More stories

Slim algoritme bepaalt hoogtepunten voetbalverslagen

RUG-promovendus Danilo Barbosa Coimbra heeft een algoritme ontwikkeld om automatisch hoogtepunten uit video’s van wedstrijden te halen.

Analytics

Tips voor de beste marketing nieuwsbrief (infographic)

Schieten met hagel doen e-mail marketeers allang niet meer, maar het is nog steeds een uitdaging om de juiste marketing nieuwsbrief samen te stellen. Die dient bij voorkeur persoonlijk te zijn, moet een goede introductie bevatten en voldoende manieren om contact te leggen. Deze infographic van Online Course Report vertelt hoe.

E-mailmarketing

Social Conference: ‘Mensen willen met mensen praten, niet met merken’

Stel je eens voor: wat zou je doen als je merk nooit meer op sociale media zou kunnen posten? Dan moet je ervoor zorgen dat je voorkomt in gesprekken tussen mensen. En is dat niet eigenlijk écht social? Gonnie Spijkstra van Nine Connections neemt dit scenario als basis voor haar sociale strategie. Waarover praat de consument? In welke gesprekken kan mijn merk waarde toevoegen? Volgende week spreekt ze op The Social Conference in Amsterdam.

Social

MediaBookers verbreedt aanbod via Sports Exposure

Het aanbod van Sports Exposure, gespecialiseerd in tv-reclameborden bij sportwedstrijden, is nu ook beschikbaar op het gratis online mediaboekingsplatform MediaBookers. Het volledige advertentieaanbod van sportwedstrijden wordt daarmee toegankelijk.

Online advertising

Hoe Doritos buzz creëerde met drones

Laat vier populaire YouTubers met een drone tegen elkaar racen en je hebt content die 3,8 miljoen online views oplevert. Doritos deed het als onderdeel van de op jongeren gerichte campagne #playbold. Insteek: het game-domein claimen en naar de echte wereld brengen.

Campagnes

Google gaat mobielvriendelijke sites nog hoger waarderen

Google gaat mobielvriendelijke sites vanaf mei nog hoger in de zoekresultaten zetten. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt.

Web-design

Van storytelling naar storymaking: verhalen 2.0

Een paar jaar geleden is storytelling opgekomen als mot du jour in content marketing-land. Het vertellen van een authentiek verhaal leek het enige middel om nog oprecht en eerlijk over te komen als merk. Daarnaast werd het graag gebruikt om visie, missie en de merkwaarden aan de doelgroepen te vertellen. Met mooie uitgangspunten zoals kracht, magie en authenticiteit kwam het ene na het andere verhaal naar voren, waarbij het merk of bedrijf bijna een secundaire rol leek te spelen in het verhaal van de hoofdrolspelers. En eerlijk is eerlijk, daar kwam ook een aantal hele mooie stukjes content uit.

Dialogue Marketing

Header bidding: een nieuwe term in de programmatic displaywereld

Op de internationale online marketingweblogs wordt het onderwerp header bidding bijna dagelijks besproken. Iedereen in de VS schijnt ermee bezig te zijn, maar in Nederland is het nog volkomen nieuw. Was het vroeger ‘daisy chaining’, tegenwoordig praat iedereen over ‘header bidding’. De komende weken schrijven we meerdere artikels over dit fenomeen en zullen we het vanuit meerdere perspectieven belichten.

Programmatic

Google verliest Russische antitrustzaak

Europa moet nog ingrijpen, maar Rusland heeft dat al gedaan: Google mag Russische fabrikanten niet verplichten om Google apps te installeren op Android toestellen in ruil voor toegang tot Google Play appwinkel.

Search

Appen met de gemeente Groningen

Inwoners van Groningen kunnen sinds deze week via WhatsApp vragen stellen aan de gemeente.

Customer Service

‘Adverteerders geven minder uit aan Twitter’

Adverteerders maken dit jaar minder budget vrij voor Twitter campagnes. Die trend was al gaande, maar RBC Capital Markets constateert nu een significante toename van het aantal adverteerders dat afhaakt.

Online advertising

Engagement Instagram daalt met veertig procent

Het gaat even wat minder met de rijzende ster onder de sociale media Instagram. Volgens een nieuwe studie van Quintly is het engagement op het platform met veertig procent teruggelopen.

Social

Amsterdam is Twitterstad

Van alle actieve Twitteraars in Nederland komen de meeste uit Amsterdam. Bijna 75.000 accounts uit Amsterdam plaatsten de afgelopen drie maanden ten minste één tweet. Dit blijkt uit onderzoek van social mediamonitoringtool Buzzcapture naar de Nederlandse steden met de meeste Twitteraars.

Twitter/X

Social Conference: Berichtenapps volgende stap in ‘social sharing’

Social messaging is bezig aan een explosieve groei. Mensen sturen vaker privéberichten naar elkaar en besloten groepen dan een aantal jaren geleden. Het is het volgende hoofdstuk van social sharing. Op The Social Conference, volgende week dinsdag in Pakhuis de Zwijger, vertelt Thijs van der Toom van NexportChina over de kracht van dit soort apps, en met name WeChat.

Social

Google Analytics 360 complete Marketingsuite

Vandaag heeft Google hun complete marketing suite aangekondigd: Google Analytics 360 suite. Naast het bekende Google Analytics Premium en Tag Manager beslaat het ook een nieuw data management platform, een A/B testing tool, een data analyse /visualisatie tool en een attributie tool (Adometry). Wat is er “nieuw” aan deze losse onderdelen? En waarom biedt Google dit aan in een volledige suite?

Analytics