More stories

Hungry.nl: Over een jaar tweede, achter Thuisbezorgd.nl

De voormalig managing director van Just-Eat, de Deen Larsen Morten, wil met zijn nieuwe bezorgdienst Hungry.nl over een jaar de nummer twee van de markt zijn. Gisteren begon de tv-campagne.

Online marketing

LinkedIn gaat app vernieuwen

LinkedIn gaat in de komende weken een nieuwe versie van zijn app uitbrengen die het meer op een lijn met WhatsApp en Facebook Messenger moet brengen.

B2B Digital

Dropbox begint eerste merkcampagne

Dropbox houdt zijn eerste merkbouwende campagne ooit, bedoeld om zich te positioneren als favoriete digitale samenwerk- en creatieplek. Dit naar aanleiding van Paper, een concurrent van Google Docs.

Campagnes

Consument huiverig voor gebruikersdata bij videoreclame

Consumenten kunnen zich vinden in video-advertenties die op hun persoonlijke interesses zijn afgestemd, maar willen niet dat hun browsergeschiedenis wordt meegewogen. Zegt Milward Brown, die er onderzoek naar deed.

Marketing

Albert Heijn start eigen social media-kanaal

Albert Heijn heeft met AH Community een eigen social media-kanaal gelanceerd, in haar eigen woorden ‘een ontmoetingsplek waar onze tips, recepten en leveranciers samenkomen met jouw mening en ideeën’.

Marketing

Selligent en StrongView gaan samen

Twee prominente spelers op het gebied van marketing automation en e-mail marketing Selligent en StrongView gaan samen.

Marketing

Loyaliteitsmarketing en de verschillende beloningsmodellen

Consumenten zijn behoorlijk negatief over het gemiddelde loyaliteitsprogramma. De meeste programma’s zijn nauwelijks engaging en de deelnemers spreken zich over het algemeen zeer negatief uit via sociale media. Dit alles blijkt uit onderzoek van Capgemini onder 160 loyaliteitsprogramma’s.

Customer Loyalty

1,4 miljoen Nederlandse mobiele gebruikers voor Pinterest

Ruim 1,4 miljoen Nederlanders hebben Pinterest op hun smartphone geïnstalleerd. Dit zijn er 300.000 meer dan een half jaar geleden. De app is voornamelijk populair onder vrouwen. 6 procent van de mannen heeft de app geïnstalleerd, bij vrouwen ligt dit drie maal hoger op 18 procent, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Marketing

Onebite breidt uit naar Antwerpen

Full service internetbureau Onebite uit Amsterdam vestigt zich half oktober in Antwerpen. Met provincie Antwerpen als eerste klant, hoopt men een regionaal klantenbestand op te bouwen.

Marketing

Bedrijven zeggen vaak ‘sorry’ op het web

In het afgelopen halfjaar hebben merken bijna 300.000 excuses moeten maken via het openbare web. Dat blijkt uit onderzoek van social media analysetool Coosto. Webcare-medewerkers gaan op opvallend persoonlijke wijze het gesprek aan, maar verschuilen zich bij klachten of crises achter het bedrijf.

Customer Service

Facebook passeert Google met groei display

Facebook verslaat Google met display advertenties op de Amerikaanse markt. Dat blijkt uit het Digital Marketing Report van IgnitionOne. Waar Facebook veertig procent groei noteerde, leverde Google negentien procent in.

Facebook

Onderzoek: content marketing nog in kinderschoenen

In de omgang met content zijn veel Nederlandse bedrijven nog wat ambivalent. 62 procent van de bedrijven heeft een contentstrategie. Maar 29 procent hiervan documenteert deze niet.

Contentmarketing

Rocket Science Studio failliet

Het Amsterdamse Rocket Science Studio, met kantoren in Los Angeles, is failliet.

Creative

TransferWise UK, Fiksu UK en Z24 naar Emerce Performance

TransferWise UK, Fiksu UK en Z24 zijn enkele van de sprekers op Emerce Performance 2015, het jaarlijkse congres voor strategen, planners en managers in media.

Marketing

Winkelier heeft steeds meer mogelijkheden voor locatiegebaseerde marketing

Met het najaar en de winter in aantocht, breekt ook de periode van winkelen voor de feestdagen aan. Groot verschil met vorig seizoen – internationaal gezien – is de verdere doorbraak van location based marketing. Technieken die op basis van de mobiele locatie winkelend publiek bijvoorbeeld met kortingsacties kunnen verleiden tot een aankoop.