More stories

Consument straft organisaties voor slechte communicatie (infographic)

De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar, volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.

Customer Loyalty

Creatief bureau Achtung! naar Dentsu Aegis

Dentsu Aegis Network neemt creatief digitaal bureau Achtung! uit Amsterdam over voor een onbekend bedrag. Daarmee wil het van oorsprong Japanse advertentiebedrijf zijn Europese netwerk versterken.

Creative

Line snelstgroeiende sociale platform voor Wall Street Journal

http://digiday.com/platforms/line-wall-street-journals-fastest-growing-platform/

Social

Het belang van een goede AdWords campagnestructuur

Stel, je krijgt de opdracht om de campagnestructuur van een nieuw AdWords account in te delen. Dat kan, zeker voor een nieuwe klant of wanneer je net met AdWords begint, best beangstigend zijn. Waar moet je in vredesnaam beginnen en hoe zorg je ervoor dat de indeling logisch en overzichtelijk is én blijft. In dit blog leg ik je het belang uit van een goede campagnestructuur, wat de voordelen zijn én dat er geen ‘one size fits all’ oplossing is.

Online marketing

ING inspireert met 360 graden video

ING heeft een 360 graden video ontwikkeld om Nederlanders te inspireren bij het maken van financiële keuzes. De video is zo gemaakt dat de stand van de smartphone of tablet bepaalt welk deel van de video je ziet. De video wordt via Facebook gedeeld.

Campagnes

AVROTROS lokt Maestro-fans met 360 graden video

Het tv-programma Maestro publiceert een innovatief warmhoudertje op Facebook om zijn fans warm te maken voor de aflevering van zondag. Een 360 graden video werd binnen de kortste keren duizenden keren geliket.

Video

Wayne Parker Kent begint reclamebureau

Het Amsterdamse Wayne Parker Kent, de uitgever van sites als NSMBL, Beautify en Froot, lanceert een eigen reclamebureau: WPK The Agency zal zich volledig toeleggen op native advertising.

Native advertising

Marketo weet verlies te beperken

Marketing automation-expert Marketo meldde over het vierde kwartaal een iets lager kwartaalverlies van 17,2 miljoen dollar. Vorig jaar om deze tijd ging het om een bedrag van 15,9 miljoen. De omzet steeg 38 procent naar 58 miljoen dollar.

Marketing automation

De impact van de subscription economy voor marketeers

De subscription economy. Het fenomeen is voor de lezers van Emerce vast bekend. Wat het inhoud? Steeds meer producten worden diensten. In plaats van betalen voor het bezit betaal je voor het gebruik, niet in één keer maar in maandelijkse termijnen. Het is vast een tijd geleden dat je een CD of film gekocht hebt, je hebt immers een abonnement op Spotify en/of Netflix. De boodschappen? Je kunt je ook laten verrassen met een maaltijdbox van Hello Fresh of Albert Heijn. Er zijn ook minder voor de hand liggende voorbeelden, zoals het abonnement dat Schiphol heeft bij Philips en Cofely voor het verzorgen van licht op de luchthaven. En oh ja, dan zijn er natuurlijk ook de scheermesjes van Dollar Shave Club en Boldking.

Twitter zet advertenties bovenaan de tijdlijn

Een nieuwe tijdlijn is vandaag nog niet door Twitter aangekondigd, maar wel een nieuwe positie voor de advertenties. Die worden voortaan helemaal bovenaan geplaatst.

Twitter/X

Bannerwise samen met MediaBookers

Online bannertool Bannerwise en het online mediaboekingsplatform MediaBookers hebben de handen ineengeslagen.

Online marketing

MINI maakt racegame van pre-roll op YouTube

MINI heeft van het skippen van pre-rolls op YouTube een spelletje gemaakt. Kijkers moeten het daarbij opnemen tegen de nieuwste en krachtigste MINI ooit gemaakt.

Campagnes

Telefonische robot verveelt telemarketeers weg

De Amerikaan Roger Anderson heeft een robot met kunstmatige intelligentie gebouwd om de telefoon aan te nemen wanneer telemarketeers bellen. De robot houdt echtlijkende gesprekken die zo lang duren en vervelend zijn dat de telemarketeers uiteindelijk zelf ophangen.

Internet of Things

Koers Twitter daalt na #RIPTwitter paniek

De koers van Twitter zakt maandag verder weg na berichten dat het microblog nog deze week zijn tijdlijn wil aanpassen. Hoewel CEO Jack Dorsey de geruchten ontkende, is er blijkbaar toch de vrees dat tweets straks niet meer chronologisch worden weergegeven.

Twitter/X

Opmars adverteren in messenger apps: goudmijn voor adverteerders

Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteedt in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen. Morse signaleert dat in messenger apps adverteren een grote kans is voor marketeers. Hij voorspelt een groei van in-app en in-messenger app adverteren. Hierbij is het voor marketeers de uitdaging hoe adverteren in-apps en in messenger apps binnen hun campagnes gaan passen. Hoe kun jij insights krijgen om als marketeer in dit medium toegang te krijgen en resultaat te realiseren?

Online advertising