‘Social media moet je vanuit één kern bespelen’
“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”
“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”
Achtung! vestigt in Amsterdam het creatieve label mcgarrybowen voor de internationale markt en is daarmee onderdeel van het internationale conglomeraat Dentsu geworden. “Het tweede deel van het jongensboek is begonnen”, zegt medeoprichter Dick Buschman.
Wingman Mobile, het marketingbedrijf achter de apps voor TVGids, Buienalarm en Ruzzle, draagt de gehele exploitatie van haar portfolio en bijbehorende websites over aan Semilo.
“The next level van Instagram marketing is het inzetten van influencer marketing”, vertelt Evelien Riupassa, Social Media Creative bij welikebali. “Het gaat om het uitwisselen van content, soms is het betaald en soms onbetaald. Het is niet alleen voor de grote merken.”
Vind je het lastig om te bepalen of jouw organisatie een responsive website nodig heeft, of juist een native app? Het antwoord: waarschijnlijk allebei. Hoe dat zit en welke afwegingen je kunt maken, lees je in dit artikel.
MEC Amsterdam, een bureau uit de stal van WPP, opent in de vorm van Wavemaker een nieuw label. Dat legt zich toe op contentstrategie, socialmedia, influencermarketing, creatie en in-house productie.
Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.
Studenten kunnen zich gaan inschrijven voor de nieuwe opleidingen Data Science van de universiteiten van Tilburg en Eindhoven. In september 2016 zal de eerste Nederlandse universitaire bachelorstudie Data Science van start gaan; dan begint ook de masteropleiding Data Science Entrepreneurship in het voormalig klooster Mariënburg in ‘s-Hertogenbosch.
Facebook-gebruikers plaatsen en delen steeds minder berichten. Volgens The Information is het aantal berichten alleen al tussen medio 2014 en medio 2015 met 5,5 procent gedaald. Het aantal persoonlijke berichten is zelfs nog sneller achteruit gegaan, met 21 procent.
In totaal 48 Nederlandse inzendingen komen in aanmerking voor een Webby Award, beter bekend als de Oscars voor het web. Bureaus MediaMonks, N=5 en 72andSunny staan hoog in de ranglijsten.
Facebook Messenger, nu met 900 miljoen maandelijks actieve gebruikers, wordt uitgebreid met zakelijke functies, zo heeft Facebook vandaag bekendgemaakt.
Fietsvakantiebureau Cycle Tours heeft zijn site in het nieuw laten steken.
AppNexus en Ligatus sluiten een strategische samenwerking die native advertising naar het programmaticdomein brengt in negen Europese landen.
Personalisatie moet. Ongeacht je industrie, bedrijfsgrootte of geografie. Maar wie aan echte personalisatie wil doen, moet verder gaan dan alleen het gebruik van oppervlakkige data zoals een naam of locatie. Veel verder. Zijn marketeers al zover? Nee, is kortweg het antwoord. Maar de stip op de horizon is duidelijk.
Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”