Schotse social media-adviseur naar Utrecht
Het Schotse Tuminds Social Media, dat bedrijven adviseert over hun sociale media strategie, opent een vestiging in Utrecht.
Het Schotse Tuminds Social Media, dat bedrijven adviseert over hun sociale media strategie, opent een vestiging in Utrecht.
Het was wederom een veelbewogen jaar op het gebied van sociale media. Facebook heeft haar macht nog verder vergroot en stortte zich op video. Binnen no time werd YouTube geëvenaard. En wat te denken van de recente lancering van Instagram advertenties in Nederland? Merken maken er volop gebruik van. Soms met goed resultaat, soms minder. De rol van adverteren werd nog groter en marketeers zoeken meer en meer de context op om op te vallen bij de consument. Wat zal 2016 ons brengen?
Walibi Holland is, samen met de Nederlands-Poolse rapper Mr. Polska, een uitgebreide Snapchat campagne gestart om zijn nieuwe achtbaan te promoten.
Volgens Adobe en PageFair lopen online uitgevers jaarlijks 21,8 miljard dollar aan advertentie-inkomsten mis als gevolg van adblockers. Wie er wel grof geld mee verdienen: de makers van de adblockers zelf. Gaat hun macht toenemen of hebben ze hun langste tijd alweer gehad?
Supermarktketen PLUS vroeg kinderen hun eigen supermarkt te bouwen met PLUSBRiCKS en een foto of filmpje te uploaden.
De Amsterdam Business School (ABS) van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam Data Science (ADS) en ORTEC starten The Analytics Academy. Die biedt een breed scala aan opleidingsprogramma’s op het gebied van Big Data, Business Analytics & Data Science voor bestuurders, managers, projectleiders en hands-on specialists.
De continue zoektocht naar het verhogen van de inkomsten per gebruiker leverde behalve mislukkingen ook aardige successen op. Sinds de start heeft bookmarkplatform Symbaloo elk jaar minimaal 50 procent inkomstengroei te realiseren. CMO Sander Vessies vertelt op Emerce Performance, op 19 november in Amsterdam, over zijn platform.
Airbnb begint een loyaliteitsprogramma. Volgens TechCrunch komt het Amerikaanse bedrijf met een eigen klantenkaart Experience Card, een prepaid MasterCard creditcard met een tegoed van 1000 dollar.
Roddy van der Maat, hoofd verkoop bij Endemol Concepts, heeft een eigen bedrijf Donut Media opgericht. Hij belooft bureaus en adverteerders ‘gegarandeerd bereik’ via een netwerk van honderd websites met relevante doelgroepen.
Vine is de Twitterapp voor korte videoloops en het is een behoorlijk succes met 1,5 miljard loops per dag. Alleen al 40 miljoen Amerikanen hebben de app gedownload. Tot nu toe doen bedrijven er echter nauwelijks iets mee in termen van brandmarketing, terwijl de loops enorm veel gedeeld worden. Surepayroll vertelt in deze infographic hoe je een merkstrategie op Vine moet ontwikkelen.
De bezorging van nieuwsbrieven bij B2B bedrijven is verre van optimaal, volgens een studie van Dun & Bradstreet NetProspex. De e-mail database van deze sector laat vaak te wensen over. Slechts 6 procent heeft een goede database.
Na tien jaar in het bestuur van DDMA, de brancheorganisatie voor data-driven marketing, neemt vicevoorzitter Johan van Mil afscheid. De ondernemer en investeerder kijkt terug op de ontwikkelingen die het vakgebied het afgelopen decennium heeft doorgemaakt én werpt een blik op de toekomst. ‘De CIO gaat vervangen worden voor de CDO, de Chief Data Officer.’
Demandbase zet een B2B Data Cloud op, bedoeld om zakelijke bezoekers aan de hand van hun IP adres te herkennen. Anonieme bezoekers kunnen op deze manier worden gekoppeld aan bedrijven.
Tradedoubler boekt in het derde kwartaal lagere resultaten, zowel op verkopen als resultaat. De CEO wijt dat aan de oude marktbenadering, erop wijzend dat voor de zomer de nieuwe propositie kan wordt uitgedragen.
The Huffington Post heeft een nieuw design voor desktop en mobiel. Nieuwe ontwikkelingen in online journalistiek en uitgeven beïnvloeden de designkeuzes.