More stories

Eerste bot voor Expedia

Expedia heeft een eerste bot ontwikkeld voor Facebook Messenger. Die kan eigenlijk maar een trucje: hotels boeken.

Travel

Loyaliteit: van dino naar dynamite

Duizend zegeltjes moeten uitknippen voor drie gratis theelepels werkt niet meer. De loyaliteitsprogramma’s die het verschijnsel ooit groot hebben gemaakt zijn aan flinke slijtage onderhevig. Hoe worden deze spaarsystemen toekomstproof? Vijf valkuilen en de oplossing hiervoor.

Customer Loyalty

‘Iedereen is de fraude met media-inkoop beu’

Het wordt tijd dat uitgevers en mediabureaus transparanter en eerlijker gaan werken. Anders dwingt de markt hen wel, wat onherroepelijk leidt tot een grote herprijzing van alles. Zelfs merkadverteren in zijn huidige vorm verdwijnt, stelt CEO Gabe Leydon van spellenbedrijf Machine Zone.

Online advertising

Koers Twitter op dieptepunt

Een jaar nadat Twitter-oprichter Jack Dorsey Dick Costolo verving, aanvankelijk als interim CEO, is het vertrouwen van Wall Street nog […]

Social
Premium

‘Online is niet almachtig’

Hij was topman bij 538 Groep, Talpa Radio en RTL. En de laatste jaren verantwoordelijk voor het internationale licentiebeleid van BrandLoyalty. Bij direct-marketingbureau de creatieve directie gaat Jan-Willem Brüggenwirth het fundament verbreden.

Digital Agencies

Tradedoubler investeert in videobedrijf

Performancemarketingbureau Tradedoubler heeft een minderheidsbelang verworven in een videospecialist, DynAdmic uit Frankrijk.

Online advertising

Emerce B2B Online: ‘Het product wordt de dienst’

De B2B wereld is per definitie een zakelijke omgeving, maar daarbinnen werken mensen. Door de mensen achter je zakelijke klanten als vertrekpunt te nemen in je digitale transformatie kun je een onderscheidende customer experience bieden. Zegt Adjan Kodde, mede-oprichter en CEO van Mirabeau. Hij praat 16 juni op Emerce B2B Online in Maarssen.

B2B Digital

Yourzine: relaties bouwen als merk met smart producten

“Er komen in Nederland steeds meer toepassingen waarbij sensoren in producten komen”, vertelt Ronald de Groot, Co Founder van Yourzine. “Producten worden steeds slimmer. Merken krijgen daardoor een directe relatie. Wat is de relatie met de retailer die daar tussen zit dan nog waard?”

Customer Engagement

Achmea: ook online even Apeldoorn bellen

Centraal Beheer Achmea zet sterk in op online, vertelt Benno Smit, Manager klantcontact online: “Online is nog steeds niet even groot als het telefoonkanaal, want ‘even Apeldoorn bellen’ is wel echt een begrip.” Achmea wil 25 procent groeien in online omzet.

Customer Service

‘Reclamemarkt intens verziekt, mede door programmatic’

De relatie tussen mediabureau en adverteerder is kapot vanwege een verziekt functioneren van de media-inkoopmarkt. Die is niet transparant en werkt misleidende praktijken in de hand. RTB en programmatic buying zijn welkome vehikels in dit proces.

Programmatic

Netflix, Meester Bart en Henk Krol winnen Beste Sociale Awards

Op de derde editie van De Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, is Netflix uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de onderscheiding voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht.

Social

Samsung, bol en AH winnaars DDMA E-mail Awards

Samsung Benelux, Bol.com en Albert Heijn zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards. Albert Heijn won de juryprijs Beste E-mailcampagne 2016 voor hun Mijn Bonus-campagne. Bol.com ging er vandoor met de publieksprijs voor de beste campagne.

Dialogue Marketing

Gepersonaliseerde homepage op Nu.nl

Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur Nu.nl, vertelt over het personaliseren van de homepage: “In eerste instantie in de Nu.nl app. We geven de mogelijkheid om één van de subkaternen, zoals Achterklap bijvoorbeeld, toe te voegen aan de homepage.”

Customer Experience

Hoe optimaliseer je een video voor YouTube en Google?

Met de groei van video zoekopdrachten wordt video marketing steeds belangrijker en interessanter voor bedrijven. Met meer dan een miljard gebruikers en genoeg verkeer om het de nummer drie meest populaire website wereldwijd te maken, verslaat YouTube alle zoekmachines behalve Google. Volgens Marketing Land bestaat video uit 62% van alle Google zoekopdrachten. Om zeker te zijn dat een video goed presteert in zoekresultaten, zijn hier een aantal tips over het vinden van de juiste zoekwoorden, waar de zoekwoorden geplaatst moeten worden en tips voor het inrichten van een YouTube kanaal.

Video
Premium

E-sites specialiseert in Health, Retail en Sports

E-sites uit Breda lanceert zijn nieuwe website waaruit naar voren komt dat het internetbureau zich gaat specialiseren op drie thema’s: Health, Retail en Sports.

Digital Agencies