More stories

E-mail het meest mobiel gelezen

Nederlanders lezen e-mail vaker op hun mobiele telefoon dan op de desktop. Begin 2016 gold dat voor mailverkeer in het weekend. Voor doordeweekse dagen wordt het omslagpunt vermoedelijk in de loop van het jaar bereikt.

E-mailmarketing

App analytics steeds belangrijker, Googles Firebase speelt hierop in

Niet een zo groot mogelijk aantal downloads, maar het vinden en targeten van waardevolle gebruikers moet centraal staan bij uitgevers van […]

Analytics

KLM: 115.000 berichten via Facebook Messenger

KLM zag in de eerste maand van de koppeling met Facebook Messenger 115.000 berichten verwerkt. “Alle klantendiensten bij elkaar op je mobiel in één lijn tussen KLM en de klant”, vertelt Karlijn Vogel, Manager Social Media. “We kunnen je ook een nieuwe boarding pass toesturen.”

Customer Experience

Slim gebruik smartphone versterkt engagement mobiele loyaltyprogramma’s

Steeds meer retailers introduceren een eigen app. Door hierin ook het loyaltyprogramma te integreren kan deze app zich ontwikkelen tot een zeer krachtig kanaal voor een-op-een communicatie met vaste klanten. In deze tweede van vier blogs over mobiele loyaltyprogramma’s gaan we dieper in op de mobiele mogelijkheden om de engagement van de gebruiker te verhogen, bijvoorbeeld het aanbieden van exclusieve content.

Customer Loyalty

16 miljoen dollar voor Verto Analytics

Het Amerikaanse Verto Analytics haalt 16,1 miljoen dollar op ineen nieuwe financieringsronde. De startup meet klantgedrag op uiteenlopende apparaten.

Analytics

Crowdsourcing door Grolsch: oproep om te ploppen

Grolsch vierde haar 400-jarige bestaan vorig jaar met een tv-commercial gevuld met ingezonden filmpjes. “We deden een oproep op social om te ‘ploppen’ in een leuk filmpje en die in te zenden”, vertelt Melanie Koning Marketing Manager bij Grolsch. “Het leverde significante resultaten op in termen van merkvoorkeur, funnel en conversies.”

Customer Engagement

Qlik verkocht aan investeerder

Datavisualisatiebedrijf Qlik is voor 3 miljard dollar in handen gekomen van investeerder Thoma Bravo. Het bedrijf rekent hierdoor op meer flexibiliteit.

Analytics

Emerce B2B Online: ‘Tussen de oren van je collega’s zit de beste content’

We leven in een tijd dat ‘het niet meer gebeurt’ in scholen of universiteiten, maar in de praktijk. De wereld verandert te snel, een theorieboek is snel achterhaald. En digitale marketing kan zo goedkoop dat experimenteren de norm wordt. Edwin Vlems (MCB) vertelt op B2B Online in Maarssen over zijn eigen praktijkervaring.

B2B Digital

De Roadmap voor SEO (infographic)

Wat bepaalt het succes van zoekoptimalisatie? Daar dragen nogal wat zaken aan bij, denk aan blogintegratie, beoordelingen door bezoekers, het gebruik van tags, het hebben van een Facebook bedrijfspagina of een plek bij Google Places. 99MediaLab schets de Roadmap van SEO.

Search

Infographic: Mobiele app crisis

Het gebruik van smartphones en apps mag dan explosief zijn gestegen, wat betreft engagement valt er nog wel wat te verbeteren. Personalisatie wordt op prijs gesteld, maar 35 procent van de consumenten zetten locatiediensten uit om privacyredenen. Push notificaties vinden ze irritant, en apps stellen nogal eens teleur. Een analyse van Localytics.

Customer Experience

Incentro met Braingineers in neuromarketing

Digital agency Incentro heeft een samenwerking gesloten met Braingineers om op basis van neurale gebruikersfeedback sites en shops te kunnen optimaliseren.

Digital Agencies

‘Websites retailers 7 procent trager’

De websites van grote retailers zijn nu gemiddeld 7 procent langzamer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Dynatrace.

Web-design

Efficiënt websites bouwen met design sprint

Het ontwikkelen van een product of dienst kan al snel in een voortslepend debat ontaarden dat maanden doorgaat. Google Ventures ontwikkelde daarom de design sprint: een methodiek gebaseerd op agile en scrum waarmee je in vijf dagen het hele proces van design, prototyping en testing met klanten doorloopt. Voor het bouwen van websites biedt de design sprint een efficiënt proces waarmee je een website bouwt.

Web-design

Lexa.nl: mobiel steeds belangrijker

“Vroeger waren we een dating site. Nu zijn we een dating service, actief op heel veel platformen, waarbij mobiel steeds belangrijker wordt”, vertelt Emiel Spies, Business Developer bij Lexa.nl. “Het aantal registraties komt 40 procent van mobiel. Het mensen dat ook wel eens inlogt met een mobiel apparaat, ligt op 70 procent.”

Mobile

Nuon: voor elke consument een unieke journey

Programma Marketeer Priscilla Smit bij Nuon vertelt over haar pilot voor customer driven marketing: “Van een traditionele manier van marketingvoeren met een algemene doelgroep gingen we naar segmentatie en unieke journeys voor elke consument.” Het eerste resultaat is een 16 procent conversieverhoging.

Customer Experience