More stories

Adverteren op je merknaam, een no-brainer?

Adverteerders vragen zich al jaren af of adverteren op merknaam rendabel is. “De bezoeker kent de merknaam toch al wanneer hij hier op zoekt en kan dan toch ook via direct of organisch verkeer naar de website navigeren?”. “Waarom zou je betalen voor verkeer dat anders gratis naar je website gaat?” Typische vragen waarop geen eenduidig antwoord kan worden gegeven. Daarom heeft Traffic4u deze kwestie voor verschillende retail adverteerders onderzocht, met verrassende resultaten!

Online advertising

Site ‘verdient’ 1,45 miljoen dollar met videofraude

Een frauduleuze site michaelgolf.com genereerde in een week tijd niet minder dan 161 miljoen video-impressies, waarmee het op papier iets van 1,45 miljoen dollar binnensleepte.

Marketing

Amazon Web Services in business intelligence

Amazon Web Services, de clouddochter van Amazon, gaat de concurrentie aan met Microsoft, IBM, SAP en Tableau. Het stapt in de markt voor business intelligence met een nieuw product Space Needle.

Analytics

Onderzoek: waar bereik je je doelgroep in 2019?

De gewenste doelgroep bereiken, daar draait het voor mediabedrijven en adverteerders natuurlijk allemaal om. Maar willen ze dat in de toekomst blijven doen dan is een nóg sterkere verschuiving richting online nodig.

Online advertising

Webhelp naar Turkije

De Webhelp Group, een specialist in CRM-oplossingen en -diensten, heeft met de overname van Callpex in Turkije haar eerste stap buiten Europa gezet.

Customer Service

Weborama lanceert datamanagementplatform

Reclametechnologiebedrijf Weborama neemt in Nederland een datamanagementplatform (DMP) in gebruik.

Marketing automation

Wehkamp verbetert productinformatie

Wehkamp is gestart met de implementatie van inRiver Product Information Management (PIM) om zijn productinformatie te verbeteren.

PIM

Alles dat je wilde weten over programmatic (video)

De Britse website The Drum is een serie gestart over geautomatiseerde advertentieverkoop. Het eerste deel verscheen op 29 september. Daarin legt James Patterson voor newbies de fundamenten uit. Dit jaar alleen al loopt 35 procent van de verkoop via RTB (real time bidding). Volgens Patterson zal de term ‘programmatic’ uiteindelijk verdwijnen omdat uiteindelijk alle advertenties via marktplaatsen verkocht worden.

Marketing

500.000 Cashback aanvragen via Scoupy verwerkt

Het Nederlandse Scoupy heeft in minder dan zeven maanden 500.000 Cashback-aanvragen verwerkt via het mobiele platform. Met de dienst kunnen fabrikanten via de smartphone in de supermarkt eenvoudig geld-terug-acties opzetten.

Customer Loyalty

Emerce eDay: de uitdaging van drone journalistiek

Drones kunnen niet ontbreken op Emerce eDay, ze waren het afgelopen jaar bijna onafgebroken in het nieuws. Ben Kreimer van BuzzFeed vertelt donderdag hoe je met drones game-achtige omgevingen kunt creëren.

Marketing

Ook BBC neemt afscheid van Flash

De BBC is de volgende organisatie die afscheid neemt van Flash. Voor de iPlayer wordt gekozen voor HTML5.

Web-design

De komeet Apache Spark (infographic)

Het Amerikaanse bedrijf Databricks contateerde een dezer dagen dat Big Data technologie Apache Spark zijn broer Hadoop ontgroeit omdat steeds meer gebruikers naar de cloud bewegen en omdat Spark gemakkelijk te gebruiken en implementeren is. De adoptie van Spark gaat dan ook behoorlijk snel, niet in de laatste plaats omdat hij voor meerdere doeleinden wordt ingezet, zoals aanbevelingen of fraud detectie. In 2014 behaalde Spark al het wereldrecord in het sorteren van data op grote schaal.

Analytics

Eredivisie Zeilen zet Big Data in

De Eredivisie Zeilen in Almere, een nieuwe landelijke zeilcompetitie voor clubs, maakt voor het eerst gebruik van een data-analysesysteem dat het Duitse IT-bedrijf SAP speciaal voor de zeilsport ontwikkelde.

Analytics

Shop2market slaat ‘nieuwe weg’ in

Technologiebedrijf Shop2market migreert zijn klanten naar een nieuw product dat niet zozeer om productfeeds gaat maar om winstmaximalisatie.

Retail

Uitgaven aan ‘programmatic’ gaan steil omhoog

De uitgaven aan geprogrammeerde inkoop van advertenties gaan de komende jaren wereldwijd met 49 procent omhoog naar 37 miljard dollar in 2019. Dat denkt althans Magna Global, onderdeel van IPG Mediabrands. Dat bedrag zou al de helft zijn van alle uitgaven aan display en video advertenties.

Marketing