Salesforce sluit Marketing Cloud aan op Pinterest
Salesforce Marketing Cloud sluit nu ook aan op Pinterest. Bedrijven kunnen via Social Studio, het mediamarketingplatform van Salesforce, onder meer berichten creëren en inplannen op Pinterest.
Salesforce Marketing Cloud sluit nu ook aan op Pinterest. Bedrijven kunnen via Social Studio, het mediamarketingplatform van Salesforce, onder meer berichten creëren en inplannen op Pinterest.
Wehkamp gaat zijn displaybeleid met behulp van data slimmer aanpakken, met name in de aanloop naar kerst. Dat is wat Sylvie Vermeend, teamleider Internet Marketing bij de online retailer, gaat vertellen tijdens de Emerce Performance op 19 november in Amsterdam.
Ogilvy & Mather Amsterdam heeft Daan Remarque, bekend van Lowe en DDB, aangenomen als Chief Strategy Officer. Hij wordt naast CFO Heleen Heijt en CEO Edgar Molenaars onderdeel van de bureauleiding.
Online advertising domineert de advertentiemarkt. Televisie laat nauwelijks groei meer zien en printadvertenties krimpen dit jaar opnieuw. De lichte groei van de advertentiemarkt komt dit jaar dan ook geheel door online advertising.
Online beoordelingen zijn cruciaal bij aankoopbeslissingen. Uit een hieronder aangehaald onderzoek blijkt dat 83 procent van de respondenten vaak al van een merk of product hebben gehoord via sociale media dan via een andere bron. Consumenten gaan vaak af op aanbevelingen van vrienden of kennissen. Veel minder wordt naar advertenties gekeken, hoe informatief die ook mogen zijn.
Hillary Clinton vult het welkomstprogramma optimaal in, Donald Trump vergeet deze essentiële stap in e-mailmarketing en gaat direct over tot de orde van de dag. Een gemiste kans!
Zeventien jaar na de oprichting van IN10 verlaat Vincent Luyendijk het creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie uit Rotterdam.
Het Duitse (online) warenhuis Otto experimenteert met NFC-labels. Daarmee kunnen klanten extra informatie over het product krijgen, zoals de gebruiksaanwijzing. In winkels kan men het artikel snel bestellen.
Scoupy heeft zijn app vernieuwd. Die maakt het nog gemakkelijker voor consumenten om producten te proberen en via cashbackacties geld terug te krijgen. Fabrikanten kunnen op hun beurt data vergaren van consumenten en hen gemakkelijk benaderen voor een herhalingsaankoop.
In Nederland maken online marketeers geregeld gebruik van geografische targeting voor search, video en display campagnes. Dit kan dan zowel op land, provincie, plaats en zelfs postcode niveau zijn. Hierbij wil je er natuurlijk zeker van zijn dat de personen die je target zich daadwerkelijk in de targetlocatie bevinden om zo de juiste boodschap aan de juiste persoon uit te leveren. De vraag is nu echter hoe accuraat Google de locaties van gebruikers kan identificeren.
Drogist Walgreens start als eerste een loyaliteitsprogramma via Apple Pay. Zo’n 85 miljoen deelnemers aan het Balance Rewards-programma kunnen Apple Pay gebruiken op hun iPhone of Apple Watch.
2015 is hét jaar van de grote doorbraak van WhatsApp in klantcontact in Nederland. Bijna wekelijks duiken er nieuwsberichten op waarin organisaties delen dat ze WhatsApp als communicatiekanaal inzetten. De eerste ervaringen zijn erg positief. Zowel organisaties als klanten zien dit als dé toekomst van klantcontact. Echter laat recent onderzoek van TNS NIPO ook zien dat niet iedere Nederlander hier al behoefte aan heeft. Zijn private messengers slechts een hype of is dit de toekomst van klantcommunicatie?
Facebook wint met vlag en wimpel van Google in ad personalisatie. Consumenten vinden de reclames op het sociale netwerk van Mark Zuckerberg stukken relevanter (51 procent) dan de Google’s display ads, waarvan de meerderheid op YouTube (17 procent) draait. Tijd voor Google om een stapje bij te zetten.
De inzet van marketing technologie is hot. Bijna twee op de vijf marketeers heeft er inmiddels zijn oog op laten vallen. Maar wat ze er precies van willen is niet voor iedereen even duidelijk. Wat wel zeker is? Dat de professionals gaan voor het behalen van groeiende ROI-cijfers.
Adobe Marketing Cloud biedt nu ook ondersteuning voor Apple TV. Een nieuwe SDK (ontwikkelpakket) koppelt Adobe Analytics voor data, Adobe Target voor A/B testing en Adobe Audience Manager voor profielen aan tvOS.