More stories

Eerste gebruikers voor advertentie API Instagram

Salesforce en Brand Networks zullen als eerste gebruikmaken van de advertentie API die Instagram in juni heeft aangekondigd.

Online advertising

Twitter advertenties niet relevant genoeg

Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?

Online advertising

Beveiligingsexperts: batterijstatus kan voor trackingdoeleinden worden gebruikt

Een team van Europese beveiligingsexperts waarschuwt dat de API voor batterijstatus op laptops of smartphones gebruikt kan worden om gebruikers […]

Analytics

LinkedIn spreekt zijn talen

LinkedIn wil zijn dienst in meerdere talen aanbieden en heeft nu ook Portugees als taal toegevoegd. Duits en Frans volgen dit najaar.

B2B Digital

Oprichter WeTransfer start internationale B2B-marktplaats

Bas Beerens, een van de intitiatiefnemers van bestandsuitwisseldienst WeTransfer, start vandaag WeMarket, naar eigen zeggen ’s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers.

B2B Digital

Facebook draait omstreden advertentiebeleid terug

Facebook heeft het plan om minder mobiele data met adverteerders te delen laten vallen. Vanaf november zou Facebook geen apparaatspecifieke informatie meer leveren. Adverteerders en gamepartners waren daar sterk tegen gekant.

Analytics

De markt voor sociale logins (infographic)

Gigya heeft de markt voor sociale logins in kaart gebracht, en wel voor het tweede kwartaal van 2015. Sociale logins maken het aanmelden en inloggen van online diensten makkelijker doordat inlognaam en wachtwoord van bestaande diensten als Facebook en Google kunnen worden gebruikt. Facebook domineert twee derde van de markt, Google Plus pakt twintig procent.

Social

Nieuwe financiering voor analytics startup WizRocket

Analytics startups WizRocket krijgt 8 miljoen dollar van investeerders Sequoia Capital en Accel Partners. Dat geld wordt gebruikt voor de ontwikkeling van een nieuw engagementplatform.

Analytics

Onderzoek: marketeer gebruikt alleen de basics voor personalisatie

Personalisatie is dé marketingtrend. Wereldwijd geeft maar liefst 49 procent van de marketeers er dit jaar meer geld aan uit. Maar waar gaan de dollars precies heen? De basics, zo blijkt uit onderzoek.

Analytics

Nieuwe standaard voor Do Not Track

Burgerrechtenorganisatie Electronic Frontier Foundation (EFF) heeft het voortouw genomen in de ontwikkeling een nieuwe Do Not Track standaard. De huidige standaard voldoet niet, vindt de EFF.

Analytics

De Social Selling Index (SSI) van LinkedIn

Sinds een tijdje heeft LinkedIn nu de SSI, otewel Social Selling Index. Je Social Selling Index (SSI) wordt dagelijks geüpdatet en meet hoe effectief jij bent in het neerzetten van je personal brand, het vinden van de juiste connecties, het delen van kennis en het bouwen van relaties.

B2B Digital

Center Parcs zoekt nieuwe CRM-oplossing

Center Parcs zoekt een agentschap dat zijn klantrelatie marketing kan verzorgen. Het voorheen Nederlandse vakantiepark is daarover in gesprek met diverse partijen, weet Brand Republic.

Marketing automation

De volgende generatie in webdesign

Jeremy Osborn en Andrew Miller zijn het dynamische duo achter Gymnasium, het gratis online cursusplatform voor creatieve, online en marketingprofessionals van werving- en selectiebureau Aquent. De heren hebben een wereld aan ervaring op het gebied van design, online en gebruikerservaring.

Web-design

AFAS zet WhatsApp in voor B2B

AFAS Software heeft een proef gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. AFAS claimt daarmee het eerste B2B-bedrijf in Nederland te zijn met de inzet van de berichtenservice.

B2B Digital

Advertentiemarktplaatsen trekken steeds vaker malware aan

Geautomatiseerde advertentiemarkten worden op grote schaal gebruikt voor de verspreiding van malware. Beveiliger Trustwave schat dat alleen al bij twee onderzochte gevallen zeker 1,5 miljoen gebruikers zijn geïnfecteerd door de zogenoemde RIG 3.0 exploit. In totaal liepen 3,5 miljoen gebruikers gevaar. Het aantal slachtoffers gaat volgens Trustwave verder stijgen.

Marketing