Eerste gebruikers voor advertentie API Instagram
Salesforce en Brand Networks zullen als eerste gebruikmaken van de advertentie API die Instagram in juni heeft aangekondigd.
Salesforce en Brand Networks zullen als eerste gebruikmaken van de advertentie API die Instagram in juni heeft aangekondigd.
Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?
Een team van Europese beveiligingsexperts waarschuwt dat de API voor batterijstatus op laptops of smartphones gebruikt kan worden om gebruikers […]
LinkedIn wil zijn dienst in meerdere talen aanbieden en heeft nu ook Portugees als taal toegevoegd. Duits en Frans volgen dit najaar.
Bas Beerens, een van de intitiatiefnemers van bestandsuitwisseldienst WeTransfer, start vandaag WeMarket, naar eigen zeggen ’s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers.
Facebook heeft het plan om minder mobiele data met adverteerders te delen laten vallen. Vanaf november zou Facebook geen apparaatspecifieke informatie meer leveren. Adverteerders en gamepartners waren daar sterk tegen gekant.
Gigya heeft de markt voor sociale logins in kaart gebracht, en wel voor het tweede kwartaal van 2015. Sociale logins maken het aanmelden en inloggen van online diensten makkelijker doordat inlognaam en wachtwoord van bestaande diensten als Facebook en Google kunnen worden gebruikt. Facebook domineert twee derde van de markt, Google Plus pakt twintig procent.
Analytics startups WizRocket krijgt 8 miljoen dollar van investeerders Sequoia Capital en Accel Partners. Dat geld wordt gebruikt voor de ontwikkeling van een nieuw engagementplatform.
Personalisatie is dé marketingtrend. Wereldwijd geeft maar liefst 49 procent van de marketeers er dit jaar meer geld aan uit. Maar waar gaan de dollars precies heen? De basics, zo blijkt uit onderzoek.
Burgerrechtenorganisatie Electronic Frontier Foundation (EFF) heeft het voortouw genomen in de ontwikkeling een nieuwe Do Not Track standaard. De huidige standaard voldoet niet, vindt de EFF.
Sinds een tijdje heeft LinkedIn nu de SSI, otewel Social Selling Index. Je Social Selling Index (SSI) wordt dagelijks geüpdatet en meet hoe effectief jij bent in het neerzetten van je personal brand, het vinden van de juiste connecties, het delen van kennis en het bouwen van relaties.
Center Parcs zoekt een agentschap dat zijn klantrelatie marketing kan verzorgen. Het voorheen Nederlandse vakantiepark is daarover in gesprek met diverse partijen, weet Brand Republic.
Jeremy Osborn en Andrew Miller zijn het dynamische duo achter Gymnasium, het gratis online cursusplatform voor creatieve, online en marketingprofessionals van werving- en selectiebureau Aquent. De heren hebben een wereld aan ervaring op het gebied van design, online en gebruikerservaring.
AFAS Software heeft een proef gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. AFAS claimt daarmee het eerste B2B-bedrijf in Nederland te zijn met de inzet van de berichtenservice.
Geautomatiseerde advertentiemarkten worden op grote schaal gebruikt voor de verspreiding van malware. Beveiliger Trustwave schat dat alleen al bij twee onderzochte gevallen zeker 1,5 miljoen gebruikers zijn geïnfecteerd door de zogenoemde RIG 3.0 exploit. In totaal liepen 3,5 miljoen gebruikers gevaar. Het aantal slachtoffers gaat volgens Trustwave verder stijgen.