More stories

Retailers lopen achter op gebied van personalisatie

Personalisatie en relevantie zijn misschien wel de belangrijkste ‘buzzwords’ van dit moment. Maar in tegenstelling tot e-mail en advertising waarin voorzichtige stappen worden gezet, blijft personalisatie van andere digitale kanalen vaak achter.

Dialogue Marketing

Belgische D Square haalt 5 miljoen euro op

Het Belgische D Square, gespecialiseerd in data mining voor de procesindustrie, haalt vijf miljoen euro op bij investeerders als LRM, PMV, Gemma Frisius (KU Leuven), Fortino Capital en Jurgen Ingels.

Analytics

Het lastige aan personalisatie (infographic)

Personalisatie, oftewel het gericht bewerken van klanten, is zo simpel nog niet. Blijkt weer eens uit deze infographic van Kahuna. 85 procent geeft aan dat hun publiek daarvoor eigenlijk te breed is, om over de effectiviteit maar helemaal te zwijgen. Een beeld krijgen van de klant over alle kanalen is eveneens een uitdaging.

Dialogue Marketing

Verkoopteams vinden telefoon het beste communicatiekanaal

Verkoopmanagers zien de telefoon nog altijd als het beste middel om een deal af te sluiten. Het wordt effectiever gevonden dan e-mail, zegt Intelliverse op grond van eigen onderzoek.

Dialogue Marketing
Premium

1500 procent meer aandacht online korting rond feestdag

Timing is een steeds belangrijker ingrediënt voor een succesvolle coupon of kortingscampagne. Wat is het effect en wat maakt een kortingscampagne succesvol?

Tradedoubler stapt uit brancheorganisatie PAN

Tradedoubler verlaat branchevereniging PAN omdat men niet langer voldoet aan het affiliateprofiel. Het bedrijf is een van de oprichters van de vereniging.

Marketing

Hierover spraken wij in 2015

Mark Rutte is online de meest besproken politicus van 2015 en One Direction is in Nederland de populairste band. De Wereld Draait Door is het televisieprogramma dat het vaakst werd aangehaald en de aanslagen in Parijs waren de meest besproken nieuwsgebeurtenis. Zegt het Eindhovense Coosto na analyse van duizenden berichten op sociale media, fora en blogs.

Marketing
Premium

Bureaus gaan voor content, DMP’s & analytics

Content, data en analytics. Dat zijn de focusgebieden waarin de bureausector – van fullservice en specialisten tot interactive en media-inkoop – in 2016 wil investeren. Vooral digitale analysetools, contentmarketing en DMP’s krijgen daarbij voorrang. Paid search en SEO staan onderaan het prioriteitenlijstje.

Digital Agencies

‘In 2016 moeten we mínder gaan communiceren’

Wat is volgens jou het belangrijkste thema van 2016 en geef geen gewenst antwoord. Zo klonk de vraag die we aan een aantal specialisten van internetbureaus voorlegden. Hieronder hun reacties.

Digital Agencies

Fullservice e-commerce bureau eFusion stopt (update)

Toeleverancier van voor webwinkels eFusion, met als klanten de lichtdivisie van Philips, Vitakraft en Slam, stopt op 1 januari met zijn activiteiten. Een toelichting ontbreekt.

Digital Agencies

Vijf ontwerptips voor infographics (infographic)

Bij content marketing gaat het niet alleen om de inhoud. Even belangrijk is de opmaak. De populariteit van Instagram en Pinterest bewijs dat consumenten zich vooral visueel oriënteren. Content marketeers kunnen natuurlijk bewezen sjablonen gebruiken, maar nuttiger is de kennis van enkele basisprincipes omtrent lettertypes en beeldgebruik, met name wanneer infographics worden gebruikt.

Contentmarketing

3 miljoen nieuwe abonnees voor Amazon Prime

Amazon heeft er tijdens de feestdagen 3 miljoen nieuwe leden voor zijn Amazon Prime programma bijgekregen. Voor 99 dollar per jaar krijgen klanten bestellingen gratis thuisgestuurd.

AppNexus sluit groot aantal uitgeverscontracten

Adtechbedrijf AppNexus heeft het afgelopen half jaar overeenkomsten getekend met niet minder dan zestig uitgevers, waaronder Axel Springer, Foursquare, Groupon, Hearst en NASDAQ. Daarmee wordt het bedrijf een belangrijke concurrent van Googles Doubleclick.

Marketing

Programmatic trading zet op alle fronten door

Met een groei van 46 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2014 wordt nu al meer dan een derde van alle display advertenties geautomatiseerd verhandeld. In totaal komt de Nederlandse programmatic-markt inmiddels uit op een omzet van 47 miljoen euro.

Programmatic

2015: het jaar van videomarketing (infographic)

2015 was het jaar de de videomarketing. Vindt in elk geval Orchestrate. Positieve geluiden komen vooral van B2B marketeers, die stellen dat de conversie over het algemeen hoog is. 87 procent van alle (ondervraagde) online marketeers zet video content in. In 2016 kijken vermoedelijk 1,5 miljard mensen naar online video en in 2017 heeft 69 procent van al het internetverkeer betrekking op video.

Video