Yahoo test Google als motor van zoekmachine
Sinds kort is Yahoo niet meer exclusief gebonden aan Microsoft Bing als motor van zijn zoekmachine en daarom zijn testen zichtbaar van een samenwerking met Google.
Sinds kort is Yahoo niet meer exclusief gebonden aan Microsoft Bing als motor van zijn zoekmachine en daarom zijn testen zichtbaar van een samenwerking met Google.
Veel ondernemers en marketing- en sales managers bij B2B bedrijven die ik regelmatig spreek, geven aan dat ze niet goed weten hoe ze LinkedIn nu goed kunnen inzetten om meer leads en uiteindelijk sales voor hun bedrijf mee te genereren.
Piet-Hein Kerkhof promoveert in de gelederen van Criteo en krijgt naast de verantwoordelijkheid over de Benelux-markt nu ook die over Scandinavië erbij.
Er is Facebook veel aan gelegen adverteerders te laten zien hoe belangrijk reclames zijn. Als direct conversiemiddel, maar ook als onderdeel van de totale marketingmix. Het bedrijf zet daarom hard in op betere attributie. Misschien dat het bedrijf zelfs de sleutel in handen heeft tot vaststelling van de relatie tussen offline en online marketing en gedrag.
Tweede Kamerlid Wassila Hachchi (D66) is een crowdfundingcampagne gestart om het nieuwe online platform Dialogue Digital te kunnen financieren. Met dat platform wil zij de maatschappelijke dialoog bevorderen, in Nederland en over de landsgrenzen heen.
Snapchat maakt het gebruikers iets makkelijker als ze snaps (foto’s of video’s) willen bekijken. Die hoeven het scherm alleen nog maar aan te raken, terwijl ze voorheen hun vinger de hele tijd op een video of op verhalen moesten houden.
De klant van nu verwacht steeds meer uit de interactie met bedrijven: een persoonlijke een-op-eenbeleving. De ‘one size fits all’-aanpak uit het verleden werkt niet meer. Veel bedrijven blijven echter nog hangen in het gebruik van de ‘klassieke’ online middelen, zonder de content af te stemmen op de ontvanger. We bekijken vier praktische stappen van personalisatie.
Het Duitse energiebedrijf Yello Strom heeft voor full service bureau TamTam gekozen als partner voor de ontwikkeling van hun mobiele strategie.
Geautomatiseerd advertenties in- en verkopen, het lijkt simpel, maar je zult toch nog aardig wat stappen moeten ondernemen om het ook zelf te kunnen doen. Marketing Land adviseert vijf stappen.
Programmatic buying is in Engeland goed voor tweederde van de media-inkoop op mobiel internet, aldus een rapport van het lokale IAB over het jaar 2014.
JetBlue bleek de grote winnaar tijdens de Loyalty Awards 2015 in Londen. Met het loyaliteitsprogramma wist de vliegmaatschappij drie prijzen in de wacht te slepen. Die voor beste gebruik van gamification, de inzet van communicatie en die als beste programma in de categorie Travel.
The online company gaat ondersteuning bieden bij de inzet van display media voor Nextail, de online organisatie voor alle formules van Blokker (Leen Bakker, Bart Smit, Intertoys, Xenos en Cook&Co).
Het lijkt erop dat Axel Springer de confrontatie zoekt met Blendle, het bedrijf waar de Duitsers vorig jaar nog een miljoen in investeerden. De uitgever begint een grote reclamecampagne rondom zijn iKiosk.
Meer 45-plussers zijn sociale netwerken gaan gebruiken. Dat concludeert het CBS uit eigen onderzoek. In 2014 zat acht op de tien internetgebruikers van 12 jaar of ouder op een sociaal netwerk. Vooral tekstberichten uitwisselen is populair: zeven op de tien doet dit. Deelname aan netwerken, zoals Facebook of Twitter, is gestegen van 54 naar 62 procent.
Facebook geeft video-uitgevers voortaan meer inzicht in de prestaties van hun video’s via Page Insights. Voorheen was dat ook mogelijk, maar moesten gegevens eerst worden geëxporteerd naar bijvoorbeeld een Excel-bestand.