More stories

Microsoft Cortana kan nu ook coupons tonen

Cortana, het spraakhulpje van Microsoft in onder meer Windows 10, kan voortaan ook coupons tonen in zijn Edge browser wanneer consumenten sites van retailers bezoeken.

Customer Loyalty

Big Data krijgt langzaam voet aan de grond in Nederland

Nederlandse bedrijven maken serieus werk van Big Data-toepassingen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van EMC.

Analytics

Emarsys haalt 33 miljoen dollar op

Emarsys, een Amerikaanse specialist op het gebied van personalisatie, voorspellende analytics en marketing automation, heeft 33 miljoen dollar aan financiering opgehaald.

Marketing automation

Kwart marketingbudget Heineken naar digitaal

Een kwart van het marketingbudget van Heineken gaat nu al naar digitale media. Twee jaar geleden was dat nog maar 9 procent. Dat vertelde marketingdirecteur Soren Hagh gisteren op het marketingcongres Dmexco in Keulen. “We gaan naar een wereld waar alles digitaal wordt.”

Online advertising

Microsoft en Salesforce versterken samenwerking

Microsoft en Salesforce gaan hun samenwerking verder versterken. Al achttien maanden werken programmeurs van beide bedrijven samen aan nieuwe oplossingen.

Analytics

Malou Cornet naar iProspect

Malou Cornet, eerder werkzaam bij onder andere Procter & Gamble en Philips, wordt als commercieel directeur, eindverantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten binnen iProspect Nederland.

Online marketing

Mozilla op jacht naar adverteerders in Keulen

Mozilla gaat actief op zoek naar adverteerders voor zijn browser Firefox. Het bedrijf hoopt die de komende dagen te werven op het dmexco congres in Keulen.

Marketing

Besmette advertenties via Doubleclick en AppNexus bleven onopgemerkt

Op populaire advertentienetwerken zoals DoubleClick en AppNexus hebben de afgelopen weken besmette advertenties gestaan zonder dat ze werden opgemerkt. Onder meer eBay, Drudge Report en Answers.com werden hierdoor getroffen.

Security

Virtual Reality als marketingtool

Virtual Reality brengt je naar een andere dimensie in je eigen wereld. In tegenstelling tot Augmented Reality – waarbij een extra laag over de fysieke werkelijkheid wordt gelegd – heeft VR zijn toegevoegde waarde al aangetoond. Onder meer als marketinginstrument. Workshop zet de belangrijkste zaken voor je op een rij.

Customer Experience

Laadtijden mobiele webpagina’s sterk beïnvloed door advertenties

Online advertenties blijken veel meer invloed te hebben op de laadtijden van webpagina’s dan gedacht. Dat stelt onderzoeker Catchpoint Systems.

Web-design

Dmexco: ‘IT een rommel voor goede customer experience’

De helft van de grote Europese bedrijven heeft een te slechte IT-omgeving om goede customer experiences te kunnen bieden. Ze hebben hiervoor gemiddeld drie afzonderlijke systemen, oftewel drie silo’s.

Customer Experience

vanHaren Schoenen in zee met Your Social

vanHaren Schoenen gaat haar socialmediaactiviteiten onderbrengen bij full-service social business agency Your Social. Bij de oriëntatie waren vier bureaus betrokken.

Social

Mobiele marketing sterk in opkomst, apps verliezen aan populariteit

Mobiele marketing is sterk in opkomst onder Nederlandse adverteerders. Ruim driekwart zet inmiddels mobiele websites, QR-codes of apps in. Dat blijkt uit de Mobile Marketing Monitor 2015 van MediaScience, uitgevoerd in samenwerking met Adformatie onder de top-1000 adverteerders.

Online marketing

Korting voor loyaliteit: moeten bedrijven het spaarprogramma vergeten?

Het loyaliteitsprogramma van Amazon geldt al jaren als een van de succesvollere. Recent heeft het bedrijf zonder er al te veel aandacht aan te geven de opzet van het programma gewijzigd. Een standaard korting als beloning voor loyaliteit. Het zou wel eens een aanzet kunnen zijn tot verandering bij meer bedrijven.

Dmexco: ‘Programmatic steelt de show’

Zelfs premium sales vallen binnenkort in het domein van programmatic buying/selling, net zoals televisiereclame. Angela Pellaupessy, Beneluxbaas van Improve Digital, signaleert verder dat uitgevers nog moeite hebben met een datastrategie en dat adverteerders veeleisender worden bij online videoreclame.