More stories

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

MobPro koppelt met Spotify voor audioreclame

MobPro uit Amsterdam heeft een technische koppeling gemaakt waardoor adverteerders reclamecommercials kunnen inkopen in de Spotify-app.

Wonderflow: munt slaan uit vijf miljard klantbeoordelingen

Big data, big opportunities. Maar ook een grote chaos. Neem de vijf miljard online klantbeoordelingen die in de laatste drie jaar op internet gezet zijn. Wonderflow schept daar orde in en geeft precies aan waar jouw bedrijf in kan groeien. Directeur Riccardo Osti: “Wonderflow levert resultaten die al klaar voor gebruik zijn.

Analytics

‘Honderden ontslagen bij Twitter’

Twitter zet nog deze week honderden werknemers op straat, naar verluidt ongeveer 8 procent van het totaal. Dat meldt Bloomberg op basis van ingewijden.

Twitter/X
Premium

Programmatic advertising verovert de recruitmentmarkt

In alle belangrijkste economieën ter wereld zal de vraag naar talent de komende vijf jaar aanzienlijk groter zijn dan het aanbod. En dan hebben we ook nog eens te maken met talent (lees: de millennials) dat uiterst kritisch staat tegenover zijn aanstaande werkgever en zich niet eenduidig beweegt in het steeds sterker gefragmenteerde internetlandschap. Bovendien zijn de grootste talenten vaak eerder passief dan actief op zoek naar een baan.

Recruitment

Chatapp Line gaat de zakelijke markt op

Chatapp Line verlegt de koers luttele maanden na de beursgang. Het Japanse bedrijf heeft plannen aangekondigd om de zakelijke markt te bedienen.

B2B Digital

Leadboxer: van Big naar Betekenisvolle Data

Een beetje bedrijf verzamelt data uit het website-, e-mail- en social verkeer. Leadboxer maakt het vervolgens mogelijk om uit die berg informatie sales leads te halen, vertelt Wart Fransen.

Analytics

Infographic: hoe Google het zoeken verandert

Deze week werd bekend dat Google bij het indexeren de voorkeur gaat geven aan mobiele pagina’s. Die zullen zelfs vaker worden bijgewerkt dan desktoppagina’s. Die trend was al gaande, volgens onderzoeker SearchMetrics. Ook geeft Google minder organische zoekresultaten weer op de eerste zoekpagina, zo blijkt uit onderzoek naar 500.000 frequent gebruikte zoekwoorden.

Search

‘Stoppen met irritante cookiemeldingen’

Nederlanders moeten snel verlost worden van enorme stroom cookiemeldingen. Dat stelt het Adviescollege toetsing regeldruk (Actal).

Analytics

Adverteren op YouTube: de do’s en don’ts

Je wilt op YouTube adverteren. Maar waar begin je dan en wat kun je er precies mee? In dit blog doorlopen we op hoofdlijnen de stappen en aandachtspunten van het starten met YouTube binnen je marketingstrategie.

Online advertising

Samsung zoekt mediapartner voor Europa

Samsung zoekt een nieuwe mediapartner voor de Europese markt. Op dit moment werkt het bedrijf met uiteenlopende bureaus.

Creative
Premium

Bureaunetwerk ICOM open voor meer leden

Bureaunetwerk ICOM staat open voor meer leden per land, waardoor lokale digitale agencies hun internationale bereik vergroten.

Digital Agencies

‘Tableau zocht koper’

Datavisualisatiebedrijf Tableau uit Seattle is deze zomer op zoek gegaan naar een koper. Dat meldt The Wall Street Journal. Diezelfde krant wist eerder deze week Tableau ook dat het bedrijf korte tijd op de overnamelijst van Salesforce heeft gestaan.

Analytics

Erik Lamers in directie Virtual Affairs

Directeur Robin Peters van Virtual Affairs krijgt er een collega bij, Erik Lamers. Hij wordt verantwoordelijk voor de activiteiten en groei op de nationale en internationale markt.

Financials

Top vier handige AdWords scripts

AdWordsscripts kunnen het werk van een onlinemarketeer wel een stuk makkelijker maken. In dit blog komen vier AdWords scripts naar voren welke het monitoren en verbeteren van je AdWordsaccount zullen vergemakkelijken.

Online advertising