More stories

Het bestaansrecht van de marketingafdeling in de financiële sector wankelt

Aan het begin van de zomer sprak ik met meerdere (marketing-)directeuren en experts over customer centricity in de financiële sector*. Een ding werd me al snel duidelijk, de klant centraal zetten gaat veel verder dan de marketingafdeling. Marketeers moeten in verbinding staan met de business, met IT en met klantenservice. Is het nog wel handig om dan in een traditionele afdeling te zijn georganiseerd?

Financials
Premium

‘Dertig procent advertentieverkeer komt van bots’

Dertig procent van alle online advertentieverkeer is het gevolg van bots. Dat stelt Distil Networks op basis van onderzoek onder 138 uitgevers en adverteerders.

Marketing

Sites NS en NS International in het nieuw

De websites van NS en NS International zijn door DigitasLBi in een nieuw jasje gestoken na ‘jaren van werk’.

Web-design

GX: Kijk empathisch naar je data

Jeroen Bouwmeester van GX vertelt over de nieuwste mogelijkheden van personaliseren. “Big Data is niks als je het niet toepast in communicatie. En kijk ook empathisch naar de data: wat voor mens zit daar nou achter, waar is die mee bezig en hou kan ik die beter helpen?”

Analytics

Starbucks tilt loyaliteit opnieuw naar volgend niveau

Starbucks bewijst dat loyaliteit steeds minder draait om spaarprogramma’s of korting als centraal gesteld instrument, maar om een totaalpakket.

Customer Loyalty

WPP: ‘Adverteerders blijven behoedzaam; kritisch over online

Corporate adverteerders blijven behoedzaam investeren in media en marketing. Te veel onzekerheden en te weinig aandacht voor omzetontwikkeling, zegt topman Martin Sorrell bij de publicatie van WPP’s kwartaalcijfers.

Online marketing

Wie wint de slag om online video: Facebook of Google?

Online video is booming en groeit al jaren achtereen. Ondanks de gigant YouTube doen steeds meer partijen hun intrede, waaronder die andere online reus, Facebook. Beiden strijden ze om de gunst van de kijker en daarmee van de adverteerders. Maar wie is die slag aan winnen?

Social

Onderzoek: wat voor service wil de klant?

De klantenservice bepaalt wat de consument van een merk vindt. Zo zegt maar liefst negen op de tien internetgebruikers wereldwijd dat goede service een positief gevoel over een merk geeft. Logisch. Maar de hamvraag is: wat is goed?

Customer Service

Meisje met de microfoon: ‘succes op YouTube is vooral veel draaien’

Roos Hes werkt als YouTube Brands Manager bij Illuminata Media en is daarnaast vlogger als het Meisje met de microfoon. “Ik ga langs bij evenementen en laat zien wat de nieuwe trends op het gebied van festivals.”

Social

Adjan Kodde nieuwe voorzitter Dutch Digital Agencies

Adjan Kodde neemt de voorzittershamer van Paul Manuel over bij Dutch Digital Agencies, de organisatie van digitale bureaus in Nederland.

Online marketing

Vergelijk.nl gaat actuelere prijzen tonen

Vergelijk.nl gaat vanaf deze week ieder uur de prijzen van webwinkels ophalen voor vertoning op zijn site. Vanaf medio 2016 kan het publiek de vergelijker weer in tv-reclames zien, klinkt de inschatting.

Marketing

Abovo Media mediabureau voor HG International

Abovo Media wordt het mediabureau van HG International. Vanaf 1 januari 2016 wordt het fullservice bureau uit Hoorn verantwoordelijk voor de mediastrategie tv, planning en inkoop.

Online advertising

E-sports: van niche naar mainstream sportevents

Dit jaar wordt er zo’n driehonderd miljoen dollar verdiend met e-sports, het in toernooivorm spelen van online games in bomvolle stadions. Amazon en Google strijden om de livestreams. Daarnaast liggen er volop kansen voor adverteerders en sponsors. Ook uit Nederland.

Marketing

‘Google zal indexeerbare apps nog meer belonen’

Google zoekt naarstig naar middelen om meer grip te krijgen op de native app markt. Opgelet: het bedrijf bepaalt binnen niet al te lange tijd ook welke apps volgens de Google-standaard ‘engaging’ zijn en beloont die met een betere positie in de zoekresultaten.

Search

Infographic: de fabuleuze groei van marketing automation

De groei van marketing automation is sinds 2011 explosief gestegen, zo blijkt uit gegevens van Wishpond. Toch is de inzet van marketing automation vergeleken met andere middelen met 10 procent zeer bescheiden. 82 procent van de respondenten in onderstaand onderzoek vertrouwt nog op e-mail marketing, 67 procent op sociale media en CRM eindigt met 54 procent.

Marketing