More stories

MediaMarkt.nl open voor reclame van derden

MediaMarkt Nederland sluit een samenwerking met Triad Retail Media. De retailer wil daarmee behalve op de trademarketingbudgetten ook aanspraak kunnen maken op de mediabudgetten.

Snapchat vindt baas voor Europees hoofdkantoor

Snapchat koopt Claire Valoti weg bij Facebook in Londen en stelt haar aan als baas van het Engelse kantoor, dat fungeert als uitvalsbasis voor de eerste activiteiten op de Europese markt.

Online advertising

PARSHIP in zee met M2Media

Datingsite PARSHIP gaat haar media-activiteiten onderbrengen bij M2Media in Hilversum. De site richt zich op singles die op zoek zijn naar een partner voor een langdurige relatie.

Digital Agencies

Detailhandel Nederland verklaart oorlog aan nepwaardebonnen

Detailhandel Nederland wil consumenten en de detailhandel gaan voorlichten over nepwaardebonnen die zogenaamd namens bekende ketens via e-mail worden aangeboden. De organisatie spreekt over een ware ‘plaag’.

Raymon de Kruijff naar Oxyma

Raymon de Kruijff, die eerder tien jaar de managing director van Emakina Nederland was, verbindt zich als managing consultant aan Oxyma.

Digital Agencies

Mirabeau: ‘Context is King’

“Goed design neemt context in overweging. En geweldig design past zich aan de context aan”, stelt interaction designer Nick van […]

Digital Design

De Bijenkorf gaat online kledingadviezen geven

De Bijenkorf start volgend jaar met digital personal shopping. Medewerkers van het warenhuis kiezen kleding voor klanten op basis van een chatgesprek. Dat laat CEO Giovanni Colauto weten in het decembernummer van RetailTrends.

Customer Experience

Marc Verschoor COO van ZenithOptimedia

Marc Verschoor is Chief Operating Officer (COO) geworden van ZenithOptimedia. Door deze aanstelling zal de focus van Linda Boks meer naar klanten en extern gaan. Joost de Bruijn blijft als CFO het derde directielid.

Marketing

IAB: Online fraude tiert welig

Online fraude kost de Amerikaanse marketing- en media industrie 8,2 miljard dollar per jaar, volgens nieuwe cijfers van branchevereniging IAB.

Marketing

Vijf miljoen groeigeld voor Platform161

Technologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam haalt vijf miljoen euro op in een nieuwe financieringsronde. Daarmee wil het zijn reclametechnologie verbeteren en de markt uitbreiden naar buiten Centraal-Europa.

Programmatic

Google test advertenties voor installeren apps

Google test via zijn dochter AdMob twee nieuwe advertentieformaten die consumenten moet aanmoedigen om apps te installeren. Met behulp van Trial Run Ads kunnen consumenten bijvoorbeeld een app een minuut lang uitproberen.

Marketing

IAB Nederland zoekt voorzitter taskforce Programmatic

IAB Nederland zoekt een nieuwe voorzitter voor zijn taskforce Programmatic. Voorzitter Kick Zandbergen heeft besloten zijn voorzittersrol bij de volgende algemene ledenvergadering over te dragen.

Marketing

Albert Heijn biedt kersthulp in de keuken via WhatsApp

De mensen achter Albert Heijns tijdschrift Allerhande werken met kerst door, want dan bemannen ze op WhatsApp de Kersthulp. Het culinair team wil drama’s in de keuken helpen voorkomen en geeft live antwoord op paniekvragen.

Customer Service

RIDE lanceert virtual reality-label

Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.

Creative

Adverteren op het Internet of Things: werkt dat?

De wereld beweegt zich steeds meer richting een ruimte vol met het ‘Internet of Things’ (IoT). De laatste tijd wordt er veel gesproken over een ‘connected’ toekomst, maar merken moeten naar mijn mening nog steeds waken voordat ze adverteren op het zogenaamde IoT.

Online advertising