Sites NS en NS International in het nieuw
De websites van NS en NS International zijn door DigitasLBi in een nieuw jasje gestoken na ‘jaren van werk’.
De websites van NS en NS International zijn door DigitasLBi in een nieuw jasje gestoken na ‘jaren van werk’.
Jeroen Bouwmeester van GX vertelt over de nieuwste mogelijkheden van personaliseren. “Big Data is niks als je het niet toepast in communicatie. En kijk ook empathisch naar de data: wat voor mens zit daar nou achter, waar is die mee bezig en hou kan ik die beter helpen?”
Starbucks bewijst dat loyaliteit steeds minder draait om spaarprogramma’s of korting als centraal gesteld instrument, maar om een totaalpakket.
Corporate adverteerders blijven behoedzaam investeren in media en marketing. Te veel onzekerheden en te weinig aandacht voor omzetontwikkeling, zegt topman Martin Sorrell bij de publicatie van WPP’s kwartaalcijfers.
Online video is booming en groeit al jaren achtereen. Ondanks de gigant YouTube doen steeds meer partijen hun intrede, waaronder die andere online reus, Facebook. Beiden strijden ze om de gunst van de kijker en daarmee van de adverteerders. Maar wie is die slag aan winnen?
De klantenservice bepaalt wat de consument van een merk vindt. Zo zegt maar liefst negen op de tien internetgebruikers wereldwijd dat goede service een positief gevoel over een merk geeft. Logisch. Maar de hamvraag is: wat is goed?
Roos Hes werkt als YouTube Brands Manager bij Illuminata Media en is daarnaast vlogger als het Meisje met de microfoon. “Ik ga langs bij evenementen en laat zien wat de nieuwe trends op het gebied van festivals.”
Adjan Kodde neemt de voorzittershamer van Paul Manuel over bij Dutch Digital Agencies, de organisatie van digitale bureaus in Nederland.
Vergelijk.nl gaat vanaf deze week ieder uur de prijzen van webwinkels ophalen voor vertoning op zijn site. Vanaf medio 2016 kan het publiek de vergelijker weer in tv-reclames zien, klinkt de inschatting.
Abovo Media wordt het mediabureau van HG International. Vanaf 1 januari 2016 wordt het fullservice bureau uit Hoorn verantwoordelijk voor de mediastrategie tv, planning en inkoop.
Dit jaar wordt er zo’n driehonderd miljoen dollar verdiend met e-sports, het in toernooivorm spelen van online games in bomvolle stadions. Amazon en Google strijden om de livestreams. Daarnaast liggen er volop kansen voor adverteerders en sponsors. Ook uit Nederland.
Google zoekt naarstig naar middelen om meer grip te krijgen op de native app markt. Opgelet: het bedrijf bepaalt binnen niet al te lange tijd ook welke apps volgens de Google-standaard ‘engaging’ zijn en beloont die met een betere positie in de zoekresultaten.
De groei van marketing automation is sinds 2011 explosief gestegen, zo blijkt uit gegevens van Wishpond. Toch is de inzet van marketing automation vergeleken met andere middelen met 10 procent zeer bescheiden. 82 procent van de respondenten in onderstaand onderzoek vertrouwt nog op e-mail marketing, 67 procent op sociale media en CRM eindigt met 54 procent.
In dit artikel deel ik onze ervaringen van de afgelopen zomer met het recyclen van oude blog posts. Waarom we het hebben gedaan. Hoe we het hebben aangepakt. En wat het ons heeft opgeleverd. Wat ik je alvast kan verklappen: de ‘return on time invested’ is huge!
Volgens de laatste Adobe Digital Index is de klikratio van display advertenties bij Facebook in het derde kwartaal 35 procent gegroeid ten opzichte van het tweede kwartaal. De kosten per klik dalen nog steeds.