More stories

Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux bij finalisten Dutch Marketing Awards

Hellofresh, Hunkemöller, Coolblue en Bux zijn enkele van de namen die genomineerd zijn voor een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.

Online marketing

Website-optimalisatie in 4 stappen: een overzicht van methodes en toepassingen

Eén van de dingen die website-optimalisatie zo interessant maken is de diversiteit.. Je hebt te maken met mensen, onderzoeken en analyses, (interactie)ontwerp, techniek en marketing. De uitdaging is om niet te verzanden in alle mogelijkheden en afhankelijkheden, maar continu stappen vooruit te blijven zetten. Concrete, vaste optimalisatie-stappen helpen als kapstok voor tientallen toe te passen methodes om je website of webshop structureel te verbeteren. Deze optimalisatie-stappen zijn doelen stellen, analyseren, verbeteren en evalueren. Dit artikel is het slotstuk en tevens samenvatting van een reeks artikelen over methodes in website-optimalisatie, welke verspreid over 2015 zijn gepubliceerd en zowel interessante theorie als praktische handvaten bevatten.

Conversie

NS International start proef met WhatsApp

NS International start vandaag met een proef klantcontact via WhatsApp die twee maanden gaat duren.

Customer Service

Facebook Atlas versus Google Doubleclick Audience Center

Met het lanceren van de people based adserver Atlas heeft Facebook de ontwikkelingen in de Ad Tech markt in een stroomversnelling gebracht. Andere ad tech reuzen zoals Google lanceren in hoog tempo nieuwe features en tools om geen business te verliezen aan Facebook. In dit artikel vergelijk ik twee van deze technologieën op het gebied van cross device solutions met elkaar, namelijk Facebooks Atlas en Doubleclick Audience Center, het nieuwe Data Management Platform of DMP van Google.

Online marketing

Waardebonnenverkoper Groupactie Nederland failliet

Verkoper van waardebonnen Groupactie Nederland uit Haarlem is failliet na een korte surseance.

Customer Loyalty

In-store is het voorkeurskanaal voor klantcontact

Klanten hebben gemiddeld genomen het liefst contact via een callcenter (25,4 procent) of de winkel zelf (24,3 procent). Het e-mailkanaal (16,7 procent) en de selfservicetool op de website (16 procent) komen op de derde en vierde plek. De belangrijkste reden? Gemak en bekendheid met het kanaal.

Dialogue Marketing

Jan van Nederveen nieuwe CMO Delta Lloyd

Jan van Nederveen (51) wordt Chief Marketing Officer van verzekeraar Delta Lloyd. Hij geeft leiding aan het nieuwe bedrijfsonderdeel Klant, Digitaal en Merk van Delta Lloyd.

Online marketing

Vijf e-mails die elk bedrijf standaard moet verzenden

Een paar maanden geleden was ik aanwezig bij ‘The E-mail Design Conference’. Dé plek waar e-maildesigners, e-mailmarketeers en e-maildevelopers uit binnen- en buitenland ieder jaar samenkomen om te luisteren naar grote namen uit de e-mail design- en marketingwereld. De handige tips die spreker Alan O’Rourke gaf wil ik graag onderstaand delen.

E-mailmarketing

Otto Group Media specialiseert in mobiele reclame

Een e-commercegigant die zich ook ontwikkelt tot reclame-expert en het domein Mobiel naar zich toe wil trekken. Dat is Otto in 2016.

Online advertising

McDonalds naar The Social Conference

Hoe ga je als controversieel merk om met de uitdagingen van sociale media? Onder leiding van communicatie manager Eunice Koekkoek heeft McDonald’s de succesvolle stap naar social media gezet. Je hoort er meer over op de Social Conference, die Emerce 22 maart in Amsterdam organiseert.

Facebook

Retailers moeten loyaliteitsprogramma updaten

Consumenten verliezen over het algemeen hun interesse in loyaliteitsprogramma’s, zo bleek vorig jaar uit onderzoek. Wat kunnen retailers hieraan doen? Enkele belangrijke lessen op een rij.

Customer Loyalty

2016 wordt jaar van transitie voor Publicis

Reclamebedrijf Publicis kijkt terug op een zeer wisselend jaar, waarin Europa zich herstelde, maar opkomende markten wegzakten. De totale omzet steeg 32,3 procent naar 9,6 miljard euro tegen 7,2 miljard in 2014.

Creative

Blogonderwerpen. Zo bedenk je ze aan de lopende band

Vind je het moeilijk om onderwerpen te bedenken voor je blog? Met deze aanpak verzin je ze aan de lopende band. Bovendien verzin je met deze methode altijd onderwerpen die aanslaan bij je publiek en je een optimaal rendement opleveren voor je inspanning.

Contentmarketing

Criteo groeit 60 procent in 2015

Criteo is in 2015 met zestig procent gegroeid tot een omzet van 1,2 miljard euro. De nettowinst steeg gelijk zo hard tot 57 miljoen euro.

Online advertising

Reaal laat appgebruiker punten verzamelen

Reaal lanceert een nieuwe app waarmee klanten eenvoudig verzekeringszaken regelen via hun smartphone. Klanten kunnen op ieder gewenst moment een verzekering afsluiten, noodnummers raadplegen en vragen stellen. Ook zijn er waardepunten te verzamelen.

Customer Loyalty