Letstart laat websites bouwen op tablets
Doe-het-zelf platform Letstart wil gebruikers zonder plug-ins op tablets snel een website laten bouwen. Er is dan geen noodzaak meer voor een externe opdracht aan een ontwikkelaar, zegt de startup.
Doe-het-zelf platform Letstart wil gebruikers zonder plug-ins op tablets snel een website laten bouwen. Er is dan geen noodzaak meer voor een externe opdracht aan een ontwikkelaar, zegt de startup.
Veel merken zitten gevangen in een reclamewedloop. Dit komt door een gebrek aan innovatie. Merken die digitaal slim inzetten, vallen niet zozeer op met hun campagnes, maar met hun innovatieve diensten. Waar reclame consumenten verleidt iets te willen, zorgen slimme diensten dat ze meer kunnen. Want diensten zijn het nieuwe massamedium. Vindt Ingmar de Lange, marketingstrateeg en oprichter van Mountview. Hij spreekt 3 november op Emerce eHome & Deco.
Na de aankondigingen van de doorvoering van Penguin 4.0 update, de uitbreiding van de Accelerated Mobile Pages (AMP) en het versterkte signaal van Mobilegeddon is het tijd voor een wel heel interessante ontwikkeling: de mobiele index wordt gescheiden van de desktopversie en wordt zelfs de primaire index van Google.
Criteo lanceert een geautomatiseerde end-to-end-oplossing op basis van machine-learning voor Google Shopping.
Negin Mirsalehi is met 3,4 miljoen volgers op Instagram een van de grootste Nederlandse bloggers. Haar strategie: zeer selectief keuzes maken welke merken ze vertegenwoordigt en zelf strak de regie houden over de posts die ze plaatst.
Twitter zal morgen zijn cijfers nog voorbeurs publiceren, iets dat erg ongebruikelijk is. Dat duidt er op dat het bedrijf belangrijke aankondigingen gaat doen.
Reclamegroep Havas zag het afgelopen kwartaal een forse groei in Europa van 7,7 procent. Voor de eerste negen maanden gold een groei van vijf procent.
Tussen nu en twee jaar kunnen adverteerders rekenen op grote stappen in programmatic-tv. Nog eens twee jaar later, in 2020, zullen alle televisiereclames op die wijze worden ingekocht. Beeldbuis en online zijn dan veel beter op elkaar af te stemmen.
Dawns creative director Ronnie Besseling wordt de nieuwe digital design director van Edenspiekermann.
Amerikaanse millennials ontvangen marketingboodschappen het liefst via e-mail. Dat blijkt uit onderzoek van Mapp Digital.
Al eerder schreef onze collega Daphne over de YouTube do’s en don’ts met REAN. Duidelijk werd dat YouTube met name een Branding kanaal is dat in de Reach fase van de consumer journey valt. Onze eerdere tips en best practises omtrent strategie en videocreatie bieden een solide startpunt om aan de slag te gaan met Branding. Wanneer je als adverteerder al deze adviezen ter harte neemt en je YouTube campagne gereed is om live te gaan, breekt een van de meest spannende momenten aan: “Hoe presteert mijn YouTube campagne?” In dit blog lichten we graag een van de features toe die het meten van een YouTube campagne meer inzichtelijk maakt: de Google Brand Lift.
Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.
MobPro uit Amsterdam heeft een technische koppeling gemaakt waardoor adverteerders reclamecommercials kunnen inkopen in de Spotify-app.
Big data, big opportunities. Maar ook een grote chaos. Neem de vijf miljard online klantbeoordelingen die in de laatste drie jaar op internet gezet zijn. Wonderflow schept daar orde in en geeft precies aan waar jouw bedrijf in kan groeien. Directeur Riccardo Osti: “Wonderflow levert resultaten die al klaar voor gebruik zijn.
Twitter zet nog deze week honderden werknemers op straat, naar verluidt ongeveer 8 procent van het totaal. Dat meldt Bloomberg op basis van ingewijden.