More stories

‘Steeds minder gedeeld op Facebook’

Facebook-gebruikers plaatsen en delen steeds minder berichten. Volgens The Information is het aantal berichten alleen al tussen medio 2014 en medio 2015 met 5,5 procent gedaald. Het aantal persoonlijke berichten is zelfs nog sneller achteruit gegaan, met 21 procent.

Facebook

48 Nederlandse nominaties voor Webby Award

In totaal 48 Nederlandse inzendingen komen in aanmerking voor een Webby Award, beter bekend als de Oscars voor het web. Bureaus MediaMonks, N=5 en 72andSunny staan hoog in de ranglijsten.

Creative

Facebook Messenger krijgt zakelijke functies

Facebook Messenger, nu met 900 miljoen maandelijks actieve gebruikers, wordt uitgebreid met zakelijke functies, zo heeft Facebook vandaag bekendgemaakt.

Facebook
Premium

Redkiwi steekt Cycle Tours in het nieuw

Fietsvakantiebureau Cycle Tours heeft zijn site in het nieuw laten steken.

Digital Agencies
Premium

Ligatus met AppNexus in programmatic native advertising

AppNexus en Ligatus sluiten een strategische samenwerking die native advertising naar het programmaticdomein brengt in negen Europese landen.

Programmatic

Onderzoek: wat maakt personalisatie tot een succes?

Personalisatie moet. Ongeacht je industrie, bedrijfsgrootte of geografie. Maar wie aan echte personalisatie wil doen, moet verder gaan dan alleen het gebruik van oppervlakkige data zoals een naam of locatie. Veel verder. Zijn marketeers al zover? Nee, is kortweg het antwoord. Maar de stip op de horizon is duidelijk.

Online marketing

Hoe SNS haar klanten leert kennen met social data analyse

Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”

Analytics

Vormen CRM en IoT straks het perfecte huwelijk?

Interacties en langdurigere dialoog zijn doorgaans de basis van de relatie tussen mens en bedrijf. De traditionele contactmomenten via telefoon […]

Dialogue Marketing

Pinterest rolt Promoted Pins internationaal uit

Pinterest heeft zijn Promoted Pins, oftewel gesponsorde berichten, voor het eerst internationaal uitgerold. Tesco en John Lewis zijn de eerste adverteerders in het Verenigd Koninkrijk.

Online advertising

Nederlandse Elastic wil naar de beurs

Elastic wil binnen nu en vijf jaar naar de beurs. ‘Het is voor ons geen droom of must, maar eerder een verplichting aan onze investeerders’, zegt CEO Steven Schuurman in het nieuwste nummer van Emerce, dat morgen bij abonnees op de mat ligt.

Analytics

Financiering voor socialAudience

Startup socialAudience krijgt een niet nader genoemde financiering van Acivate Capital voor de internationale uitrol.

Analytics

Forse groei voorspeld van native in-app advertenties

Native in-app adverteren groeit enorm. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van Facebook Audience Network. In 2020 maakt dit type advertenties al voor ruim tien procent deel uit van alle mobiele display advertenties. Goed voor een omzet van 8,9 miljard dollar.

Native advertising

Vanaf vandaag livestreamen via Facebook

Facebook-gebruikers kunnen vanaf vandaag liveuitzendingen verzorgen met de app van Facebook. De functie was al sinds december voor een enkeling beschikbaar.

Facebook

Salesforce koopt weer specialist in kunstmatige intelligentie

Salesforce heeft MetaKind gekocht, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in kunstmatige intelligentie. Salesforce CEO Marc Benioff had daar al geld in zitten.

Analytics

De kracht van het mobiele loyaltyprogramma

Steeds meer retailers introduceren een eigen app. Door hierin ook het loyaltyprogramma te integreren kan deze app zich ontwikkelen tot een zeer krachtig kanaal voor een-op-een communicatie met vaste klanten. In deze eerste van vier blogs over mobiele loyaltyprogramma’s analyseren we de manier waarop voorloper Starbucks zo’n programma inzet.

Customer Loyalty