More stories

Redkiwi neemt belang in Afdeling Online

Internetbureau Redkiwi neemt een minderheidsbelang in marketingbureau Afdeling Online. De bedrijven brengen hun respectievelijke expertise bij elkaar om aan de vraag naar geïntegreerde diensten te voldoen.

Digital Agencies

Schiphol-app met indoor navigatie

De nieuwe app van Schiphol weet tot op vijf meter nauwkeurig waar een reiziger zich bevindt. Bezoekers van de luchthaven krijgen hiermee een persoonlijke navigatie-assistent.

Customer Experience

Ondernemingen steviger aan stuur energiehandel

Ondernemingen krijgen vanaf 1 februari 2016 voor het eerst de mogelijkheid om realtime op elk moment van de dag de in- en verkoop van hun energie zelf te bepalen. Dan gaat een handelsplatform van energiebedrijf DELTA en Saxo Markets, de institutionele tak van Saxo Bank, van start.

B2B Digital

Vijf manieren om webshop-bezoekers te laten inschrijven voor je e-mailmarketing

Mensen bezoeken je webshop en oriënteren zich daar op een mogelijke aankoop. Een deel van hen zal tot aankoop overgaan. Een ander deel, meestal het grootste deel, vervolgt de zoektocht via andere webshops. Zoekgedrag via internet vindt immers gefragmenteerd plaats. E-mailmarketing is de juiste oplossing om de interesse van de bezoekers aan je webshop na hun bezoek te behouden. Daar moeten zij zich dan natuurlijk wel voor aanmelden. Waar en wanneer vraag je een geïnteresseerde webshopbezoeker om zich in te schrijven voor je e-mailmarketing?

E-mailmarketing

Dirk van den Broek meet winkelroute klant met WiFi

Supermarkt Dirk van den Broek volgt de klantbewegingen in drie van zijn winkels met behulp van WiFi-tracking. Het onderzoek vindt plaats in Nieuwegein, Hoofddorp en Amsterdam.

Analytics

eBay Enterprise koopt specialist affiliate marketing

eBay Enterprise heeft voor een onbekend bedrag het Californische bedrijf AffiliateTraction overgenomen, een specialist op het gebied van affiliate marketing. Grote klanten zijn Skechers USA en American Apparel.

Marketing

SnappCar live in Denemarken en Zweden

De Scandinavische overnames van twee lokale autodeeldiensten worden verzilverd nu Snappcar.dk en Snappcar.se live zijn gegaan.

Online marketing

De wetenschap achter de effecten van personalisatie

De gepersonaliseerde dialoog krijgt als thema bijzonder veel aandacht. Maar is personalisatie wel zo effectief en wat is hiervoor de verklaring? De wetenschap achter dit ‘hete’ onderwerp.

Dialogue Marketing

Improve Digital garandeert uitlevering

Nieuwe technologie van Improve Digital geeft uitgevers de mogelijkheid om gegarandeerde afspraken te maken met adverteerders. Het maakt niet uit of dat op web, mobiel of video is.

Marketing

IAB publiceert specificaties OpenRTB 2.4

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) heeft de specificaties van het OpenRTB 2.4 protocol en de OpenRTB Dynamic Native Ads 1.1 extensie gepubliceerd.

Marketing

Den Haag lokt vloggers met bloggershuis

Den Haag opent eind maart het eerste bloggershuis in Nederland: een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers. De gemeente ziet het als de ultieme citymarketingtool.

Contentmarketing

‘Apple ontbindt verkoopteam iAd’

Apples advertentieplatform iAd wordt mogelijk volledig geautomatiseerd. Het bedrijf zou het huidige verkoopteam nog deze week willen ontbinden, schrijft Buzzfeed.

Marketing

‘Cultiveren in plaats van adverteren’

Op 7 januari publiceerde Nils Leonard een artikel genaamd “The year ahead of advertising agencies”. Leonard is de Chief Creative Officer bij reclamebureu Grey en in het artikel laat hij zich uit over de moeilijke periode waarin ‘zijn’ bureau zich bevindt. Hij stelt dat Grey in jaren al geen ‘memorable piece’ meer heeft gemaakt en ook al maanden geen pitch heeft gewonnen. Zijn oplossing; “make culture instead of ads”. Maar wat bedoelt hij daar mee? Ik wil graag een (zeer subjectieve) aanzet doen door acht werken van acht verschillende bureaus uit te lichten. Werken waarvan ik denk dat ze aansluiten bij de gedachten van Leonard.

Creative

Nieuwe creatief directeur voor Kumpany

Het Amsterdamse activatiebureau Kumpany heeft Remco Bos aangetrokken als creatief directeur. Bos, voormalig senior creatief bij FHV BBDO en Media Republic, volgt Ingrid Mesman op.

Creative

Onafhankelijk online handelssysteem gestart

Het Lelystadse bedrijf Support2U is onder de naam aLot2Trade een internationaal handelssysteem gestart, toegespitst op bedrijven en personen werkzaam in de internationale handel.

B2B Digital