More stories

Microsoft Edge ondersteunt nu extensies

Microsoft heeft een nieuwe bètaversie van Windows 10 uitgebracht, waarin browser Edge voor het eerst extensies ondersteunt. Daarmee kunnen ontwikkelaars de functionaliteit van de browser uitbreiden.

Web-design

Adobe boekt recordomzet

Het besluit van Adobe om nagenoeg al zijn diensten via de cloud aan te bieden werpt vruchten af. De omzet groeide daardoor in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar met 25 procent naar bijna 1,4 miljard dollar. De nettowinst kwam uit op 254,3 miljoen dollar tegen 84,8 miljoen dollar een jaar geleden.

Creative

Optimaliseer je website met een silo-structuur

Eind vorig jaar heb ik een best practice geschreven over het uitstralen van autoriteit in de ogen van de zoekmachines. Het artikel focust zich vooral op de inzet van uitstekende content om je als autoriteit te profileren. In dit artikel ga ik dieper in op hoe je deze content het beste kunt structureren. Het gebeurt regelmatig dat kwalitatief mindere content toch hoger in de zoekresultaten staat dan goede content. Dit kan komen door de betere structuur van de website met de mindere content. Een website met een gedegen structuur is niet alleen voor de gebruiker, maar ook voor de zoekmachines veel beter te begrijpen. Maar hoe pak je dat aan?

Search

Yourzine opent nieuw e-mailbureau voor MKB

Yourzine start onder de naam RE:ACT een nieuw label waarmee het e-mailmarketing binnen het bereik van het MKB wil brengen.

Dialogue Marketing

Internetbureaus ezCompany en Merge fuseren

ezCompany uit Tilburg en Merge uit Breda fuseren en gaan verder onder de naam ezCompany. Naar opdrachtgevers en nieuwe werknemers staan de partijen samen sterker.

Digital Agencies

Campagnepanel: Land Rover #hibernot #kanbeter

Bekijk de winter op een andere manier. Ga niet thuis c.q. stilzitten, maar trek erop uit. Met die boodschap wil Land Rover de ondernemende, avontuurlijke spirit achter het merk overbrengen op het grote publiek. En moedigt de autofabrikant mensen aan op winters avontuur te gaan, dat op foto en/of video vast te leggen en te sharen met de hashtag #hibernot. De beste inzendingen worden op de eigen actiesite gedeeld. Aanvullend zijn meerdere YouTube-filmpjes geschoten en tegen betaling op Instagram geshared.

Campagnes

Mozilla werkt aan experimentele browser

Mozilla rolt in juni een compleet nieuwe browser uit. Daarin wordt een nieuwe kern of engine genaamd Servo opgenomen. Mozilla heeft die engine samen met Samsung ontwikkeld.

Web-design

Slim algoritme bepaalt hoogtepunten voetbalverslagen

RUG-promovendus Danilo Barbosa Coimbra heeft een algoritme ontwikkeld om automatisch hoogtepunten uit video’s van wedstrijden te halen.

Analytics

Tips voor de beste marketing nieuwsbrief (infographic)

Schieten met hagel doen e-mail marketeers allang niet meer, maar het is nog steeds een uitdaging om de juiste marketing nieuwsbrief samen te stellen. Die dient bij voorkeur persoonlijk te zijn, moet een goede introductie bevatten en voldoende manieren om contact te leggen. Deze infographic van Online Course Report vertelt hoe.

E-mailmarketing

Social Conference: ‘Mensen willen met mensen praten, niet met merken’

Stel je eens voor: wat zou je doen als je merk nooit meer op sociale media zou kunnen posten? Dan moet je ervoor zorgen dat je voorkomt in gesprekken tussen mensen. En is dat niet eigenlijk écht social? Gonnie Spijkstra van Nine Connections neemt dit scenario als basis voor haar sociale strategie. Waarover praat de consument? In welke gesprekken kan mijn merk waarde toevoegen? Volgende week spreekt ze op The Social Conference in Amsterdam.

Social

MediaBookers verbreedt aanbod via Sports Exposure

Het aanbod van Sports Exposure, gespecialiseerd in tv-reclameborden bij sportwedstrijden, is nu ook beschikbaar op het gratis online mediaboekingsplatform MediaBookers. Het volledige advertentieaanbod van sportwedstrijden wordt daarmee toegankelijk.

Online advertising

Hoe Doritos buzz creëerde met drones

Laat vier populaire YouTubers met een drone tegen elkaar racen en je hebt content die 3,8 miljoen online views oplevert. Doritos deed het als onderdeel van de op jongeren gerichte campagne #playbold. Insteek: het game-domein claimen en naar de echte wereld brengen.

Campagnes

Google gaat mobielvriendelijke sites nog hoger waarderen

Google gaat mobielvriendelijke sites vanaf mei nog hoger in de zoekresultaten zetten. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt.

Web-design

Van storytelling naar storymaking: verhalen 2.0

Een paar jaar geleden is storytelling opgekomen als mot du jour in content marketing-land. Het vertellen van een authentiek verhaal leek het enige middel om nog oprecht en eerlijk over te komen als merk. Daarnaast werd het graag gebruikt om visie, missie en de merkwaarden aan de doelgroepen te vertellen. Met mooie uitgangspunten zoals kracht, magie en authenticiteit kwam het ene na het andere verhaal naar voren, waarbij het merk of bedrijf bijna een secundaire rol leek te spelen in het verhaal van de hoofdrolspelers. En eerlijk is eerlijk, daar kwam ook een aantal hele mooie stukjes content uit.

Dialogue Marketing

Header bidding: een nieuwe term in de programmatic displaywereld

Op de internationale online marketingweblogs wordt het onderwerp header bidding bijna dagelijks besproken. Iedereen in de VS schijnt ermee bezig te zijn, maar in Nederland is het nog volkomen nieuw. Was het vroeger ‘daisy chaining’, tegenwoordig praat iedereen over ‘header bidding’. De komende weken schrijven we meerdere artikels over dit fenomeen en zullen we het vanuit meerdere perspectieven belichten.

Programmatic