More stories

Bezorging nieuwsbrieven hapert bij B2B

De bezorging van nieuwsbrieven bij B2B bedrijven is verre van optimaal, volgens een studie van Dun & Bradstreet NetProspex. De e-mail database van deze sector laat vaak te wensen over. Slechts 6 procent heeft een goede database.

B2B Digital

Johan van Mil, scheidend vicevoorzitter DDMA, over de toekomst van data

Na tien jaar in het bestuur van DDMA, de brancheorganisatie voor data-driven marketing, neemt vicevoorzitter Johan van Mil afscheid. De ondernemer en investeerder kijkt terug op de ontwikkelingen die het vakgebied het afgelopen decennium heeft doorgemaakt én werpt een blik op de toekomst. ‘De CIO gaat vervangen worden voor de CDO, de Chief Data Officer.’

Analytics

B2B Data Cloud herkent zakelijke bezoekers

Demandbase zet een B2B Data Cloud op, bedoeld om zakelijke bezoekers aan de hand van hun IP adres te herkennen. Anonieme bezoekers kunnen op deze manier worden gekoppeld aan bedrijven.

Analytics

Omzet- en winstdaling voor herstellend Tradedoubler

Tradedoubler boekt in het derde kwartaal lagere resultaten, zowel op verkopen als resultaat. De CEO wijt dat aan de oude marktbenadering, erop wijzend dat voor de zomer de nieuwe propositie kan wordt uitgedragen.

Online advertising

Nieuw design Huffington Post: iedere pagina als de voorpagina

The Huffington Post heeft een nieuw design voor desktop en mobiel. Nieuwe ontwikkelingen in online journalistiek en uitgeven beïnvloeden de designkeuzes.

Web-design

Meeste display in Amerika wordt programmatic ingekocht

De meeste displayreclame in Amerika wordt in 2015 voor het eerst programmatic ingekocht, via geautomatiseerde veilingsystemen.

Programmatic

Vodafone-app laat storingen zien

Vodafone Nederland gaat als eerste telecomaanbieder in Nederland dekkingskaarten, storingen en geplande werkzaamheden aan zijn netwerk weergeven via zijn (My Vodafone) app.

Customer Service

Robeco: ‘Emotie is belangrijker dan ratio’

Robeco maakte drie jaar geleden de omslag naar een 100 procent online model. “Dat was nodig om de jongere doelgroep aan te spreken. Die verwacht alles online en wil ook alles zelf in de hand hebben”, vertelt Maurice Pordon, Segment Marketeer Acquisitie bij Robeco Retail.

Customer Experience

Onderzoek: bedrijven investeren te weinig in marketingtechnologie

De inzet van marketingtechnologie neemt substantieel toe. Tegen 2018 is de verwachting dat er maar liefst 30 miljard dollar aan uitgegeven wordt. Toch heeft meer dan de helft van de marketeers het gevoel dat zijn bedrijf niet genoeg investeert in martech-oplossingen.

Marketing automation

De toekomst van Search: hoe zoekmachines voorspellen wat je wilt weten

Met de recente RankBrain update heeft Google een zelflerend systeem geïntroduceerd dat na verloop van tijd moet gaan bepalen wat de intentie is van je zoekopdrachten. De verwachting is dat specifieke zoekwoorden steeds minder belangrijk worden en dat de zoekmachines middels kunstmatige intelligentie steeds beter doorhebben wat de gedachte achter een bepaalde zoekopdracht is. Ze kunnen steeds beter voorspellen waar je nu precies naar op zoek bent, ook al is de zoekopdracht misschien ongelukkig geformuleerd.

Search

Facebook doet een soort van Twitter

Facebook heeft in de VS zijn nieuwsapp Notify uitgebracht. Zelf spreekt het sociale netwerk liever van notificatie-app. Zelf posten is er niet bij, gebruikers kunnen een eigen selectie maken van nieuwsbronnen.

Facebook

Instagram lanceert partnerprogramma

Instagram lanceert een partnerprogramma waarmee geselecteerde marketing- en techbedrijven hun expertises naar voren kunnen schuiven.

Marketing

Geef je oude content een nieuwe bestemming (infographic)

Eric van Hall (Mediaweb) tipte het laatst al: Recycle eerdere posts. Het bespaart tijd en het levert veel op. Hergebruik hoeft echter niet te betekenen dat je al je oude posts opnieuw plaatst. Je kunt ook nieuwe varianten bedenken: een infographic, een podcast of video. Deze infographic legt uit hoe.

Contentmarketing

Cees van Steijn ad interim directeur Ster

Cees van Steijn start vandaag als ad interim directeur bij Ster. Hij zal voor een periode van – naar verwachting – enkele maanden zorgdragen voor de continuïteit van Ster na het aftreden van de huidige directeur Arian Buurman.

Marketing

Lessen van de Lovie Awards

De Lovie Awards zijn de jongere Europese zusjes van de Webby’s, die dit jaar voor de twintigste keer werden uitgereikt aan de beste online uitingen wereldwijd. Algemeen directeur Emily Warren deelde met Nederlandse creatieven drie belangrijke lessen voor succesvolle campagnes.

Customer Experience