Facebooks App Event Optimization: wat kun je met deze targeting?
Facebook heeft een nieuwe service geïntroduceerd: App Event Optimization. Daarmee hoopt het adverteerders betere mogelijkheden te geven voor de targeting van app-reclames.
Facebook heeft een nieuwe service geïntroduceerd: App Event Optimization. Daarmee hoopt het adverteerders betere mogelijkheden te geven voor de targeting van app-reclames.
Het beursgenoteerde Criteo zag zijn omzet afgelopen kwartaal met 36 procent toenemen naar 407 miljoen dollar. De nettowinst schoot 240 procent omhoog naar 13 miljoen dollar.
Marko Kruijer van Fabrique sprak op Campus Party Europe over de rol van technologie in het creatieve proces: “Je hebt creatieve engineers nodig die technologie begrijpen en weten toe te passen. Zij formuleren het probleem en weten wat er technisch gezien wel en niet mogelijk is. Uiteindelijk bepaalt technologie de ervaring van de eindgebruiker.”
Het is onderhand wel duidelijk waar Facebooks Mark Zuckerberg zich werkelijk zorgen over maakt: de verdere opmars van Snapchat. Sinds gisteren laat ook Instagram foto’s en video binnen 24 uur verdwijnen.
Online bannertool Bannerwise heeft een nieuw partnerschap aangekondigd, dit keer met Adcombi. Dat laatste bedrijf biedt grote adverteerders de mogelijkheid om zelf displaycampagnes uit te rollen en te analyseren. Daar komt het creatieve deel nu bij.
“Een zesjarige ontdekt de wereld. Stelt miljoenen vragen. Heeft een creatieve geest en ontdekkingsdrift”, vertelt Ronald van Schaik, oprichter van Kaliber Interactive. “Wij noemen hem Tommy. Ben je jong, gretig, slim en dwaas, dan ben jij Tommy. Gebruik je innerlijke Tommy en met alle informatie beschikbaar vorm je de wereld.”
E-commerce platform Magento, tegenwoordig weer zelfstandig, breidt uit met analytics. Het heeft RJ Metrics gekocht, dat wordt omgebouwd tot Magento Analytics.
LAB51 heeft de website van OLA Swirl’s Ice Cream vernieuwd opgeleverd. De nieuwe website sluit beter aan bij de doelgroep van het ijsmerk van Unilever.
De namen van het AD, RTL, NOS en De Telegraaf worden misbruikt voor gefingeerde nieuwsberichten over gezondheidspillen op Facebook en Instagram. Dat meldt de NOS, die al diverse keren pagina’s heeft laten verwijderen.
Laurens van den Oever is gestart als chief marketing officer van data analysebureau ForwardKeys. Den Oever was hiervoor twaalf jaar werkzaam bij GfK in Amsterdam en Singapore, met de reisbranche als specialisatie.
Trage websites krijgen bij Google tegenwoordig een langere positie in de zoekresultaten, dus een snellere sites wordt van levensbelang. Oorzaken voor een trage site zijn doorgaans te grote plaatjes, trage servers, thema’s en plugins. Alle oorzaken op een rij, en de oplossing erbij.
Consumenten kunnen worden overgehaald om adblockers te verwijderen. Dat stelt het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau (IAB) in een nieuwe studie.
Nintendo moest begin deze week zelf waarschuwen voor te hooggespannen verwachtingen rond Pokémon Go. Het spel zou beperkte invloed hebben op de omzet. Marketeers daarentegen zien nog altijd enorme mogelijkheden om vooral jongeren te bereiken. Hoe bedrijven mee kunnen liften op het succes van Pokémon.
Instagram-influencers streven naar zoveel mogelijk volgers. Maar hoe meer ze er hebben, hoe minder likes en comments ze gemiddeld scoren. Boven de duizend aanhangers halveert het gemiddelde al, meldt Markerly op basis van haar eigen influencerplatform.
Alphabet, de moedermaatschappij van Google, verraste de markt vanavond met goede cijfers. Analisten hadden gerekend op een omzet van 20,75 miljard, het werd 21,5 miljard. De nettowinst steeg van 3,9 miljard naar 4,9 miljard. Wederom grotendeels dankzij advertenties.