More stories

Vertrouwen in offline reclamevormen nog steeds groot

Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.

Marketing

Beacons in de taxi: lokale marketing verspreidt zich door de stad

Met de voorzichtige eerste experimenten met beacons nemen ook de mogelijkheden voor lokale promotie toe. Op basis van iemand zijn locatie zijn nu nog nauwkeuriger coupons en gepersonaliseerde aanbiedingen toe te sturen.

‘Helft Nederlanders wil aan de adblocker’ (update)

Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).

Marketing

‘Twitter laat limiet 140 tekens los’

Twitter bereidt een nieuw product voor waarmee gebruikers meer dan de nu gebruikelijke 140 tekens kunnen versturen. Details zijn schaars, en het is niet duidelijk of hiervoor een aparte app of dienst in het leven wordt geroepen.

Marketing

Axel Springer verliest rechtszaak tegen AdBlock plus

Axel Springer, de kersverse eigenaar van Business Insider, heeft zijn zaak tegen adblocker AdBlock Plus verloren. Een rechtbank in Keulen oordeelde vandaag dat er niets illegaals is aan adblockers.

Marketing

23 miljoen dollar voor Big Data-bedrijf Collibra

Het Belgische Big Data bedrijf Collibra, een spin-off van de Vrije Universiteit Brussel, haalt in een nieuwe investeringsronde 23 miljoen dollar (20,5 miljoen euro) op bij Index Ventures en Dawn Capital. Collibra verhuist zijn hoofdkantoor ook maar meteen naar New York.

Analytics

Nieuwe bureau We Are Free Agents voor videostrategie

Patrick Alders en Jochem de Jong beginnen 1 oktober het bureau We Are Free Agents. Beiden zeggen de strategie aan te willen scherpen voor organisaties die videocontent als product overwegen.

Contentmarketing

Nieuwe commercieel directeur Virtual Affairs

Enrico Pruis is de nieuwe commercieel directeur van het in Fintech gespecialiseerde online bureau Virtual Affairs. Hij volgt Robin Peters op.

Online marketing

Marktplaats Zakelijk lanceert app voor mobiele adverteerder

Marktplaats Zakelijk lanceert een nieuwe app voor de mobiele adverteerder. De app informeert professionele adverteerders van Marktplaats over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiel adverteren. Via pushberichten ontvangen gebruikers onder meer nieuwe inzichten, onderzoeken, oplossingen en cases op het gebied van display advertising.

B2B Digital

Hellmann’s eerste Nederlandse adverteerder op Instagram

Het advertisingprogramma van Instagram wordt donderdag in Nederland officieel gepresenteerd, maar de eerste campagne draait al. Bij Unilevermerk Hellmann’s.

Campagnes

Eerst app voor erotiekketen Christine le Duc

Erotiekketen Christine le Duc heeft haar nieuwe app zowel voor Android als iOS goedgekeurd weten te krijgen. Met name Apple is nogal streng als het om erotiek gaat. De app prikkelt de fantasie op een ‘vrouwvriendelijke manier’.

Contentmarketing

Online bureaus in nieuwe recruitmentdienst

Recruiter SchaalX lanceert samen met een groep online bedrijven een dienst waarbij junioren anderhalf jaar lang in de belangrijkste disciplines worden opgeleid. Dit moet het aanbod op de markt wat helpen vergroten.

Online marketing

IBMs Watson naar Silicon Valley

IBM heeft grootste plannen met zijn Big Data computer Watson. Die krijgt vanaf volgend jaar een tweede locatie in San Francisco, genaamd Watson West. De huidige Watson bevindt zich in Manhattan.

Analytics

Kamp: geen waarschuwing voor supercookies

Minister Kamp ziet niets in een waarschuwing voor supercookies, zo laat hij weren op Kamervragen van PvdA-Kamerlid Oosenbrug. Die had daarom gevraagd na publicaties over het gebruik van supercookies door Vodafone.

Analytics

Responsive voldoet niet meer, stap over op intelligente optimalisatie

De aandacht voor responsive design is enorm. Veel van de mobiele problemen worden er ook door opgelost, maar de ontwikkeling brengt ook nieuwe problemen met zich mee. ‘Responsive design ziet er goed uit, maar is niet bedacht met optimalisatie voor performance in het achterhoofd’, zegt Jason Miller – Chief Strategist Commerce bij Akamai – in een gesprek met Emerce. Tijd om een volgende stap te zetten?

Web-design