B2B-marketeer gelooft in sociale media
Sociale media zijn essentieel voor B2B-campagnes. Dat vinden nagenoeg alle B2B-marketeers die hebben meegewerkt aan een onderzoek van Regalix.
Sociale media zijn essentieel voor B2B-campagnes. Dat vinden nagenoeg alle B2B-marketeers die hebben meegewerkt aan een onderzoek van Regalix.
Marketing automation wordt nog altijd geassocieerd met dure clouddiensten of softwarepakketten, maar er zijn wel degelijk budgetvriendelijke alternatieven. CMS Critic zette onlangs twaalf alternatieven voor Marketo en HubSpot op een rij.
De markt voor geprogrammeerde inkoop en verkoop van advertenties gaat van 9 miljard dollar dit jaar naar 30 miljard in 2019. Dat verwacht The Boston Consulting Group. Tegelijkertijd constateert het adviesbureau dat nog lang niet het onderste uit de kan wordt gehaald.
Hoe groot is het effect van een loyaliteitsprogramma onderaan de streep? Een studie en artikel van de consultants van McKinsey maken duidelijk dat dit effect nogal verschilt per sector. Wat vooral nodig blijkt, is een loyaliteitsprogramma dat onderdeel is van de (mobiele) experience.
Beautyvlogger Monica Geuze is de hoofdpersoon in een nieuwe reeks tv-commercials van L’Oreal. Het fundament van die reclames ligt echter niet op tv, maar op videoportal Haarverhaal.nl.
Ook in B2B marketing en sales zijn sociale media niet meer weg te denken. Bij social selling gaat het om het vinden van prospects en deze over te halen om klant te worden via sociale media. Daarnaast presenteer je hiermee jouw merk als autoriteit in de markt. In dit artikel leg ik je uit wat de stappen zijn om succesvol social selling in te zetten om leads te werven.
Gebruikers van de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO kunnen voortaan een afbeelding toevoegen aan individuele pintransacties. Daardoor wordt bankieren nog visueler, persoonlijker en overzichtelijker, zegt de bank.
De uitgaven aan online advertenties nemen toe. Zowel mobiel (49 procent) en sociale platforms (43 procent) als programmatic (40 procent) en online video (26 procent) laten in het eerste kwartaal van dit jaar dubbele groeicijfers zien. Maar de totale groei (8,9 procent) is volgens uitgevers wel minder dan vorig jaar.
Steeds meer B2B organisaties zijn zich bewust van de kansen die digital marketing en commerce bieden. Organisaties realiseren zich dat ze in beweging moeten komen. Veel geïnteresseerde marketingprofessionals kwamen dan ook naar het door Evident georganiseerde B2B Online event, waar ruim 20 deskundigen kennis en ervaringen met elkaar deelden.
Consumenten maken minder gebruik van vergelijkingsites voor zorgverzekeringen omdat ze de informatie niet altijd vertrouwen. Daardoor zijn zij dit jaar jaar minder vaak via een vergelijkingswebsite overgestapt, zo blijkt uit onderzoek van ACM.
Facebook test een knop Watch Later om video’s later terug te kijken. Het is een uitbreiding op Save, waarmee gebruikers allerlei content op hun tijdlijn kunnen bewaren.
Nu baby boomers langzaam maar zeker arbeidsmarkt verlaten, staan de millennials zich langs de kant op te warmen. De komende jaren wordt de arbeidsmarkt al voor het grootste deel, zeker voor vijftig procent, door millennials bepaald. Welke B2B marketing strategie past hier?
Bijna 2 miljoen Nederlanders hebben Snapchat op hun smartphone geïnstalleerd. Dit zijn er bijna 900.000 meer dan een jaar geleden. De app, die gebruikt wordt voor het delen van foto’s en video’s, is ook in Nederland voornamelijk populair onder tieners. Dat blijkt uit Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over de Nederlandse app-markt.
Vandaag de dag ontpoppen steeds meer merken zich als online kampioenen. Het nadeel daaraan? We worden overspoeld met content; en niet altijd relevante content. De spinnende kittens en baby’s, unicorns en filosofische feel good quotes vliegen ons om de oren. Dit zorgt ervoor dat jouw content niet meer alleen beter moet zijn dan die van je concurrent, maar ook dan ALLE andere content op het internet. Je kunt dus aan de bak.
Het Duitse Glispa, tot nu toe vooral gespecialiseerd in performance marketing, stapt in de markt voor native advertising met het gNative platform. Het bedrijf claimt een enorm bereik van 1 miljard mobiele gebruikers.