More stories

WhatsApp sommeert Utrechtse start-up om activiteiten te staken

WhatsApp sommeert de Utrechtse start-up Watermelon om zijn werkzaamheden onmiddellijk te staken. De Utrechtse onderneming gebruikt de berichtenapp om bedrijven met klanten te laten communiceren, maar dat is blijkbaar tegen het zere been van de Facebook dochter.

Customer Service

Adobe lanceert netwerk voor identificatie online consument

Adobe heeft tijdens zijn Marketing Summit de Adobe Marketing Cloud Device Co-op aangekondigd. Daarmee kunnen grote merken gezamenlijk consumenten beter identificeren.

Analytics

NS International adopteert Oracle Service Cloud voor optimaliseren klantreis

NS International, het internationaal georiënteerde bedrijfsonderdeel van Nederlandse Spoorwegen, zet Oracle Service Cloud in om de customer journey van reizigers verder te optimaliseren.

Customer Service

Adobe breidt Marketing Cloud uit

Adobe heeft zijn Marketing Cloud, een platform voor marketingoplossingen, opnieuw flink uitgebreid. Onder meer met gepersonaliseerde tv-aanbevelingen en een zoeksysteem voor afbeeldingen, foto’s, video’s en andere visuele digitale content.

Online advertising

Twitter test gebruik stickers

Twitter overweegt om stickers in te voeren, plaatjes die gebruikers in een tweet kunnen versturen. Dergelijke stickers zijn al geruime tijd populair onder berichtenapps.

Social

Kingsday verzorgt digitale communicatie Heineken merk Affligem

Het Amsterdamse bureau Kingsday verzorgt de digitale communicatie voor het Heineken merk Affligem. Dit Belgische abdijbier is een van de oudste biermerken ter wereld.

Digital Agencies

Het Wereldwijde Marketing Technologie Landschap 2016

Het is weer zover. Scott Brinker heeft gisteren op het MartTech evenement in San Francisco het Marketing Technologie Landschap 2016 gepresenteerd. De marketing technologie guru probeert elk jaar het globale marketing technologie landschap vast te leggen in een afbeelding. Op basis van verschillende categorieën geeft hij een overzicht geven van de huidige spelers in de globale marketing software wereld. Wat is het meest veranderd ten opzichte van 2015? De martech wereld barst uit zijn voegen en telt nu minimaal 3500 leveranciers. 1500 meer dan vorig jaar. Hieronder bespreek ik drie lessen die we kunnen trekken uit het overzicht.

Marketing automation

Onderzoek: mailmarketeers denken ‘wij’ in plaats van ‘jij’

E-mail is en blijft de steunpilaar van vele marketingcampagnes. Het percentage marketeers dat mail (heel) belangrijk noemt voor het behalen van de merkdoelen groeide niet voor niets van 89 procent naar 93 procent tussen 2012 en 2015. Maar de meesten worstelen nog steeds met de juiste boodschap, skills en ROI.

E-mailmarketing

Location based apps beste uitgangspunt voor engagement?

In een tijd waarin binnen Dialogue Marketing ‘customer centricity’ en ‘engagement’ urgente thema’s zijn, is er een interessante en misschien wel belangrijk rol weggelegd voor de app: de location based app, welteverstaan.

Dialogue Marketing

‘Sentiment bedrijven positiever door sociale media’

De aanwezigheid van merken op sociale media is de laatste jaren enorm gegroeid. Dat zei Peter Kerkhof van de Vrije Universiteit van Amsterdam vanochtend op The Social Conference. “Webcare is de killer app van sociale media.”

Social

‘Yahoo brengt advertentieverkoop Tumblr onder bij Facebook’

Yahoo zou met Facebook in gesprek zijn over het uitbesteden van een deel van de advertentieverkoop van Tumblr. Dat meldt The Information.

Social

Nu ook offline media in Coosto

Coosto voegt offline media toe aan haar social media analysetool. Een samenwerking met LexisNexis maakt het vanaf nu mogelijk om berichten die zijn verschenen op print te analyseren.

Analytics

RTL koopt Smartclip voor vijftig miljoen

RTL in Duitsland heeft videoreclamebedrijf smartclip gekocht voor een kleine vijftig miljoen euro. De verkopende partij is het Engelse Adconion Media Group.

Online advertising

6 miljoen euro voor B2B-reissite

De Berlijnse B2B reissite Distribusion haalt 6 miljoen euro groeigeld op bij partijen als Northzone, Creandum, en HR Ventures.

B2B Digital

Digitaal bureau Emakina sluit sterk jaar af

Het Belgische bureau Emakina heeft zijn omzet in 2015 met 25 procent zien toenemen tot ruim 70 miljoen euro. De bedrijfswinst vóór afschrijvingen (EBITDA) groeide vijftig procent en kwam uit op 6 miljoen euro. Het bedrijf noteerde een nettowinst van 2,7 miljoen.

Digital Agencies