More stories

Haags bloggershuis geopend

Presentator Dennis Weening heeft vrijdag het eerste Nederlandse bloggershuis geopend voor Julie Falconer van Lonely Planet. Falconer betrekt als eerste het speciale strandhuisje voor reisbloggers, een gezamenlijk initiatief van HaagseStrandhuisjes en Den Haag Marketing.

Contentmarketing

Doubleclick: wat is het en hoe zet je het effectief in?

De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?

Online marketing

OrangeGas start loyaliteitsprogramma

OrangeGas, de exploitant van tankstations waar alleen maar duurzame brandstoffen worden aangeboden, is een loyaliteitsprogramma gestart. Met een simpele check-in bij iedere tankbeurt worden de Happy Points vanzelf bijgeschreven.

Customer Loyalty

2015 grootste social media SAIL ooit

Social Media Coördinator Nina van der Giessen van SAIL Amsterdam vertelt over de grootste social media SAIL ooit: “We hadden zestien miljoen Twitter impressies, 80.000 tweets met #SAIL2015, 32.000 Instagram foto’s met #SAIL2015, 5,8 miljoen Facebook impressies en 22.000 Periscope hearts.”

Social

Grootste advertentienetwerk van iBeacons in de maak

Het Amsterdamse InBeacon hoopt met buitenreclamespecialist Exterion Media het grootste beaconnetwerk van Nederland te realiseren. Dat vertelde oprichter Remco Bron gisteren tijdens Cross Media Café Media Xperiences in Beeld & Geluid in Hilversum.

Dialogue Marketing

Intertoys lanceert nieuw online speelgoedmagazine

Intertoys heeft een nieuw online speelgoedmagazine gelanceerd. De speelgoedwinkel integreert met Intertoys Play ‘inspiratievolle en informatieve content in het online winkelproces’, zegt de keten.

Contentmarketing

De juiste contentstrategie voor LinkedIn

Veel bedrijven maken op LinkedIn een discussiegroep aan. Maar deze pogingen eindigen bijna altijd in een halfleeg forum met een bedrijfslogo erboven. Robert Rooderkerk van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en Koen Pauwels van Özyeǧin University hebben onderzocht wat mensen ertoe beweegt om een reactie te plaatsen in een discussiegroep op LinkedIn.

Contentmarketing

Starbucks verliest beurswaarde na wijziging loyaltyprogramma

Eergisteren was het dan zo ver. De al eerder aangekondigde drastische wijziging van het loyaltyprogramma van Starbucks, Starbucks Rewards, is nu ook daadwerkelijk doorgevoerd. De wereldwijde koffieketen verloor dinsdag direct 4.2 procent van haar beurswaarde. Ten opzichte van een normale handelsdag werd ruim het dubbele aantal aandelen verhandeld.

Customer Loyalty

DAN DNA partnert met personamarketingbedrijf Motley

De data-afdeling van Dentsu Aegis Network Netherlands, DAN DNA, gaat een samenwerking aan met het Deense Motley.

Online marketing

MessageBird koopt sms-business van KPN

MessageBird uit Amsterdam koopt de internationale groothandelsactiviteiten op het gebied van sms van KPN-dochter iBasis. “Hiermee worden we direct marktleider in Nederland qua aantallen verstuurde berichten”, aldus directeur Robert Vis.

Dialogue Marketing

Marketing automation; wat levert het op?

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Marketing automation

De psychologie van het online beïnvloeden

95 procent van alle beslissingen nemen we onbewust. Het hebben van een standaard website, nieuwsbrief of app met doorsnee teksten en foto’s is niet meer genoeg. Een goede marketeer weet dat hij het onbewuste brein van zijn bezoekers zal moeten overtuigen om de conversie te verhogen. Maar hoe kun je meer bezoekers ‘ja’ laten zeggen en laten doen wat jij wilt? Hoe maak je van een zoeker een boeker?

Conversie

Ponkers: ‘Content moet emotie hebben’

Online content creator Noah Zeeuw vertelt over zijn succes op YouTube met Ponkers: “Eerst bepaalden andere mensen wie er met zijn kop de televisie kwam en wat ze gingen doen. Nu bepalen mensen dat zelf.” Zijn tip voor bedrijven: “gewoon doen, maar hou wel je doelgroep in de gaten.”

Social

Amerikaanse uitgevers bestrijden nieuwe adblocker

Zeven leden van de Newspaper Association of America (NAA) slepen Mozillas Brendan Eich voor de rechter. Die ontwikkelt een eigen adblocker, die bestaande advertenties op een pagina door eigen advertenties vervangt. Dat is illegaal, vinden de uitgevers.

Publishing

YouTube stelt paal en perk aan ‘sluikreclame’

YouTube verscherpt de regels voor gesponsorde video’s. Merklogo’s en productnamen in de zogenoemde video overlay zijn niet meer zonder meer toegestaan, tenzij het merk een reclame-overeenkomst met Google zelf heeft.

Online advertising