More stories

Tips voor het testen van je site (infographic)

A/B-testen zijn de beste manier om de gebruikersvriendelijkheid van je website te testen. Ook al ben je nog zo overtuigd van de werking van je site, gebruikers geven toch de doorslag. Deze infographic van Optimizely geeft tips voor het testen van media-, retail-, reis- en B2B sites.

Conversie

Infographic: de ultieme checklist voor sociale media

Print hem uit en hang hem aan de muur: deze checklist van One Blast Blog voor sociale media. Met de ideale beeldformaten voor de belangrijkste platforms, sneltoetsen voor de nodige tijdwinst en tips voor de allerbeste koppen.

Marketing

Facebook stopt met adserver LiveRail

Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.

Online advertising

Warner in video programmatic

Warner Brothers gaat meer doen met geautomatiseerde advertentieverkoop. Het is een samenwerking aangegaan met het supply side platform Tremor Video voor de verkoop van advertenties op zijn diverse videosites.

Marketing

Eric Ariens (Strossle): ‘Adverteerders denken nog niet altijd redactioneel’

“Kijken, klikken, kopen”, in één sessie bestaat niet volgens Eric Ariëns van Strossle. “Marketeers zijn opgegroeid met de focus op conversie, maar je bouwt juist een relatie op. Het heeft alles te maken met hoe je denkt over je advertising.” Strossle biedt machine learning voor content recommendation in combinatie met native advertising.

Native advertising

Media Markt heeft 60.000 leden voor Media Markt Club

Een maand na de informele lancering heeft Media Markt met zijn Media Markt Club al 60.000 registraties binnengehaald. Met een lijst van meer dan 600.000 ontvangers van nieuwsbrieven verwacht de retailer een grote clubledenlijst op te bouwen. De officiële lancering is deze week.

Customer Loyalty

Mentos: van activatie naar loyaliteitsprogramma

Op zoek naar een invulling voor zijn volgende campagne, koos Mentos niet voor een activatie maar voor een loyaliteitsprogramma. Het spaarprogramma Mentos More werd afgelopen september gelanceerd. We praten met Carla Smeets, Brand Manager Mentos Benelux en Robert van Ginneken, product manager Mentos Benelux, over hun first learnings in het opzetten van een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Aan de slag met cross device tracking: twee manieren

De vraag naar nauwkeurige cross device tracking (het meten van gebruikersgedrag over verschillende apparaten heen) wordt dan ook steeds groter. Wat is er op dit moment mogelijk en wat kunnen we in de toekomst verwachten?

Online marketing
Premium

A-side media koopt Mediaweb

Internetbureau A-side media koopt Mediaweb uit Noordwijk om zijn eigen portfolio aan te vullen. Oprichter Eric van Hall gaat zich volledig richten op contentbedrijf CopyRobin, waarin zijn nieuwe partner ook participeert.

Digital Agencies

BarDoggy brengt Tech in de horeca

Zowel de horeca-ondernemer zelf als de fabrikant waarvan hij de drankjes verkoopt hebben een probleem: ze hebben geen idee wie hun klanten zijn en hoe die zijn te bewegen om meer (of anders) geld uit te geven. Tim de Kraker van uitgaansplatform BarDoggy: ‘Als een van de latere sectoren moet ook de horeca digitaal op de schop.’

Joris van der Waart nieuwe marketingdirecteur CM

Telecombedrijf CM uit Breda stelt zijn eerste chief marketing officer, marketingdirecteur. Hij moet de banden met ontwikkelaars, merken en marketeers intensiveren.

Online marketing

Oracle koopt datatracker

Oracle heeft het bedrijf AddThis overgenomen, dat trackingtechnologie ontwikkelt voor online uitgevers en marketeers. AddThis volgt momenteel 1,9 miljard gebruikers per maand.

Analytics

App of browser trekken gelijk op

Wat heeft de voorkeur: een app of de browser? Voor sommige mobiele activiteiten is de keuze snel gemaakt. Online bankieren doet de consument via apps. En een onderzoek naar auto’s en trucks verloopt via de browser. Maar wat het nieuws betreft, is de consument niet zo eenduidig.

Web-design

Millennials slordig met content

Millennials nemen weinig moeite om te checken of de content die ze delen juist is of überhaupt door de beugel kan. Het publiceren an sich is simpelweg belangrijker voor ze. Zo checkt maar liefst 42 procent niet of een gedeelde post wel accuraat is. 37 procent heeft nadien ook geen behoefte om zaken nog aan te passen. En 27 procent neemt zelfs niet eens de moeite om een post nog eens door te lezen.

Contentmarketing

Dit zijn de grootste trends in webdesign van 2016

Webdesigners hebben in 2016 de opdracht om een onderscheidend ontwerp te combineren met een aangename gebruikerservaring. Geen eenvoudige opgave, want een eigenzinnig design staat vaak op gespannen voet met optimaal gebruikersgemak.

Web-design