More stories

Dynamisch prijzen en de opmars van zelflerende algoritmes

De strategie van dynamisch prijzen heeft in de loop der jaren behoorlijk wat negatieve aandacht gekregen. Vooral in de online reisbranche zouden bedrijven hun winsten opkrikken door prijzen te verhogen bij toename van de vraag of verminderde concurrentie. Toch stapt de ene na de ander inmiddels over. Er zijn wel wat factoren waarmee de verkoper rekening moet houden.

Online marketing

Marketingbureau Storm voegt labels samen

De labels StormMC en Storm Insights worden vandaag samengevoegd en gaan samen door als fullservice digital marketingbureau onder de naam Storm Digital.

Online marketing

Apple lanceert experimenteerversie Safari

Apple lanceert de Safari Technology Preview voor webontwikkelaars. Die kunnen alvast een indruk krijgen van de technische mogelijkheden in toekomstige versies van de webbrowser.

Web-design

Twitter lanceert First View advertentieformaat ook in Nederland

Twitter lanceert het in februari geïntroduceerde First View vandaag ook voor de Nederlandse markt. Het gaat om marketingcampagnes die een etmaal lang als eerste verschijnen als gebruikers Twitter opstarten.

Online advertising

Roos van Vugt: ‘Veel bedrijven zitten met social nog in zendmodus’

Kijk niet alleen vooruit maar ook achteruit. Dat is de boodschap die Roos van Vugt, oprichter Merkwerker, graag meegeeft aan social media managers. “Veel bedrijven zien dat social niet goed gaat. Ze drukken op het social media knopje en er komt niks uit. Ze zitten allemaal nog in de zendmodus.”

Social

KLM en Facebook zetten ‘volgende strategische stap in sociale media’

Vanaf vandaag kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus ook ontvangen via Facebook Messenger.

Customer Service

Live video: de ontwikkelingen en toepassingen

Live video duikt plotseling overal op. Nadat we vorig jaar al via applicaties als Meerkat en Periscope live video leerden kennen op Twitter, zien we tegenwoordig ook op Facebook regelmatig live video voorbij komen. Websites met alleen maar live video content over een bepaald onderwerp, met name op gebied van sport en eten, vinden ook steeds meer hun weg in het medialandschap. Maar hoe zet je deze nieuwe video vorm effectief in voor je bedrijf?

Video

WhatsApp grootste social media platform in 2016

WhatsApp is dit jaar de populairste socialmediatool. Maar liefst 9,8 miljoen Nederlanders ‘appen’, waarvan 7 miljoen dagelijks. LinkedIn, Twitter en Google+ laten in dagelijks gebruik een flinke daling zien, van respectievelijk 25 procent, 10 procent en 8 procent.

Social

Startpage.com en Ixquick.com samen tegen Big Brother

De Nederlandse zoekmachines Startpage.com en Ixquick.com bundelen de krachten. Ixquick heet voortaan StartPage by Ixquick. Daarmee ontstaat volgens beide bedrijven ‘de grootste privacy zoekmachine van Europa’.

Search

UX specialist Nomensa opent kantoor in Amsterdam

Het Britse digitale strategische User Experience (UX) design-bureau Nomensa vestigt een nieuw kantoor in Amsterdam. Dit kantoor aan de Weesperstraat staat onder leiding van Katelijn van Lieshout, afkomstig van Publicis.

Customer Experience
Premium

Dertig procent display programmatic verhandeld

Een derde van de displayreclame werd vorig jaar op een online veiling verkocht. Programmatic trading groeide dertig procent tot 187 miljoen euro, maar de grote groei lijkt er uit.

Programmatic

Pathé verbindt medewerkers met Speakap

Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland, gebruikt voortaan het sociale netwerk Speakap om alle medewerkers verdeeld over 22 bioscopen in 16 steden te verbinden.

Social

Mediabestedingen 2015: 1,5 miljard euro (+8,4%)

Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar voor 1,5 miljard euro uit aan digitale reclame. Search is met 673 miljoen euro nog de grootste post, maar toont dit jaar vermoedelijk geen dubbelcijferige groei.

Online advertising

Snapchat wordt nog meer berichtendienst

Luttele dagen nadat uitlekte dat Snapchat 100 miljoen dollar zou hebben geboden voor Bitstrips, een app waarmee je een emoji-versie van jezelf kunt maken, kondigt het Amerikaanse bedrijf een belangrijke update aan van zijn dienst.

Social

Diep in het brein van je bezoeker, deel 1: aandacht

Conversies, waar vinden die plaats? Ik hoor je denken: ‘op een website’. Incorrect! Conversies vinden plaats in het brein van je bezoeker. Welke delen van het brein worden er tijdens een sitebezoek aangesproken? En hoe verhouden deze zich tot het online persuasion vraagstuk? Daar gaan wij het in deze vijfdelige serie over hebben. Wees niet verbaasd als je na het lezen van deze series zelfs ijskoude bezoekers die vrijwillig lobotomie hebben ondergaan nog weet te converteren.

Conversie