More stories

Van ‘gewoon goede’ content naar context marketing: de uitdagingen

Content heeft zich de afgelopen jaren bewezen als krachtig instrument om klanten binnen te halen en producten te verkopen. Context marketing is de logische volgende stap: leer de klant kennen en speel op hem in. Eigenlijk bestaat context marketing uit content + personalisatie en timing. Die transitie is niet zonder zijn uitdagingen.

Contentmarketing

Technologie moet loyaliteit aan MKB of franchiser verzilveren

Fanly – de Nederlandse startup in loyaliteitsmarketing – kondigde deze zomer aan in hoger tempo door te willen groeien. Het bedrijf haalde een half miljoen euro aan kapitaal op om met het platform consumenten te verbinden rondom spaarprogramma’s. Wat kunnen lokale ondernemingen en franchisers met loyaliteitsmarketing?

Customer Loyalty
Premium

Snakeware met nieuwe merkstrategie

Internetbureau Snakeware komt met een nieuwe, eigenlijk vernieuwde, merkstrategie. Het in huis ontwikkelde concept legt de nadruk op het effect dat het werk van het bureau bewerkstelligt, “een ervaring”, in de woorden van mede-eigenaar Ate van der Meer.

Digital Agencies

Facebook Audience Network ondersteunt mobiel web

De meer dan 2,5 miljoen adverteerders op Facebook kunnen nu ook hun native en gefilmde reclameberichen op het mobiele web gaan uitserveren.

The Email Design Conference (#TEDC15): de hoogtepunten

Tijdens de laatste ‘Email Design Conference’ in Londen zijn een aantal onderwerpen belicht die ik graag onderstaand toelicht. Grote namen uit de e-mail design- en marketing wereld stonden dit jaar op het programma, zoals Mark Robbins, Kevin Mandeville, Alex Timlin en Elliot Ross. Stuk voor stuk gaven zij inspirerende presentaties, waar ik voor jullie de onderwerpen heb uitgehaald die mij het meest aanspraken.

E-mailmarketing

Pinterest krijgt video-advertenties

Pinterest gaat zijn platform geschikt maken voor video-advertenties. Dat meldt Digiday die daarover met mediabureaus sprak. Het sociale netwerk volgt daarmee Twitter en Facebook, die al langer autoplay-video aanbieden.

Marketing

Direct aan de slag: ROI verhogende features van Google Analytics

In Google Analytics kun je gebruik maken van verschillende features zoals het instellen van custom dimensies, het bouwen van custom rapportages en het meten van verschillende events. Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden in Google Analytics die waardevol kunnen zijn voor de ROI van je organisatie. In dit artikel bespreek ik twee features die onderbelicht zijn, maar die je helpen om direct aan de slag te gaan.

Analytics

Eerste zoekmachine voor aangepaste vakantiewoningen

TheTravelSpy introduceert een zoekmachine voor iedereen die met een rollator, scootmobiel, rolstoel of kinderwagen op vakantie wil. Via aangepastevakantiewoning.nl kan de aangepaste vakantiewoning zo worden gevonden.

Search

Samen een video maken met GroupClip

GroupClip is een app voor het opnemen van video met meerdere mensen. “Het is een video app waarmee je gesynchroniseerde multi-frame en multi-angle video’s kunt maken”, vertelt mede-oprichter Jelle op den Akker.

Video

Energize adviseert Wereld Natuur Fonds over content strategie

Het Amsterdamse Energize gaat het Wereld Natuur Fonds adviseren op het gebied van contentstrategie. De non profit organisatie beschikt over veel content, maar het ontbreekt aan samenhang en een werkbare structuur. Er is behoefte aan een ‘goed fundament’.

Contentmarketing

VEED-festival Nederland (YouTube) krijgt industriedag

Begin april hebben online marketeers er in de vorm van Insight Veed een nieuw dagcongres bij, eentje die louter en alleen om lokaal YouTubetalent draait.

Social

WPP-dochter Possible neemt Conrad Caine over

WPP dochter Possible heeft voor een onbekend bedrag full service bureau Conrad Caine uit München overgenomen. Het 140 man sterke kantoor werkt voor internationale en lokale merken.

Digital Agencies

Ticketscript ‘sneller en socialer’ met nieuw platform

Voor de derde keer in zijn bestaan tuigt technologiebedrijf ticketscript zijn systeem opnieuw op. Dit keer ligt de nadruk op schaalbaarheid, snelheid en socialer, makkelijker gebruik.

Facebook

Hollandsnieuwe staakt alle marketing

De mobiele aanbieder Hollandsnieuwe, een volle dochter van Vodafone, is per direct gestopt met al zijn marketingactiviteiten na een maanden aanhoudende klachtenregen.

Customer Service

Misleidende waardebon-winacties nu ook op Facebook en Instagram

De misleidende waardebon-winacties waarmee Nederlandse consumenten via de mail worden lastiggevallen, breiden zich uit naar Facebook en Instagram. Dat meldt TROS Radar vanavond. In een geval is een Facebookpagina van Albert Heijn helemaal nagemaakt.

Customer Loyalty