Otto Group Media specialiseert in mobiele reclame
Een e-commercegigant die zich ook ontwikkelt tot reclame-expert en het domein Mobiel naar zich toe wil trekken. Dat is Otto in 2016.
Een e-commercegigant die zich ook ontwikkelt tot reclame-expert en het domein Mobiel naar zich toe wil trekken. Dat is Otto in 2016.
Hoe ga je als controversieel merk om met de uitdagingen van sociale media? Onder leiding van communicatie manager Eunice Koekkoek heeft McDonald’s de succesvolle stap naar social media gezet. Je hoort er meer over op de Social Conference, die Emerce 22 maart in Amsterdam organiseert.
Consumenten verliezen over het algemeen hun interesse in loyaliteitsprogramma’s, zo bleek vorig jaar uit onderzoek. Wat kunnen retailers hieraan doen? Enkele belangrijke lessen op een rij.
Reclamebedrijf Publicis kijkt terug op een zeer wisselend jaar, waarin Europa zich herstelde, maar opkomende markten wegzakten. De totale omzet steeg 32,3 procent naar 9,6 miljard euro tegen 7,2 miljard in 2014.
Vind je het moeilijk om onderwerpen te bedenken voor je blog? Met deze aanpak verzin je ze aan de lopende band. Bovendien verzin je met deze methode altijd onderwerpen die aanslaan bij je publiek en je een optimaal rendement opleveren voor je inspanning.
Criteo is in 2015 met zestig procent gegroeid tot een omzet van 1,2 miljard euro. De nettowinst steeg gelijk zo hard tot 57 miljoen euro.
Reaal lanceert een nieuwe app waarmee klanten eenvoudig verzekeringszaken regelen via hun smartphone. Klanten kunnen op ieder gewenst moment een verzekering afsluiten, noodnummers raadplegen en vragen stellen. Ook zijn er waardepunten te verzamelen.
Twee miljoen Nederlanders keken vorige week gemiddeld 5,4 uitzendingen terug via de online kanalen van NPO, RTL en SBS.
E-mailmarketingcampagnes scoren beter in Nederland dan in België. Dat blijkt uit een vergelijkend onderzoek van WYZ, een joint-venture van Wijs en het Nederlandse marketingbureau Yourzine.
Een gemiddelde webwinkel converteert zo’n drie procent van het totale verkeer. Een beetje winkel in de winkelstraat behaalt het tienvoudige, zegt Coert Prins van Incentro. De persoonlijke benadering die dat verschil verklaart is ook online haalbaar met neuropersonalisatie.
Twitter lijkt met een omzet van 710 miljoen doller in het vierde kwartaal aan de verwachting van analisten te hebben voldaan, de winst van 16 dollarcent per aandeel was zelfs iets hoger dan verwacht, maar het aantal gebruikers stijgt niet meer.
Niks is menselijker dan fouten maken. En ja, ook bedrijven maken wel eens fouten. Consumenten zijn alleen bij bedrijven vaak niet zo vergevingsgezind. Met alle gevolgen van dien. In geval van ‘nood’ moet je als bedrijf snel schakelen. Nu kun je kiezen uit tal van communicatiekanalen om merk- en reputatieschade te voorkomen. Maar in deze blogpost laat ik je aan de hand van inspirerende voorbeelden zien hoe effectief het kanaal email is om het vertrouwen van jouw doelgroep terug te winnen. Want zeg je ‘sorry’ en meen je het oprecht, dan maakt dit je menselijker. En geef je er ook nog een cadeautje bij, dan betaalt het zich helemaal terug.
Improve Digital, gespecialiseerd in geautomatiseerde advertentieverkoop, investeert het komende jaar 12 miljoen euro in snellere geografische groei en nieuwe sectoren zoals video.
Het Google Display Network en DoubleClick Digital Marketing gaan Flash volledig uitbannen. Vanaf 30 juni kunnen geen Flash-advertenties meer worden ingediend. Vanaf 2 januari 2017 worden ook geen Flash-advertenties meer weergegeven.
Brancheorganisatie IAB is begonnen met een informerende campagne gericht op adblock-gebruikers. Via een korte boodschap legt men uit hoe advertenties zorgen voor gratis toegankelijke websites.