More stories

Verlies voor ad tech-bedrijf Rubicon Project

Rubicon Project, een van de grotere spelers op het gebied van geautomatiseerde advertentieverkoop, maakte in het afgelopen kwartaal 11,9 miljoen dollar verlies op een omzet van 53 miljoen dollar. Dat is een stijging van 88 procent ten opzichte van vorig jaar.

Marketing

Facebook mag Duitse gebruikers niet dwingen hun echte naam te gebruiken

Facebook-gebruikers mogen een pseudoniem gebruiken. Dat heeft een Duitse privacywaakhond Landesbeauftragte für den Datenschutz dinsdag besloten na een klacht van een gebruikster uit Hamburg.

Het one size fits all attributiemodel bestaat niet: wat nu?

Attributiemodellen geven belangrijk inzicht in de effectiviteit van het marketingbudget en het rendement per kanaal. Op basis van die data is te bepalen hoe het budget het beste over de kanalen verdeeld kan worden. Maar is er een juiste how-to om het rendement vast te stellen?

Attributie

Freelance marketeers zien hun uurtarief in twee jaar tijd met 23 procent dalen

Uit de in het afgelopen jaar uitgebrachte offertes op Hoofdkraan.nl blijkt dat er rake klappen zijn uitgedeeld onder freelancers. Met name de freelance marketeers zijn hard getroffen. Zij verdienen in 2015 gemiddeld 48 euro per uur, terwijl dit tarief twee jaar geleden nog op 62 per uur stond.

Marketing

‘Instagram naar 10 procent van advertentieomzet Facebook’

Instagram neemt binnen twee jaar tien procent van de totale omzet van Facebook voor zijn rekening, oftewel 2,81 miljard dollar. Dat voorspelt eMarketer. Dit jaar is de advertentie-opbrengst van Instagram al goed voor 595 miljoen dollar.

Marketing

Aantal gebruikers Twitter groeit weer

Er zit zowaar weer groei in het aantal actieve gebruikers van Twitter. Het aantal is het afgelopen kwartaal gegroeid naar 316 miljoen, van 288 miljoen vorig jaar en 303 miljoen in het vorige kwartaal. Het aantal mobiele gebruikers nam zelfs met 80 procent toe.

Marketing

Campagnes: de top drie best presterende merken Q1 / Q2 2015

We zijn alweer zes maanden onderweg in 2015. Gedurende deze maanden waren er een drietal merken die er qua online campagnes met kop en schouders bovenuit staken. Lees hier de online winnaars van de eerste helft van 2015.

Campagnes

ABN past corporate site aan voor mobiel

ABN AMRO heeft zijn corporate site geoptimaliseerd voor de tablet en smartphone. De nieuwe vormgeving wordt in de loop van het jaar doorgevoerd voor alle ABN AMRO-websites.

Web-design

Gmail Sponsored Promotions: van bѐta tot nieuwe AdWords feature

In februari publiceerden wij vol enthousiasme een blogartikel over de zes highlights in Google AdWords-features in 2014 zoals door de zoekreus aan AdWords toegevoegd, en een vooruitblik op 2015. Over mijn persoonlijke nummer 1 mochten wij voorheen nog niet bloggen, maar wél testen – één van de voordelen van het Google partnerschap. Maar nu is het zover: Google’s Gmail Sponsored Promotions (GSP) komt naar verwachting op 27 juli uit de bѐta! Wat is het? Hoe herken je GSP-uitingen? Wat maakt het tot mijn nieuwe favoriete AdWords-feature?

Zakelijk gebruik WhatsApp neemt toe

Vier op de tien Nederlanders gebruikt WhatsApp zakelijk. Zakelijk gebruik is vooral populair onder 18-34 jarigen. Dertien procent is negatief over deze ontwikkeling. Het zou de balans tussen werk en privé kunnen verstoren en het komt niet professioneel genoeg over. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.372 Nederlandse consumenten.

Marketing

Native advertising naar 21 miljard dollar

Native advertising, gesponsorde content die nauwelijks van redactionele content is te onderscheiden, zal in 2018 een omvang van 21 miljard dollar hebben bereikt. De markt is nu zo’n 7,9 miljard dollar waard, volgens nieuwe schattingen van BI Intelligence.

Marketing

Chinese Google voldoet niet aan verwachting

Beleggers reageerden gisteren teleurgesteld op de kwartaalcijfers van Baidu, het Chinese Google. Die vallen voor het komende kwartaal vallen lager uit dan verwacht. De omzet komt uit op 2,93 miljard dollar omzet.

Marketing

Cookie toestemming verplicht bij gebruik Google advertentieproducten

Gebruikers van Google Adsense, DoubleClick for Publishers en DoubleClick Ad Exchange moeten voor eind september hun Europese bezoekers informeren over cookies. Dat heeft Google vandaag aan uitgevers en site-exploitanten laten weten.

Analytics

Meer aandacht met visuele verhalen (infographic)

Visuele presentaties lijken de weg naar sociale media te hebben gevonden: die moeten in de eerste acht seconden je aandacht trekken. Oftewel: zeg het met plaatjes. Volgens deze infographic vergroot je met plaatjes en illustraties op sociale media je engagement al gauw met 180 procent. Artikelen met beeld leveren 94 procent meer impressies op.

Contentmarketing

TamTam test eerste app voor Startpagina

TamTam heeft een eerste app voor Startpagina.nl ontworpen. Momenteel wordt de app getest door een klein aantal gebruikers om te kijken of het ontwerp aanslaat.

Marketing