More stories

KLM gaat klanten bedienen via Facebook Messenger

Facebook wil in de nabije toekomst ook via Facebook Messenger klanten gaan helpen. Klanten moeten op termijn alle informatie over hun vlucht, zoals de vluchtgegevens en eventuele gatewijzigingen kunnen ontvangen via Messenger.

Customer Experience

E-mail koploper personalisatie

Personalisatie, voor welke kanalen wordt het nu eigenlijk daadwerkelijk ingezet? Vooral e-mail (80 procent). Op de tweede plaatst staat social media (42 procent), gevolgd door een aparte landingspagina (37 procent), de homepage van een bedrijf (36 procent) en blogposts (31 procent).

E-mailmarketing

Column: Next level #selfie

Elf jaar geleden werd het woord #selfie op fotoplatform Flickr geïntroduceerd. Sindsdien zijn de look-at-me-kiekjes uitgegroeid tot ware marketingtools. Voor zowel personen als bedrijven. Op Instagram alleen al zijn zo’n 53 miljoen selfies te vinden.

Social

Twitter Moments: de nieuwe manier van verhalen vertellen

Groot nieuws van en op Twitter vorige week. Na het aantreden van mede-oprichter Jack Dorsey als CEO lanceerden ze meteen het langverwachte Moments (voorheen: Project Lightning): ‘the biggest change since its invention.’ Een nieuwe manier van verhalen vertellen, die draait om live-gebeurtenissen als brekend nieuws en grote sportwedstrijden. Hét gebied waar Twitter domineert.

Twitter/X

The Internet of Marketing Things (video)

De nieuwste marketingtrends kwamen ook dit jaar ter sprake op het dmexco congres in Keulen. Een sessie was volledig gewijd aan de marketingkansen die de Internet of Things biedt. In deze sessie spreken Sebastian Lombardo van Valtech, Jonathan Oliver van AOL, Jason Vazzano van Vectorform en Ray Velez van Razorfish.

Internet of Things

Bild Online test anti-adblocker toegang

Bild Online gaat gebruikers van adblockers weren. Wie de site toch zonder reclame wil bekijken, moet 2,99 euro per maand betalen.

Marketing

Nieuwsbrieven in WhatsApp: effectief of gewoon een gimmick?

Mobiele berichtendiensten zijn enorm populair. Vooral WhatsApp, met bijna 1 miljard gebruikers, is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Natuurlijk vinden de marketeers het medium hierdoor ook steeds interessanter worden. Welk potentieel heeft een nieuwsbrief via WhatsApp? Optivo’s e-mailmarketingexpert René Kulka neemt het fenomeen onder de loep.

E-mailmarketing

Snapchat trekt stekker uit contentkanaal

Snapchat is na vijf maanden alweer gestopt met zijn Snap Channel, waar onder leiding van Marcus Wiley van Fox eigen content werd getoond.

Contentmarketing

Video-reclame bezig aan gestage opmars

Online video-reclame is bezig aan een gestage opmars. 84 procent van de marketeers ziet online video snel belangrijker worden in de marketingmix. Vier op de tien marketeers zetten nu al video-advertenties in. Nog eens ruim een vijfde wil dat de komende twaalf maanden gaan doen. Dat blijkt uit een onderzoek van MediaScience, uitgevoerd door Adformatie, onder de top-1000 adverteerders.

Online advertising

Merken en retailers vinden Snapchat: de experimenten en ontwikkelingen

Merken en retailers ontdekken Snapchat als kanaal voor communicatie en reclame. Dit zijn de belangrijke experimenten en ontwikkelingen.

Retail

Marketingbureau Easy opgenomen in Tribal

De marketingbureaus Tribal Internet Marketing en Easy zijn geen gescheiden labels meer onder één dak. Easy is opgegaan in Tribal.

Search

Pondres en IQNOMY werken samen aan real-time profielen

Pondres en IQNOMY hebben een samenwerking aangekondigd op het gebied van de exploitatie van real-time profielen. Voortaan kunnen die gegevens worden opgenomen in het Customer Communication Management-platform van Pondres voor gepersonaliseerde interactie met klanten.

Dialogue Marketing

‘Data zou communicatiestrategieën allang relevanter moeten maken’

“Het is vreemd dat we niet al veel meer zien van de datatransformatie in de marketingbranche”, aldus Pieter Meijer, CMO bij Pervorm en spreker tijdens de DDMA Data Dag. De beschikbaarheid van data neemt dusdanig toe en de technologie om daar iets mee te doen wordt steeds laagdrempeliger beschikbaar. Volgens Meijer moeten organisaties dit beamen en hier meer op anticiperen. Hoe verandert data driven marketing in Nederland volgens Meijer?

Analytics

AdLantic: ‘Altijd aanpassen aan veranderingen’

De Nederlands online display specialist AdLantic uit Utrecht viert deze maand haar lustrum. We praten met oprichter Philippe van Ooteghem over zijn bedrijf, de markt, adblockers, fraude en de nieuwe generatie advertentienetwerken. “De markt van online adverteren is voortdurend in beweging.”

Programmatic

MediaMonks en N=5 topscoorders bij Lovie Awards

MediaMonks en N=5 hebben bij de Europese Lovie Awards meerdere onderscheidingen binnengesleept. MediaMonks kreeg er zelfs dertien, N=5 vijf.

Creative