More stories

Yahoo test Google als motor van zoekmachine

Sinds kort is Yahoo niet meer exclusief gebonden aan Microsoft Bing als motor van zijn zoekmachine en daarom zijn testen zichtbaar van een samenwerking met Google.

Search

Zeven LinkedIn marketing tips van experts

Veel ondernemers en marketing- en sales managers bij B2B bedrijven die ik regelmatig spreek, geven aan dat ze niet goed weten hoe ze LinkedIn nu goed kunnen inzetten om meer leads en uiteindelijk sales voor hun bedrijf mee te genereren.

B2B Digital

Piet-Hein Kerkhof krijgt leiding Criteo Scandinavië

Piet-Hein Kerkhof promoveert in de gelederen van Criteo en krijgt naast de verantwoordelijkheid over de Benelux-markt nu ook die over Scandinavië erbij.

Online advertising

Facebook Atlas kan probleem offline attributie oplossen

Er is Facebook veel aan gelegen adverteerders te laten zien hoe belangrijk reclames zijn. Als direct conversiemiddel, maar ook als onderdeel van de totale marketingmix. Het bedrijf zet daarom hard in op betere attributie. Misschien dat het bedrijf zelfs de sleutel in handen heeft tot vaststelling van de relatie tussen offline en online marketing en gedrag.

Attributie

Crowdfundingcampagne voor online platform maatschappelijk dialoog

Tweede Kamerlid Wassila Hachchi (D66) is een crowdfundingcampagne gestart om het nieuwe online platform Dialogue Digital te kunnen financieren. Met dat platform wil zij de maatschappelijke dialoog bevorderen, in Nederland en over de landsgrenzen heen.

Innovatie

Snapchat laat gebruikers voortaan snaps tappen

Snapchat maakt het gebruikers iets makkelijker als ze snaps (foto’s of video’s) willen bekijken. Die hoeven het scherm alleen nog maar aan te raken, terwijl ze voorheen hun vinger de hele tijd op een video of op verhalen moesten houden.

Customer Experience

Personalisatie in vier stappen

De klant van nu verwacht steeds meer uit de interactie met bedrijven: een persoonlijke een-op-eenbeleving. De ‘one size fits all’-aanpak uit het verleden werkt niet meer. Veel bedrijven blijven echter nog hangen in het gebruik van de ‘klassieke’ online middelen, zonder de content af te stemmen op de ontvanger. We bekijken vier praktische stappen van personalisatie.

Customer Experience

TamTam verzorgt mobiele strategie Yello Strom

Het Duitse energiebedrijf Yello Strom heeft voor full service bureau TamTam gekozen als partner voor de ontwikkeling van hun mobiele strategie.

Creative

‘Programmatic’ in vijf stappen

Geautomatiseerd advertenties in- en verkopen, het lijkt simpel, maar je zult toch nog aardig wat stappen moeten ondernemen om het ook zelf te kunnen doen. Marketing Land adviseert vijf stappen.

Programmatic goed voor tweederde mobiele reclamemarkt

Programmatic buying is in Engeland goed voor tweederde van de media-inkoop op mobiel internet, aldus een rapport van het lokale IAB over het jaar 2014.

Marketing

Wat het winnende loyaliteitsprogramma van JetBlue zo goed maakt

JetBlue bleek de grote winnaar tijdens de Loyalty Awards 2015 in Londen. Met het loyaliteitsprogramma wist de vliegmaatschappij drie prijzen in de wacht te slepen. Die voor beste gebruik van gamification, de inzet van communicatie en die als beste programma in de categorie Travel.

Customer Loyalty

Online company ondersteunt display media voor Blokker

The online company gaat ondersteuning bieden bij de inzet van display media voor Nextail, de online organisatie voor alle formules van Blokker (Leen Bakker, Bart Smit, Intertoys, Xenos en Cook&Co).

Investeerder Axel Springer zoekt concurrentie Blendle

Het lijkt erop dat Axel Springer de confrontatie zoekt met Blendle, het bedrijf waar de Duitsers vorig jaar nog een miljoen in investeerden. De uitgever begint een grote reclamecampagne rondom zijn iKiosk.

Marketing

Meer 45-plussers op sociale netwerken

Meer 45-plussers zijn sociale netwerken gaan gebruiken. Dat concludeert het CBS uit eigen onderzoek. In 2014 zat acht op de tien internetgebruikers van 12 jaar of ouder op een sociaal netwerk. Vooral tekstberichten uitwisselen is populair: zeven op de tien doet dit. Deelname aan netwerken, zoals Facebook of Twitter, is gestegen van 54 naar 62 procent.

Marketing

Betere analytics voor Facebookvideo

Facebook geeft video-uitgevers voortaan meer inzicht in de prestaties van hun video’s via Page Insights. Voorheen was dat ook mogelijk, maar moesten gegevens eerst worden geëxporteerd naar bijvoorbeeld een Excel-bestand.

Analytics