More stories

Klantcontact via WhatsApp: Hype of blijvertje?

2015 is hét jaar van de grote doorbraak van WhatsApp in klantcontact in Nederland. Bijna wekelijks duiken er nieuwsberichten op waarin organisaties delen dat ze WhatsApp als communicatiekanaal inzetten. De eerste ervaringen zijn erg positief. Zowel organisaties als klanten zien dit als dé toekomst van klantcontact. Echter laat recent onderzoek van TNS NIPO ook zien dat niet iedere Nederlander hier al behoefte aan heeft. Zijn private messengers slechts een hype of is dit de toekomst van klantcommunicatie?

Dialogue Marketing
Premium

Wie wint de online advertising strijd: Facebook of Google?

Facebook wint met vlag en wimpel van Google in ad personalisatie. Consumenten vinden de reclames op het sociale netwerk van Mark Zuckerberg stukken relevanter (51 procent) dan de Google’s display ads, waarvan de meerderheid op YouTube (17 procent) draait. Tijd voor Google om een stapje bij te zetten.

Online advertising

Marketing technologie zorgt voor betere ROI

De inzet van marketing technologie is hot. Bijna twee op de vijf marketeers heeft er inmiddels zijn oog op laten vallen. Maar wat ze er precies van willen is niet voor iedereen even duidelijk. Wat wel zeker is? Dat de professionals gaan voor het behalen van groeiende ROI-cijfers.

Marketing automation

Adobe Marketing Cloud werkt ook met Apple TV

Adobe Marketing Cloud biedt nu ook ondersteuning voor Apple TV. Een nieuwe SDK (ontwikkelpakket) koppelt Adobe Analytics voor data, Adobe Target voor A/B testing en Adobe Audience Manager voor profielen aan tvOS.

Online marketing

Dagelijks 6 miljard video impressies via Snapchat

Via Snapchat worden dagelijks 6 miljard video’s bekeken, drie keer zoveel als tijdens de laatste telling in mei van dit jaar. Ter vergelijking: Facebook heeft 8 miljard video-impressies per dag.

Marketing
Premium

‘Hooguit vijftien procent Nederland gebruikt adblockers’

Een brede meting van Storm Insights laat zien tussen de vijf en vijftien procent van de Nederlandse internetters een adblocker gebruikt. Het bedrijf brengt een Adblock Buster uit. “Primair moet de discussie gaan om hoe we omgaan met online reclame als branche”, vindt Jasper Dijkstra.

Marketing

‘Steeds meer influencer managers bij bureaus’

Mediabureaus hebben steeds vaker influencer managers in dienst, “zoals ze een paar jaar geleden allemaal een socialmediamanager aanstelden”, ziet Jonathan de Boer van Mediakraft.

Online marketing

Mindshare lanceert marketingboutique voor (r)etailers

Mediabureau Mindshare lanceert een nieuw label, Shop+, dat nieuwe marketingtechnieken introduceert bij retailers en webwinkels. Dit is betrekkelijk nieuw terrein voor de WPP-dochter.

Retail

Jamie Oliver in zee met HelloFresh

Jamie Oliver verbindt zich, in commerciële zin, aan HelloFresh. De Engelse populaire kok gaat recepten leveren voor in de wekelijkse versdozen in zes landen.

Campagnes

Waarom ieder bedrijf een UX-strategie nodig heeft

Hoogleraar Jaime Levy was door Eden-Spiekerman uit de VS ingevlogen voor eDay 2015, om uit te leggen waarom ieder bedrijf een UX-strategie moet hebben. En waarom data een cruciale rol spelen bij koppige klanten.

Web-design
Premium

Wat is native advertising anno 2016?

Hoe omschrijf je native advertising in één zin zodat iedereen het begrijpt? Het laten aansluiten van advertenties op het platform waarop ze vertoond worden zodat ondanks het zien van een advertentie de bezoekerservaring niet verandert.

Native advertising

Emerce Engage: ‘Blijf je klant iedere dag verrassen’

“Klantgerichtheid? Dat betekent dat je iedere dag een stukje beter moet willen worden en je klant verrassen”. Sydney Brouwer legt in een zin uit waar dagcongres Emerce Engage een hele dag aan wijdt.

Customer Experience

Salesforce Pardot geïntegreerd met Gmail

Pardot, de marketing automation oplossing van Salesforce, wordt geintegreerd in Gmail. Daartoe heeft Salesforce de Engage for Gmail-plugin ontwikkeld. Via Gmail hebben gebruikers toegang tot klantinformatie.

Marketing

TV-attributie doet budgetten verschuiven

Pure players geven steeds meer geld uit aan tv-campagnes. En terecht, zo blijkt. In combinatie met online is het vele malen effectiever.

Attributie

Grootschalige fraude met online waardebonnen

De Consumentenbond waarschuwt voor berichten via Facebook, WhatsApp en e-mail, waarbij het lijkt alsof consumenten bij IKEA, NS en Albert Heijn waardebonnen of dagkaarten kunnen winnen.

Online marketing