More stories

Video: Ivo Kleppe van Tam Tam over content creatie

Ivo Kleppe van Tam Tam vertelt als Lead Content over de laatste ontwikkelingen van zijn vak: “De spanningsboog van generatie Z is bijna nul. Maar content zal altijd blijven, alleen in een andere vorm.”

Contentmarketing

Reviewplatform Opiness gaat samenwerking aan met The Feedback Company

Het nieuwe Nederlandse reviewplatform Opiness.nl, met 1,9 miljoen reviews over dienstverleners en bedrijven, is een strategische samenwerking gestart met The Feedback Company, waardoor het reviewaanbod wordt verdubbeld.

Customer Service

Sligro zet marketing automation in

Groothandel Sligro gaat een Teradata datawarehouse platform met marketing automation oplossingen inzetten.

Marketing

‘Prijspromoties verliezen impact’

De consument lijkt de interesse voor prijspromoties langzaam te verliezen. Loyaliteit draait steeds meer om gemak en niet om die directe cash-back of prijsreductie.

FonQ maakt site responsive

Webwarenhuis fonQ is vandaag live gegaan met een nieuw platform dat volledig responsive is, en daarmee geschikt voor verschillende schermresoluties.

Marketing

Blauw Gras richt Instagram bureau Instagras op

Blauw Gras richt een nieuw creatief bureau op, dat zich helemaal specialiseert in online marketing via Instagram. Instagras gaat zich full focus richten op het in beeld brengen van merken op Instagram.

Creative

Wat is het beste CRM-systeem?

CRM-producten zijn altijd onderhevig geweest aan marktontwikkelingen, maar de laatste tijd is het tempo al helemaal niet meer bij te hoiden. Belangrijke trends zijn de laatste tijd sociale media en social CRM. Daarmee wordt de keuze van de juiste oplossing voor klantrelatiebeheer weer een stuk lastiger. Waar moet je op letten op de aanschaf van customer relation management (CRM) software?

Dialogue Marketing

Twintig inspirerende B2B-marketing cijfers

Over 2015 en al over 2016 zijn een aantal interessante B2B-marketingonderzoeken gedaan. In dit artikel heb ik de meest opvallende B2B-marketingcijfers verzameld op het gebied van content marketing, sociale media, leadgeneratie, mobiel en marketing automation om zelf te overwegen en ter inspiratie.

B2B Digital

Carouseladvertenties Facebook scoren beter

De zogenoemde carouseladvertenties van Facebook doen het tien keer beter dan statische advertenties. Dat concludeert marketingbedrijf Kinetic Social.

Online advertising

SNS zet WhatsApp in als servicekanaal

SNS zet na een succesvolle proef van een half jaar als eerste Nederlandse bank WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten.

Customer Service

Van der Sar: ‘Beleving centraal op nieuwe Ajax.nl’

Met nieuws kan Ajax het online niet winnen van de watchers van de voetbalclub. Met betrouwbaarheid, sfeer en unieke (video)content wel. De nieuwe Ajax.nl werd gisterenmiddag gepresenteerd in de Amsterdam Arena.

Web-design

Loyaliteit bouwen met mobiele ervaringen

De mantra ‘Mobile first’ is volledig van toepassing bij een loyaliteitsprogramma: zo’n programma verbindt offline en online kanalen en is een ideaal kanaal voor het opbouwen van een een-op-een relatie. Toch wordt 80 procent van de gedownloade apps slechts één keer gebruikt en spendeert een smartphone gebruiker gemiddeld 30 uur per maand aan 27 verschillende apps (Nielsen Jury 2014). Weinig apps worden dus echt langdurig gebruikt. Wat zijn de factoren die leiden tot een goed huwelijk tussen een app en een loyaliteitsprogramma?

Customer Loyalty

JPEG krijgt auteursbescherming

Het JPEG formaat krijgt zijn eigen digital rights management (DRM), als het aan de Joint Photographic Experts Group ligt. Foto’s op het web zouden daarmee beter beschermd worden en zouden ook niet meer gekopieerd kunnen worden.

Marketing

CEO Razorfish Global overleden

Tom Adamski, CEO van advertentiebedrijf Razorfish Global, is op 43-jarige leeftijd aan kanker overleden.

Creative

Notificare verzorgt mobiele marketing Staatsloterij

De Staatsloterij laat de mobiele marketing voortaan verzorgen door Notificare. De grootste kansspelorganisatie van Nederland integreert Notificare in zijn bestaande app. Staatsloterijdeelnemers kunnen daardoor benaderd worden met relevante en locatiegebaseerde push-notificaties op hun smartphone, gebruikmakend van iBeacons en geolocatie.

Online marketing