More stories

Publicis ziet af van belang Cheil

Publicis Group ziet af van een substantiële investeringen in advertentiebureau Cheil Worldwide, ooit een dochter van Samsung.

Creative
Premium

Adcombi krijgt extra financiering

Rabobank Amsterdam voorziet Adcombi Group van een extra financiering. De marketing en technologieontwikkelaar wil dat geld gebruiken voor verdere groei, innovatie en productontwikkeling.

Digital Agencies

AP wijst winkels en gemeenten op voorwaarden wifi-tracking

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft winkels en gemeenten gewezen op de wettelijke eisen die gelden wanneer zij gebruik maken van wifi-tracking.

Analytics

Wat is Facebook Live? En hoe zet ik het zakelijk in?

De ultieme Facebook Live Streaming gids voor ondernemers en marketers. Alles wat je moet weten over Facebook Live Streaming Video voor je organisatie of bedrijf. Hoe het werkt. Wat de best practices zijn. wat je er zakelijk allemaal mee kan. Lees snel verder.

Facebook

Digital marketing 3.0: je merk tot leven brengen in social

Merkenbouwer Suzanne Ekel van New Cheese vertelt over de sweet spot tussen merk en social: “Wat mij bezighoudt is hoe je online in een social omgeving echt een business kan bouwen. Dus een merk bouwen dat verder gaat dan de marketing of communicatie, maar met dienstverlening echt de proposities van het merk tot leven brengen.”

Social

IAB Nederland: van searches naar searchers

Mascha Driessen geeft namens branchevereniging IAB Nederland haar visie over search marketing: “We kunnen steeds meer naar de mensen kijken die de search query intypen: de mens achter de search.” Marketing wordt daardoor meer vraaggericht.

Search

Nicky Hekster (IBM) is een Watson adept. Waarom?

Ronnie Overgoor praat met Nicky Hekster (IBM) over de impact op zaken als zorg en werk als computers meer en meer kunnen verwerken. We stikken straks van de data, maar wie kan daar beter informatie van maken dan een hele intelligente computer? Maar is dat alleen goed of kleven daar ook risico’s aan?

Analytics
Premium

Mirabeau en Intergamma verlengen samenwerking

Mirabeau en Intergamma blijven de komend jaren samenwerken. Intergamma is de franchiseorganisatie van de winkelformules GAMMA en KARWEI.

Digital Agencies
Premium

Duitse uitgaven ‘programmatic’ nemen dit jaar met 50 procent toe

Dit jaar zullen bedrijven in Duitsland bijna 50 procent meer uitgeven aan programmatic display advertising dan in 2015. Net als in veel andere landen blijven de bestedingen maar toenemen. De uitgaven zijn eind 2016 verdubbeld ten opzichte van 2014.

Duitsland

Micro-moments toepassen in je social media strategie

Micro-moments, hét marketingbuzzword van 2016. Er is in de afgelopen maanden al veel aandacht geweest over dit onderwerp. Het was ook een van de toponderwerpen tijdens de Google Performance Summit. Het belang van de micro-moments is bekend, maar hoe pas je deze belangrijke momenten toe in je social media strategie?

Social

Philips eerste met ‘influencer ad’

Hot Pink Media, gespecialiseerd in online adverteren en gesponsorde content, lanceert de Influencer Ad. Deze interactieve banner presenteert diverse positieve reviews van bloggers over een bepaald product of merk.

Contentmarketing

Anderhalve ton voor .nl-domeinveilingen

Een aantal aansprekende Nederlandse internetdomeinen is afgelopen dagen voor in totaal anderhalve ton verkocht via een publieke veiling.

Online marketing
Premium

The Economist: 50 procent lagere acquisitiekosten door contextuele advertising

Chief Data Officer Stephane Pere bij The Economist legt het belang van data uit voor een krant: “Ons business model bestaat uit het promoten van abonnementen en het aanbieden van marketingoplossingen voor adverteerders. Data staat daarin centraal.”

Online advertising

Mangrove: denk niet in kanalen maar in klanten

Mike Brady brengt als nieuwe managing director bij Mangrove zijn kennis en expertise over customer experience: “Door de manieren hoe organisaties zijn gestructureerd en hoe budget is gealloceerd, denken we in termen van de website, de app of de campagne. Terwijl je juist zou moeten denken in termen van de klant of de klantervaringen die beïnvloed worden door die kanalen.”

Customer Experience

Teradata sluit contract met PUMA

Teradata heeft PUMA als klant binnengesleept voor zijn Digital Marketing Center. Het platform van Teradata wordt gebruikt voor PUMA’s Europese nieuwsbrief en voor ‘klantgerichte campagnes’.

E-mailmarketing