More stories

Programmatic native bestaat niet

Er zijn twee soorten marketeers; voor de één klinkt programmatic native als muziek in de oren terwijl het voor de ander een vies woord is. De waarheid ligt zoals wel vaker ergens in het midden. Het huidige aanbod van programmatic native dat bijvoorbeeld door netwerken/exploitanten als Sanoma, AdFactor en Semilo wordt aangeboden is innovatief en zeer waardevol te noemen. Echter voldoet het niet helemaal aan de essentie van native en is daarnaast niet zo schaalbaar als bijvoorbeeld programmatic display.

Programmatic

Kwart van promotionele mails in VS komt niet aan

Meer dan een kwart van de promotionele mails in de VS bereikt zijn doel niet, zo blijkt uit het jaarlijkse rapport van Return Path. Dat is 6 procent onder het internationaal gemiddelde.

E-mailmarketing

De volgende generatie videoformaten (infographic)

De online videomarkt is flink in beweging, ook technisch gezien, want nieuwe bestandsformaten vragen alle aandacht. VR en 4K zijn inmiddels bekende termen, maar tegenwoordig draait het ook om high-dynamic-range (HDR), oftewel hoog dynamisch bereik. Deze infographic toont de technische plannen van de video-aanbieders, tegenwoordig aangeduid als over-the-top (OTT).

Video

De Evolutie van On-Page SEO

Maak je je druk over waar je zoekwoorden moeten staan op je webpagina’s? En hoe vaak? Met andere woorden: maak jij je druk over je ‘On-Page’ SEO? Lees dan zeker verder, want met algoritme updates zoals Hummingbird en Rankbrain is Google de laatste jaren een stuk ‘slimmer’ geworden.

Search

Ook Facebook komt met filters en stickers

Niet alleen Instagram gaat Snapchat achterna, ook het moederbedrijf Facebook is bezig met een inhaalslag. Het bedrijf test een nieuwe cameramodus met stickers en filters.

Facebook

Tripolis: Zes praktijklessen over internationaal ondernemen

De beslissing om internationaal te ondernemen is misschien snel gemaakt, maar daarna begint het pas. Waar ga je van start? En hoe kun je die markten zo efficiënt mogelijk bedienen? Dit zijn de zes praktijklessen die Tripolis heeft geleerd.

E-mailmarketing

Mobiele apps voor notitieblok Dropbox

Dropbox heeft mobiele apps uitgebracht voor zijn gezamenlijke notitieblok Paper, dat tot dusverre alleen via het web beschikbaar was.

Social

Drie interface-elementen die Instagram Stories beter doet dan Snapchat Stories

Het is bijna pijnlijk om toe te geven. Instagram heeft de Stories-functie van Snapchat schaamteloos gekopieerd. En toch doet Instagram Stories nu al een paar dingen beter.

Customer Experience

Recordomzet voor LinkedIn

LinkedIn sluit zijn laatste kwartaal als zelfstandige onderneming af met een recordomzet van 932,7 miljoen dollar, tegen 712 miljoen een jaar geleden. Analisten hadden op minder gerekend. Wel is het verlies toegenomen naar 119 miljoen dollar, tegen 67,7 miljoen een jaar geleden.

B2B Digital

Facebooks App Event Optimization: wat kun je met deze targeting?

Facebook heeft een nieuwe service geïntroduceerd: App Event Optimization. Daarmee hoopt het adverteerders betere mogelijkheden te geven voor de targeting van app-reclames.

Online advertising

Winstsprong voor Criteo

Het beursgenoteerde Criteo zag zijn omzet afgelopen kwartaal met 36 procent toenemen naar 407 miljoen dollar. De nettowinst schoot 240 procent omhoog naar 13 miljoen dollar.

Online advertising

Fabrique: Hoe technologie het creatieve proces definieert

Marko Kruijer van Fabrique sprak op Campus Party Europe over de rol van technologie in het creatieve proces: “Je hebt creatieve engineers nodig die technologie begrijpen en weten toe te passen. Zij formuleren het probleem en weten wat er technisch gezien wel en niet mogelijk is. Uiteindelijk bepaalt technologie de ervaring van de eindgebruiker.”

Service Design

Instagram kopieert schaamteloos Snapchat

Het is onderhand wel duidelijk waar Facebooks Mark Zuckerberg zich werkelijk zorgen over maakt: de verdere opmars van Snapchat. Sinds gisteren laat ook Instagram foto’s en video binnen 24 uur verdwijnen.

Social

Online bannertool Bannerwise bundelt krachten met Adcombi

Online bannertool Bannerwise heeft een nieuw partnerschap aangekondigd, dit keer met Adcombi. Dat laatste bedrijf biedt grote adverteerders de mogelijkheid om zelf displaycampagnes uit te rollen en te analyseren. Daar komt het creatieve deel nu bij.

Online advertising

Kaliber: ‘Gebruik je innerlijke Tommy’

“Een zesjarige ontdekt de wereld. Stelt miljoenen vragen. Heeft een creatieve geest en ontdekkingsdrift”, vertelt Ronald van Schaik, oprichter van Kaliber Interactive. “Wij noemen hem Tommy. Ben je jong, gretig, slim en dwaas, dan ben jij Tommy. Gebruik je innerlijke Tommy en met alle informatie beschikbaar vorm je de wereld.”

Digital Design