Insight VEED publiceert shortlist ‘Beste Brand Campagne 2015’
Aanstaande vrijdag wordt bekend welk bedrijf de beste merkcampagne op YouTube heeft gehouden, als het aan Nederlandse YouTubers ligt.
Aanstaande vrijdag wordt bekend welk bedrijf de beste merkcampagne op YouTube heeft gehouden, als het aan Nederlandse YouTubers ligt.
Adverteren op Facebook kan veel verkeer naar je site genereren, vooropgesteld dat je het goed doet. Je elevator pitch moet kort en krachtig zijn, een te lange video is dus niet aan te raden. Deze infographic vertelt tot aspect ratio en afmeting nauwkeurig waaraan je advertentie moet voldoen.
Online campagnes voeren voor aandacht van de consument is niet genoeg meer om effect te sorteren. De concurrent kan dat even goed, zegt Forrester Research. De volgende stap in marketing is ook de klantinteracties buiten de campagnes te vangen en contextueel relevant toe te passen.
Veel werknemers communiceren via hun privé social media over hun werk. Dat biedt een enorm communicatie potentieel, maar volgens wetenschapper Ward van Zoonen aan de Universiteit van Amsterdam is dat niet voor iedereen goed. “Er is een keerzijde. Het heeft veel effect op het welzijn van medewerkers.”
Is een subscription model de natte droom voor iedere marketeer? Een stabiele stroom van inkomsten doordat alle abonnees een vast bedrag per maand betalen, en een grote groep gelukkige gebruikers die allemaal vol plezier profiteren van de functionaliteiten van jouw dienst, zonder het daadwerkelijk te bezitten. Het klinkt geweldig. Echter, niet in alle situaties. Voordat je je business model omgooit is het goed om eerst te bepalen of een subscription model wel van toegevoegde waarde is. Daarom in dit artikel een vergelijk, met als uitgangspunt twee merken waar ik met veel plezier klant bij ben en die ik als voorbeelden van innovatie beschouw: Netflix en Tesla.
De 1 april-grap waarbij een grote Chinees restaurant uit Eindhoven zegt te gaan bezorgen per drone is door miljoenen gezien.
Muziekstreamingdienst Deezer heeft het Amsterdamse Mindshare als mediabureau gekozen. Mindshare gaat de mediastrategie, -planning en inkoop voor de nieuwe campagne van Deezer verzorgen.
Google test een app Spaces voor groepchats. Dat meldt techsite Android Police.
Emerce is op zoek naar de beste design- en tech-professionals om te bejubelen bij de Dutch Interactive Awards. Nomineer jouw topper tot woensdag 20 april.
Het is oorlog in de reviewmarkt. Via overnames wordt gestreden om het mondiale marktleiderschap. Reviewplatforms en vergelijkers krijgen daarbij steeds meer concurrentie van gesloten systemen voor klantfeedback. En ook Facebook roert zich.
Onder geautomatiseerde mail verstaan we onder meer zogenoemde autoreply berichten, bijvoorbeeld ter bevestiging van een order. Het kan een belangrijk instrument zijn voor loyaliteitsprogramma’s, en deze Instiller infographic geeft je tien handige tips mee.
Sinds een aantal dagen ontstaat de timeline van Instagram op basis van een nieuw algoritme. Dit betekent dat niet langer de meest recente post bovenaan wordt vertoond, maar de meest relevante post. Hoewel Instagram deze week zelf aangaf ‘Instagram is changing – but don’t panic yet’, gebeurde het tegenovergestelde onder de gebruikers. Paniek. Want wat betekent dit nieuwe algoritme voor met name influencers en adverteerders? Wordt Instagram nu meetbaar?
Ronald Voorn, promovendus aan de Universiteit Twente en de Hogeschool Utrecht en founder van de science for business groep, vertelt over wetenschappelijke onderzoeken naar social media. “De mate waarin mensen delen over merken heeft veel te maken met de opstelling van merken. Opdringerig zijn werkt echt niet. Je moet inhoud delen waar mensen echt wat aan hebben.”
Dentsu Aegis, tegenwoordig eigenaar van het Nederlandse Achtung!, neemt een van de oudste digitale bureaus van China over, Darwin.
Hoge bomen vangen veel wind. Zeker op social media en helemaal bij een haat/liefde merk als McDonalds. Hoe bescherm je je reputatie tegen de aanvallen van haters? En hoe beloon je jouw trouwste fans? Tijdens The Social Conference sprak ik hierover met Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie McDonalds Nederland.