More stories

Adblockers: staan we voor de mobiele a(d)pocalypse?

De toelating van adblockers in Apple’s mobiele browser Safari blijft voor onrust onder adverteerders zorgen. Het regent meningen en speculaties over de ethiek van adblockers en de impact op gebruik, betaling en toekomst van digitale media. Bannerconnect voegt harde data toe aan deze discussie.

Online advertising

Kieskeurig.nl toont voorraadinformatie lokale winkels

Webwinkels die ook fysieke zaken hebben, kunnen via Kieskeurig.nl gaan aangeven of gezochte artikelen op voorraad zijn.

Online marketing

De voordelen van Gmail Sponsored Promotions

Sinds mei 2015 zijn Gmail Sponsored Promotions beschikbaar voor iedere adverteerder binnen Google AdWords. Met Gmail Sponsored Promotions (GSP) is het nu mogelijk om te adverteren binnen de gratis e-maildienst Gmail. Deze manier van adverteren brengt veel nieuwe mogelijkheden met zich mee omdat je nu zichtbaar kunt zijn binnen de e-mailbox van jouw potentiële doelgroep.

E-mailmarketing

Video: Ivo Kleppe van Tam Tam over content creatie

Ivo Kleppe van Tam Tam vertelt als Lead Content over de laatste ontwikkelingen van zijn vak: “De spanningsboog van generatie Z is bijna nul. Maar content zal altijd blijven, alleen in een andere vorm.”

Contentmarketing

Reviewplatform Opiness gaat samenwerking aan met The Feedback Company

Het nieuwe Nederlandse reviewplatform Opiness.nl, met 1,9 miljoen reviews over dienstverleners en bedrijven, is een strategische samenwerking gestart met The Feedback Company, waardoor het reviewaanbod wordt verdubbeld.

Customer Service

Sligro zet marketing automation in

Groothandel Sligro gaat een Teradata datawarehouse platform met marketing automation oplossingen inzetten.

Marketing

‘Prijspromoties verliezen impact’

De consument lijkt de interesse voor prijspromoties langzaam te verliezen. Loyaliteit draait steeds meer om gemak en niet om die directe cash-back of prijsreductie.

FonQ maakt site responsive

Webwarenhuis fonQ is vandaag live gegaan met een nieuw platform dat volledig responsive is, en daarmee geschikt voor verschillende schermresoluties.

Marketing

Blauw Gras richt Instagram bureau Instagras op

Blauw Gras richt een nieuw creatief bureau op, dat zich helemaal specialiseert in online marketing via Instagram. Instagras gaat zich full focus richten op het in beeld brengen van merken op Instagram.

Creative

Wat is het beste CRM-systeem?

CRM-producten zijn altijd onderhevig geweest aan marktontwikkelingen, maar de laatste tijd is het tempo al helemaal niet meer bij te hoiden. Belangrijke trends zijn de laatste tijd sociale media en social CRM. Daarmee wordt de keuze van de juiste oplossing voor klantrelatiebeheer weer een stuk lastiger. Waar moet je op letten op de aanschaf van customer relation management (CRM) software?

Dialogue Marketing

Twintig inspirerende B2B-marketing cijfers

Over 2015 en al over 2016 zijn een aantal interessante B2B-marketingonderzoeken gedaan. In dit artikel heb ik de meest opvallende B2B-marketingcijfers verzameld op het gebied van content marketing, sociale media, leadgeneratie, mobiel en marketing automation om zelf te overwegen en ter inspiratie.

B2B Digital

Carouseladvertenties Facebook scoren beter

De zogenoemde carouseladvertenties van Facebook doen het tien keer beter dan statische advertenties. Dat concludeert marketingbedrijf Kinetic Social.

Online advertising

SNS zet WhatsApp in als servicekanaal

SNS zet na een succesvolle proef van een half jaar als eerste Nederlandse bank WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten.

Customer Service

Van der Sar: ‘Beleving centraal op nieuwe Ajax.nl’

Met nieuws kan Ajax het online niet winnen van de watchers van de voetbalclub. Met betrouwbaarheid, sfeer en unieke (video)content wel. De nieuwe Ajax.nl werd gisterenmiddag gepresenteerd in de Amsterdam Arena.

Web-design

Loyaliteit bouwen met mobiele ervaringen

De mantra ‘Mobile first’ is volledig van toepassing bij een loyaliteitsprogramma: zo’n programma verbindt offline en online kanalen en is een ideaal kanaal voor het opbouwen van een een-op-een relatie. Toch wordt 80 procent van de gedownloade apps slechts één keer gebruikt en spendeert een smartphone gebruiker gemiddeld 30 uur per maand aan 27 verschillende apps (Nielsen Jury 2014). Weinig apps worden dus echt langdurig gebruikt. Wat zijn de factoren die leiden tot een goed huwelijk tussen een app en een loyaliteitsprogramma?

Customer Loyalty