More stories

Right to be forgotten; een loterij?

In 2014 is in Europa het controversiële ‘right to be forgotten’ van kracht gegaan. Wanneer pagina’s op Google op enige wijze verouderde, irrelevante of anderszins bezwaarlijke informatie over een individu bevatten, kan er nu een verzoek tot verwijdering worden ingediend bij de zoekmachine. De vage criteria waarop deze verzoeken getoetst worden maken de controverse rondom de implementatie van het recht om vergeten te worden begrijpelijk. Een privaat bedrijf wiens doel winst vergaren is, gaat nu over moeilijke privacy-issues, de uitkomst lijkt op die van een loterij.

Search

Halfjaaromzet Emakina groeit naar 32,5 miljoen euro

De beursgenoteerde groep internetbureaus van Emakina Group realiseerden afgelopen halfjaar een omzet van 32,5 miljoen euro, een plus van twintig procent.

Web-design

Sales WeTransfer naar Adfactor

Adfactor gaat in Nederland de reclame verzorgen op de pagina’s van WeTransfer.

Native advertising

AdBlock Plus steunt intrekken reclameblokker

Het bedrijf achter de omstreden adblokker AdBlock Plus steunt het besluit van ontwikkelaar Marco Arment om zijn software Peace voor iOS in te trekken. Arment had er moeite mee dat door zijn software bedrijven inkomsten mislopen en haalde vrijdag zijn creatie uit de appwinkel van Apple.

Marketing

Infographic: e-mail niet kapot te krijgen

En de winnaar is…e-mail. Het medium dat al jaren werd afgedankt, en door sociale media overbodig zou worden, doet het best aardig. En dat is een understatement. Volgens het merendeel van 300 ondervraagde e-mail marketing deskundigen is e-mail in termen van rendement (zeer) effectief. Misschien ook wel omdat 60 procent analytics gebruikt om de effectiviteit van hun campagnes te meten.

E-mailmarketing

Facebook garandeert adverteerders voortaan ‘volledige zichtbaarheid’

Adverteerders van Facebook hoeven voortaan alleen nog te betalen als een advertentie volledig op het scherm verschijnt. Daarmee komt het sociale netwerk tegemoet aan zorgen over de zichtbaarheid van online banners.

Facebook

Facebook groeit fors in Afrika

Facebook groeit als kool…in Afrika. Zestig procent van de internetgebruikers in Afrika maakt gebruik van Facebook, en tachtig procent doet dat mobiel, zo blijkt uit cijfers van het sociale netwerk zelf.

Facebook

Adblockers: wat betekenen ze voor adverteerders en hun mediabudgetten?

Wederom zorgen Adblockers voor onzekerheid bij adverteerders. Deze keer omdat Apple’s nieuwe iOS release gebruik van advertentiewerende tools toelaat. De blockers staan direct bovenaan de App Store-lijst met best verkochte apps, en volgens het IAB steeg het gebruik het afgelopen jaar met ruim 40 procent. Dat roept een aantal prangende vragen op.

Online advertising

Heus?! Marketing neemt GetLogic over

Digital agency Heus?! Marketing neemt GetLogic over, een bureau gespecialiseerd in het ontwerpen en ontwikkelen van websites en webapplicaties. GetLogic werd vorige week failliet verklaard.

Marketing

Gemeente Utrecht ook bereikbaar via WhatsApp

Sinds 17 september kunnen burgers ook via WhatsApp hun vragen stellen aan de gemeente Utrecht. De Gemeente Utrecht start met een proefperiode van een half jaar.

Customer Service

Facebook updates en organisch bereik

Maak jij al gebruik van de nieuwste mogelijkheden die Facebook je biedt om de inhoud van je news feed te controleren? Als je geen idee hebt waar ik het over heb, geen zorgen. De meeste mensen zijn zich nog niet erg bewust van de laatste aanpassingen in de Facebook news feed. Maar als je met jouw organisatie graag zoveel mogelijk mensen organisch, dus zonder te betalen, wilt bereiken op Facebook, lees dan zeker verder.

Facebook

Sales automation en marketing smelten samen

Sales automation en marketing worden één. Dat was de belangrijkste boodschap die Scott McCorkle gisteren aan de circa 170.000 bezoekers van Dreamforce in San Francisco meegaf.

Dialogue Marketing

‘YouTube helpt consumenten nieuwe producten vinden’

YouTube is er niet alleen voor vermaak, zo blijkt, want Google ziet dat 15 procent van de consumenten daadwerkelijk nieuwe producten leert kennen.

Customer Experience

100 miljoen gebruikers voor Pinterest

Pinterest heeft inmiddels 100 miljoen actieve gebruikers, weliswaar een fractie van Facebook en een derde van Twitter, maar veel groter dan recente schattingen van marktonderzoekers.

Marketing

Microsoft Cortana kan nu ook coupons tonen

Cortana, het spraakhulpje van Microsoft in onder meer Windows 10, kan voortaan ook coupons tonen in zijn Edge browser wanneer consumenten sites van retailers bezoeken.

Customer Loyalty