More stories

Nielsen meet nu ook mobiele display

Het systeem van Nielsen dat in Nederland de mediabestedingen meet, kan nu ook overweg met mobiele displayreclame.

Online advertising

Daisycon laat publishers extra belonen

Adverteerders op het affiliatenetwerk van Daisycon kunnen selecte sitebeheerders, of: publishers, automatisch extra beloningen gaan geven.

Attributie

SpotX opent kantoor in Zweden

Online videoreclameplatform SpotX heeft een kantoor geopend in Stockholm. Dat staat onder leiding van Elwin Gastelaars, die ook managing director is van de Benelux-vestiging.

Marketing

‘Ziekenhuizen slordig met cookies’

Ziekenhuiswebsites springen slordig om met het doorgeven van informatie van bezoekers via trackingcookies. Dat constateert de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Analytics

Onderzoek: Mobiele adverteerders komen in drie smaken

Steeds meer bedrijven zetten mobiel adverteren in, maar halen hier vaak nog onvoldoende profijt uit. Om beter in te spelen op de behoeften van de adverteerders en mogelijke barrières weg te nemen, heeft Marktplaats drie verschillende persona’s ontwikkeld.

Mobile

Sanoma/SBS tekent GroupM als datapartner

Sanoma/SBS en de bureaus van GroupM gaan samenwerken op het gebied van surfgegevens. De uitgever deelt data en doet dat los van media-inkoop.

Programmatic
Premium

Besocialized gaat verder als The Online Group

Socialmedia marketingbureau Besocialized gaat met verder als The Online Group: een onlinemarketinggroep die de belangrijkste disciplines onder één dak samenbrengt.

Digital Agencies

Expedia klanten kunnen reizen met punten

Expedia.nl biedt zijn Expedia+ leden voortaan de mogelijkheid om punten in te wisselen voor het boeken van hotelovernachtingen. Expedia+ is het loyaliteitsprogramma van Expedia.

Customer Loyalty

Seamless ervaring blijkt struikelblok

Computers, tablets, smartphones; we hebben steeds meer connected apparaten in huis. Europeanen gemiddeld zes. Waarvan ze er dagelijks drie gebruiken. 85 procent van de gebruikers wisselt veelvuldig van apparaat tijdens online taken. Vooral voor e-mail, social media en online shoppen.

Customer Experience
Premium

MediaMonks opent kantoor in Shanghai

MediaMonks is vandaag officieel begonnen in China. Het lokale kantoor wordt geleid door Niels Monsieurs. MediaMonks zat sinds 2013 al wel in Singapore, van waaruit lange tijd ook met Chinese klanten werd gewerkt.

Digital Agencies

Booking.com start prijsvergelijker voor accomodatiepartners

Booking.com biedt zijn accommodatiepartners voortaan wereldwijd een prijsvergelijkingstool aan, waarmee zij ‘realtime’ prijsbeslissingen kunnen maken.

B2B Digital

Toezichthouder inventariseert ervaringen met online beoordelingen

Toezichthouder ACM wil meer duidelijkheid over de betrouwbaarheid van online aanbevelingen en beoordelingen.

Contentmarketing

Productweergave als ‘experience’: 3D als voorbeeld

Een productpagina herken je uit duizenden. Links een afbeelding, rechts de prijs en wat regels productomschrijving. Kan dat ook anders? Ja. Een expert over wat hij vernieuwende productweergave vindt.

PIM

Secret Escapes opent kantoor in Amsterdam

De besloten shoppingclub voor hotelboekingen Secret Escapes heeft een kantoor in Amsterdam geopend. Eind volgend jaar wil het in de Benelux verdrievoudigen qua aantal geregistreerde leden.

Online advertising
Premium

Bereik online radio in Nederland: 49 procent

Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.

Online advertising