More stories

Dagaanbiedingssite nog steeds belangrijk eerste contact

Dagaanbiedingen en speciale websites voor coupons en korting blijken nog steeds belangrijk voor het eerste contact met een merk of organisatie.

Nieuw webportaal voor OCI Nitrogen

Kunstmestproducent OCI Nitrogen lanceert een webportaal voor haar klanten in de groot- en tussenhandel. Het bedrijf wil de communicatie met en de levering aan klanten nog verder optimaliseren.

B2B Digital

Online reputatie: hoe beïnvloed je je eigen vindbaarheid?

Je website is goed vindbaar, je krijgt potentiële klanten over de vloer, met netwerken maak je ook nieuwe contacten maar zodra ze je gaan Googelen haken ze af en willen ze niet met je in zee. De grootste nachtmerrie van iedere ondernemer en salespersoon.

Search

Onderzoek: wat maakt content marketing effectief voor B2B-marketeers?

Content marketing speelt een belangrijke rol voor B2B-marketeers. Maar hoe ziet een effectief en succesvol programma er eigenlijk uit? Opvallend genoeg weet maar liefst 55 procent van de B2B-marketeers het niet te vertellen.

B2B Digital

1,7 miljoen gebruikers voor Slack

Samenwerkingsapp Slack claimt 1,7 miljoen dagelijkse gebruikers, waarvan er 470.000 betalen. Vier maanden geleden stond de teller op 1,1 miljoen actieve gebruikers en 300.000 betaalde abonnementen.

Marketing

Impact Google en Apple op design neemt af: dit is de UX-toekomst

Apple stond jarenlang bekend om zijn gebruiksvriendelijke design, de consistente werking over de apparaten heen en vernieuwende look. Dat zorgde niet alleen voor een ongekende populariteit van producten, het had ook directe en dominante invloed op online design in het algemeen. Maar dat verandert. De invloed van grote spelers op (web)design neemt af.

Web-design

Infographic: waarom drukwerk nog steeds bestaat

Drukwerk is nog lang niet dood, zoals iedereen met een fysieke postbus zelf kan constateren. Sterker nog: als je aandacht wilt, is ouderwetse post zo slecht nog niet. Volgens studies openen consumenten 70 tot 80 procent van hun post, en ook reclamefolders worden nog altijd aandachtig bekeken. Drukwerk wordt tegenwoordig gebruikt om verkeer naar hun site te krijgen. E-mail marketing krijgt dat niet altijd voor elkaar.

E-mailmarketing

E-mailmarketing financiële sector blinkt uit in relevantie en datakwaliteit

Dat relevantie in de boodschap een email kan maken of breken mag geen verrassing meer zijn. Relevantie moet zelfs binnen iedere organisatie die zich serieus met email marketing bezighoudt, de hoogste prioriteit hebben. Desondanks laten de cijfers van de E-mail Benchmark 2015 zien dat dit helaas nog steeds niet door iedere organisatie goed wordt opgepakt. Behalve in de financiële sector. Zij weten als geen ander te scoren door relevantie, maar ook op het gebied van datakwaliteit doen ze het goed. In deze blogpost daarom een overzicht van al hun cijfers, trends en ontwikkelingen. Laat het een inspiratie voor je zijn.

Financials

Onderzoek: paid search levert prima resultaten

Pay-per-click advertising is net als e-mailreclame niet erg sexy. Maar het levert prima resultaten en is daarmee een van de snelst groeiende industrieën. Welk format het beste werkt? Tekstuele ads (90 procent), gevolgd door remarketing ads (80 procent) en mobiele ads (71 procent).

Online advertising

Jaime Levy: ‘UX is leidend voor business’

Digitale designer Jaime Levy van JL Interactive schreef het boek UX Strategy: “Het UX design is erg belangrijk voor de business. Leer je klanten kennen voordat je begint met bouwen.

Customer Experience

‘Marketeers worstelen met Big Data’

Hoewel marketeers steeds meer data analyseren, weten ze die nog niet echt te benutten. Dat concludeert een nieuw rapport van de Interactive Advertising Bureau en de Winterberry Group.

Analytics

Facebook test marktplaats

Facebook test een nieuw onderdeel genaamd Local Market, een lokale marktplaats waar Facebook-gebruikers mogelijk al dan niet tweedehands artikelen kunnen aanbieden.

Facebook

Cijfers LinkedIn vallen mee

Sociaal netwerk LinkedIn is het derde kwartaal geëindigd met een nettoverlies van 41 miljoen dollar op een omzet van 780 miljoen. Daarvan kwam 41 miljoen van het eerder dit jaar overgenomen curcuspatform Lynda.com.

B2B Digital

Stef Heutink nieuwe voorzitter IPAN

Stef Heutink, creative director bij internetpeople, volgt Krijn Schuurman op als voorzitter van de vereniging voor interactieve professionals IPAN.

Marketing

Meer omzet voor chatapp Line, maar weinig groei meer

Chatapp Line bracht in het derde kwartaal omgerekend 267 miljoen dollar op, 35 procent meer dan een jaar geleden. Ook nu weer worden geen winstcijfers genoemd.

Social