More stories

Adblockers: groeibriljant of tijdelijke hype?

Volgens Adobe en PageFair lopen online uitgevers jaarlijks 21,8 miljard dollar aan advertentie-inkomsten mis als gevolg van adblockers. Wie er wel grof geld mee verdienen: de makers van de adblockers zelf. Gaat hun macht toenemen of hebben ze hun langste tijd alweer gehad?

Marketing

Bouw je eigen supermarkt met PLUSBRiCKS

Supermarktketen PLUS vroeg kinderen hun eigen supermarkt te bouwen met PLUSBRiCKS en een foto of filmpje te uploaden.

Campagnes

Nieuwe opleiding voor Big Data in Amsterdam

De Amsterdam Business School (ABS) van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam Data Science (ADS) en ORTEC starten The Analytics Academy. Die biedt een breed scala aan opleidingsprogramma’s op het gebied van Big Data, Business Analytics & Data Science voor bestuurders, managers, projectleiders en hands-on specialists.

Analytics

Emerce Performance: ‘We geloven in wallpaper adverteren’

De continue zoektocht naar het verhogen van de inkomsten per gebruiker leverde behalve mislukkingen ook aardige successen op. Sinds de start heeft bookmarkplatform Symbaloo elk jaar minimaal 50 procent inkomstengroei te realiseren. CMO Sander Vessies vertelt op Emerce Performance, op 19 november in Amsterdam, over zijn platform.

Marketing

Airbnb krijgt eigen klantenkaart

Airbnb begint een loyaliteitsprogramma. Volgens TechCrunch komt het Amerikaanse bedrijf met een eigen klantenkaart Experience Card, een prepaid MasterCard creditcard met een tegoed van 1000 dollar.

Customer Loyalty

Roddy van der Maat (Endemol Concepts) lanceert Donut Media

Roddy van der Maat, hoofd verkoop bij Endemol Concepts, heeft een eigen bedrijf Donut Media opgericht. Hij belooft bureaus en adverteerders ‘gegarandeerd bereik’ via een netwerk van honderd websites met relevante doelgroepen.

Online advertising

Brandmarketing op Vine (infographic)

Vine is de Twitterapp voor korte videoloops en het is een behoorlijk succes met 1,5 miljard loops per dag. Alleen al 40 miljoen Amerikanen hebben de app gedownload. Tot nu toe doen bedrijven er echter nauwelijks iets mee in termen van brandmarketing, terwijl de loops enorm veel gedeeld worden. Surepayroll vertelt in deze infographic hoe je een merkstrategie op Vine moet ontwikkelen.

Marketing

Bezorging nieuwsbrieven hapert bij B2B

De bezorging van nieuwsbrieven bij B2B bedrijven is verre van optimaal, volgens een studie van Dun & Bradstreet NetProspex. De e-mail database van deze sector laat vaak te wensen over. Slechts 6 procent heeft een goede database.

B2B Digital

Johan van Mil, scheidend vicevoorzitter DDMA, over de toekomst van data

Na tien jaar in het bestuur van DDMA, de brancheorganisatie voor data-driven marketing, neemt vicevoorzitter Johan van Mil afscheid. De ondernemer en investeerder kijkt terug op de ontwikkelingen die het vakgebied het afgelopen decennium heeft doorgemaakt én werpt een blik op de toekomst. ‘De CIO gaat vervangen worden voor de CDO, de Chief Data Officer.’

Analytics

B2B Data Cloud herkent zakelijke bezoekers

Demandbase zet een B2B Data Cloud op, bedoeld om zakelijke bezoekers aan de hand van hun IP adres te herkennen. Anonieme bezoekers kunnen op deze manier worden gekoppeld aan bedrijven.

Analytics

Omzet- en winstdaling voor herstellend Tradedoubler

Tradedoubler boekt in het derde kwartaal lagere resultaten, zowel op verkopen als resultaat. De CEO wijt dat aan de oude marktbenadering, erop wijzend dat voor de zomer de nieuwe propositie kan wordt uitgedragen.

Online advertising

Nieuw design Huffington Post: iedere pagina als de voorpagina

The Huffington Post heeft een nieuw design voor desktop en mobiel. Nieuwe ontwikkelingen in online journalistiek en uitgeven beïnvloeden de designkeuzes.

Web-design

Meeste display in Amerika wordt programmatic ingekocht

De meeste displayreclame in Amerika wordt in 2015 voor het eerst programmatic ingekocht, via geautomatiseerde veilingsystemen.

Programmatic

Vodafone-app laat storingen zien

Vodafone Nederland gaat als eerste telecomaanbieder in Nederland dekkingskaarten, storingen en geplande werkzaamheden aan zijn netwerk weergeven via zijn (My Vodafone) app.

Customer Service

Robeco: ‘Emotie is belangrijker dan ratio’

Robeco maakte drie jaar geleden de omslag naar een 100 procent online model. “Dat was nodig om de jongere doelgroep aan te spreken. Die verwacht alles online en wil ook alles zelf in de hand hebben”, vertelt Maurice Pordon, Segment Marketeer Acquisitie bij Robeco Retail.

Customer Experience