More stories

Teradata maakt ruk naar marketing automation dankzij Nederlands bedrijf

Teradata, dat zich voorheen met bigdataoplossingen op grote retailers richtte, heeft een flinke ruk richting marketingautomation gemaakt. Mede dankzij technologie van het Eindhovense FLXone, dat vorig jaar voor een onbekend bedrag door Teradata is overgenomen.

Customer Engagement

Apples Safari schakelt plugins standaard uit

De Safari browser in Apples macOS Sierra, die dit najaar verschijnt, zet plug-ins als Java, Adobes Flash, Microsofts Silverlight en ook Apples eigen QuickTime standaard uit.

Web-design

Optimaliseer je e-mails voor virtuele assistenten als Google Now, Siri en Cortana

Google Now en Siri claimen een steeds grotere plek in het dagelijks leven van consumenten. Dit soort virtuele assistenten leren steeds meer over de interesses van hun gebruikers, en gebruiken die inzichten om ze proactief van advies te voorzien. Nu spelen ze vooral nog een rol op smartphones, maar gezien het feit dat Cortana binnenkort ook in Nederland beschikbaar is op Windows 10, zal dat domein zich snel uitbreiden naar de pc.

E-mailmarketing

‘Zenders houden programmatic-tv tegen’

Zenders houden de opkomst van programmatic buying bij televisie in Nederland tegen, deels omdat zij het datastuk niet op orde hebben. Dat stelt commercieel directeur Jacqueline Smit van TMG.

Programmatic

‘Gebruik social media-apps sterk afgenomen’

Het gebruik van sociale media apps in het eerste kwartaal van 2016 in negen grote landen is ‘dramatisch’ gedaald. Zegt in elk geval het bedrijf SimilarWeb.

Facebook

Neuro usability onderzoek toont online man-vrouw verschillen

Wanneer mannen een website bezoeken gaan zij vaak doelgericht te werk. Op een gestructureerde manier gaan zij op zoek naar een bepaald product of categorie. Vrouwen daarentegen, gaan meer oriënterend te werk en zijn vaak op zoek naar inspiratie. Maar waarom gedragen mannen zich online nou eigenlijk zo anders dan vrouwen? En wat zijn de verschillen precies? Neuro usability research maakt dit inzichtelijk.

Customer Experience

Digitale transformatie bij KPN: autonomie als kernwoord

Hoe transformeer je een grote onderneming tot wendbaar en digitaal bedrijf? Jackelien Veldstra en Fleur de Nijs houden zich binnen KPN op dagelijkse basis bezig met die vraag. Op B2B Online spreken ze over hun ervaringen met de digitale transformatie en een interne casus.

B2B Digital

‘Adverteerders verleggen aandacht naar Instagram’

Adverteerders doen de laatste tijd vaker een beroep op Instagram dan op Twitter voor hun campagnes. Dat blijkt uit onderzoek van Comcast-dochter Strata.

Social

Axel Springer neemt eMarketer over

De Duitse mediagroep Axel Springer neemt een belang in marktonderzoeker eMarketer. Voor een belang van 93 procent wordt 242 miljoen dollar neergeteld.

Analytics

Baidu geeft winstwaarschuwing af door strenger toezicht

De Chinese zoekmachine Baidu heeft een winstwaarschuwing afgegeven. Door strenger toezicht komt de advertentieomzet onder druk te staan.

Search

De zin en onzin van het Facebook Audience Network

Tijdens het Congres Facebook Marketing woonden we een sessie bij van Jon Loomer, een van de voornaamste bloggers omtrent Facebook Advertising. Hier sprak hij onder andere over het Audience Network (ook wel doelgroepen netwerk genoemd) van Facebook, dat sterk in ontwikkeling is.

Facebook

Beeckestijn: B2B-marketeers praten teveel over producten

“Bij veel B2B-organisaties is het droevig gesteld met de marketing”, stelt Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School. “Ze willen veel te veel vertellen en weten heel moeilijk hun klant te bereiken in het online oriëntatieproces. Ze praten teveel over hun product en te weinig over wat klanten ermee kunnen doen.”

B2B Digital

‘Social content inzetten is prima meetbaar’

“Content is het buzzword van de afgelopen twee jaar, maar merken hebben er nog veel moeite mee”, stelt Marcel van der Heijden, mede-oprichter en strategy director van a friend of mine. “Content is heel breed: hoe zorg je nou dat je een goed stramien hebt? Dat je een kwalitatieve invulling daaraan geeft?”

Contentmarketing

Amerikaanse adverteerdersbond verdedigt omstreden rapport

Het omstreden onderzoeksrapport van de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA), waarin bewijs wordt geleverd voor een fundamenteel verstoorde relatie tussen bureaus en adverteerders, is in de VS flink gekraakt.

Online advertising

Snaplabs team Social Embassy krijgt CEO (14 jaar)

Het zogenaamde Snaplabs-team van Social Embassy krijgt een heuse CEO: de 14-jarige Max. Geen gimmick, maar een betaalde functie, aldus het bedrijf.

Dialogue Marketing