YouTube wordt meer als Facebook
YouTube krijgt tegen het einde van dit jaar een nieuw soort timeline waarmee de Googledochter meer op Facebook gaat lijken.
YouTube krijgt tegen het einde van dit jaar een nieuw soort timeline waarmee de Googledochter meer op Facebook gaat lijken.
Marketeers hebben hun budgetten voor sociale media in de afgelopen zeven jaar verdriedubbeld. Het vormt nu 11,7 procent van de totale bestedingen op de Amerikaanse markt. Het is echter veel minder dan wat vijf jaar terug werd voorspeld.
Twitter zet een nieuwe stap in klantenondersteuning: een knop waarmee bezoekers op een site een privébericht kunnen sturen.
De overname van het Nederlandse techbedrijf AppMachine door Endurance International Group is voltooid.
Fashionblogger Negin Mirsalehi, begin oktober op Emerce eDay, beperkt zich bewust tot Instagram als communicatiemedium. Veel bloggers zagen sociale media in het verleden als een promotieplatform voor hun blog, terwijl social eigenlijk de kerk zou moeten worden, zo zegt ze in het nieuwe nummer van Emerce, dat morgen op de mat ligt.
Automatiseerder Detron laat zijn nieuwe website door Uselab maken. Nu is de website nog aanbodgericht, straks vraaggericht.
Op elk potje past een deksel, maar bij sociale media is het wel een kwestie van secuur meten. Digitaal bureau Mainstreethost legt uit wat de ideale afmetingen zijn voor afbeeldingen bij de belangrijkste sociale platforms Facebook, Twitter, TweetDeck, Google+, Pinterest, LinkedIn, Instagram, Tumblr en YouTube.
Of je nou consultant, online marketeer of accountmanager bent, wanneer je verantwoordelijk bent voor een AdWords account zul je vroeg of laat een keer moeten rapporteren wat de resultaten zijn van jouw campagnes. AdWords is immers een performance kanaal, en die performance moet gemeten, beoordeeld en vertaald worden naar nieuwe actiepunten! Ik ga je niet vertellen of je beter een taart- of staafgrafiek moet gebruiken in je rapportages, maar je 4 tips geven hoe jouw rapportage van echte toegevoegde waarde wordt.
Adtechbedrijf Media.net komt in Chinese handen. Het bedrijf van Divyank Turakhia krijgt 900 miljoen dollar van een groep investeerders.
Tableau, gespecialiseerd in data visualisatie, heeft Adam Adam Selipsky van Amazon Web Services als vervanger van CEO Christian Chabot aangetrokken.
Technologiebedrijf ScribbleLive, gespecialiseerd in contentmarketing en -publicatie, koopt de Engelse SEO-specialist Linkdex.
De Amsterdamse vestiging van het creatieve bureau Sid Lee sluit volgende week de deuren. Alle Europese werkzaamheden worden geconsolideerd in Parijs, meldt Adweeks AgencySpy.
Pinterest neemt voor een onbekend bedrag het team van Instapaper over, een knipselkrant om webcontent mee te archiveren, vergelijkbaar met Evernote.
Google gaat volgend jaar sites straffen die onderbrekende interstitials gebruiken, oftewel advertenties die een groot deel van het scherm opeisen. Dat heeft Google zojuist bekend gemaakt. Webpagina’s met dergelijke advertenties krijgen een lagere positie in de zoekresultaten.
Voorafgaand aan The Email Design Conference in Boston kondigde organisator Litmus ‘industry-changing news’ aan tijdens het event op 16 augustus jongstleden. Nou kondigen Amerikanen doorgaans alles groots en meeslepend aan, maar het zorgde er wel voor dat e-mailmarketeers over de hele wereld de oren gespitst hielden. Ik was er zelf 100 procent van overtuigd dat Litmus een Desktop App voor Litmus Builder zou introduceren. En heel stiekem hoopte ik op het nieuws dat Gmail ‘styles’ en ‘media queries’ zou gaan ondersteunen. Maar niets is minder waar…