HipChat krijgt ondersteuning voor videobellen
Atlassians teamsoftware HipChat heeft ondersteuning voor videobellen gekregen, waarmee het vooruitloopt op Slack, het andere programma van het bedrijf.
Atlassians teamsoftware HipChat heeft ondersteuning voor videobellen gekregen, waarmee het vooruitloopt op Slack, het andere programma van het bedrijf.
Adobe gaat minder vaak bedrijven controleren op softwarelicenties. Ook binnen EMEA worden die activiteiten teruggeschroefd.
Het Nederlandse Adfactor betreedt met contentmarketing voortaan de Belgische markt. Het portfolio wordt uitgebreid met ‘invloedrijke Belgische titels’, zowel in Vlaanderen als Wallonië.
Techsite Tweakers.net hanteert een selectief reclamebeleid. Veel bannerruimte blijft bewust onverkocht, de technische eisen aan advertenties zijn strenger dan het IAB-beleid en de afhankelijkheid van reclame-inkomsten loopt steeds meer terug.
Een kleine toekomstvoorspelling: alle formulieren kunnen de prullenbak in. Het doorlopen van 13 stappen op een website of in een app is straks verleden tijd. Je begint met typen en je vraag wordt via de chat UI voor je afgehandeld. De chat UI is nu nog smal, maar straks heel flexibel. Het wordt een aggregator voor al het contact tussen de consument en het bedrijf. Men zal steeds minder bellen en meer chatten. Men voert meerdere chats tegelijkertijd, via verschillende kanalen. De gesprekken zullen steekwoordsgewijs worden gevoerd, steeds sneller en efficiënter. De chat UI gaat e-mail, telefoon, post en andere notificaties bundelen. Het wordt een single point of information. Er is nog wel side-info, maar die komt in de chat samen. Het wordt als het ware een timeline van alle contacten die plaatsvinden tussen jou en een bedrijf.
Push notificaties zijn een waardevol instrument om app gebruikers te activeren. Marketeers zien tot 50% hogere open ratio’s en klikratio’s die tot twee keer hoger liggen in vergelijking met e-mail. De acceptatie van push notificaties mag dan wat lager liggen dan twee jaar geleden, toch heeft gemiddeld 43% de notificaties nog standaard aan staan.
7 Ditches TV in gesprek met Harry Horn van Scala tijdens het Ricoh Open in Rosmalen. Wat doet Scala precies en wat is de visie van Scale op de toekomst van werken en de rol van data en technologie daarin?
Kyra Roest begint bij online bureau Burst in de nieuwe functie van Head of Business. Ze krijgt een belangrijke rol in de internationale ambities van het Rotterdamse bureau.
Het verfijnen van de e-mail marketing campagnes bepaalt grotendeels het succes ervan. En dat vergt dan ook een uitgebreid stappenplan. De inzet van ontwikkeltools die bepaalde processen automatiseren wordt steeds belangrijker, zoals deze infographic van Litmus en Movable Ink duidelijk maakt.
Twee jaar geleden werd Alibaba op Emerce eDay in de schijnwerpers gezet, dit jaar gaat het om de Chinese zoekmotor Baidu in de persoon van Kaiser Kuo.
Influencer marketing is een combinatie van sociale media en content marketing. Vaak delen bloggers hun ervaringen over een product of dienst. Die gratis publiciteit kan natuurlijk ook nadelig uitpakken. Bloggers kunnen producten afkraken. Toch zien veel bedrijven – General Motors voorop – alleen maar voordelen. Zij moedigen deze vorm van marketing juist aan.
Ook Pinterest is begonnen met de verkoop van videoadvertenties. Het moet de belangrijkste bron van inkomsten worden naast Promoted Pins.
Google heeft nu al een tijdje attributiedata in AdWords ingebouwd. Met deze functies krijg je inzicht in de verschillende touchpoints van conversies. Hierdoor krijg je betere inzichten in de waarde van keywords, klikken en touchpoints. Door op deze betere waarde te sturen, maximaliseer je het rendement van elke klik en verhoog je daardoor de ROI op je marketinginvestering.
Facebook doet hard zijn best bedrijven ervan te overtuigen om videostreaming service Facebook Live te gebruiken. Met behulp van live video kunnen bedrijven gemakkelijk de interactie opzoeken met hun publiek, gebruikers of klanten. Waar zien we live video de komende tijd terug en hoe hebben bedrijven het al ingezet?
E-mails worden wereldwijd verstuurd. Maar betekent dit ook dat de richtlijnen voor e-mailmarketing wereldwijd hetzelfde zijn? Uiteraard niet! Elk land heeft andere gewoonten, ook op het gebied van e-mail. Om even een vergelijking te geven: 80% van de Duitsers checkt regelmatig hun mailbox op mobiel, maar in Turkije ligt dit aantal op circa 20%. Rekening houden met dergelijke verschillen bij het opzetten en uitvoeren van internationale e-mailmarketingcampagnes is dus een must. Doe je dat niet, dan laat je simpelweg kansen onbenut en loop je het risico om relaties te verliezen.