More stories

Maatkleding met online configurator

Zakelijk dienstverlener Bouwens& introduceert naar eigen zeggen een innovatief kledingconcept. Klanten kunnen professionele kleding vanaf nu zelf samenstellen met behulp van de online kleding configurator. Bouwens& ontwikkelde deze nieuwe dienst in samenwerking met Nieuwenhuis Corporate Fashion.

B2B Digital

Super Bowl: veel hashtags, amper netwerknamen

De helft van de tv-commercials tijdens de Super Bowl communiceerde een hashtag. Maar of die op Instagram, Twitter of Facebook moest worden gebruikt, lieten adverteerders aan de kijkers zelf over.

Social

Bing image extensies; drie strategieën

In tegenstelling tot wat veel Nederlandse adverteerders geloven werkt adverteren in Bing niet precies hetzelfde als adverteren via AdWords. Je bereikt enerzijds een andere doelgroep, anderzijds biedt Bing ook andere mogelijkheden om je concurrenten slim af te zijn. Een van deze mogelijkheden is het toevoegen van afbeeldingen.

Online marketing

Verzekeraars ontwikkelen visie op Big Data

Het Verbond van Verzekeraars werkt aan een visie op Big Data, die dit voorjaar wordt verwacht.

Analytics

Videoreclame Instagram naar 60 seconden

Videoreclame op Instagram wordt verder uitgebreid. Het maximum van dertig seconde wordt losgelaten. Spotjes mogen voortaan 1 minuut duren, het formaat dat adverteerders van televisie gewend zijn.

Video

Campagnepanel: Helpling, gezochte inhaker

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Helpling als het geheime wapen in het leven van een geheim agent.

Campagnes

Nederlandse YouTube Top 5 heeft vier miljoen abonnees

Nederlands vijf grootste YouTubers hebben samen vier miljoen abonnees, jong publiek dat een paar keer per week incheckt. De opsteller van de lijst Denis Doeland: “Zulke cijfers vragen serieuze productiviteit.”

Video

Super Bowl is een digital first event

De Super Bowl, de jaarlijkse American football-finale die gisteren plaatsvond, is een digital first event geworden voor marketeers. Meer dan de helft van de nieuwe, ronkende commercials is al of alleen op YouTube bekeken voor de eerste tv-uitzending. En het volume gepubliceerde berichten socialmedia groeit enorm.

Social

#RIPTwitter paniek is storm in glas water (update)

Sinds Buzzfeed vandaag meldde dat Twitter berichten gaat rangschikken op basis van relevantie, terwijl het netwerk tot nu toe tweets in chronologische volgorde liet zien, dreigt er een opstand van gebruikers. Onder de hashtag #RIPTwitter uit menigeen momenteel zijn ongenoegen, vooral op Twitter zelf. Twitter heeft niets aangekondigd, laat staan gezegd dat het zou stoppen met de chronologische tijdlijn.

Twitter/X

RTL XL biedt ondersteuning voor Chromecast

Wie programma’s van RTL heeft gemist kan die vanaf nu in HD op televisie terugkijken. De mobiele app RTL XL biedt sinds vandaag ondersteuning voor Chromecast. In eerste instantie enkel voor iOS. Aan de Androidversie wordt gewerkt.

Video

RealNext tekent The Valley/rb2

Het informatieplatform met onroerend goed voor bedrijven Realnext heeft The Valley en rb2 gekozen als partners voor de ontwikkeling van het nieuwe digitale zoekplatform.

Digital Agencies

Amazon Premium naar België

Amazon breidt zijn premium lidmaatschap uit naar België. Klanten kunnen voor 49 euro per jaar gratis bestellingen laten bezorgen en krijgen een half uur sneller toegang tot aanbiedingen.

Customer Loyalty

Resultaat Tradedoubler blijft onder druk

Tradedoubler noteert over het vierde kwartaal van 2015 een omzetdaling van veertien procent tot 42,5 miljoen euro. Het performancemarketingbedrijf blijft worstelen.

Online advertising

Verhoog het rendement van je website met HTTP/2

Bijna een jaar geleden werd HTTP/2, de opvolger van HTTP/1.1, gelanceerd. Deze upgrade van het communicatieprotocol maakt de data-uitwisseling tussen servers en browsers efficiënter, sneller en veiliger. Hoe verhoogt een upgrade naar HTTP/2 het conversiepercentage en de omzet van jouw website?

Web-design

GfK koopt Netquest en Wakoopa

De internationale marktonderzoeker GfK koopt panel- en bereikonderzoeker Netquest en krijgt daarmee ook diens dochter technologiebedrijf Wakoopa in handen.

Analytics