More stories

Nieuwsbrief minst efficiënt

Contentmarketing zit in de lift. Bijna één op de tien bedrijven ziet de effectiviteit van haar contentmarketingprogramma toenemen. 35 procent spreekt zelfs van ‘significante verbetering’. Maar de efficiëntie van verschillende uitingen loopt sterk uiteen.

Contentmarketing

Gemeente Veere ontsluit begroting op Facebook

De gemeente Veere bericht voortaan ook over haar begroting via Facebook. Begrotingen, bestuursrapportages en jaarrekeningen zijn op deze manier makkelijker te raadplegen.

Facebook

AutoScout24-klanten beleven proefrit in 360 graden

AutoScout24 lanceert een nieuwe campagne, inclusief enkele 360 graden films, om autobedrijven inzicht te geven in de belevingswereld van hun klanten.

Campagnes

Sanoma gaat minder reclame tonen

Sanoma implementeert een nieuwe techniek waardoor het minder internetreclames gaat tonen. De reclames die wel worden getoond, zijn beter zichtbaar en geven betere resultaten.

Online advertising

RadiumOne sluit Nederlands kantoor

Het internationaal werkende marketingtechnologiebedrijf RadiumOne sluit zijn Nederlandse kantoor en verhuist de activiteiten naar Londen.

Online marketing

‘Online reclame desktop daalt harder dan print’

Desktop adverteren heeft qua bestedingen zijn piek bereikt en zal komende twee jaar harder dalen dan de afname van reclamebudget voor kranten en tijdschriften. Dat stelt internationale mediabureau ZenithOptimedia in zijn meest recente marktverwachting.

Online advertising

AdBlock Plus gaat zelf advertenties verkopen

AdBlock Plus, de omstreden adblocker met 100 miljoen actieve gebruikers, heeft zijn eigen adtechplatform gelanceerd. Daar kunnen adverteerders ‘acceptabele advertenties’ inkopen.

Online advertising

Zonder contentstrategie geen marketing automation

Gedrag, voorkeuren én de plek in de funnel: content moet volledig afgestemd worden op persoonlijke kenmerken om klantgericht in plaats van productgericht te kunnen communiceren. De one-size-fits-all e-mailmarketingstrategie nadert zijn houdbaarheidsdatum.

E-mailmarketing

DigitasLBi met kettingzaagspel in VR

DigitasLBi Nordics heeft voor fabrikant Husqvarna van tuin- en bosbouwgereedschap een spel ontwikkeld om in VR met een kettingzaag te gamen.

Campagnes
Premium

aFrogleap designt nieuwe app NUsport

Mobiele bureau aFrogleap gaat al het creatieve en designwerk voor NU.nl doen. Het eerste resultaat van die samenwerking is de lancering van de nieuwe app voor NUsport.

Digital Agencies

Groeigeld voor online supply chain platform Tradecloud

Regionale ontwikkelingsmaatschappij voor Zuid-Holland InnovationQuarter en Paul van Keep, medeoprichter van Exact Software, stoppen geld in Tradecloud, een online supply chain platform voor productiebedrijven en technische groothandels.

B2B Digital

Vanaf maandag iets langere tweets bij Twitter

Vanaf maandag kunnen iets langere tweets worden verstuurd via Twitter. Dan gaan de veranderingen in die het microblog al eerder had aangekondigd.

Twitter/X

Case: Hoe krijgt gemeente Rotterdam de bewoners in beweging?

Een ‘social presence’ opbouwen is inmiddels een must voor gemeenten. Rotterdam Binnenstad is met ruim 26 duizend volgers de grootste in zijn soort. Maar hoe bereik je dit? Wat is het doel van zo’n pagina? En wat zijn de resultaten tot nu toe?

Dialogue Marketing
Premium

Dharma Media betrekt nieuw pand

Internetbureau Dharma Media is verhuisd naar een nieuw kantoor in Amersfoort.

Digital Agencies

Daisycon breidt cross device tracking verder uit

Performance based marketing netwerk Daisycon breidt zijn dienstverlening op het gebied van cross device tracking verder uit. Het Nederlandse bedrijf spreekt overigens liever van ‘matching’.

Analytics