More stories

Mediabestedingen: 744 miljoen euro in eerste helft 2015

Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 744 miljoen euro aan internetreclame uit, afkoersend op 1,5 miljard euro over heel 2015. Het groeitempo is gehalveerd ten opzichte van vorig jaar. Er wordt geld afgesnoept van tv-budgetten.

Online advertising

Marketing to an Audience of One (video)

Het aantal apparaten, content en advertentie-impressies neemt dagelijks toe, maar consumenten kunnen moeilijk aan alles aandacht besteden. Voor merken, mediabureaus en online uitgevers wordt het een enorme uitdaging om de dialoog aan te gaan. Welke rol speelt marketing automation in dit alles? Wes Nichols van MarketShare praatte onlangs op dmexco in Keulen hierover met Jessica Federer (Bayer) en Tajeev Goel (PubMatic).

Marketing automation

Een derde online aankopen mobiel afgerond

Een op de drie online transacties wordt op een telefoon of tablet afgerond in Nederland. Daarmee blijkt dat mobiel, hoewel nog steeds groeiend, een volwassen verkoopkanaal.

Online advertising

Verkeersbureaus blijken invloedrijke reisbedrijven op Twitter

Een onderzoek naar de autoriteit van reisbedrijven laat zien dat de verkeersbureaus van een aantal landen erg succesvol zijn op Twitter.

Marketing

Celebrities kunnen je merk online tot grote hoogte laten stijgen, of niet..

Het Duitse high end fashion merk Hugo Boss scoort 25.815 likes en 413 shares met de lancering van #AskMats. Een Q&A met Duitslands bekendste voetballer Mats Hummel. Deze week bespreken we hoe je als merk je engagement en bereik kan verhogen door samen te werken met sporters, creatieven en acteurs.

Campagnes

Mozilla stopt met ondersteuning klassieke plug-ins

Mozilla stopt eind 2016 definitief met de ondersteuning van de verouderde Netscape plug-in Application Programming Interface (NPAPI) plugins. Beveiligingsrisico’s zijn de belangrijkste reden om ermee te stoppen.

Web-design

Antwerpse spinoff met privacyvriendelijke advertentietechnologie

De Antwerpse spinoff PrediCube heeft privacyvriendelijke advertentietechnologie ontwikkeld ten behoeve van de uitgevers. Op basis van het geanonimiseerde surfgedrag, kan worden voorspeld welke gebruikers geïnteresseerd zijn in een bepaald product.

Analytics

Schrijven voor het web: een pakkende homepage

In deze tijd van infobesitas zijn mensen extreem bedreven in het razendsnel scannen van een webpagina op zaken die voor hem of haar van belang zijn. Dit gedrag heeft grote consequenties voor hoe je een goede homepage inricht. Daarbij speelt het schrijven van de juiste teksten een grote rol. In dit artikel geef ik je 5 handige tips voor het schrijven van pakkende teksten voor je homepage.

Contentmarketing

Daisycon: ‘We maken print weer sexy’

Met de overname van Affiliprint blijft Daisycon groeien. Oprichter Marko Dobroschelski vertelt: “Affiliprint en Daisycon blijven gescheiden. We hebben nu een nieuw platform ontwikkeld voor affiliprint, dat verhoogt het gebruiksgemak. Daarna gaan we veel meer met data doen.”

Online advertising

App populairst als servicekanaal

Binnenkomende klantvragen zijn de komende 12 tot 18 maanden vooral via mobiele apps en chats te verwachten. Beide klantenservicekanalen stijgen met meer dan 30 procent. Ook klantcontact via social media zit in de lift: dat kanaal stijgt in diezelfde periode met 24 procent.

Customer Service

Ruim een half miljoen euro voor uitgaansplatform BarDoggy

Uitgaansplatform BarDoggy, dat in maart 2015 gelanceerd, heeft ruim een half miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald. De injectie is onderdeel van een gestapelde investeringsronde van 1 miljoen euro waarmee oprichter Tim de Kraker het platform wil uitbouwen naar een belangrijk loyaliteitsplatform voor bars en (eet)cafés in Nederland.

Customer Loyalty

Privacyvriendelijke zoekmachine DuckDuckGo winstgevend

De privacyvriendelijke zoekmachine DuckDuckGo maakt winst. Dat zegt oprichter Gabriel Weinberg op vragen van HackerNews.

Marketing

Engagen met GIF’s van Booking.com

Booking.com vroeg reizigers wereldwijd hun leukste vakantiemomenten te delen. Vier bekende ontwerpers bewerkten een selectie foto’s tot digitale kunstwerken en stuurden die terug via sociale media.

Campagnes

Meer mobiele dan desktop zoekopdrachten bij Google

Het aantal mobiele zoekopdrachten via Google is inmiddels groter dan het aantal opdrachten via de desktop. Dat vertelde zoekbaas Amit Singhal van Google donderdag op het congres Code/Mobile.

Marketing

Apple verwijdert omstreden adblocker

Apple heeft een adblocker Been Choice uit de App Store verwijderd die het eerst had goedgekeurd.

Marketing