More stories

Optimaliseren met assisted conversions in Google Analytics

Assisted Conversions maken inzichtelijk met welke advertenties een gebruiker nog meer interactie heeft gehad naast de advertentie die direct geconverteerd is. Naast de conclusies die getrokken kunnen worden op basis van o.a. conversies, kosten per conversie en conversiepercentages is het van groot belang dat de data van assisted conversions worden meegenomen in het optimalisatieproces. Hierdoor kunnen er accuratere conclusies worden getrokken en daardoor ook betere beslissingen worden genomen bij het optimaliseren van online campagnes. Er zullen bijvoorbeeld geen conversies worden misgelopen omdat er advertenties en/of zoekwoorden onderbroken worden die niet voor directe conversies zorgen, maar wel deel uit maken van het conversiepad.

Analytics

Reclame en vlogs, hoe zit dat juridisch?

Je ziet het vaak op vlogs: vloggers die wel erg veel nadruk leggen op een bepaald merkproduct. Soms is het duidelijk dat de vlogger reclame maakt voor het merk, maar soms ook niet. Hoe zit dat juridisch, reclame maken in vlogs? De Reclame Code Commissie (‘RCC’), heeft daarover laatst een uitspraak gedaan. Wat was er precies aan de hand?

Native advertising

DTG wil conversie eigen site verhogen

DTG neemt een systeem in gebruik die bezoekers aan zijn site, veelak MKB’ers, kan herkennen en kwalificeren. Zo weet het bedrijf of iemand een toevallige passant is of een serieuze lead voor business.

Dialogue Marketing

Facebook grijpt in: tijdlijn weer aangepast

Het gisteren aangekondigde besluit van Facebook om meer berichten van vrienden te laten zien op de tijdlijn, en minder berichten en video’s van media en bedrijven, heeft een belangrijke oorzaak: het gebruik van Facebook loopt al enige tijd terug.

Customer Engagement

Hoe optimaliseren bij ‘kopen voor anderen’?

Als je probeert te optimaliseren zonder te weten of iemand iets voor zichzelf of voor een ander koopt, is de kans groot dat je verkeerde keuzes maakt. en dat zie je terug in je conversie.

Conversie

De blinde vlek van marketing: community management

Weten dat het belangrijk is doet iedereen wel, maar bij minder dan twintig procent wordt het ook in praktijk gebracht: customer lifecycle marketing. Of in gewone woorden: de focus op de bouw van een relatie met klanten. Het ontbrekende ingrediënt? Community management.

Customer Engagement

Zwitsal naar a friend of mine

Na AXE, Conimex en Knorr gaat ook Unilever merk Zwitsal samenwerken met a friend of mine voor social content en activatie.

Campagnes

Chipotle gaat negatieve sentiment tegen met loyaltyprogramma

De Amerikaanse burritoketen Chipotle lanceert op 1 juli een tijdelijk loyaltyprogramma. Een tijdelijk loyaltyprogramma? Ja je hoort het goed. Het programma ‘Chiptopia’ zal actief zijn van juli tot september en heeft als voornaamste doel om alle (terechte) negatieve aandacht weg te nemen en Amerikaanse consumenten vooral weer naar de keten toe te krijgen. De keten raakte namelijk in opspraak door een aantal voedselschandalen.

Customer Loyalty

HEMA lanceert nieuwe site

HEMA lanceert vandaag haar nieuwe website in binnen- en buitenland. ‘Inspirerend, eenvoudig, overzichtelijk’, zo noemt de winkelketen zijn site die officieel nog in een bètafase verkeert.

Web-design

Hoe voice search een steeds grotere rol gaat spelen in ons zoekgedrag

De opkomst van voice search neemt in een sneltreinvaart toe. In een jaar tijd hebben virtuele assistenten zoals GoogleNow, Siri (Apple) en Cortana (Microsoft) 10% aandeel in het wereldwijde zoekvolume weten te veroveren. Dit staat gelijk aan 50 biljoen zoekopdrachten per maand die door middel van voice search plaatsvinden. Apple kondigde vorige week aan dat in de nieuwe macOS Siera update in september Siri standaard in het besturingssysteem komt op alle iMac computers MacBooks. Dit zal de trend alleen maar versnellen.

Search

Hoe één tekstlink voor een hogere omzet en een wereldwijde award zorgde

Onlangs werden voor het vijfde jaar op rij de wereldwijde WhichTestWon Email Awards uitgereikt. Mede dankzij de jaarlijkse awards shows, maar ook de terugkerende items als ‘Test of The Week, ‘Behind the Scenes’ en ‘The Live Event’, is het Amerikaanse WhichTestWon een van de bekendste autoriteiten op gebied van Converion Rate Optimization. Nederland wist dit keer maar liefst 2 van de 3 uitgereikte awards te bemachtigen, toevallig genoeg in beide gevallen door een loterij. Zo won Vriendenloterij een award in de categorie e-mail blasts en vielen Staatsloterij en Blue Mango Interactive samen in de prijzen voor de categorie Call To Actions. Hieronder wordt die laatste case nader toegelicht.

E-mailmarketing

Branding specialist Bynder naar Dubai

Het Amsterdamse Bynder, gespecialiseerd in full-cycle marketing en branding software, opent een kantoor in Dubai.

Online advertising
Premium

Mirabeau focust op airlines, tekent Air France

Adjan Kodde van Mirabeau vertelt tijdens Cannes Lions over de focus van Mirabeau op airlines: “We merken dat we met onze klanten KLM en Transavia in een heel competitief speeldveld zitten in Europa. Dat zorgt ervoor dat ons werk wel gezien wordt.” Recent koos China Southern Airlines voor Mirabeau en zojuist werd de vierde airline bekend: Air France.

Digital Agencies

Google personaliseert advertenties

Google geeft gebruikers meer controle over de advertenties die het laat zien. Zij kunnen voortaan via een portaal aangeven in welke onderwerpen ze geinteresseerd zijn.

Online advertising

Cross device meten: wat is de toegevoegde waarde van je mobiele inzet?

Internetgebruik groeit nog steeds en daarbij worden ook steeds meer verschillende devices gebruikt. Maar het inzicht in het gedrag van de consument over verschillende devices heen blijkt een grote uitdaging. Niet alleen het meten zelf, maar ook het bepalen van wat de toegevoegde waarde is van je mobile inzet. Is er een ultieme oplossing? Of zit er niets anders op dan de diverse systemen aan elkaar knopen?

Attributie