Baidu in de schijnwerpers op Emerce eDay
Twee jaar geleden werd Alibaba op Emerce eDay in de schijnwerpers gezet, dit jaar gaat het om de Chinese zoekmotor Baidu in de persoon van Kaiser Kuo.
Twee jaar geleden werd Alibaba op Emerce eDay in de schijnwerpers gezet, dit jaar gaat het om de Chinese zoekmotor Baidu in de persoon van Kaiser Kuo.
Influencer marketing is een combinatie van sociale media en content marketing. Vaak delen bloggers hun ervaringen over een product of dienst. Die gratis publiciteit kan natuurlijk ook nadelig uitpakken. Bloggers kunnen producten afkraken. Toch zien veel bedrijven – General Motors voorop – alleen maar voordelen. Zij moedigen deze vorm van marketing juist aan.
Ook Pinterest is begonnen met de verkoop van videoadvertenties. Het moet de belangrijkste bron van inkomsten worden naast Promoted Pins.
Google heeft nu al een tijdje attributiedata in AdWords ingebouwd. Met deze functies krijg je inzicht in de verschillende touchpoints van conversies. Hierdoor krijg je betere inzichten in de waarde van keywords, klikken en touchpoints. Door op deze betere waarde te sturen, maximaliseer je het rendement van elke klik en verhoog je daardoor de ROI op je marketinginvestering.
Facebook doet hard zijn best bedrijven ervan te overtuigen om videostreaming service Facebook Live te gebruiken. Met behulp van live video kunnen bedrijven gemakkelijk de interactie opzoeken met hun publiek, gebruikers of klanten. Waar zien we live video de komende tijd terug en hoe hebben bedrijven het al ingezet?
E-mails worden wereldwijd verstuurd. Maar betekent dit ook dat de richtlijnen voor e-mailmarketing wereldwijd hetzelfde zijn? Uiteraard niet! Elk land heeft andere gewoonten, ook op het gebied van e-mail. Om even een vergelijking te geven: 80% van de Duitsers checkt regelmatig hun mailbox op mobiel, maar in Turkije ligt dit aantal op circa 20%. Rekening houden met dergelijke verschillen bij het opzetten en uitvoeren van internationale e-mailmarketingcampagnes is dus een must. Doe je dat niet, dan laat je simpelweg kansen onbenut en loop je het risico om relaties te verliezen.
Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor Virtual Reality (VR). Dat betekent dus dat de gewone website en webwinkel onderdeel kunnen worden van een driedimensionale wereld. Die aankondiging werd eind vorig jaar gedaan. Het klinkt veelbelovend, maar toch is het nog maar de vraag of we er massaal onze websites voor geschikt maken en straks kunnen spreken van een heus VR-web.
Om adverteerders te helpen hun AdWords campagnes in te richten voor de mobiele omgeving heeft Google Expanded Tekst Ads in het leven geroepen. Een tekstadvertentie die bijna 50 procent meer tekenruimte bevat dan de reguliere tekstadvertenties en die geschikt is voor ieder type apparaat. Sinds 26 juli zijn ze voor iedereen uitgerold.
Content marketing zonder video is nagenoeg ondenkbaar geworden. In 2019 zal 80 procent van het internetverkeer door video gegenereerd worden. Voor een virale video zijn verschillende elementen belangrijk, zoals de lengte, het verhaal dat je wil vertellen en de emotie die je wilt losmaken. Top tips voor het maken van een virale video.
Het Rotterdamse EnergyZero is een online game gestart die gebruikers ertoe moet aanzetten om verstandiger met energie om te gaan.
Google vraagt niet langer om een Google Plus account voor het plaatsen van reacties in de Play Store. De voorheen innige relatie lijkt definitief losgelaten.
Salesforce heeft weer een analyticsbedrijf overgenomen. BeyondCore wordt voor een onbekend bedrag onderdeel van Salesforce Analytics Cloud.
Snapchat heeft voor 110 miljoen dollar de zoekapp Vurb ingelijfd. Die moet content van Snapchat beter vindbaar maken.
Vlogs zijn behoorlijk populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan 18 kijkt minimaal één keer per maand een vlog, zo blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.007 Nederlanders.
Justus Wever wordt voorzitter van de Taskforce Search van IAB Nederland. Hij volgt Philip Spaas op.