Shop2market slaat ‘nieuwe weg’ in
Technologiebedrijf Shop2market migreert zijn klanten naar een nieuw product dat niet zozeer om productfeeds gaat maar om winstmaximalisatie.
Technologiebedrijf Shop2market migreert zijn klanten naar een nieuw product dat niet zozeer om productfeeds gaat maar om winstmaximalisatie.
De uitgaven aan geprogrammeerde inkoop van advertenties gaan de komende jaren wereldwijd met 49 procent omhoog naar 37 miljard dollar in 2019. Dat denkt althans Magna Global, onderdeel van IPG Mediabrands. Dat bedrag zou al de helft zijn van alle uitgaven aan display en video advertenties.
Adverteerders in Engeland zijn helemaal om met ‘mobile’. Ze geven dit jaar voor het eerst meer uit aan mobiel dan aan het oude vertrouwde print.
Een apart bedrijf dat de affiliatebelangen behartigt van al zijn eigen bedrijven. Dat is wat Rockaffiliate van Rocket Internet moet worden.
De Nederlandse maker van luxe reistassen Travelteq stopt met fysieke verkoopkanalen en legt zich toe op honderd procent online verkoop op de consumentenmarkt.
Amazon heeft inmiddels in acht landen B2B-winkels ingericht, waarvan vijf in Europa. Vorige week lanceerde het Britse Amazon de Business, Industrial & Scientific Supplies Store.
Sushiketen Shabu Shabu lanceert later dit jaar de nieuwste versie van haar bestelapp. Daarmee kunnen klanten aangeven of zij allergieën hebben of bijvoorbeeld koolhydraatarm of glutenvrij willen eten. De app stelt vervolgens door middel van smaakfilters een gepersonaliseerde menukaart samen.
De afgelopen vijf jaar is de klikfrequentie voor display advertenties fors gedaald van gemiddeld 0,105 procent naar 0,085 procent (Bron: Doubleclick – Display Benchmarking Tool). Dit terwijl de CPM (kosten per duizend vertoningen) al jarenlang stijgen. We zijn meer gaan betalen per vertoning, terwijl een groei van relatief relevant verkeer naar je website uitblijft. Welke best practice kunnen we toepassen om toch het maximale rendement uit onze display campagnes te halen?
In navolging van Facebook garandeert ook Google adverteerders straks honderd procent zichtbaarheid via het Google Display Network (GDN). Advertenties die niet aan het criterium voldoen worden niet in rekening gebracht.
Online bedrijven laten betalen voor gebruik van je persoonsgegevens. Het klinkt te mooi om waar te zijn. Dat is het ook, in het geval van Stichting Datarechten.
Snapchat gaat voortaan advertenties verkopen die op selfies van gebruikers verschijnen. Dat gebeurt aan de hand van bewegende stickers die over de selfie worden geplaatst.
Yahoo gaat zijn aanbod van geautomatiseerde advertentieverkoop voortaan onderbrengen bij BrightRoll, het videoplatform dat het vorig jaar kocht voor 640 miljoen dollar.
Dialoogmarketingbedrijf Yourzine tekent, als eerste in Europa, een contract met Appboy. Dat helpt sublabel Mobile Loyalty marketingautomation te bedrijven naar mobiele dragers.
Insided is een technologiebedrijf dat SaaS levert waarmee bedrijven hun eigen community kunnen starten op hun eigen website. “Denk aan een forum, blog, rating, reviews en cocreatie”, vertelt mede-oprichter Robin van Lieshout.
IAB Nederland, de branchevereniging van online adverteerders, overweegt een voorlichtingscampagne voor consumenten over adblockers. Een derde van de Nederlanders die wel eens een adblocker gebruikt, is daar alweer mee gestopt. Toch zijn gebruikers over het algemeen positief over adblockers.