More stories

Layover with a Local door Achtung!

Chris Menzöfi van Achtung! toont de ontwikkeling van de KLM app Layover with a Local: “Een tussenlanding op Schiphol is oersaai. KLM wilde dit probleem voor zijn klanten oplossen. Met een app brengen we reizigers en lokale mensen met elkaar in contact: turn your transfer into a trip.”

Customer Engagement

Doek valt voor WhatsApp dashboard Watermelon

De Utrechtse startup Watermelon is failliet nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd.

B2B Digital

Infoplaza neemt activiteiten van Meteovista over

Infoplaza, het bedrijf achter Weerplaza.nl, neemt de zakelijke platformen en activiteiten over van Meteovista. Op die manier hoopt men één van de belangrijkste leveranciers van weerinformatie voor zakelijke oplossingen in Nederland te worden.

B2B Digital

Zelfs Facebook houdt zijn groei maar amper bij

Facebook blijft maar groeien. Het sociale netwerk telde afgelopen kwartaal 1,71 miljard actieve maandelijkse gebruikers, terwijl men zelf op 1,69 miljard had gerekend. Het aandeel Facebook steeg zojuist met 7 procent.

Facebook

Improve Digital trekt video experts aan

Improve Digital heeft de afgelopen maanden 75 nieuwe fte’s aangesteld, waarvan een groot deel zich gaat toeleggen op programmatic video.

Programmatic

Dentsu neemt B2B advertentiebedrijf over

Reclamereus Dentsu neemt voor een onbekend bedrag Gyro over, een van de grootste advertentiebedrijven op het gebied van B2B.

B2B Digital

Teradata koopt Britse Big Data-specialist

Big Data-bedrijf Teradata heeft voor een onbekend een Britse branchegenoot Big Data Partnership ingelijfd.

Analytics

Financiering voor websitebouwer B12

B12, een startup die kunstmatige intelligentie gebruikt om websites te bouwen, heeft 12,4 miljoen dollar aan financiering opgehaald.

Web-design

Moederbedrijf Tinder meldt goede resultaten

Match Group, de eigenaar van Tinder, OKCupid en Match.com, rapporteerde over het tweede kwartaal beter dan verwachte cijfers. De omzet kwam met 301 miljoen dollar hoger uit dan wat analisten hadden becijferd.

Social

Aantal gebruikers Twitter licht gestegen

Het aantal maandelijkse gebruikers van Twitter is ten opzichte van het vorige kwartaal licht gestegen, met 3 procent, naar 313 miljoen in het tweede kwartaal. De meeste van de 3 miljoen nieuwe gebruikers komen van buiten de VS.

Twitter/X

Fanly: het loyaliteitsplatform dat je vaste klanten beloont

Iets meer dan een jaar geleden haalde Fanly een half miljoen aan investeringen op. Met het platform wil oprichter Jord Cuiper kleine en middelgrote retailers helpen meer omzet te genereren uit loyale klanten. Fanly zet daarbij beacon-, wifi-, geofencing- en QR-technologie in.

Customer Loyalty
Premium

Transavia opent kanaal op Snapchat

Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.

Customer Engagement

Mirabeau: Design met context

Nick van der Linde van Mirabeau ziet een grote uitdaging weggelegd voor UX-designers: “Leg ik mijn telefoon even weg, dan vind ik een uur later allerlei notificaties. We worden continu beziggehouden met een stroom aan informatie. Wat we als designers moeten gebruiken is context. Naarmate technologie elk aspect van ons leven beïnvloedt, wordt dat belang steeds urgenter.”

Digital Design

Hootsuite biedt ondersteuning voor cloud

Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.

Marketing automation

Marriott opent war room voor sociale media in Europa

Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.

Social