More stories

E-mailmarketing financiële sector blinkt uit in relevantie en datakwaliteit

Dat relevantie in de boodschap een email kan maken of breken mag geen verrassing meer zijn. Relevantie moet zelfs binnen iedere organisatie die zich serieus met email marketing bezighoudt, de hoogste prioriteit hebben. Desondanks laten de cijfers van de E-mail Benchmark 2015 zien dat dit helaas nog steeds niet door iedere organisatie goed wordt opgepakt. Behalve in de financiële sector. Zij weten als geen ander te scoren door relevantie, maar ook op het gebied van datakwaliteit doen ze het goed. In deze blogpost daarom een overzicht van al hun cijfers, trends en ontwikkelingen. Laat het een inspiratie voor je zijn.

Financials

Onderzoek: paid search levert prima resultaten

Pay-per-click advertising is net als e-mailreclame niet erg sexy. Maar het levert prima resultaten en is daarmee een van de snelst groeiende industrieën. Welk format het beste werkt? Tekstuele ads (90 procent), gevolgd door remarketing ads (80 procent) en mobiele ads (71 procent).

Online advertising

Jaime Levy: ‘UX is leidend voor business’

Digitale designer Jaime Levy van JL Interactive schreef het boek UX Strategy: “Het UX design is erg belangrijk voor de business. Leer je klanten kennen voordat je begint met bouwen.

Customer Experience

‘Marketeers worstelen met Big Data’

Hoewel marketeers steeds meer data analyseren, weten ze die nog niet echt te benutten. Dat concludeert een nieuw rapport van de Interactive Advertising Bureau en de Winterberry Group.

Analytics

Facebook test marktplaats

Facebook test een nieuw onderdeel genaamd Local Market, een lokale marktplaats waar Facebook-gebruikers mogelijk al dan niet tweedehands artikelen kunnen aanbieden.

Facebook

Cijfers LinkedIn vallen mee

Sociaal netwerk LinkedIn is het derde kwartaal geëindigd met een nettoverlies van 41 miljoen dollar op een omzet van 780 miljoen. Daarvan kwam 41 miljoen van het eerder dit jaar overgenomen curcuspatform Lynda.com.

B2B Digital

Stef Heutink nieuwe voorzitter IPAN

Stef Heutink, creative director bij internetpeople, volgt Krijn Schuurman op als voorzitter van de vereniging voor interactieve professionals IPAN.

Marketing

Meer omzet voor chatapp Line, maar weinig groei meer

Chatapp Line bracht in het derde kwartaal omgerekend 267 miljoen dollar op, 35 procent meer dan een jaar geleden. Ook nu weer worden geen winstcijfers genoemd.

Social

‘Online recensies vaak extreem positief’

Online recensies van consumenten blijken vaak extreem positief. Dat zegt het Eindhovense Coosto, dat naar invloedrijke beoordelingssites in binnen- en buitenland keek.

Contentmarketing

Handvatten voor het creëren van draagvlak voor digitale groei in B2B

Veel B2B organisaties staan voor een digitale transformatie. Of het nu gaat om het verbeteren van de huidige website of het ontwikkelen van een naadloze multichannel klantervaring. De organisaties die al zijn getransformeerd, zullen je vertellen dat de digitale strategie pas een succes wordt als mensen deze omarmen. Als marketing manager kun je daar het voortouw in nemen.

B2B Digital

Webshop Oscaro bij inkoopgroep Temot

Onderdelenwebshop Oscaro is sinds kort aandeelhouder van inkooporganisatie Temot International. Dat meldt Automotive online.

B2B Digital

Coca-Cola partner van Android Pay

Android Pay, Googles systeem voor contactloze betalingen, gaat samenwerken voor Coca-Cola voor een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Michel Koch: ‘Rol van content is engagement en niet zozeer conversie’

“Veel contentbedrijven zoals magazines en uitgevers nemen nu de weg naar e-commerce. En de e-commmercebedrijven hebben bedacht dat ze content nodig hebben”, schetst omnichannel expert Michel Koch op eRetail Europe 2015. “De veranderende rol van content is niet zozeer gericht op conversie maar meer op engagement.”

Contentmarketing

E-mailmarketing: Hillary Clinton wint eerste slag van Donald Trump

Op basis van alle media-aandacht lijken de Amerikaanse presidentsverkiezingen zeer nabij. Toch moeten we nog wachten tot 8 november 2016 voordat Amerikanen mogen stemmen en duidelijk wordt wie Barack Obama gaat opvolgen. In de campagne van diezelfde Obama speelde digital marketing en dan met name e-mailmarketing een prominente rol. In 2016 lijkt het een strijd te gaan worden tussen Hillary Clinton (Democraten) en Donald Trump (Republikeinen), om die reden wordt het aanmeldproces onder de loep genomen.

E-mailmarketing

Online platform Brightcove blokkeert adblockers

Online video platform Brightcove heeft nieuwe technologie ontwikkeld die video’s op zwart zet als bezoekers adblockers gebruiken.

Online advertising