eBay Enterprise verkoopt fotostudio
eBay Enterprise, dat zich al had losgeweekt van de veilingsite, heeft zijn studiodivisie verkocht aan Industrial Color Brands.
eBay Enterprise, dat zich al had losgeweekt van de veilingsite, heeft zijn studiodivisie verkocht aan Industrial Color Brands.
“Het duurt niet lang of de consument verwacht van bedrijven dat ze real time antwoord krijgen op hun vragen. Messengers zijn daarbij de nieuwe vehikels van klantcontact”, zegt directeur Dirk Jan Dokman van CX Company.
Het was lang een publiek geheim: Facebook was met Atlas een Demand Side Platform (DSP) aan het bouwen en zou hiermee het fundament voor zijn tech stack aanzienlijk verstevigen. Geen gek idee natuurlijk, Atlas beschikt immers over alle demografische, geografische en psychografische data van Facebook. Bovendien is deze data van een kwaliteit waar de meeste second- en third-party data providers alleen maar van kunnen dromen. Verrassend genoeg loopt het nu allemaal toch anders.
Slechts 24 procent van alle websites geeft een zogenoemde time to interact (TTI) van minder dan 3 seconden. Dit blijkt uit onderzoek van Radware. De meeste sites zijn in de ervaring van gebruikers te traag.
De strategie van dynamisch prijzen heeft in de loop der jaren behoorlijk wat negatieve aandacht gekregen. Vooral in de online reisbranche zouden bedrijven hun winsten opkrikken door prijzen te verhogen bij toename van de vraag of verminderde concurrentie. Toch stapt de ene na de ander inmiddels over. Er zijn wel wat factoren waarmee de verkoper rekening moet houden.
De labels StormMC en Storm Insights worden vandaag samengevoegd en gaan samen door als fullservice digital marketingbureau onder de naam Storm Digital.
Apple lanceert de Safari Technology Preview voor webontwikkelaars. Die kunnen alvast een indruk krijgen van de technische mogelijkheden in toekomstige versies van de webbrowser.
Twitter lanceert het in februari geïntroduceerde First View vandaag ook voor de Nederlandse markt. Het gaat om marketingcampagnes die een etmaal lang als eerste verschijnen als gebruikers Twitter opstarten.
Kijk niet alleen vooruit maar ook achteruit. Dat is de boodschap die Roos van Vugt, oprichter Merkwerker, graag meegeeft aan social media managers. “Veel bedrijven zien dat social niet goed gaat. Ze drukken op het social media knopje en er komt niks uit. Ze zitten allemaal nog in de zendmodus.”
Vanaf vandaag kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus ook ontvangen via Facebook Messenger.
Live video duikt plotseling overal op. Nadat we vorig jaar al via applicaties als Meerkat en Periscope live video leerden kennen op Twitter, zien we tegenwoordig ook op Facebook regelmatig live video voorbij komen. Websites met alleen maar live video content over een bepaald onderwerp, met name op gebied van sport en eten, vinden ook steeds meer hun weg in het medialandschap. Maar hoe zet je deze nieuwe video vorm effectief in voor je bedrijf?
WhatsApp is dit jaar de populairste socialmediatool. Maar liefst 9,8 miljoen Nederlanders ‘appen’, waarvan 7 miljoen dagelijks. LinkedIn, Twitter en Google+ laten in dagelijks gebruik een flinke daling zien, van respectievelijk 25 procent, 10 procent en 8 procent.
De Nederlandse zoekmachines Startpage.com en Ixquick.com bundelen de krachten. Ixquick heet voortaan StartPage by Ixquick. Daarmee ontstaat volgens beide bedrijven ‘de grootste privacy zoekmachine van Europa’.
Het Britse digitale strategische User Experience (UX) design-bureau Nomensa vestigt een nieuw kantoor in Amsterdam. Dit kantoor aan de Weesperstraat staat onder leiding van Katelijn van Lieshout, afkomstig van Publicis.
Een derde van de displayreclame werd vorig jaar op een online veiling verkocht. Programmatic trading groeide dertig procent tot 187 miljoen euro, maar de grote groei lijkt er uit.