More stories

Blogger power tip: recycle oude posts

In dit artikel deel ik onze ervaringen van de afgelopen zomer met het recyclen van oude blog posts. Waarom we het hebben gedaan. Hoe we het hebben aangepakt. En wat het ons heeft opgeleverd. Wat ik je alvast kan verklappen: de ‘return on time invested’ is huge!

Contentmarketing
Premium

‘Klikratio Facebook 35 procent hoger’

Volgens de laatste Adobe Digital Index is de klikratio van display advertenties bij Facebook in het derde kwartaal 35 procent gegroeid ten opzichte van het tweede kwartaal. De kosten per klik dalen nog steeds.

Facebook

The Guardian met minder en betere online reclames

De Engelse krant The Guardian voert een nieuw beleid waarbij het minder maar betere online reclames wil tonen. Het publiek wordt minder verveeld, maar bovendien moet het op langere duur tot betere resultaten leiden voor adverteerders.

Online advertising

Zoekfunctie Facebook uitgebreid

Facebook heeft zijn zoekfunctie uitgebreid, waardoor nu ruim 2 triljoen publieke berichten op het netwerk te vinden zijn, voorlopig alleen voor Engelstalige gebruikers.

Facebook

Google: Mobile search levert duurzame bijdrage

Waar beleggers hun twijfels hebben of de advertentiebusiness van Google ook in het mobiele domein goed werkt, heeft Googles leiding nul twijfel.

Search

Terre des Hommes: storytelling met Virtual Reality

Virtual Reality heeft zijn weg naar onze huiskamers nog niet gevonden, maar er komen steeds meer nieuwe, spectaculaire toepassingen. Wie wordt daar nou niet enthousiast van? Dat er binnen marketing ook veel mogelijkheden zijn is duidelijk. Recent lanceerde Terre des Hommes een eigen Virtual Reality Experience.

Campagnes

Bereik zorgverzekeraars vooral via sociale media

Nederlandse zorgverzekeraars bereiken de meeste mensen via sociale media. De 56 zorgverzekeraars hebben samen bijna 600.000 volgers. Ruim de helft hiervan volgt zorgverzekeraars op Facebook. Instagram blijft opvallend ver achter. Dat blijkt uit gegevens van Buzzcapture.

Dialogue Marketing

Jeroen van Erp (Fabrique) hoogleraar Concept Design

Jeroen van Erp is per 1 november 2015 benoemd tot praktijkhoogleraar Concept Design aan de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft. Van Erp is creatief directeur van multidisciplinair ontwerpbureau Fabrique en daarnaast bestuurslid van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO), het Lab Vlieland, en de Design & Emotion Society.

Creative

Publicis ontevreden over geringe organische groei

Mediaconcern Publicis realiseerde in het derde kwartaal slecht 0,7 procent organische groei, rivaal Omnicom deed het beter met 6,1 procent groei.

Creative

Instagram lanceert app voor videoloops

Instagram heeft een nieuwe app gelanceerd Boomerang voor iOS en Android waarmee geluidloze videoloops zijn te maken.

Marketing

IKEA begint food-wedstrijd op YouTube

IKEA houdt tot eind november een zesdelige webserie op YouTube. Dertien hobbykoks strijden om de mogelijkheid hun recept op de nieuwe menukaart van 2016 in de IKEA-restaurants te krijgen.

Contentmarketing

Yahoo tekent zoekcontract met Google

Yahoo heeft een zoekovereenkomst getekend met Google, een verrassende wending nadat eerder een samenwerking met Microsoft was aangegaan.

Marketing

Adblockers: staan we voor de mobiele a(d)pocalypse?

De toelating van adblockers in Apple’s mobiele browser Safari blijft voor onrust onder adverteerders zorgen. Het regent meningen en speculaties over de ethiek van adblockers en de impact op gebruik, betaling en toekomst van digitale media. Bannerconnect voegt harde data toe aan deze discussie.

Online advertising

Kieskeurig.nl toont voorraadinformatie lokale winkels

Webwinkels die ook fysieke zaken hebben, kunnen via Kieskeurig.nl gaan aangeven of gezochte artikelen op voorraad zijn.

Online marketing

De voordelen van Gmail Sponsored Promotions

Sinds mei 2015 zijn Gmail Sponsored Promotions beschikbaar voor iedere adverteerder binnen Google AdWords. Met Gmail Sponsored Promotions (GSP) is het nu mogelijk om te adverteren binnen de gratis e-maildienst Gmail. Deze manier van adverteren brengt veel nieuwe mogelijkheden met zich mee omdat je nu zichtbaar kunt zijn binnen de e-mailbox van jouw potentiële doelgroep.

E-mailmarketing