Eerste bot voor Expedia
Expedia heeft een eerste bot ontwikkeld voor Facebook Messenger. Die kan eigenlijk maar een trucje: hotels boeken.
Expedia heeft een eerste bot ontwikkeld voor Facebook Messenger. Die kan eigenlijk maar een trucje: hotels boeken.
Duizend zegeltjes moeten uitknippen voor drie gratis theelepels werkt niet meer. De loyaliteitsprogramma’s die het verschijnsel ooit groot hebben gemaakt zijn aan flinke slijtage onderhevig. Hoe worden deze spaarsystemen toekomstproof? Vijf valkuilen en de oplossing hiervoor.
Het wordt tijd dat uitgevers en mediabureaus transparanter en eerlijker gaan werken. Anders dwingt de markt hen wel, wat onherroepelijk leidt tot een grote herprijzing van alles. Zelfs merkadverteren in zijn huidige vorm verdwijnt, stelt CEO Gabe Leydon van spellenbedrijf Machine Zone.
Een jaar nadat Twitter-oprichter Jack Dorsey Dick Costolo verving, aanvankelijk als interim CEO, is het vertrouwen van Wall Street nog […]
Hij was topman bij 538 Groep, Talpa Radio en RTL. En de laatste jaren verantwoordelijk voor het internationale licentiebeleid van BrandLoyalty. Bij direct-marketingbureau de creatieve directie gaat Jan-Willem Brüggenwirth het fundament verbreden.
Performancemarketingbureau Tradedoubler heeft een minderheidsbelang verworven in een videospecialist, DynAdmic uit Frankrijk.
De B2B wereld is per definitie een zakelijke omgeving, maar daarbinnen werken mensen. Door de mensen achter je zakelijke klanten als vertrekpunt te nemen in je digitale transformatie kun je een onderscheidende customer experience bieden. Zegt Adjan Kodde, mede-oprichter en CEO van Mirabeau. Hij praat 16 juni op Emerce B2B Online in Maarssen.
“Er komen in Nederland steeds meer toepassingen waarbij sensoren in producten komen”, vertelt Ronald de Groot, Co Founder van Yourzine. “Producten worden steeds slimmer. Merken krijgen daardoor een directe relatie. Wat is de relatie met de retailer die daar tussen zit dan nog waard?”
Centraal Beheer Achmea zet sterk in op online, vertelt Benno Smit, Manager klantcontact online: “Online is nog steeds niet even groot als het telefoonkanaal, want ‘even Apeldoorn bellen’ is wel echt een begrip.” Achmea wil 25 procent groeien in online omzet.
De relatie tussen mediabureau en adverteerder is kapot vanwege een verziekt functioneren van de media-inkoopmarkt. Die is niet transparant en werkt misleidende praktijken in de hand. RTB en programmatic buying zijn welkome vehikels in dit proces.
Op de derde editie van De Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, is Netflix uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de onderscheiding voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht.
Samsung Benelux, Bol.com en Albert Heijn zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards. Albert Heijn won de juryprijs Beste E-mailcampagne 2016 voor hun Mijn Bonus-campagne. Bol.com ging er vandoor met de publieksprijs voor de beste campagne.
Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur Nu.nl, vertelt over het personaliseren van de homepage: “In eerste instantie in de Nu.nl app. We geven de mogelijkheid om één van de subkaternen, zoals Achterklap bijvoorbeeld, toe te voegen aan de homepage.”
Met de groei van video zoekopdrachten wordt video marketing steeds belangrijker en interessanter voor bedrijven. Met meer dan een miljard gebruikers en genoeg verkeer om het de nummer drie meest populaire website wereldwijd te maken, verslaat YouTube alle zoekmachines behalve Google. Volgens Marketing Land bestaat video uit 62% van alle Google zoekopdrachten. Om zeker te zijn dat een video goed presteert in zoekresultaten, zijn hier een aantal tips over het vinden van de juiste zoekwoorden, waar de zoekwoorden geplaatst moeten worden en tips voor het inrichten van een YouTube kanaal.
E-sites uit Breda lanceert zijn nieuwe website waaruit naar voren komt dat het internetbureau zich gaat specialiseren op drie thema’s: Health, Retail en Sports.