Adfactor start apart kantoor voor influencer marketing
Native advertising specialist Adfactor start een nieuw onafhankelijk merk HelloSparkle. Dat bureau wil merken koppelen aan de expertise en autoriteit van influencers.
Native advertising specialist Adfactor start een nieuw onafhankelijk merk HelloSparkle. Dat bureau wil merken koppelen aan de expertise en autoriteit van influencers.
Vergelijkingssite Beslist.nl is zijn nieuwe wintercampagne gestart op radio en televisie en presenteerde tegelijkertijd de nieuwe schaatsploeg die het sponsort.
Met Elastic kun je enorme hoeveelheden data opslaan en doorzoekbaar in realtime: “Ook al heb je echt 500 TB aan data, dan kun je in realtime daardoorheen spitten en je kan dat visualiseren in een dashboard”, vertelt oprichter Steven Schuurman en winnaar van de LOEY Award 2015.
Het enthousiasme over de mogelijkheden van native advertising begint ietwat af te nemen, al blijven mediabureaus optimistisch. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Advertiser Perceptions Inc.
Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 744 miljoen euro aan internetreclame uit, afkoersend op 1,5 miljard euro over heel 2015. Het groeitempo is gehalveerd ten opzichte van vorig jaar. Er wordt geld afgesnoept van tv-budgetten.
Het aantal apparaten, content en advertentie-impressies neemt dagelijks toe, maar consumenten kunnen moeilijk aan alles aandacht besteden. Voor merken, mediabureaus en online uitgevers wordt het een enorme uitdaging om de dialoog aan te gaan. Welke rol speelt marketing automation in dit alles? Wes Nichols van MarketShare praatte onlangs op dmexco in Keulen hierover met Jessica Federer (Bayer) en Tajeev Goel (PubMatic).
Een op de drie online transacties wordt op een telefoon of tablet afgerond in Nederland. Daarmee blijkt dat mobiel, hoewel nog steeds groeiend, een volwassen verkoopkanaal.
Een onderzoek naar de autoriteit van reisbedrijven laat zien dat de verkeersbureaus van een aantal landen erg succesvol zijn op Twitter.
Het Duitse high end fashion merk Hugo Boss scoort 25.815 likes en 413 shares met de lancering van #AskMats. Een Q&A met Duitslands bekendste voetballer Mats Hummel. Deze week bespreken we hoe je als merk je engagement en bereik kan verhogen door samen te werken met sporters, creatieven en acteurs.
Mozilla stopt eind 2016 definitief met de ondersteuning van de verouderde Netscape plug-in Application Programming Interface (NPAPI) plugins. Beveiligingsrisico’s zijn de belangrijkste reden om ermee te stoppen.
De Antwerpse spinoff PrediCube heeft privacyvriendelijke advertentietechnologie ontwikkeld ten behoeve van de uitgevers. Op basis van het geanonimiseerde surfgedrag, kan worden voorspeld welke gebruikers geïnteresseerd zijn in een bepaald product.
In deze tijd van infobesitas zijn mensen extreem bedreven in het razendsnel scannen van een webpagina op zaken die voor hem of haar van belang zijn. Dit gedrag heeft grote consequenties voor hoe je een goede homepage inricht. Daarbij speelt het schrijven van de juiste teksten een grote rol. In dit artikel geef ik je 5 handige tips voor het schrijven van pakkende teksten voor je homepage.
Met de overname van Affiliprint blijft Daisycon groeien. Oprichter Marko Dobroschelski vertelt: “Affiliprint en Daisycon blijven gescheiden. We hebben nu een nieuw platform ontwikkeld voor affiliprint, dat verhoogt het gebruiksgemak. Daarna gaan we veel meer met data doen.”
Binnenkomende klantvragen zijn de komende 12 tot 18 maanden vooral via mobiele apps en chats te verwachten. Beide klantenservicekanalen stijgen met meer dan 30 procent. Ook klantcontact via social media zit in de lift: dat kanaal stijgt in diezelfde periode met 24 procent.
Uitgaansplatform BarDoggy, dat in maart 2015 gelanceerd, heeft ruim een half miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald. De injectie is onderdeel van een gestapelde investeringsronde van 1 miljoen euro waarmee oprichter Tim de Kraker het platform wil uitbouwen naar een belangrijk loyaliteitsplatform voor bars en (eet)cafés in Nederland.