More stories

Agario, Boer zoekt vrouw, Parijs en transgenders vaak gezocht op Google

Het afgelopen jaar werd er op Google vooral naar entertainment gezocht, zoals de game Agario. Ook Boer zoekt vrouw werd veelvuldig ingetikt, net als gebeurtenissen die een grote impact op ons leven hebben, zoals de aanslagen in Parijs en de vluchtelingencrisis.

Marketing

Salesforce koopt ontwikkelaar persoonlijke assistente

Salesforce heeft voor een onbekend bedrag de Amerikaanse startup MinHash overgenomen ter versterking van zijn analytics portefeuille. Het bedrijfje uit Palo Alto is opgericht door voormalige werknemers van eBay en Avaya.

Analytics

Facebook begint eigen Gouden Gids

Facebook gaat de concurrentie aan met Yelp of de Gouden Gids. Het gaat gebruikers voortaan verwijzen naar lokale adverteerders, ook in Nederland.

Facebook

Vergelijkingssites Duitsland: half miljard voor tv-reclame

In Duitsland gaven vergelijkingssites voor energie, telecom en reizen afgelopen jaar 150 miljoen euro meer uit aan tv-reclame dan in 2014. Naar verwachting groeit dat bedrag, maar worden investeringsbeslissingen voor media ook grondiger op data gestoeld.

Analytics

Social Embassy lanceert label rondom Snapchat

Socialspecialist Social Embassy lanceert een nieuw label om met kundige mensen met campagnes te kunnen inhaken op de snelle opkomst van Snapchat.

Online advertising

Retail en CRM: zo maak je offline klanten loyaal

Dagelijks lopen duizenden mensen winkels in en weer uit. Wie die klanten zijn blijft veel retailers onbekend. En dat terwijl die bedrijven willen werken aan loyaliteit. Hoe wordt dat opgelost?

Customer Loyalty

Jeremiah Albinus nieuwe CMO van fonQ

Online warenhuis fonQ promoveert zijn online marketingmanager Jeremiah Albinus tot chief marketing officer. Albinus neemt het marketingwerk over dat tot op heden door directeur Patrick Kerssemakers werd gedaan.

Online marketing

Onderzoek DDMA: grote verschillen in beleving e-mailnieuwsbrieven per device

E-mailnieuwsbrieven worden op desktop en smartphone heel anders beleefd. Voor een maximaal effect kunnen design en content kunnen daarom niet één op één over genomen worden.

E-mailmarketing

Wat iedereen moet weten over Broken Link Building

Ik ben de laatste tijd een manier van linkbuilding tegengekomen die me is opgevallen omdat het heel ‘clean’ is, hoge conversie rates heeft en steeds schaalbaarder wordt. Broken Link Building.

Search

Hilversum krijgt interactieve schermen

De gemeente Hilversum neemt woensdag een interactief scherm op het Stationsplein in het gebruik. The Bridge Hilversum fungeert als een ‘open podium’ met afwisselend culturele en commerciële boodschappen.

Customer Experience

SAP leidt markt voor Business Intelligence

Ongeveer 37 procent van de Nederlandse bedrijfsvestigingen met 50 of meer werknemers maakt gebruik van een oplossing op het gebied van Business Intelligence (BI). De aanbieder met de grootste penetratiegraad in BI-software is SAP. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile op basis van circa 7.000 gesprekken die zijn gevoerd met IT-verantwoordelijken.

Analytics

7 procent van Nederlanders heeft adblocker op smartphone

Adblockers worden door ongeveer een kwart van de Nederlanders gebruikt op een of meerdere apparaten. Het gebruik op mobiele apparaten is echter nog beperkt: zeven procent van de Nederlanders geeft aan een ad blocker geïnstalleerd. Dat zegt marktonderzoeker GfK.

Online advertising

Facebook richt zijn platform in als klantenservice

Facebook gaat bedrijven beter ondersteunen bij de communicatie met klanten, met name via bedrijfspagina’s.

Customer Service

Beleving e-mailnieuwsbrieven verschilt per apparaat

Consumenten beleven e-mailnieuwsbrieven op een computer heel anders dan op een smartphone. Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability- en eye-trackingonderzoek van brancheorganisatie DDMA naar e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties, waaronder Ziggo, De Telegraaf, OHRA, WWF en ANWB.

E-mailmarketing

Werkt e-mailmarketing het hele jaar door? (infographic)

Is e-mailmarketing gedurende een heel jaar in te zetten? Natuurlijk, maar er zijn wel momenten waar je beter even rekening mee moet houden, heeft onderzoek van HubSpot onder 20 miljoen marketingmails aangetoond. Gedurende de week is zaterdag een extreem slechte dag, dinsdag daarentegen een zeer goede dag. En rond nieuwjaarsdag kun je ook maar beter niks van je laten horen.

E-mailmarketing