More stories

Waarom elk bedrijf moet gaan denken als een uitgever

Bedrijven moeten denken als uitgevers – dat is een stelling die al lange tijd rondzingt. Maar dat blijkt geen sinecure. Met een gedegen contentplan alleen ben je er als marketeer namelijk niet. Is dit wel voor iedere organisatie weggelegd?

Contentmarketing

‘Big Data vraagt om big ethics’

Big Data wordt voor verzekeraars en hun klanten onmisbaar. Zo kan Big Data helpen om verzekeringsfraude op te sporen, klanten een scherpere prijs aan te bieden, nieuwe producten te ontwikkelen en betere preventietips te geven. Dat vertelde Leo De Boer van de Bond van Verzekeraars gisteren tijdens de Big Data Expo 2016.

Analytics

Geautomatiseerd data importeren in Google Analytics via Google Drive

In dit artikel bespreekt Stefan Koning van Netprofiler hoe je data kunt importeren in Google Analytics en hoe je dit proces kunt automatiseren.

Analytics

Mobiel en video bepalen markt online advertenties in Nederland

Adblockers houden de groei van de digitale advertentiemarkt niet tegen. Dat blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2016, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Online advertising

Marketing automation: met kleine stappen kun je ver komen

Marketing automation gaat niet over technologie, maar over de relatie tussen mensen. Maar hoe bied je een persoonlijke ervaring als groter bedrijf met duizenden (online) klanten? Door de marketingprocessen te digitaliseren.

Marketing automation

Pure online spelers scoren hoog in digitale klantervaring

ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl zijn hoog geëindigd in de vandaag verschenen Digital Excellence Monitor 2016 van WUA, een ranglijst op het gebied van digitale klantervaring.

Customer Experience

Creative Holland naar NEXT Conference Hamburg

Een Nederlandse delegatie van twaalf digitale media-, en muziekbedrijven, waaronder MediaMonks, Spinnin’ Records en Gigstarter, gaat gezamenlijk als Creative Holland naar de NEXT Conferentie in Hamburg.

Creative

Independer verruimt openingstijden

Online vergelijker Independer (verzekeringen en andere financiële producten) heeft zijn openingstijden uitgebreid. Klanten kunnen doordeweeks tussen 8 en 21 uur bellen en ook op zondag staan experts klaar om verzekeringsvragen direct te beantwoorden.

Customer Service

Clever°Franke opent kantoor in Chicago

Creatief ontwerpbureau Clever°Franke opent kantoor in de VS, in de kantoren van incubator 1871 in Chicago.

Creative

Salesforce Ventures investeert in Emark

Marketingtechnologiespecialist Emark uit Haarlem ontvangt een investering van Salesforce Ventures. Het gaat om een minderheidsbelang.

Analytics

Fors hogere omzet en winst voor Adobe

Adobe heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar een fors hogere omzet en winst geboekt. En niet verrassend: […]

Online marketing

Nu ook muzikale match bij Tinder

Spotify en Tinder gaan samenwerken. Gebruikers van de dating-app kunnen nu ook een match vinden op basis van muzikale overeenkomsten.

Marketing

Salesforce in kunstmatige intelligentie met Einstein

Salesforce wil zijn diensten voor relatiebeheer uitbreiden met kunstmatige intelligentie en voorspellende analyses. Al deze diensten zullen onder de noemer Salesforce Einstein worden aangeboden.

Analytics
Premium

Tess Rutgers naar Wunderman Amsterdam

Tess Rutgers wordt hoofd Business Development bij Wunderman Amsterdam naast CEO Antoinette Hoes. In haar rol zal Rutgers verantwoordelijk zijn voor het uitdragen van Wunderman Amsterdams credo ‘Creatively driven, data inspired’.

Digital Agencies

Minder Nederlandse nominaties voor Lovie Awards

Er zijn minder Nederlandse nominaties voor de jaarlijkse Lovie Awards dan vorig jaar: 38 tegen 52 een jaar geleden.

Creative