More stories

Premium

Live kijken bij YouTube groeit 80 procent

Het live kijken van videostreams op YouTube is afgelopen jaar bijna verdubbeld, zegt Neal Mohan van de Googledochter. Het aanbod van live streams is met dertig procent gestegen.

Video

Mag de concurrent mijn merk als AdWord gebruiken?

Een bedrijf investeert jarenlang in het bouwen van zijn merk en een ander bedrijf gebruikt dat merk om onlinebezoekers via de zoekmachines te trekken voor zijn concurrerende producten. Of het commercieel verstandig is om op deze manier met de concurrent om te gaan leest u in een ander Emerce-artikel. Maar mág het, juridisch gezien?

Legal
Premium

Greenberry lanceert app voor CliniClowns

CliniClowns heeft door Greenberry, Awful Men en UX Kids een mobiele app laten bouwen. Hierdoor hebben zieke kinderen de clowns […]

Digital Agencies

E-commerce volgens Centralpoint: B2C-standaard in een B2B-omgeving

Terwijl veel B2B-bedrijven nog worstelen met e-commerce, zijn er ook die al jaren succesvol online verkopen. Centralpoint bestaat dit jaar vijftien jaar en zet voor het eerst meer dan 100 miljoen euro om. Welke ontwikkeling maakt deze online aanbieder van IT-producten door? Over een B2C-aanpak in een B2B-omgeving.

B2B Digital

‘Na e-commerce en apps komen nu de chat en bots’

Na e-commerce en de mobiele apps komt nu de tijd van de chat en bots, aldus Jeroen van Glabbeek van CM. Hij onderzocht de trend op een rondreis in de VS. Deze nieuwe kanalen kunnen apps en websites gaan vervangen voor klantcontact.

Customer Service

The e-mail design conference: de slimste hacks

‘The e-mail Design Conference’ op dinsdag 26 en woensdag 27 juli jongstleden in Londen barstte wederom uit z’n voegen van de laatste ontwikkelingen en verfrissende inzichten op het gebied van e-mailmarketing. Op het programma stonden sprekers als Kevin Mandeville, Mark Robbins en Cătălin Bridinel. e-village was er natuurlijk bij en daarom deel ik met je de slimste hacks van de breakout sessies op dag 2. In de blog van mijn collega Wilbert Heinen lees je de beste take-aways van dag 1van #LitmusLive.

E-mailmarketing

Website van het Jaar 2016: nominaties bekend, verkiezing van start

Vandaag zijn de nominaties voor de Website van het Jaar verkiezing 2016 bekendgemaakt. Van 26 september tot en met 4 november 2016 kan het Nederlandse publiek zijn stem uitbrengen op meer dan 275 genomineerde websites. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de feestelijke Website van het Jaar Awardshow op 24 november 2016.

Marketing

Weg met de Chief Dinosaur Officer, neem een data-analist

Steeds meer bedrijven vinden het nodig om een Chief Digital Officer aan te stellen om werk te maken van de digitale transformatie. Of het takenpakket van de Chief Marketing Officer wordt in die richting uitgebreid. Maar heb je deze extra directieleden echt nodig? Ik denk het niet.

Online marketing

Riksja Travel over social media: ‘Eerst de ‘why’ bepalen’

De stap naar het aanmaken een Twitter- of Facebookaccount is als reisorganisatie snel gezet. Maar dan? Marketeer Lisanne Sas vertelt hoe Riksja Travel van ‘iets doen met social media’ naar een social media-strategie is geëvolueerd.

Travel

Facebook test headerbidding

Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.

Facebook

Voice search: de doorbraak nabij?

Een op de vijf zoekopdrachten die Google in de Verenigde Staten verwerkt, is gesproken. CEO Sundar Pichai ziet zelfs een fundamentele omslag aankomen. Terecht of niet?

Search

Betalen en loyaliteit: Starbucks onder de loep

Vergeet techgiganten Apple en Google – als het over mobiel betalen gaat, verdient koffiehuis Starbucks alle aandacht. Mobiel betalen is goed voor 24 procent van alle Amerikaanse transacties. Vijf procent wordt betaald via de eigen Mobile Order & Pay app. Het gemak dat Starbucks met zijn app weet te creëren zorgt voor een ijzersterke loyaliteit. We bekijken hoe Starbucks dat precies doet en werpen een blik op de toekomst. Pak er gerust een kop koffie bij!

Customer Loyalty
Premium

Programmatic advertising negeert creatie stelselmatig

Bedrijven geven dit jaar een paar honderd miljoen euro uit aan het verzenden van online reclame op basis van persoonsprofielen. Probleem: de reclameboodschap is nog veel te generiek. Het creatieve deel van programmatic wordt stelselmatig genegeerd, want niet op maat.

Duitsland

Toch reclame in WhatsApp

WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.

Customer Service

YouTube wordt meer als Facebook

YouTube krijgt tegen het einde van dit jaar een nieuw soort timeline waarmee de Googledochter meer op Facebook gaat lijken.

Social