Rebranding voor Estate Internet
Digitaal bureau Estate Internet voert een rebranding door na een herijking van zijn strategie.
Digitaal bureau Estate Internet voert een rebranding door na een herijking van zijn strategie.
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.
Het Nederlandse Newzoo, dat data verzamelt over de game-industrie, gaat samenwerken met Pushwoosh om gegevens te vergaren over apparaten die door gamers worden gebruikt.
Met geleidende inkt heeft McDonald’s haar placemats omgetoverd tot een beatmachine waar je muziek mee kunt maken: de McTrax. Een app met bluetooth-verbinding maakt je smartphone tot speaker. Landelijke uitrol lonkt.
De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.
Boudewijn van Ewijk, in 2011 mede-oprichter van mediabureau MediaScience, wordt per 1 augustus de CTO bij Digital Agency Group in Amsterdam.
eFocus wordt onderdeel van het internationaal werkende netwerk Valtech. Het internetbureau krijgt hierdoor meer en diepere specialismes aan boord en kan vanuit Nederland ook klanten in het buitenland bedienen.
orige keer schreef ik al over geoblocking, nu ga ik verder in op een nauw verwant fenomeen: geotargeting. Met de komst van het internet zijn we niet meer beperkt tot het kopen van producten in een fysieke winkel. In 2015 kocht ruim 70% van de Nederlanders wel eens een product online, waarmee we in de top 5 van Europa staan. Deze opkomst van online kopen gaat ook gepaard met steeds ingrijpendere marketingmechanismes.
Het Amerikaanse data-integratiebedrijf Talend wordt de eerstvolgende techonderneming met een beursgang. Talend hoopt 86 miljoen dollar op te halen.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Ode aan Ons’ van T-Mobile.
Online reclame-exploitant Adfactor heeft zijn titels voor programmatic advertising aangesloten op het netwerk van Sanoma.
Daisycon vormt een joint-venture met het Duitse Sovendus zodat adverteerders consumenten kunnen benaderen in de checkout van webwinkels. De samenwerking is onderdeel van de plannen voor een breder dienstenpallet op meer geografische markten.
Recentelijk las ik een artikel op PerformanceIn met een kritische kijk op affiliatemarketing en in het bijzonder op vouchercode (kortingscode) websites. In het artikel wordt deze markt vergeleken met een kaartenhuis dat op het punt staat in elkaar te storten zo gauw retailers goed gaan onderzoeken wat de voordelen zijn van dergelijke partnerships.
De bureaus A-side media, Mediaweb, Punt 4, PM buro en Angi Events waren al zusterbedrijven maar gaan nu op in één nieuw bedrijf: Loyals.
Nederlandse online retailers hebben Google Shopping ontdekt en zijn in 2015 vier keer meer gaan uitgeven aan de productenzoeker dan het jaar ervoor. Bijna een kwart van hun reclamebudgetten gaan naar deze Googlezoeker.