More stories

Datatrics vertaalt Big Data naar kant-en-klare marketingstrategieën

Dagelijks wordt online een enorm scala aan consumentgegevens verzameld. “De informatie die onze algoritmes aantreffen, vertalen we direct naar een advies voor marketeers”, zegt Bas Nieland, oprichter van Datatrics. De next best actions voorzien de marketeer van een strategie waarin staat met welke doelgroep ze wanneer in contact moeten treden, inclusief via welk kanaal en met welke content.

Analytics

‘Advertentieomzet Facebook in VS naar 12 miljard dollar’

In 2017 haalt Facebook alleen al in de VS al zo’n 12,14 miljard dollar aan omzet uit digitale advertenties. Dat verwacht marktonderzoeker eMarketer.

Facebook

SaaS, on-premise of hybride, hoe kies je de juiste e-mailmarketing oplossing?

Bedrijven zetten hun e-mailmarketing op verschillende manieren in: sommigen vertrouwen volledig op de diensten van een online e-mailmarketing bedrijf (SaaS), anderen doen zelf alles in eigen huis (on-premise), daarnaast bestaan er ook allerlei hybride oplossingen waarbij een deel van de activiteiten in huis wordt gehouden en een deel wordt uitbesteed. Hoe kies je de juiste oplossing?

E-mailmarketing

Demandbase neemt dataverwerker over

Demandbase, gespecialiseerd in B2B marketing, heeft dataleverancier WhoToo overgenomen voor een onbekend bedrag.

B2B Digital

OpenText lanceert analytics in de cloud

Het Canadese OpenText heeft een Big Data analyticsdienst aangekondigd die voortkomt uit de aankoop van het bedrijf Actuate.

Analytics

Widespace vergroot mobiele bereik tot buiten Europa

Online adtech bedrijf Widespace heeft zijn bereik op mobiele apparaten tot buiten de Europese grenzen uitgebreid. Adverteerders kunnen nu 200 miljoen unieke smartphone-gebruikers bereiken met de advertentiediensten van het bedrijf.

Marketing

Nederland binnen Europa koploper in mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden. Dat staat in het door IAB Europe gepubliceerde het European Advertiser Mobile Audit-report. Meer dan 600 adverteerderssites werden daarbij onderzocht op inzet van mobiele marketing.

Online advertising

Onderzoek: e-cadeaubon is in opmars

Cadeaubonnen blijven een populair én gewenst cadeau. Zo kreeg en gaf een grote meerderheid van de mensen vorig jaar een cadeaubon. Maar de papieren of plastic bon wordt wel steeds vaker vervangen door een e-versie.

‘Hoog rendement door Big Data’

Het merendeel van de bedrijven die zijn ondervraagd door Forbes Insights in opdracht van McKinsey en Teradata rapporteert behoorlijke investeringen in Big Data analytics, evenals een aanzienlijke return on investment.

Analytics

De juiste potentie van Big Data (infographic)

Big Data is de kreet waarmee je tegenwoordig om de oren wordt geslagen, maar de kunst is natuurlijk om met al die data relevante dingen te doen. Bijvoorbeeld om de klantreis nog beter in kaart te brengen en te verbeteren. Financiële dienstverleners geven bijvoorbeeld 12 miljard dollar uit aan direct marketing, terwijl ze met goede data veel gerichter klanten zouden kunnen benaderen. Over het hoe en waarom van Big Data.

Analytics

Content boven de vouw: een achterhaald designprincipe

Lange tijd was het een groot taboe om gebruikers online te laten scrollen: principes uit de conversie-optimalisatie en webdesign schreven voor dat alle belangrijke content boven de vouw moest worden geplaatst. Onzin, wordt nu gezegd.

Web-design

Infographic: hoe de wereld Twitter gebruikt

Over Twitter lezen we de laatste tijd geen goede berichten: de groei vertraagt en met name Nederlanders haken af. Toch laat HubSpot in deze infographic zien dat er dagelijks nog altijd 500 miljoen tweets worden verstuurd. Gemiddeld besteden gebruikers 170 minuten per maand op Twitter. En groei is er wel degelijk, met name in Latijns Amerika, waar bijna een kwart van de internetbevolking op Twitter zit.

Marketing

Colruyt gaat klantenservice centraliseren

Colruyt Group, de grote supermarktketen actief in België, Frankrijk en Luxemburg, sluit een pact met Interactive Intelligence, leverancier van software en clouddiensten op het gebied van engagement.

Customer Service

iPhone 6S en e-mailmarketing. Hier moet je rekening mee houden

AApple heeft deze week weer een presentatie gegeven en een aantal nieuwe producten gepresenteerd. Als ontwikkelaar ben ik altijd zeer nieuwsgierig wat voor invloed dit heeft of kan hebben op e-mailmarketing. Naast een nieuwe Apple TV en iPad Pro was ik vooral benieuwd naar de iPhone 6S en 6S Plus en de bijbehorende nieuwe mogelijkheden, aangezien e-mail steeds meer geopend wordt op mobiel, waarvan het merendeel op iPhones.

E-mailmarketing

Uitgever lanceert ‘Facebook voor reisprofessionals’

Uitgeverij TravMedia Company heeft een soort Facebook gebouwd voor reisprofessionals die consumenten over reizen adviseren. Het initiatief lijkt een einde te maken aan de informatiechaos die over de adviseurs heen stroomt.

Social