More stories

Live video: de ontwikkelingen en toepassingen

Live video duikt plotseling overal op. Nadat we vorig jaar al via applicaties als Meerkat en Periscope live video leerden kennen op Twitter, zien we tegenwoordig ook op Facebook regelmatig live video voorbij komen. Websites met alleen maar live video content over een bepaald onderwerp, met name op gebied van sport en eten, vinden ook steeds meer hun weg in het medialandschap. Maar hoe zet je deze nieuwe video vorm effectief in voor je bedrijf?

Video

WhatsApp grootste social media platform in 2016

WhatsApp is dit jaar de populairste socialmediatool. Maar liefst 9,8 miljoen Nederlanders ‘appen’, waarvan 7 miljoen dagelijks. LinkedIn, Twitter en Google+ laten in dagelijks gebruik een flinke daling zien, van respectievelijk 25 procent, 10 procent en 8 procent.

Social

Startpage.com en Ixquick.com samen tegen Big Brother

De Nederlandse zoekmachines Startpage.com en Ixquick.com bundelen de krachten. Ixquick heet voortaan StartPage by Ixquick. Daarmee ontstaat volgens beide bedrijven ‘de grootste privacy zoekmachine van Europa’.

Search

UX specialist Nomensa opent kantoor in Amsterdam

Het Britse digitale strategische User Experience (UX) design-bureau Nomensa vestigt een nieuw kantoor in Amsterdam. Dit kantoor aan de Weesperstraat staat onder leiding van Katelijn van Lieshout, afkomstig van Publicis.

Customer Experience

Dertig procent display programmatic verhandeld

Een derde van de displayreclame werd vorig jaar op een online veiling verkocht. Programmatic trading groeide dertig procent tot 187 miljoen euro, maar de grote groei lijkt er uit.

Programmatic

Pathé verbindt medewerkers met Speakap

Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland, gebruikt voortaan het sociale netwerk Speakap om alle medewerkers verdeeld over 22 bioscopen in 16 steden te verbinden.

Social

Mediabestedingen 2015: 1,5 miljard euro (+8,4%)

Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar voor 1,5 miljard euro uit aan digitale reclame. Search is met 673 miljoen euro nog de grootste post, maar toont dit jaar vermoedelijk geen dubbelcijferige groei.

Online advertising

Snapchat wordt nog meer berichtendienst

Luttele dagen nadat uitlekte dat Snapchat 100 miljoen dollar zou hebben geboden voor Bitstrips, een app waarmee je een emoji-versie van jezelf kunt maken, kondigt het Amerikaanse bedrijf een belangrijke update aan van zijn dienst.

Social

Diep in het brein van je bezoeker, deel 1: aandacht

Conversies, waar vinden die plaats? Ik hoor je denken: ‘op een website’. Incorrect! Conversies vinden plaats in het brein van je bezoeker. Welke delen van het brein worden er tijdens een sitebezoek aangesproken? En hoe verhouden deze zich tot het online persuasion vraagstuk? Daar gaan wij het in deze vijfdelige serie over hebben. Wees niet verbaasd als je na het lezen van deze series zelfs ijskoude bezoekers die vrijwillig lobotomie hebben ondergaan nog weet te converteren.

Conversie

Instagram sust: ‘Geen zorg, de feeds veranderen niet’

Tweede Paasdag was geen rustdag voor een grote groep marketeers op socialmedia. Instagram verandert de wijze waarop het berichten sorteert. Gebruikers met grote accounts roepen hun volgers massaal op om de alarmbelletjes aan te zetten.

Social

De rol van design bij privacy

Nieuwe Europese privacywetgeving maakt de rol van design groter. Dit jaar finaliseert de EU haar “General Data Protection Regulation” (GDPR) die het verplicht om privacy als uitgangspunt te nemen bij het inrichten en ontwerpen van processen, systemen en diensten. De EU verwacht daarvoor het principe ‘privacy by design’. Hoe geef je daar invulling aan? En hoe zorg je ervoor dat consumenten jou hun data toch toevertrouwen?

Web-design

Cloudera koopt Big Data cloudbedrijf

Big Data bedrijf Cloudera heeft voor een onbekend bedrag Sense overgenomen, een cloudoplossing die datawetenschappers laat samenwerken en waarmee rapporten kunnen worden gedeeld.

Analytics

Google neemt AdWords op de schop

Google neemt zijn reclamedienst AdWords grondig op de schop. Omdat er zoveel geld doorheen stroomt, tientallen miljarden per jaar, neemt het twee jaar de tijd voor de overgang.

Online advertising

Remarketing: zet e-mailadressen in voor betere en relevantere campagne

We zien dat de data uit een eCRM of Data Management Platform steeds makkelijker samengaan met digital advertising. Dat is goed nieuws: (re)marketing wordt hierdoor niet alleen steeds eenvoudiger, maar vooral nauwkeuriger. Hoe ziet die ontwikkeling eruit en waar zou je als adverteerder op moeten inspelen?

Online advertising

Jan-Willem Brüggenwirth partner van de creatieve directie

Jan-Willem Brüggenwirth, de voormalige directeur van 538Groep, wordt partner bij direct-marketingbureau de creatieve directie (dcd). Brüggenwirth vormt samen met dcd-oprichters Manon Schermer en Mike de Haas de dagelijkse leiding van het bureau en neemt de verantwoording voor commercie en business development. Hij gaat zich vooral richten op onderdelen voor online marketing en business intelligence.

Digital Agencies