Preroll-advertenties vaker weggedrukt
Negentig procent van preroll-advertenties, die vooraf aan online video’s worden vertoond, worden weggedrukt, zo blijkt uit een enquête van ORC International onder ruim duizend Amerikaanse respondenten.
Negentig procent van preroll-advertenties, die vooraf aan online video’s worden vertoond, worden weggedrukt, zo blijkt uit een enquête van ORC International onder ruim duizend Amerikaanse respondenten.
Dagelijks worden zo’n 89 miljard zakelijke e-mails verstuurd. Geen wonder dat marketeers er alles aan doen om aandacht te trekken. 58 procent van alle geopende e-mails worden bekeken vanwege de pakkende kop. Een kop die bij voorkeur niet meer dan 30 tekens telt. In deze infographic alle tactieken op een rij.
Dick van Motman is de CEO van Dentsu Aegis Network, Zuid-Azië. Oftewel de wondere wereld van reclame, een van de grootste communicatiebureau ’s van Azië. “Wij zijn de enige uit het Verre Oosten”, vertelt hij aan 7 Ditches TV. Er is veel kritiek op mediabureaus, met name op het gebied van transparantie en waar er precies geld aan wordt verdiend. “De sector wil en kan transparant zijn”, weet Van Motman.”In elke industrie zit kaf tussen het koren, maar niemand wil klanten bedriegen. Je wilt het favoriete bureau van je opdrachtgever zijn.”
Steeds vaker begint de consument zijn online zoektocht op een mobiel apparaat, een trend die ze bij Marktplaats al langer zien. Maar hoe zorg je er als bedrijf nu voor dat jouw advertentie voldoende opvalt zonder storend te zijn?
Steeds meer merken spannen zich in om klanten over al hun kanalen een consistente boodschap te vertellen. Je raakt de klant echter pas echt in het hart als je dat kanaaldenken loslaat, en je helemaal op de conversatie richt. Daarvoor moeten wel enkele lastige drempels worden genomen.
Sta je wel eens met je auto in de file voor een stoplicht? En ben je dan stiekem jaloers op die motorrijder die rustig langs de file rijdt om helemaal vooraan als eerste op te kunnen trekken zodra het licht op groen springt? Een vergelijkbaar gevoel krijg ik wanneer ik een Google Rich Answer zie op een zoekterm waarvoor ik graag hoog zou willen ranken. Hoe heeft ie ‘m dat geflikt? Wel, Mediaweb flikte het en in dit artikel leg ik je uit hoe.
Online marketingbureau Clansman verandert zijn naam in Basebuilder om zich internationaal beter te kunnen profileren. Daarnaast treden de oprichters terug en krijgt het bedrijf per 1 juli een nieuw managementteam.
Center Parcs Europe gaat verder met performancemarketing bureau metapeople na een displaycampagne rondom het vroegboek-aanbod voor de zomervakantie.
Vorige week was ik aanwezig op de Innovation Days tijdens Cannes Lions. Tijdens twee dagen van uiteenlopende presentaties zag ik de extreme uitersten waarmee de reclame-industrie data inzet. Ik deel ze hier graag met je.
Twitter biedt adverteerders voortaan de mogelijkheid om hun campagnes niet alleen af te stemmen op demografische gegevens of interesses, maar ook op het gebruik van emojis.
Axel Springer heeft vandaag het hoger beroep tegen Eyeo, het bedrijf achter de omstreden adblocker Adblock Plus, verloren. Ook het Duitse Hof ziet niets illegaals in de activiteiten van Eyeo.
Het Aziatische InMobi heeft van de Amerikaanse Federal Trade Commission een boete van 950.000 dollar gekregen voor het illegaal verzamelen van data van kinderen.
Meer dan kwart van de Amerikaanse gebruikers gaat dit jaar nog een adblocker installeren. Het aantal Amerikaanse adblockgebruikers bedraagt daarmee bijna 70 miljoen. Dat voorspelt eMarketer in een nieuwe studie.
Directeur Arjan Kapteijns van Publicis Groep Nederland verlaat de bedrijvengroep, zo laat zijn werkgever in een kort marktbericht weten.
Het systeem van Nielsen dat in Nederland de mediabestedingen meet, kan nu ook overweg met mobiele displayreclame.