More stories

Acht veelgemaakte fouten bij social media marketing (infographic)

Online marketeers worden dag in dag uit doodgegooid met tips over hun sociale media-strategie. Naast de ‘do’s’ zijn er minstens acht ‘don’ts’, in onderstaande infographic op een rijtje gezet door Digital Marketing Philippines. Een aantal daarvan is wellicht een open deur, maar toch nog eens goed om onder de aandacht te brengen. Zoals: te veel accounts op te veel platforms, betalen voor nepvolgers, het gebruik van irrelevante hashtags en je teksten niet nalezen.

Social

Virtuele assistent: naar spraakgestuurde en menselijke selfservice?

Microsoft en Apple investeren serieus in de met spraak bestuurde virtuele assistenten Cortana en Siri. En hoewel het aantal mensen dat zijn gehele postvak-in laat voorlezen nog gering is, zijn er wel degelijk bedrijven die de techniek succesvol inzetten voor een betere serviceverlening.

Customer Service

Europees Parlement: ‘Google-onderzoek moet snel en streng’

De Europese Commissie moet het mededingingsonderzoek naar Google snel en streng afronden, vindt het Europees Parlement. Anders verliest de Commissie zijn geloofwaardigheid.

Search

Burgers’ Zoo begint ‘vlogger-campagne’

Burgers’ Zoo gaat twee vloggers selecteren en opleiden zodat zij wekelijks een videojournaal over de dierentuin op YouTube kunnen zetten. Het park wil zijn naamsbekendheid onder jongeren vergroten.

Contentmarketing

Google: universele domeinnaam geen invloed op SEO

Bedrijven die denken dat ze met een universele domeinnaam, bijvoorbeeld phones.samsung, hoger in de zoekresultaten van Google komen, kunnen dat rustig vergeten. Dat heeft Google nog eens benadrukt op zijn webmaster blog.

Marketing

‘Privacy wordt een unique selling point’

Consumenten zijn het beu dat op het weg overal en nergens data van en over hen wordt afgesnoept. Marktonderzoeker Forrester waarschuwt dat bedrijven hier voorzichtiger mee moeten omgaan op het risico dat ze hun klanten helemaal verliezen.

Shazam zet in op marketing met coupons

De mobiele app Shazam – die gebruikers helpt bij het herkennen van muziek – heeft de mogelijkheden voor marketeers uitgebreid. Het bedrijf maakt een opvallende beweging: het zet in op marketing met coupons en kortingscodes.

Onderzoek: de transformatie van de marketingrol

Marketeers hebben hun baan de afgelopen tien jaar zien transformeren. En de komende jaren wordt opnieuw een radicale verandering gevraagd. Maar liefst 87 procent van de West-Europese marketeers vindt dat zijn marketingorganisatie binnen drie tot vijf jaar moet veranderen om aan te blijven sluiten bij de needs of the business.

Strategy

B2B-marketeer gelooft in sociale media

Sociale media zijn essentieel voor B2B-campagnes. Dat vinden nagenoeg alle B2B-marketeers die hebben meegewerkt aan een onderzoek van Regalix.

B2B Digital

Twaalf spotgoedkope of gratis marketing automation oplossingen

Marketing automation wordt nog altijd geassocieerd met dure clouddiensten of softwarepakketten, maar er zijn wel degelijk budgetvriendelijke alternatieven. CMS Critic zette onlangs twaalf alternatieven voor Marketo en HubSpot op een rij.

Marketing automation

Markt programmatic naar 30 miljard dollar

De markt voor geprogrammeerde inkoop en verkoop van advertenties gaat van 9 miljard dollar dit jaar naar 30 miljard in 2019. Dat verwacht The Boston Consulting Group. Tegelijkertijd constateert het adviesbureau dat nog lang niet het onderste uit de kan wordt gehaald.

Marketing

Dragen loyaliteitsprogramma’s onderaan de streep nog wel bij?

Hoe groot is het effect van een loyaliteitsprogramma onderaan de streep? Een studie en artikel van de consultants van McKinsey maken duidelijk dat dit effect nogal verschilt per sector. Wat vooral nodig blijkt, is een loyaliteitsprogramma dat onderdeel is van de (mobiele) experience.

Customer Loyalty

Bekende vlogger draagt nieuwe tv-campagne L’Oréal

Beautyvlogger Monica Geuze is de hoofdpersoon in een nieuwe reeks tv-commercials van L’Oreal. Het fundament van die reclames ligt echter niet op tv, maar op videoportal Haarverhaal.nl.

Marketing

Succesvol leads werven met social selling via LinkedIn en Twitter

Ook in B2B marketing en sales zijn sociale media niet meer weg te denken. Bij social selling gaat het om het vinden van prospects en deze over te halen om klant te worden via sociale media. Daarnaast presenteer je hiermee jouw merk als autoriteit in de markt. In dit artikel leg ik je uit wat de stappen zijn om succesvol social selling in te zetten om leads te werven.

B2B Digital

Mobiel bankieren ABN wordt visueler

Gebruikers van de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO kunnen voortaan een afbeelding toevoegen aan individuele pintransacties. Daardoor wordt bankieren nog visueler, persoonlijker en overzichtelijker, zegt de bank.

Marketing