More stories

Salesforce Pardot geïntegreerd met Gmail

Pardot, de marketing automation oplossing van Salesforce, wordt geintegreerd in Gmail. Daartoe heeft Salesforce de Engage for Gmail-plugin ontwikkeld. Via Gmail hebben gebruikers toegang tot klantinformatie.

Marketing

TV-attributie doet budgetten verschuiven

Pure players geven steeds meer geld uit aan tv-campagnes. En terecht, zo blijkt. In combinatie met online is het vele malen effectiever.

Attributie

Grootschalige fraude met online waardebonnen

De Consumentenbond waarschuwt voor berichten via Facebook, WhatsApp en e-mail, waarbij het lijkt alsof consumenten bij IKEA, NS en Albert Heijn waardebonnen of dagkaarten kunnen winnen.

Online marketing

Remmert Stipdonk nieuwe Managing Director van Info.nl

Per 1 november neemt Remmert Stipdonk de dagelijkse leiding van het internetbureau Info.nl over van Jann de Waal.

Creative

Adblock Plus naar Emerce Performance

Het bedrijf achter de meest omstreden adblocker van dit moment Adblock Plus komt naar Emerce Performance op 19 november in Amsterdam.

Online advertising

eFocus doet digitale strategie DAF

Het Eindhovense kantoor van eFocus gaat met de directie de hele digitale strategie van DAF Trucks onder handen nemen.

Online marketing

Goede cijfers voor BI-bedrijf Tableau

Business Intelligence-bedrijf Tableau uit Seattle heeft over het derde kwartaal 170 miljoen dollar omzet gedraaid, vooral dankzij internationale verkopen. Die waren veel beter dan verwacht, waardoor de koers 15 procent steeg.

Analytics
Premium

Advertentiebureau MobPro belooft 100 procent zichtbaarheid

Het Nederlandse MobPro zegt voortaan 100 procent zichtbaarheid te kunnen garanderen bij de vertoning van mobiele advertenties. Dat geldt zowel voor in-app als het mobiele app. Het bureau claimt daarmee een primeur te hebben.

Marketing
Premium

Nieuwe CEO voor Rocket Fuel, 10 procent kwartaalgroei

Randy Wootton wordt de nieuwe CEO van reclamtechnologiebedrijf Rocket Fuel. Het bedrijf verliest ook zijn CFO, die een tijdelijke opvolger krijgt, en boekte een omzet van 111 miljoen dollar.

Marketing

Acht tips voor succesvol meten (infographic)

Meten is weten, is dat geldt natuurlijk des te meer voor digitale marketing. Maar een uitdaging blijft het wel, in elk geval voor zestig procent van de respondenten van een onderzoek van Constant Contact. Die er gelijk maar een infographic van hebben gemaakt. Acht tips voor succesvol meten.

Analytics

De mobiele consument: hoe koopt en betaalt hij, en waar doet hij dat?

Consumenten gaan massaal mobiel. Uitgebreid onderzoek onder ruim 2000 Engelse mobiele consumenten toont hoe zij aankopen doen, betalen en wat zij van retail apps verwachten.

Mobile

Eerste internationale sprekers Friends of Search 2016 bekend

Will Reynolds (oprichter van SEER Interactive), Larry Kim (oprichter van WordStream en onlangs uitgeroepen tot US Search Personality of the Year) en Lee Odden (CEO van TopRank), zijn de eerste sprekers die brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland hebben aangekondigd voor het congres Friends of Search. De derde editie van het grootste searchcongres van Nederland vindt plaats op 11 februari 2016.

Marketing

Twitter polls: moet en kan de marketeer er iets mee?

Bijna iedere twitteraar heeft sinds eind oktober de optie om een poll toe te voegen aan zijn bericht. Voor bedrijven betekent dit dat het nu nog eenvoudiger is te peilen hoe het publiek denkt over bepaalde onderwerpen.

Dialogue Marketing
Premium

Consumentenbond: Adblocker op iPhone bespaart tot 83 procent op dataverkeer

iPhone-bezitters kunnen met een adblocker flink besparen op hun internetbundel. Dit blijkt uit een steekproef waarbij de Consumentenbond van 30 populaire Nederlandstalige websites de homepage bezocht met en zonder adblocker.

Marketing

Hoe kan Facebook’s Atlas je helpen een effectieve omnichannel strategie te bouwen?

Marketeers willen natuurlijk niets liever dan klanten een relevante ervaring bieden bij de interactie met hun merk en product. Uiteraard heb je dan te maken met klanten die meerdere apparaten gebruiken op verschillende momenten. Jouw klanten zijn in toenemende mate mobiel en gebruiken daarbij ook nog eens meerdere browsers. Zodoende is het steeds ingewikkelder geworden om een klantcentrale strategie te voeren over alle kanalen & devices. De adserver van Facebook helpt in deze problematiek. Aan de hand van de case die wij samen met Atlas en Tommy Hilfiger hebben uitgevoerd laten we zien hoe.

Facebook