More stories

Premium

A-side media koopt Mediaweb

Internetbureau A-side media koopt Mediaweb uit Noordwijk om zijn eigen portfolio aan te vullen. Oprichter Eric van Hall gaat zich volledig richten op contentbedrijf CopyRobin, waarin zijn nieuwe partner ook participeert.

Digital Agencies

BarDoggy brengt Tech in de horeca

Zowel de horeca-ondernemer zelf als de fabrikant waarvan hij de drankjes verkoopt hebben een probleem: ze hebben geen idee wie hun klanten zijn en hoe die zijn te bewegen om meer (of anders) geld uit te geven. Tim de Kraker van uitgaansplatform BarDoggy: ‘Als een van de latere sectoren moet ook de horeca digitaal op de schop.’

Joris van der Waart nieuwe marketingdirecteur CM

Telecombedrijf CM uit Breda stelt zijn eerste chief marketing officer, marketingdirecteur. Hij moet de banden met ontwikkelaars, merken en marketeers intensiveren.

Online marketing

Oracle koopt datatracker

Oracle heeft het bedrijf AddThis overgenomen, dat trackingtechnologie ontwikkelt voor online uitgevers en marketeers. AddThis volgt momenteel 1,9 miljard gebruikers per maand.

Analytics

App of browser trekken gelijk op

Wat heeft de voorkeur: een app of de browser? Voor sommige mobiele activiteiten is de keuze snel gemaakt. Online bankieren doet de consument via apps. En een onderzoek naar auto’s en trucks verloopt via de browser. Maar wat het nieuws betreft, is de consument niet zo eenduidig.

Web-design

Millennials slordig met content

Millennials nemen weinig moeite om te checken of de content die ze delen juist is of überhaupt door de beugel kan. Het publiceren an sich is simpelweg belangrijker voor ze. Zo checkt maar liefst 42 procent niet of een gedeelde post wel accuraat is. 37 procent heeft nadien ook geen behoefte om zaken nog aan te passen. En 27 procent neemt zelfs niet eens de moeite om een post nog eens door te lezen.

Contentmarketing

Dit zijn de grootste trends in webdesign van 2016

Webdesigners hebben in 2016 de opdracht om een onderscheidend ontwerp te combineren met een aangename gebruikerservaring. Geen eenvoudige opgave, want een eigenzinnig design staat vaak op gespannen voet met optimaal gebruikersgemak.

Web-design

‘SEO is meer dan marketing, het is persoonlijk’

Wil Reynolds is oprichter en director of strategy van SEER Interactive. Op 11 februari 2016 spreekt hij als keynote speaker op het jaarlijkse Friends of Search congres. Hij doet geen voorspellingen over SEO in 2016, maar gaat wel uit van een bredere verspreiding van SEO door een organisatie in de komende jaren. Hierbij moet het feit dat het ménsen zijn die klikken en converteren komen vooral niet uit het oog verloren worden.

Search
Premium

Persgroep onderzoekt mogelijkheden van video advertising

Adverteerders maken steeds vaker gebruik van video advertising. Aan publishers de taak om die snel groeiende advertentievorm zo aantrekkelijk mogelijk te in te passen. “Wij zijn letterlijk aan het leren hoe video het beste voor ons werkt”, vertelt new business consultant Paul Vereijken van de Persgroep.

Video

Nederlands bureau ContentToday helpt bedrijven met vinden influencers

Een nieuw Nederlands bureau ContentToday wil bedrijven helpen met het vinden met (social) influencers, bijvoorbeeld bloggers met aanzien.

Contentmarketing

Wisseling bij creative agency BrandBase

Oprichter Paul Alberts en Inge Overtoom zijn per 1 januari 2016 Director en Operations Director van BrandBase. Ze nemen de taken over van Marvin Pupping en Claudia Nipius.

Creative

Trends in ‘programmatic’ (video)

ExchangeWire organiseerde najaar 2015 een congres in New York over trends in de markt voor geautomatiseerde advertentieverkoop. Diverse presentaties staan inmiddels online, onder meer een lezing van Brian Stempeck (The Trade Desk) over ‘programmatic tv’, een interview met Michael Rubenstein van adtechbedrijf AppNexus, een gesprek met Tim Cadogan van Open X over open versus gesloten marktplaatsen, en een panel over de relatie tussen merken en geautomatiseerde verkoop.

Programmatic

Nieuwe rol voor Karel Kinders bij SAS Nederland

Managing Director Karel Kinders krijgt een andere rol binnen SAS, de specialist op het gebied van business intelligence.

Analytics

‘Snapchat opent API voor adverteerders’

Snapchat zou een API ontwikkelen waardoor adverteerders geautomatiseerd reclame kunnen gaan inkopen op de fotodienst met dagelijks 100 miljoen gebruikers.

Online advertising

20 miljoen dollar groeigeld voor Nederlandse JW Player

JW Player van Jeroen Wijering heeft in een nieuwe financiering 20 miljoen dollar opgehaald. De laatste financiering was in 2014, toen Greycroft Growth, Greenspring Associates, Cueball Capital en e.venture het geld fourneerden.

Video