More stories

Meer loyale klanten met gamification in vijf stappen

In de kern gaat loyaliteit om psychologie. Daarom richt efficiënte loyaliteitsmarketing zich vooral op beleving en motivatie. Gamification doet dat ook: het toepassen van game-principes maakt de interactie leuker en zorgt ervoor dat consumenten verder willen komen. We bekijken in vijf stappen hoe je gamification kunt inzetten om de klantloyaliteit te verhogen.

Customer Loyalty

Informals investeren in Braingineers

Informal investors hebben 3,5 ton geïnvesteerd in de startup Braingineers, een bedrijf dat gebruikersonderzoek doet op basis van emotionele feedbacksignalen.

Customer Experience

Forse groei bestedingen aan ‘programmatic’

Uitgaven aan geautomatiseerde in- en verkoop van advertenties zullen alleen al dit jaar in de VS een omvang bereiken van 22,10 miljard dollar. Dat blijkt uit een marktvoorspelling van eMarketer.

Programmatic
Premium

Endeit Capital investeert in location-based-advertising

Endeit Capital neemt een belang in het Engelse bedrijf Blis. De specialist in location-based-advertising trekt in een nieuwe financieringsronde 25 miljoen dollar aan.

Online advertising

Nieuw bureau Superminds creatieve denktank in interactieve merkbeleving

Voormalig directeur Dagmar Pijnappels van House of Hype is een nieuw bureau Superminds gestart, een creatieve denktank in interactieve merkbeleving.

Customer Experience

Conscious Hotels: communicatie als USP

Het duurzame Conscious Hotels maakt van communiceren een USP. Oprichter Marco Lemmers: “Het is een speerpunt geworden. We zeggen altijd: ‘we connect and we have fun’. Werken moet leuk zijn en dat zie je in alle communicatie terug.”

Dialogue Marketing

WeMarket opent zijn B2B-marktplaats

WeMarket lanceert vandaag zijn eerste B2B marktplaats, waar kopers en leveranciers kunnen handelen met zakenpartners over de hele wereld. Het platform draaide al enige tijd op proef.

B2B Digital

Britse marketingconsultants Stream:20 landen in Nederland

De Britse online marketingconsultancy Stream:20 is van start gegaan in Nederland. Leon Gerrits, overgestapt van Yieldr, is met Ruud Verdellen, verantwoordelijk voor het ontginnen van de Nederlands en de Duitse markt.

Online marketing

Vijf lessen voor goede app-introducties

Hoe ziet een goede introductie in een app eruit? Sommige ontwikkelaars zweren bij korte introductieschermen, anderen willen juist een zo volledig mogelijke on-boarding van gebruikers in een app.Vijf apps met lessen voor goede app-introducties op rij.

Mobile

Charlotte Meindersma over juridische haken en ogen in social

Charlotte Meindertsma is de enige expert op juridisch gebied die zich met social bezig houdt: “Kijk uit met grenzen opzoeken. Vooral bij afbeeldingen, voordat je die gaat doorzetten op je eigen kanaal. Neem de drie seconden om het even te vragen of je de afbeelding mag doorzetten. Het kost niet zoveel tijd en het bespaart je zoveel tijd.”

Legal

Microsoft geeft gebruikers meer controle over Flash

Microsoft gaat gebruikers meer controle geven over de weergave van Flash content in de browser Edge. In de Anniversary update van Windows 10 die deze zomer wordt verwacht (alias Redstone 1) pauzeert Edge automatisch alle Flash-content die niet belangrijk is voor een webpagina.

Web-design

‘Social media moet je vanuit één kern bespelen’

“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”

Video

Buschman (Achtung!): ‘We misten synergievoordelen’

Achtung! vestigt in Amsterdam het creatieve label mcgarrybowen voor de internationale markt en is daarmee onderdeel van het internationale conglomeraat Dentsu geworden. “Het tweede deel van het jongensboek is begonnen”, zegt medeoprichter Dick Buschman.

Marketing

Semilo neemt verkoopexploitatie Wingman Mobile over

Wingman Mobile, het marketingbedrijf achter de apps voor TVGids, Buienalarm en Ruzzle, draagt de gehele exploitatie van haar portfolio en bijbehorende websites over aan Semilo.

Online advertising

Influencer marketing op Instagram

“The next level van Instagram marketing is het inzetten van influencer marketing”, vertelt Evelien Riupassa, Social Media Creative bij welikebali. “Het gaat om het uitwisselen van content, soms is het betaald en soms onbetaald. Het is niet alleen voor de grote merken.”

Social