Weer topcijfers voor Facebook
Facebook sluit een zeer succesvol derde kwartaal af. De omzet bereikte met 7 miljard dollar een record en het aantal actieve gebruikers neemt nog steeds toe, met 4,6 procent naar 1,79 miljard.
Facebook sluit een zeer succesvol derde kwartaal af. De omzet bereikte met 7 miljard dollar een record en het aantal actieve gebruikers neemt nog steeds toe, met 4,6 procent naar 1,79 miljard.
Criteo sluit het derde kwartaal af met een ruime winstverdubbeling, een getal dat op 15 miljoen euro uitkomt op een omzet van 424 miljoen dollar. Los daarvan staken Criteo en SteelHouse hun juridisch steekspel over klikfraude.
De een spelt de krant van voor naar achter, de ander volgt het nieuws alleen op Twitter. De manier waarop mensen content tot zich nemen is allang niet meer uniform. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop je als marketeer je boodschap overbrengt, maar ook voor de keuze van het (advertentie)medium.
Marketing in 2017 staat in het teken van het combineren van online en offline kanalen. “De dynamiek van post-digital intensiveert”, stelt Forrester Research. Consumenten leven niet of digitaal of offline, maar in een gemêleerde omgeving. Bedrijven moeten daar hun praktijk op afstemmen.
Voor het eerst organiseert Emerce eind november een nieuw evenement voor en door digital creatives met een blik op morgen. Kernwoorden zijn cutting-edge design, nieuwe visies en ideeën, trends, interaction design, visual design en digitale creatieve processen.
Jeroen de Bakker is aangesteld als Brand & Online Directeur van het nieuwe radiobedrijf waar 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio onder vallen.
Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.
Advertenties voor de digitale schermen op Eindhoven Airport zijn vanaf nu ook geautomatiseerd in te kopen. Exploitant MMD werkt hiervoor samen met MyAdBooker.
Kijk niet raar op als de livestreams op Facebook binnenkort reclames bevatten. Er wordt geëxperimenteerd met advertentievormen rondom de live video’s. Wat kan de adverteerder verwachten en in hoeverre is dat wenselijk?
Digital marketingbureau Storm Digital heeft zijn dataspecialisten en interactiedesigners samengebracht in een nieuw team. “Er ontstaan nieuwe soorten media als je data en creatie met elkaar samenvoegt”, zegt directeur Viktor van der Wijk.
Ook het Belgische kantoor van Twitter gaat dicht. Dat meldt de krant De Morgen. Het Brusselse bureau was nog geen twee jaar open.
SEO evolueert. Elk jaar zijn er nieuwe ontwikkelingen en gaan de rages van vorig jaar weer de prullenbak in. Eén techniek die zeker niet zal verdwijnen is TF-IDF, een wiskundige formule die behalve in Duitsland vrijwel onbekend is. Dat is zonde, want TF-IDF kan een waardevolle toevoeging zijn op moderne SEO-technieken en tools.
Suzanne de Jong, oftewel Suus, blogt sinds 2012 op &SUUS. Zij vertelt op Emerce eHome & Deco komende donderdag over de mogelijkheden die sociale media bieden voor visual branding.
Niet de klanttevredenheid, maar emotionele binding zou bij bedrijven centraal moeten staan. Die emotionele klik is heel concreet te maken en heeft zichtbare invloed op het bedrijfssucces.
Twitter sluit zijn kantoren in Nederland en Duitsland. Dat meldt Recode in een update over de vorige week aangekondigde bezuinigingen van het bedrijf.