More stories

Wesley ter Haar juryvoorzitter Cannes Lions ‘Digital Craft’

Cannes Lions Festival of Creativity heeft mede-oprichter Wesley ter Haar van MediaMonks aangesteld als juryvoorzitter van de prijscategorie Digital Craft.

Creative

Vier key learnings van Friends of Search 2016

Donderdag 11 februari was het zover: een uitverkocht Friends of Search. Met een upgrade van zowel locatie als sprekerslijst hebben brancheorganisaties IAB en DDMA dit jaar weer flink uitgepakt. De derde editie van dit search congres vond plaats in de Kromhouthal te Amsterdam en bood podium aan ruim 20 nationale en internationale sprekers. Het resultaat: een dag vol inspiratie, presentaties van hoog niveau en nieuwe inzichten.

Search

Media Markt breidt loyaltyprogramma uit

Na Nederland introduceert Media Markt zijn nieuwe loyaltyprogramma ook in Duitsland. Clubleden kunnen online bestellingen gratis laten bezorgen en hebben een dubbele retourperiode.

Customer Loyalty

Nike benoemt Chief Digital Officer

Nike stelt een Chief Digital Officer aan om de digitale transitie waar het sportmerk doorheen gaat te begeleiden.

Customer Experience

Tumblr krijgt weer eigen advertentieverkoop

Tumblr krijgt binnen Yahoo een meer onafhankelijke positie. De verkoopafdeling komt weer op zichzelf te staan, zoals het geval was toen Yahoo het sociale netwerk kocht.

Marketing

Takeaway lanceert pan-Europese merkcampagne

Takeaway.com, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, start deze week met zijn eerste pan-Europese merkcampagne in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen. Vanuit het centrale thema Time for Takeaway.com is een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief televisie, outdoor, online en sociale media.

Campagnes

‘Tv niet meer centrale scherm in de huiskamer’

Een IAB-onderzoek onder Engelse consumenten laat zien dat nog maar de helft van hen het televisietoestel bestempelt als ‘het centrale scherm in de huiskamer’. Zeventig procent doet tijdens het tv-kijken wat anders op een telefoon of tablet.

Analytics

Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux bij finalisten Dutch Marketing Awards

Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux zijn enkele van de namen die genomineerd zijn voor een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.

Online marketing

Website-optimalisatie in 4 stappen: een overzicht van methodes en toepassingen

Eén van de dingen die website-optimalisatie zo interessant maken is de diversiteit.. Je hebt te maken met mensen, onderzoeken en analyses, (interactie)ontwerp, techniek en marketing. De uitdaging is om niet te verzanden in alle mogelijkheden en afhankelijkheden, maar continu stappen vooruit te blijven zetten. Concrete, vaste optimalisatie-stappen helpen als kapstok voor tientallen toe te passen methodes om je website of webshop structureel te verbeteren. Deze optimalisatie-stappen zijn doelen stellen, analyseren, verbeteren en evalueren. Dit artikel is het slotstuk en tevens samenvatting van een reeks artikelen over methodes in website-optimalisatie, welke verspreid over 2015 zijn gepubliceerd en zowel interessante theorie als praktische handvaten bevatten.

Conversie

NS International start proef met WhatsApp

NS International start vandaag met een proef klantcontact via WhatsApp die twee maanden gaat duren.

Customer Service

Facebook Atlas versus Google Doubleclick Audience Center

Met het lanceren van de people based adserver Atlas heeft Facebook de ontwikkelingen in de Ad Tech markt in een stroomversnelling gebracht. Andere ad tech reuzen zoals Google lanceren in hoog tempo nieuwe features en tools om geen business te verliezen aan Facebook. In dit artikel vergelijk ik twee van deze technologieën op het gebied van cross device solutions met elkaar, namelijk Facebooks Atlas en Doubleclick Audience Center, het nieuwe Data Management Platform of DMP van Google.

Online marketing

Waardebonnenverkoper Groupactie Nederland failliet

Verkoper van waardebonnen Groupactie Nederland uit Haarlem is failliet na een korte surseance.

Customer Loyalty

In-store is het voorkeurskanaal voor klantcontact

Klanten hebben gemiddeld genomen het liefst contact via een callcenter (25,4 procent) of de winkel zelf (24,3 procent). Het e-mailkanaal (16,7 procent) en de selfservicetool op de website (16 procent) komen op de derde en vierde plek. De belangrijkste reden? Gemak en bekendheid met het kanaal.

Dialogue Marketing

Jan van Nederveen nieuwe CMO Delta Lloyd

Jan van Nederveen (51) wordt Chief Marketing Officer van verzekeraar Delta Lloyd. Hij geeft leiding aan het nieuwe bedrijfsonderdeel Klant, Digitaal en Merk van Delta Lloyd.

Online marketing

Vijf e-mails die elk bedrijf standaard moet verzenden

Een paar maanden geleden was ik aanwezig bij ‘The E-mail Design Conference’. Dé plek waar e-maildesigners, e-mailmarketeers en e-maildevelopers uit binnen- en buitenland ieder jaar samenkomen om te luisteren naar grote namen uit de e-mail design- en marketingwereld. De handige tips die spreker Alan O’Rourke gaf wil ik graag onderstaand delen.

E-mailmarketing