More stories

Lidstaten akkoord over Europese privacyregels: de uitkomsten

De Raad van Ministers is maandag 15 juni een zienswijze overeengekomen op de Europese Privacy Verordening (Data Protection Regulation). Na ruim twee jaar onderhandelen is er nu een tekst waar de lidstaten in de Raad het over eens zijn.

Legal

LinkedIn werkt aan nieuwe apps en berichtendienst

LinkedIn werkt aan twee nieuwe apps, Groups en LookUp. De eerste waarschuwt gebruikers als er berichten zijn geplaatst in de groep waarop zij geabonneerd zijn, de tweede vindt informatie over collega’s binnen het bedrijf.

B2B Digital

WhatsApp als servicekanaal: de eerste ervaringen van SNS

Met bijna tien miljoen Nederlandse gebruikers is WhatsApp ongekend populair. Veel populairder dan menig sociaal medium. En waar de consument is, willen ook bedrijven zijn. Om er content te plaatsen, gebbetjes te maken of gewoonweg service te verlenen aan klanten. Bedrijven ontdekken WhatsApp als servicekanaal. SNS startte als eerste Nederlandse bank een pilot met de chatapp. De bank breidde de pilot afgelopen week uit naar enkele duizenden klanten.

Customer Service

Twitter test inspiratiepagina’s

Twitter had al een koopknop, maar daar komt nu de mogelijkheid bij om relevante productinformatie in de vorm van tweets, foto’s of video’s op een aparte pagina te bekijken. De artikelen kunnen ook meteen worden gekocht.

Marketing

Saaie markt? Vijf tips om toch succesvolle content te realiseren

Je kunt op een slimme manier leads werven als je content realiseert in de vorm van blogartikelen, whitepapers en webinars. Dat is een stuk eenvoudiger als je in een ‘sexy’ markt werkt zoals bijvoorbeeld mode of reizen. Maar wat als je nu content wilt realiseren als je in een ‘saaie’ markt opereert zoals bijvoorbeeld kantoorartikelen of netwerkapparatuur?

Contentmarketing

Kipling begint ‘merkloze’ social brandingcampagne

Kipling is vandaag een opmerkelijke wereldwijde merkencampagne begonnen. Met zeer zichtbare acties trekt het tassenmerk aandacht van een groot publiek. Het merk laat in tweede of derde instantie pas zien wie de motor van de acties is.

Social

Apple App Analytics nu officieel beschikbaar

Apple heeft zijn App Analytics dienst officieel ten doop gehouden. Daarmee krijgen ontwikkelaars uitgebreide informatie over het gebruik van hun app.

Analytics

Nieuwe bezorg-app restaurants naar Nederland

Een nieuwe app om eten thuis te laten bezorgen gaat na de zomervakantie live. Hungr is anders dan andere besteldiensten, omdat de gebruiker geen restaurant hoeft te kiezen. Enkel het eten dat hij wil.

Loopt het bedrijfsleven alweer weg van Hadoop?

Opvallend nieuws uit de wereld van de Big Data: IBM gaat fors investeren in Spark, die door sommigen wordt gezien als een snellere opvolger van Hadoop.

Analytics

Reclameprijzen YouTube maken tijdelijke duikvlucht

Nederlandse adverteerders kunnen in de zomermaanden voor een dubbeltje op de eerste rij zitten als ze reclameruimte op YouTube inkopen. De views stijgen maar de vraag naar reclameruimte daalt.

Online advertising

IBM analyseert Big Data voor Wimbledon

IBM heeft een nieuwe website voor de tenniskampioenschappen van Wimbledon ontworpen, met als belangrijkste troef de Slamtracker, die op basis van actuele statistieken en historische data zelfs bepaalde voorspellingen kan doen. De analyses zijn ook beschikbaar in de Wimbledon apps.

Analytics

Marketing automation: niet alleen voor e-mail

Het online marketingvak is zo oud als het eerste spammailtje. Sindsdien zijn databases, kanalen en optimalisatieprocessen bijna wetenschappelijke materie geworden. Grote adverteerders beginnen sinds kort te begrijpen wat online de mogelijkheden zijn. Waardoor het vak naar een hoger plan moet worden getild. Met behulp van automatisering en IT.

Marketing automation

Infographic: Netwerken met iBeacons

Emerce heeft bij E-commerce Live!, Digital Marketing Live! en Mobile Convention Amsterdam het gebruik van iBeacons geïntroduceerd om de bezoekers beter met elkaar te laten netwerken en meer betrokkenheid te creëren. Door gebruik van het inBeacon platform had de organisatie de beschikking over een live dashboard, konden bezoekers zien welke personen er aanwezig waren en werden bezoekers op de hoogte gehouden van de meest actuele informatie.

Dialogue Marketing

G-Star Raw verviervoudigt haar bereik door samenwerking met Afrojack

In de G-Star x Afrojack Limited Edition Sunglasses komen twee online en offline giganten samen. Lees deze week hoe twee merken met een grote online achterban elkaar online tot grote hoogte weten te laten stijgen.

Campagnes

Privacy zoekmachine DuckDuckGo groeit sterk

Zoekmachine DuckDuckGo heeft zijn verkeer met 600 procent zien toenemen, grotendeels dankzij de onthullingen over afsluisterpraktijken van de Amerikanen.

Marketing