More stories

Premium

Rebranding voor Estate Internet

Digitaal bureau Estate Internet voert een rebranding door na een herijking van zijn strategie.

Digital Agencies

Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots

In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.

Customer Engagement

Newzoo sluit datadeal met Pushwoosh

Het Nederlandse Newzoo, dat data verzamelt over de game-industrie, gaat samenwerken met Pushwoosh om gegevens te vergaren over apparaten die door gamers worden gebruikt.

Analytics

Dj’en op je placemat bij McDonald’s

Met geleidende inkt heeft McDonald’s haar placemats omgetoverd tot een beatmachine waar je muziek mee kunt maken: de McTrax. Een app met bluetooth-verbinding maakt je smartphone tot speaker. Landelijke uitrol lonkt.

Campagnes

Vernieuwing in de zorg: de rol van content en webcare bij ’s Heeren Loo

De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.

Customer Service

Boudewijn van Ewijk nieuwe CTO van Digital Agency Group

Boudewijn van Ewijk, in 2011 mede-oprichter van mediabureau MediaScience, wordt per 1 augustus de CTO bij Digital Agency Group in Amsterdam.

Online marketing
Premium

eFocus in handen van Valtech

eFocus wordt onderdeel van het internationaal werkende netwerk Valtech. Het internetbureau krijgt hierdoor meer en diepere specialismes aan boord en kan vanuit Nederland ook klanten in het buitenland bedienen.

Digital Agencies

Geotargeting: geweldig marketingmiddel of privacyschending?

orige keer schreef ik al over geoblocking, nu ga ik verder in op een nauw verwant fenomeen: geotargeting. Met de komst van het internet zijn we niet meer beperkt tot het kopen van producten in een fysieke winkel. In 2015 kocht ruim 70% van de Nederlanders wel eens een product online, waarmee we in de top 5 van Europa staan. Deze opkomst van online kopen gaat ook gepaard met steeds ingrijpendere marketingmechanismes.

Online advertising

Talend naar de beurs

Het Amerikaanse data-integratiebedrijf Talend wordt de eerstvolgende techonderneming met een beursgang. Talend hoopt 86 miljoen dollar op te halen.

Analytics

Campagnepanel: Deels voltreffer van T-Mobile

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Ode aan Ons’ van T-Mobile.

Campagnes

Sanoma doet programmatic voor Adfactor

Online reclame-exploitant Adfactor heeft zijn titels voor programmatic advertising aangesloten op het netwerk van Sanoma.

Daisycon in joint-venture voor checkoutmarketing

Daisycon vormt een joint-venture met het Duitse Sovendus zodat adverteerders consumenten kunnen benaderen in de checkout van webwinkels. De samenwerking is onderdeel van de plannen voor een breder dienstenpallet op meer geografische markten.

Online advertising

De vouchercodezwendel

Recentelijk las ik een artikel op PerformanceIn met een kritische kijk op affiliatemarketing en in het bijzonder op vouchercode (kortingscode) websites. In het artikel wordt deze markt vergeleken met een kaartenhuis dat op het punt staat in elkaar te storten zo gauw retailers goed gaan onderzoeken wat de voordelen zijn van dergelijke partnerships.

Attributie

Vijf communicatiebureaus gaan op in Loyals

De bureaus A-side media, Mediaweb, Punt 4, PM buro en Angi Events waren al zusterbedrijven maar gaan nu op in één nieuw bedrijf: Loyals.

Online marketing

Uitgaven Google Shopping door Retail verviervoudigd

Nederlandse online retailers hebben Google Shopping ontdekt en zijn in 2015 vier keer meer gaan uitgeven aan de productenzoeker dan het jaar ervoor. Bijna een kwart van hun reclamebudgetten gaan naar deze Googlezoeker.

Search