More stories

Larry Kim: ‘Het roer moet om in zoekmachinemarketing’

Larry Kim (Wordstream) heeft jarenlange ervaring met en een duidelijke visie op zoekmachinemarketing. In zijn ogen moet het roer om. “We adverteren al 15 jaar op dezelfde manier via Adwords, terwijl er steeds meer mogelijkheden zijn en de verschuiving naar mobiel een extra uitdaging is.” Een interview met een van de keynote speakers van searchcongres Friends of Search op 11 februari.

Search
Premium

TamTam levert nieuwe website Timing.nl

De zoekmachine Timing.nl voor flexbanen is vernieuwd door TamTam, met het oog op de toekomst zijn externe koppelingen met andere systemen mogelijk.

Digital Agencies

Clickly zoekt groei in Engeland en Amerika

De maker van reclametechnologie Clickly, net afgestudeerd aan Startupbootcamp Amsterdam, zoekt miljoenen groeigeld om na de Noord-Europese nu de Engelse en Amerikaanse markt te betreden.

Native advertising

Coupons vervangen door samenwerking voor exclusieve deals

Zo’n beetje iedere organisatie heeft de coupon als lokmiddel wel ontdekt. Wil je nog opvallen met extraatjes in ruil voor loyaliteit dan is er meer inventiviteit nodig.

Premium

Nu ook native advertising bij Yahoos BrightRoll

Yahoo biedt nu ook native advertenties aan via het geautomatiseerde platform BrightRoll Exchange. Dat weer gekoppeld is aan zeker honderd DSP’s en een bereik heeft van duizenden sites.

Persgroep richt zich op branded content

Mede door de opkomst van adblockers gaan adverteerders nadrukkelijk op zoek naar alternatieve mogelijkheden om hun merkboodschap online over te brengen. Zeker voor branding doeleinden is branded content dan een aantrekkelijk optie, stelt Raffi Aykaz van de Persgroep. “Adverteerders zien de noodzaak om klantgerichter na te denken over hun merkcommunicatie.”

Contentmarketing

ShopAds introduceert biddingtechnologie voor e-tailers

Webwinkels kunnen reclameruimte op hun sites gaan verkopen aan de hoogste bieder zodra ShopAds zijn nieuwe technologie hiertoe introduceert.

Online advertising

Grote reorganisatie bij Twitter

Medeoprichter en CEO Jack Dorsey haalt de bezem door de top van Twitter. Een dezer dagen worden nieuwe bestuursleden benoemd, onder wie ten minste ‘ één bekende naam’, evenals een nieuwe marketingdirecteur.

Marketing

CMO TMG: ‘Ik zoek eerder samenwerking dan controle’

De voormalige CEO van reclamebureau FHV BBDO bekleedt sinds 2 november de positie van CMO bij Telegraaf Media Groep. Wat drijft Barbera Wolfensberger (50), die onder meer voorzitter is van de Topsector Creatieve Industrie en in het verleden op MT-niveau werkte voor onder andere HEMA en Intratuin?

Marketing

Adblock Plus passeert 500 miljoen downloads

Adblock Plus is de 500 miljoen downloads gepaseerd. Daarvoor waren precies tien jaar nodig. Tien jaar terug programmeerde Wladimir Palant de eerste Adblock Plus voor Mozilla Firefox.

Marketing

Uitgevers nemen maatregelen tegen adblockers

Het aantal online uitgevers dat maatregelen neemt tegen adblockers neemt toe. Het probleem wordt inmiddels alom onderkend, aangezien 85 procent van de omzet komt van advertenties. De aanpak per uitgever is echter zeer verschillend, zo bleek op een evenement van de marketingsite Digiday.

Marketing

Nieuwe website bouwen? Zo verlaag je de kosten

Wij worden regelmatig ingeschakeld om de bouw van een nieuwe website te begeleiden. Helaas komt dit verzoek vaak later dan we zouden willen. Als wij zo vroeg mogelijk bij het proces betrokken worden, kan je namelijk veel kosten besparen en kopzorgen voorkomen! In deze blogserie delen wij onze visie op websiteontwikkeling. Opdat online marketing consultants, overal ter wereld, beter hun werk kunnen doen! (En jij kosten voor je nieuwe website kan drukken én een betere website krijgt..)

Web-design
Premium

IN10 en Burst leveren nieuwe site IFFR op

Internetbureaus Burst en IN10 hebben de nieuwe site van het International Film Festival Rotterdam opgeleverd, een week voor het altijd drukbezochte festival de deuren opent.

Digital Agencies

Google blokkeerde in 2015 780 miljoen advertenties

Google heeft vorig jaar 780 miljoen advertenties geblokkeerd, veel meer dan de 524 miljoen in 2014. Daarnaast werden 10.000 tot 18.000 advertentie-accounts van counterfeiters gesloten, dubieuze bedrijven die namaakproducten verkopen.

Marketing

YouTube: de wereldwijde feiten en cijfers

Elk jaar, net na nieuwjaar, worden talloze artikels en blogposts geschreven die terugblikken op het voorbije jaar. We kwamen op het idee om zelf iets hieraan toe te voegen. Het is echter niet onze stijl om enkel een simpele lijst met de top 10 videos van het jaar op te stellen (hiervan zijn er reeds genoeg).

Online marketing