More stories

‘Online recensies vaak extreem positief’

Online recensies van consumenten blijken vaak extreem positief. Dat zegt het Eindhovense Coosto, dat naar invloedrijke beoordelingssites in binnen- en buitenland keek.

Contentmarketing

Handvatten voor het creëren van draagvlak voor digitale groei in B2B

Veel B2B organisaties staan voor een digitale transformatie. Of het nu gaat om het verbeteren van de huidige website of het ontwikkelen van een naadloze multichannel klantervaring. De organisaties die al zijn getransformeerd, zullen je vertellen dat de digitale strategie pas een succes wordt als mensen deze omarmen. Als marketing manager kun je daar het voortouw in nemen.

B2B Digital

Webshop Oscaro bij inkoopgroep Temot

Onderdelenwebshop Oscaro is sinds kort aandeelhouder van inkooporganisatie Temot International. Dat meldt Automotive online.

B2B Digital

Coca-Cola partner van Android Pay

Android Pay, Googles systeem voor contactloze betalingen, gaat samenwerken voor Coca-Cola voor een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Michel Koch: ‘Rol van content is engagement en niet zozeer conversie’

“Veel contentbedrijven zoals magazines en uitgevers nemen nu de weg naar e-commerce. En de e-commmercebedrijven hebben bedacht dat ze content nodig hebben”, schetst omnichannel expert Michel Koch op eRetail Europe 2015. “De veranderende rol van content is niet zozeer gericht op conversie maar meer op engagement.”

Contentmarketing

E-mailmarketing: Hillary Clinton wint eerste slag van Donald Trump

Op basis van alle media-aandacht lijken de Amerikaanse presidentsverkiezingen zeer nabij. Toch moeten we nog wachten tot 8 november 2016 voordat Amerikanen mogen stemmen en duidelijk wordt wie Barack Obama gaat opvolgen. In de campagne van diezelfde Obama speelde digital marketing en dan met name e-mailmarketing een prominente rol. In 2016 lijkt het een strijd te gaan worden tussen Hillary Clinton (Democraten) en Donald Trump (Republikeinen), om die reden wordt het aanmeldproces onder de loep genomen.

E-mailmarketing

Online platform Brightcove blokkeert adblockers

Online video platform Brightcove heeft nieuwe technologie ontwikkeld die video’s op zwart zet als bezoekers adblockers gebruiken.

Online advertising

Social commerce ook in het woonsegment

Met de lancering van de nieuwe appfunctie Stylecheck biedt het aanbevelingsplatform Stylefruits Android en iOS gebruikers sinds kort de mogelijkheid om zelfgemaakte foto’s van meubels, producten, accessoires of het interieur te uploaden in de app.

Dialogue Marketing

Met Atlas klaar voor ‘next-level persoonlijk’ adverteren?

Digitale targeting, we konden er al heel veel mee. Nu nog meer. We wisten al waar je bent, wanneer, hoeveel vrienden je hebt, wat je interesses zijn, welke sites je bezoekt, wat je daar doet, noem maar op. We konden je al opnieuw vinden om je andere varianten van digitale advertenties te laten zien, in de hoop je steeds verder mee te trekken in activatie- en aankoopprocessen.

Attributie

Singles Day in China wordt dit jaar couponfeest

Zeker 180.000 winkels in 330 Chinese steden doen mee aan de Singles Day, oftewel koopjesdag, op 11 november. De grootste verkoopdag in China is bedacht door Alibaba.

Customer Loyalty

Nederland: 14 procent doet aan adblocking

Adblocking, het bezorgt bijna alle spelers in het ecosysteem van digitale media flinke kopzorgen. Zeker nu iOS 9 het ook op smartphones mogelijk heeft gemaakt om het zien van online reclame te blokken voor wie dat maar wil. Maar wie wil dat precies? En hoe vaak wordt er eigenlijk aan adblocking gedaan?

Online advertising

‘Slimste Organisatie van Nederland’ spreekt op Emerce Engage

De winnaar van de ‘Slimste Organisatie van Nederland’ spreekt, nog geen week na de prijsuitreiking, op 8 december op Emerce Engage.

Customer Loyalty

Twitter start reclamecampagne op televisie

Twitter heeft het oude medium televisie nodig om reclame voor zichzelf te maken. Dinsdag werd bekend dat er maar 12 miljoen nieuwe gebruikers waren bijgekomen in het derde kwartaal. Een campagne moet daarin verandering brengen.

Marketing

Beleggers teleurgesteld in vooruitzicht Twitter

Twitters omzet groeit dikke dubbele cijfers, maar beleggers verwachten voor het vierde kwartaal meer dan de berichtendienst nu kan beloven. De koers daalde in de handel nabeurs met twaalf procent.

Marketing

Amerikaanse B2B online goed voor 547 miljard dollar

De 300 belangrijkste Amerikaanse B2B e-commerce bedrijven zetten samen 547,11 miljard dollar om, ruim dertien procent meer dan in 2014. Dat blijkt uit de B2B E-Commerce 300 van Internet Retailer.

B2B Digital