More stories

Otto Group Media specialiseert in mobiele reclame

Een e-commercegigant die zich ook ontwikkelt tot reclame-expert en het domein Mobiel naar zich toe wil trekken. Dat is Otto in 2016.

Online advertising

McDonalds naar The Social Conference

Hoe ga je als controversieel merk om met de uitdagingen van sociale media? Onder leiding van communicatie manager Eunice Koekkoek heeft McDonald’s de succesvolle stap naar social media gezet. Je hoort er meer over op de Social Conference, die Emerce 22 maart in Amsterdam organiseert.

Facebook

Retailers moeten loyaliteitsprogramma updaten

Consumenten verliezen over het algemeen hun interesse in loyaliteitsprogramma’s, zo bleek vorig jaar uit onderzoek. Wat kunnen retailers hieraan doen? Enkele belangrijke lessen op een rij.

Customer Loyalty

2016 wordt jaar van transitie voor Publicis

Reclamebedrijf Publicis kijkt terug op een zeer wisselend jaar, waarin Europa zich herstelde, maar opkomende markten wegzakten. De totale omzet steeg 32,3 procent naar 9,6 miljard euro tegen 7,2 miljard in 2014.

Creative

Blogonderwerpen. Zo bedenk je ze aan de lopende band

Vind je het moeilijk om onderwerpen te bedenken voor je blog? Met deze aanpak verzin je ze aan de lopende band. Bovendien verzin je met deze methode altijd onderwerpen die aanslaan bij je publiek en je een optimaal rendement opleveren voor je inspanning.

Contentmarketing

Criteo groeit 60 procent in 2015

Criteo is in 2015 met zestig procent gegroeid tot een omzet van 1,2 miljard euro. De nettowinst steeg gelijk zo hard tot 57 miljoen euro.

Online advertising

Reaal laat appgebruiker punten verzamelen

Reaal lanceert een nieuwe app waarmee klanten eenvoudig verzekeringszaken regelen via hun smartphone. Klanten kunnen op ieder gewenst moment een verzekering afsluiten, noodnummers raadplegen en vragen stellen. Ook zijn er waardepunten te verzamelen.

Customer Loyalty

Twee miljoen Nederlanders kijken on demand tv

Twee miljoen Nederlanders keken vorige week gemiddeld 5,4 uitzendingen terug via de online kanalen van NPO, RTL en SBS.

Analytics

Belg minder gecharmeerd van e-mailmarketing

E-mailmarketingcampagnes scoren beter in Nederland dan in België. Dat blijkt uit een vergelijkend onderzoek van WYZ, een joint-venture van Wijs en het Nederlandse marketingbureau Yourzine.

E-mailmarketing

‘Online klik maakt neuropersonalisatie mogelijk’

Een gemiddelde webwinkel converteert zo’n drie procent van het totale verkeer. Een beetje winkel in de winkelstraat behaalt het tienvoudige, zegt Coert Prins van Incentro. De persoonlijke benadering die dat verschil verklaart is ook online haalbaar met neuropersonalisatie.

Dialogue Marketing

Geen enkele groei voor Twitter

Twitter lijkt met een omzet van 710 miljoen doller in het vierde kwartaal aan de verwachting van analisten te hebben voldaan, de winst van 16 dollarcent per aandeel was zelfs iets hoger dan verwacht, maar het aantal gebruikers stijgt niet meer.

Twitter/X

‘Het spijt me’. De kracht van excuus e-mails

Niks is menselijker dan fouten maken. En ja, ook bedrijven maken wel eens fouten. Consumenten zijn alleen bij bedrijven vaak niet zo vergevingsgezind. Met alle gevolgen van dien. In geval van ‘nood’ moet je als bedrijf snel schakelen. Nu kun je kiezen uit tal van communicatiekanalen om merk- en reputatieschade te voorkomen. Maar in deze blogpost laat ik je aan de hand van inspirerende voorbeelden zien hoe effectief het kanaal email is om het vertrouwen van jouw doelgroep terug te winnen. Want zeg je ‘sorry’ en meen je het oprecht, dan maakt dit je menselijker. En geef je er ook nog een cadeautje bij, dan betaalt het zich helemaal terug.

E-mailmarketing

Improve Digital investeert 12 miljoen euro in groei

Improve Digital, gespecialiseerd in geautomatiseerde advertentieverkoop, investeert het komende jaar 12 miljoen euro in snellere geografische groei en nieuwe sectoren zoals video.

Programmatic

Vanaf de zomer geen Google Flash-advertenties meer

Het Google Display Network en DoubleClick Digital Marketing gaan Flash volledig uitbannen. Vanaf 30 juni kunnen geen Flash-advertenties meer worden ingediend. Vanaf 2 januari 2017 worden ook geen Flash-advertenties meer weergegeven.

Web-design

IAB: veel feedback op campagne voor adblockgebruikers

Brancheorganisatie IAB is begonnen met een informerende campagne gericht op adblock-gebruikers. Via een korte boodschap legt men uit hoe advertenties zorgen voor gratis toegankelijke websites.

Online advertising