More stories

De nieuwe marketeer: welke skills heeft hij/zij nodig? (4)

Marketeers hebben hun banen in de afgelopen periode sterk zien veranderen. De transformatie is nog steeds in volle gang, sterker, het gaat nu nog sneller dan voorheen. Volgens recent onderzoek ‘The rise of the marketer’ van The Economist Intelligence Unit onder 478 high-level marketing executives wereldwijd, zegt meer dan 80 procent dat marketing geherstructureerd moet worden om de business beter te kunnen ondersteunen. En 29 procent van deze groep ziet deze transformatie als zeer urgent.

Strategy

Dentsu Aegis koopt dataspecialist

De Engelse tak van bureaunetwerk Dentsu Aegis koopt Ecommera, een dataspecialist voor retailers.

Analytics

Een moment geduld aub: ontwerptips voor een betere loading experience

We zijn best wel gewend geraakt aan de onmiddellijkheid van internetdiensten. Bedrijven zoals Google of Amazon hebben er een sport van gemaakt om je in een flits de beste content te serveren. De snelheid in gebruik, de performance, kan dus worden gezien als een enorme propositie. En terecht, uit het artikel “Web performance is user experience” blijkt dat snelheid erg bepalend is voor conversie en terugkeer van bezoekers.

Web-design

Digitaal bureau Mirabeau begint Miracademy

Digitaal bureau Mirabeau introduceert Miracademy, een programma met praktische trainingen, workshops en diepgravende kennissessies voor gerichte groei van medewerkers en projectteams in professionele organisaties.

Creative

Slager keurt eigen vlees: hoe betrouwbaar is attributie?

Nu meer organisaties zich inspannen voor betere marketingattributie – of hun mediabureaus daartoe aansporen – worden nieuwe leveranciers wakker. Zij zien een gat in de markt. Want hoe betrouwbaar is de berekening van marketingwaarde als deze wordt gemaakt door hetzelfde bedrijf dat de advertentieruimte verkoopt?

Attributie

Adobe komt met stockfotodienst

Adobe lanceert Adobe Stock, een verzameling foto’s, illustraties en grafieken die vanuit de Creative Cloud gebruikt kan worden, bijvoorbeeld voor Photoshop en InDesign.

Marketing

Alternate.nl stopt met Beslist.nl

Een van de grotere online elektronicawinkels van Nederland, Alternate.nl uit Ridderkerk, trekt al zijn producten terug van Beslist.nl. De vergelijker is te duur geworden.

Marketing

De anatomie van de landingspagina (infographic)

Voor het converteren van bezoekers naar klanten is een ding essentieel: de landingspagina. Hoe meer je er van hebt, hoe beter. Volgens HubSpot levert een uitbreiding van tien tot vijftien landingspagina’s 55 procent meer conversie op. Maar met een landingspagina alleen ben je er nog niet. Een goede kop is belangrijk, net als een invulformulier en aantrekkelijke visuals. En vergeet het resultaat niet te testen. Alles over de anatomie van een ladingspagina.

Web-design

Verfijnde storytelling met Scotch & Soda

In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.

Campagnes

CM pleegt Duitse overnames

De zakelijk sms-dienstverlener CM Telecom heeft in Duitsland drie mobiele serviceproviders overgenomen en breidt daarmee zijn lokale marktpositie aanzienlijk uit.

IBM omarmt Big Data-technologie Spark

IBM investeert stevig in Big Data-software Spark. De technologie wordt via de cloud aangeboden op zijn BlueMix platform. Het Amerikaanse bedrijf opent verder een Spark Technology Center in San Francisco.

Analytics

Nieuwe Europese privacyregels naar Parlement

De Europese ministers publiceren hun versie van de General Data Protection Regulation en geven het stokje door aan het Europees Parlement. Voor het einde van dit jaar kunnen nieuwe privacyregels beklonken worden, met vergaande gevolgen voor de online industrie.

Marketing

Gerichte campagnes mogelijk via Wallet-app van Apple

De nieuwe Wallet-app van Apple, de opvolger van Passbook in iOS 9, biedt nieuwe mogelijkheden voor marketeers, zo laat het bedrijf zelf weten.

Customer Loyalty

B2B Online: de social media strategie van BAM

Wat doet een puur B2B merk op sociale media? Robin Wollenberg, Social Media Manager voor BAM Utiliteitsbouw, vindt dat wanneer je actief bent op social media, je ook verplicht bent om te luisteren. En te reageren! Maar zonder goede strategie ben je nergens. Komende donderdag vertelt Wollenberg op Emerce B2B Online in Maarssen meer over de strategie van BAM.

B2B Digital

Oracle: ‘Ga voor de look-a-like audience van je gouden klanten’

Oracle werkt aan het koppelen van bezoekersgedrag van iPhone-gebruikers aan een klantendatabase. Gertjan Dekkers van Oracle vertelt: “We kunnen al klantgegevens via e-mail, social en site met elkaar combineren. De uitdaging is om die data ook naar een datamanagementplatform te brengen en die te gaan gebruiken voor je activatie.”

Analytics