More stories

Infographic: dit is Generatie Z

Generatie Z en Y, houd die maar eens uit elkaar. Maar er zijn wel verschillen, zegt Reguel Agency, die onderzoek deed naar deze generaties. Gen Z (13 tot 15 jaar) doet alles met mobiele apparaten. Ze reageren ook beter op video advertenties en mobiele banners dan Gen Y. En anders dan vaak gedacht wordt hechten ze wel degelijk belang aan privacy. Een infographic over Gen Z en zijn (digitale) voorkeuren.

Marketing

AdBlock Plus lanceert adblocker voor Edge browser

AdBlock Plus werkt aan een adblocker voor Microsoft Edge, de browser in Windows 10. Eerder was de gratis extensie al verkrijgbaar voor Chrome, Firefox, Internet Explorer en Safari.

Marketing

Vier vragen over Mirabeau Kickstarter

Een oplossing om razendsnel met een nieuwe site live te gaan, dat is wat Mirabeau Kickstarter belooft te zijn. Die terminologie kan concreet van alles betekenen. Daarom vier vragen aan Hayo Rubingh.

Digital Agencies

BitTorrent serveert 200 miljoen advertenties per dag

BitTorrent, het bedrijf achter de bekende software uTorrent, serveert meer dan 200 miljoen advertenties per dag. Dat schrijft TorrentFreak.

Marketing

Onderzoek: Nederland & retargeting in 2015

Op zoek naar een cadeau voor je vriendin? Open een webpagina als NU.nl op jullie laptop en zie daar: de schoenen waar ze laatst naar heeft gezocht! Of je ziet ineens een aanbieding voor dat hippe hotel dat je laatst hebt bekeken. Voor marketeers lijkt deze retargeting het ei van Columbus, maar de Nederlander ervaart dit toch heel anders…

Online advertising

IAB en DDMA starten nieuw onderzoek naar zoekmachinetrends

Branche organisaties IAB en DDMA starten een nieuw onderzoek naar zoekmachinetrends. Met een aandeel van 41,8 procent is Search Engine Advertising (SEA) het grootste online advertentiekanaal in Nederland. En met een marktaandeel van ruim 95 procent is Google in Nederland de dominantste zoekmachine.

Search

Lean creation: optimalisatie anno 2016

Creatie wordt nog vaak gezien als slechts een fase binnen een campagneproces. Dat is het echter allerminst.

Campagnes

Zakelijke Facebook binnen enkele maanden live

De zakelijke versie van Facebook, At Work, gaat binnen enkele maanden live. Dat schrijft Reuters.

Facebook

6,16 miljoen gebruikers voor Adobe Creative Cloud

Adobe heeft nu 6,16 miljoen gebruikers voor zijn Creative Cloud, het pakket creatieve software, waartoe ook Photoshop behoort. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.

Marketing

Twitter toont voortaan advertenties aan niet-gebruikers

Twitter gaat voortaan ook advertenties tonen aan niet-gebruikers. Daarmee hoopt het microblog het bereik uit te breiden naar 500 miljoen bezoekers.

Online advertising

Beyond Sports: ‘Dreams of Reality’

Vitual reality specialist Robert Overweg van Beyond Sports gaf in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ een volledig overzicht van de toepassingen en ontwikkelingen van virtuele werelden. “Alles wordt digitaal. Popsterren, tekeningen, gedachten, mensen en omgevingen.”

Digital Design

DAN DNA brengt diensten Data2Decisions naar Nederland

De data-eenheid van Dentsu Aegis Network in Nederland, DAN DNA, gaat zijn klanten econometrische modeling aanbieden via de diensten van het Engelse zusterbedrijf Data2Decisions.

Analytics

Helft Duitse marketeers wil in YouTube investeren

Online marketeers die wat extra budget zouden krijgen, willen boven alle andere kanalen investeren in YouTube om dat te leren kennen. Daarna volgen Instagram en Amazon.

Online marketing

Monteurs worden ‘verkopers’ door tool

De servicemonteurs van installateur Feenstra komen dagelijks in contact met hot leads. Maar hoe geef je deze techneuten de benodigde verkooptools om hier effectief op in te springen? Een tablet met een slim keuzeprogramma zorgde voor een ‘substantiële’ stijging van het aantal leads.

Customer Experience

Zes procent Europese online marketingbudgetten naar video

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 voor meer dan een miljard euro uit aan online videoreclame. Nieuwe cijfers van IAB Europa laten zien dat de digitale mediabestedingen in die periode met minder dan tien procent stegen.

Online advertising