Relay42 koppelt DMP met beacons
Technologiebedrijf Relay42 maakt een van de eerste koppelingen met een marketingkanaal in offline wereld. Met inBeacon haalt het consumentinformatie uit winkels via mobieltjes in het datasysteem.
Technologiebedrijf Relay42 maakt een van de eerste koppelingen met een marketingkanaal in offline wereld. Met inBeacon haalt het consumentinformatie uit winkels via mobieltjes in het datasysteem.
In 2016 haalde het mobiele internet de desktop definitief in. Geen marketeer zal dan ook ontkennen dat een mobiele strategie van cruciaal belang is voor elke organisatie. En dat belang wordt volgend jaar alleen nog maar groter, want de groei van mobiel internetgebruik zet onverminderd door. De mate waarin en de manier waarop je inspeelt op deze ‘mobiele revolutie’ kan je bedrijf dan ook maken of breken. Doe daarom je voordeel met dit overzicht van de belangrijkste mobiele trends voor 2017.
Amazon doet er zelf geen mededelingen over, maar volgens de jongste schattingen telt Amazon Prime in de VS 49,5 miljoen abonnees, 24 procent meer dan een jaar geleden.
Met de begin dit jaar geïntroduceerde webstandaard AMP wil Google de mobiele gebruikerservaring verbeteren. Of een website gebruikmaakt van AMP speelt inmiddels ook een rol in Googles zoekresultaten. Wat zijn de recente ervaringen en is het altijd nodig AMP te gebruiken?
Blue Mango heeft vanavond drie onderscheidingen gekregen op de Dutch Search Awards verkiezing in Amsterdam.
Na de verkiezing van Donald Trump was er in de media opeens weer heel veel aandacht voor de filterbubbel: het idee dat nieuwe media door het nieuws te personaliseren ervoor zorgen dat we alleen nog maar een eenzijdige selectie van het nieuws zien. We geven je hier zeven simpele tips over hoe je uit de filterbubbel kunt breken.
Waar bedrijven vroeger voeren op het kompas van de onderbuik als het om reclamecampagnes ging, tegenwoordig kiest men voor zoveel mogelijk zekerheid. Het vangen en interpreteren van hersengolven moet inzicht geven in klant beleving. Daan Bolder van Braingineers legt uit hoe het werkt en wat de voor- en nadelen kunnen zijn.
In een open brief aan de Europese Commissie roepen uitgevers op om de nieuwe cookiewet niet strenger te maken dan hij al is. Ze willen ook niet verplicht worden om lezers de optie te geven een abonnement af te sluiten. Vrijwel geen Nederlandse uitgever ondertekent de brief.
Henry Meijdam stopt als bestuursvoorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing.
Familyblend, het oude Affiliate4you, heeft een strategische samenwerking gesloten met Affilinet waarbij het de technologie van de Duitsers afneemt en aanbiedt richting zijn eigen klanten.
Oracle breidt zijn Oracle Marketing Cloud uit met nieuwe mogelijkheden voor marketing automation en contentmarketing. Met nieuwe toevoegingen aan Oracle Eloqua en Oracle Content Marketing moet beter kunnen worden ingespeeld op klantgedrag, zegt het bedrijf.
Online streamingdienst Videoland heeft Mindshare als mediabureau gekozen. Vanaf november gaat Mindshare de mediastrategie, -planning en inkoop voor Videoland verzorgen. Daarnaast zal Mindshare ondersteuning bieden in de vorm van marketing mix modelling.
‘The sky is the limit!’ Bert Hagendoorn weet hoe belangrijk het is om met positioneren bezig te zijn. Hij helpt leading creative, digital agencies een handje door te adviseren, te initiëren en te verbinden. Bert geeft ons een kijkje in zíjn bureauwereld. Wil je weten wat er speelt in de digital en creatieve bureauwereld? Dan is dit jouw man. Ontwikkelingen, innovatie en verschuivingen in deze sector? Hagendoorn zit er met zijn neus bovenop: ‘Het leukste aan mijn vak? Daadwerkelijk een bijdrage leveren zodat de bureaus waar ik mee samen werk de volgende stap kunnen zetten.’
Adverteerders gaven in de eerste helft van 2016 voor 18,6 miljard euro aan reclamegeld uit in Europa, een toename van 13,4 procent. Mobiele display en search zijn de grootste drijvers achter de groei.
Blijkbaar meent Zuckerberg toch niet dat “meer dan 99 procent van de berichten op Facebook echt zijn.” Want, naast het feit dat mij dat lastig te bewijzen lijkt, heeft de topman van Facebook zaterdag in een blogpost laten weten dat Facebook tóch van plan is om iets te gaan doen aan de hoeveelheid nepnieuws die op Facebook verschijnt.