More stories

Alle webwinkels in Virtual Reality? Een virtueel web lijkt nog ver weg

Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor Virtual Reality (VR). Dat betekent dus dat de gewone website en webwinkel onderdeel kunnen worden van een driedimensionale wereld. Die aankondiging werd eind vorig jaar gedaan. Het klinkt veelbelovend, maar toch is het nog maar de vraag of we er massaal onze websites voor geschikt maken en straks kunnen spreken van een heus VR-web.

Customer Experience

Best practices voor het effectief inzetten van Expanded Text Ads

Om adverteerders te helpen hun AdWords campagnes in te richten voor de mobiele omgeving heeft Google Expanded Tekst Ads in het leven geroepen. Een tekstadvertentie die bijna 50 procent meer tekenruimte bevat dan de reguliere tekstadvertenties en die geschikt is voor ieder type apparaat. Sinds 26 juli zijn ze voor iedereen uitgerold.

Online advertising

Zo maak je een virale video (infographic)

Content marketing zonder video is nagenoeg ondenkbaar geworden. In 2019 zal 80 procent van het internetverkeer door video gegenereerd worden. Voor een virale video zijn verschillende elementen belangrijk, zoals de lengte, het verhaal dat je wil vertellen en de emotie die je wilt losmaken. Top tips voor het maken van een virale video.

Video

Online game moet energieverbruik indammen

Het Rotterdamse EnergyZero is een online game gestart die gebruikers ertoe moet aanzetten om verstandiger met energie om te gaan.

Customer Experience

Google laat relatie Play Store en Google Plus los

Google vraagt niet langer om een Google Plus account voor het plaatsen van reacties in de Play Store. De voorheen innige relatie lijkt definitief losgelaten.

Social

Salesforce neemt weer analyticsexpert over

Salesforce heeft weer een analyticsbedrijf overgenomen. BeyondCore wordt voor een onbekend bedrag onderdeel van Salesforce Analytics Cloud.

Analytics

Snapchat koopt mobiele zoekapp

Snapchat heeft voor 110 miljoen dollar de zoekapp Vurb ingelijfd. Die moet content van Snapchat beter vindbaar maken.

Social

Eén op de drie Nederlanders kijkt vlogs

Vlogs zijn behoorlijk populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan 18 kijkt minimaal één keer per maand een vlog, zo blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.007 Nederlanders.

Video

Justus Wever nieuwe voorzitter van IAB Taskforce Search

Justus Wever wordt voorzitter van de Taskforce Search van IAB Nederland. Hij volgt Philip Spaas op.

Search

Van eenrichtingsverkeer naar trouwe klanten met de loyalty loop

Veel bedrijven blijven ondanks de digitalisering van hun activiteiten de consument traditioneel benaderen. Ze zijn transactie- in plaats van klantgericht. De loyalty loop laat zien welke contactmomenten voor verbetering vatbaar zijn.

Contentmarketing

Vier op vijf bedrijven verwaarloost blog (infographic)

Slechts 17 procent van de bedrijven houdt bloggen voor hun eigen website vol. Uit onderzoek van Contany.nl blijkt dat vier op de vijf bedrijven al na gemiddeld zeven berichten stopt.

Contentmarketing

Student ontwikkelt tijdslot voor sociale media

Een tijdslot voor sociale media, dat is wat HU-student Business Management Gül Akcaova (23) beoogt met de nieuwe app Mattie. Studenten die niet afgeleid willen worden door WhatsApp, Facebook of Snapchat kunnen een sociale media-vrije periode instellen.

Social

Zo ga je aan de slag met chatbots

Binnen afzienbare tijd communiceert menigeen via chatbots met bedrijven. Voor de antwoorden op veelgestelde vragen, maar ook voor het plaatsen van een bestelling. De belofte is groots, maar hoe ga je aan de slag met bots? Zelfs als je niet technisch begaafd bent, zijn er voldoende opties.

Customer Service

Het programmatic display landschap uitgelegd

In het verleden was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; the deal was done. Maar met de opkomst van technologie is het display advertising landschap vele malen complexer maar gelukkig ook interessanter geworden. Een overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 1.

Programmatic

Nu.nl doet met NuJij zijn eigen Reddit weg

Sanoma stopt met het reactieplatform Nujij omdat het niet meer past in deze tijd van Facebook en Twitter. Toegegeven: het platform was sterk verouderd, maar met NuJIj doet Sanoma ook zijn eigen Reddit weg.

Social