CanvasFlip automatiseert UX testen
Een nieuwe tool CanvasFlip helpt appontwikkelaars met het verfijnen van hun ontwerpen zonder de noodzaak om gebruikerspanels in te zetten.
Een nieuwe tool CanvasFlip helpt appontwikkelaars met het verfijnen van hun ontwerpen zonder de noodzaak om gebruikerspanels in te zetten.
Brancheorganisatie IAB Nederland zegt dat door de bewustwordingscampagne ‘Internet is niet gratis’ inmiddels 7 procent van de adblockgebruikers is gestopt. Bijna de helft heeft tenminste één website op een zogenoemde whitelist gezet, waardoor alsnog advertenties worden doorgegeven.
Dinsdag 10 mei 2016 is het zover, @douwe_bob strijdt dan voor een plaats in de finale van het Songfestival. En net als elk jaar is de voorpret al in volle gang op Twitter. Massaal wordt de singer-songwriter gesteund via de hashtag #TeamDouwe en het account @TeamDouwe kent al ruim 23.000 volgers en counting. De verwachting is dat net als voorgaande jaren Twitter ontploft tijdens het live event. Want, het Eurovision Songfestival kijken is nou eenmaal leuker met Twitter in de hand als tweede scherm. Maar wat is de aantrekkingskracht nou precies?
Google experimenteert stilletjes met gesponsorde zoekresultaten en blogberichten. De deelnemers zijn vooralsnog geverifieerde leden van Google Plus.
Het Nederlandse Booking.com lanceert vandaag een chatbot platform waarmee klanten een hotelkamer kunnen boeken of nadere informatie over hun kamer kunnen opvragen.
Mediamonitoring tool OBI4wan uit Zaandam gaat gebruik maken van de Gnip Engagement API, waarmee merken inzicht kunnen krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets.
Een belangrijk aspect van websites is de vindbaarheid in Google. Ja, het is een belangrijk element, welke we in dit artikel ook zullen behandelen. Maar nog belangrijker is dat je van bezoekers klanten maakt. Maar daarover later meer. Laten we eerst kijken hoe je de beste zoekwoorden selecteert.
Martijn Zoetebier gaat het management team van Booming versterken als Commercial Director. Hij wordt verantwoordelijk worden voor de groei van het bureau en de verbetering van de producten en diensten portfolio.
PropertyNL heeft een kort geding verloren tegen RealNext. De eerste is sinds 2000 uitgever van informatie over Nederlands vastgoed. RealNext is in 2003 opgericht door drie grote bedrijfsmakelaars om een database van Nederlands commercieel vastgoed op te zetten.
Er is geen televisiereclame, online video, advertentie, e-mailnotificatie of persbericht te vinden zonder een goed zichtbare merknaam. Waarom kiezen marketeers er dan wel voor om een merknaam weg te laten uit de URL op bijvoorbeeld social media kanalen? Er is een goede manier beschikbaar om een merknaam terug te laten komen in alle links die je als merkt deelt. De vanity link shortener biedt daarvoor de oplossing. Deze URL is een online ‘blind spot’, die miljoenen keren per dag onaangeroerd blijft.
Pinterest heeft voortaan zijn eigen versie van ‘trending topics’, genaamd Featured Collections. Anders dan bij Twitter kiest Pinterest de onderwerpen zelf, samen met merken en ‘influencers’.
Notificatie- en locatiegebaseerde marketing vanuit apps is in theorie een ideale oplossing voor relevantie en engagement. De combinatie van locatiegegevens en appgebruik vertelt immers een hoop over iemands voorkeuren. Notificaties zijn weer goed voor het trekken van de aandacht. De belofte is terecht groot, maar kan op dit moment pas worden ingelost als deze vorm van mobiele marketing met e-mail wordt geïntegreerd.
Per 1 mei geeft Christiaan van Mansfeld leiding aan het digitale bureau Havas Boondoggle Amsterdam. Hij neemt deze rol over van Sander Tacx, die het bureau eind april heeft verlaten.
Fotobureau Getty Images heeft Google aangeklaagd vanwege het feit dat zijn foto’s in hoge resolutie worden geïndexeerd in plaats van in een lagere kwaliteit. Gebruikers kunnen die foto’s downloaden zonder dat ze worden geïnformeerd over de rechten.
Alle zoekwoorden met een ‘hoge commerciële waarde’ tonen sinds 23 februari 2016 de veelbesproken vier betaalde zoekresultaten. Gevreesd werd dat dit grote invloed zou hebben voor zowel de clickprijzen als het organisch verkeer. Er is nu immers een gewilde, extra positie boven de organische zoekresultaten. Enkele weken na deze grote wijziging van Google blijkt de impact echter minimaal wanneer wij naar de eerste resultaten bij onze opdrachtgevers kijken.