier Intershop. B2B-organisaties zijn een inhaalslag aan het maken met e-commerce en Evident neemt daartoe de bouwstenen in huis.
Programmatic native advertising verdringen banners in snel tempo. Deze manier van adverteren is flexibel, gemakkelijk en transparant en levert bovendien minder irritatie op bij websitebezoekers, zegt Michel Hoekstra van Ligatus in een gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Praten tegen een digitale assistent om het antwoord op je zoekopdracht te vinden of om een pizza te bestellen met extra pepers maar zonder artisjokken. Dit klinkt misschien gek, maar toch gaan we steeds meer deze kant op. Met name op mobiel wordt Voice Search steeds meer gebruikt, bijvoorbeeld als men onderweg is en het simpelweg gewoon erg handig is. Hoever is Voice Search nu eigenlijk al ontwikkeld, waarom is het zo cool, en waarom gebruikt dan niet iedereen het al?
Merken onderkennen de noodzaak om relevante boodschappen te sturen aan hun doelgroep. Dat leidt tot minder irritatie bij de consument en meer betrokkenheid. De paradox hierin is dat gepersonaliseerde reclameboodschappen ook al snel als opdringerig worden beschouwd. Zijn er richtlijnen op te stellen hoe je de consument optimaal kan bereiken met relevante informatie zonder dat je de irritatiegrens overgaat? iProspect vroeg 4.500 consumenten in acht landen wat ze vonden van personalisatie in advertenties.
Digitaal bureau Wunderman Amsterdam gaat aan de slag voor bierbrouwer Grolsch. Het bedrijf gaat Grolsch ondersteunen bij de verdere uitbouw van het merk in internationale markten.
Facebook gaat de concurrentie met Slack aan met Custom Integrations, een platform bovenop Facebook Workplace waarmee IT teams hun eigen apps kunnen maken en die kunnen koppelen aan CRM-oplossingen als Salesforce en Zendesk.
DSM is de eerste internationale corporate adverteerder bij BrightVibes en stevent na enkele dagen al af op een miljoen videoviews.
Advertenties via sociale media maken in 2019 ongeveer twintig procent uit van de totale advertentiebestedingen. Dat voorspelt Zenith Optimedia, onderdeel van reclamegigant Publicis. Het zou gaan om een bedrag van 50 miljard dollar, waarmee print zou worden gepasseerd.
De Europese Commissie heeft de overname van LinkedIn door Microsoft goedgekeurd. Eerder gaven ook de VS, Canada, Brazilië en Zuid Afrika het groene licht. Er komt geen nader onderzoek naar de overname.