Microsoft Cortana kan nu ook coupons tonen
Cortana, het spraakhulpje van Microsoft in onder meer Windows 10, kan voortaan ook coupons tonen in zijn Edge browser wanneer consumenten sites van retailers bezoeken.
Cortana, het spraakhulpje van Microsoft in onder meer Windows 10, kan voortaan ook coupons tonen in zijn Edge browser wanneer consumenten sites van retailers bezoeken.
Nederlandse bedrijven maken serieus werk van Big Data-toepassingen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van EMC.
Emarsys, een Amerikaanse specialist op het gebied van personalisatie, voorspellende analytics en marketing automation, heeft 33 miljoen dollar aan financiering opgehaald.
Een kwart van het marketingbudget van Heineken gaat nu al naar digitale media. Twee jaar geleden was dat nog maar 9 procent. Dat vertelde marketingdirecteur Soren Hagh gisteren op het marketingcongres Dmexco in Keulen. “We gaan naar een wereld waar alles digitaal wordt.”
Microsoft en Salesforce gaan hun samenwerking verder versterken. Al achttien maanden werken programmeurs van beide bedrijven samen aan nieuwe oplossingen.
Malou Cornet, eerder werkzaam bij onder andere Procter & Gamble en Philips, wordt als commercieel directeur, eindverantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten binnen iProspect Nederland.
Mozilla gaat actief op zoek naar adverteerders voor zijn browser Firefox. Het bedrijf hoopt die de komende dagen te werven op het dmexco congres in Keulen.
Op populaire advertentienetwerken zoals DoubleClick en AppNexus hebben de afgelopen weken besmette advertenties gestaan zonder dat ze werden opgemerkt. Onder meer eBay, Drudge Report en Answers.com werden hierdoor getroffen.
Virtual Reality brengt je naar een andere dimensie in je eigen wereld. In tegenstelling tot Augmented Reality – waarbij een extra laag over de fysieke werkelijkheid wordt gelegd – heeft VR zijn toegevoegde waarde al aangetoond. Onder meer als marketinginstrument. Workshop zet de belangrijkste zaken voor je op een rij.
Online advertenties blijken veel meer invloed te hebben op de laadtijden van webpagina’s dan gedacht. Dat stelt onderzoeker Catchpoint Systems.
De helft van de grote Europese bedrijven heeft een te slechte IT-omgeving om goede customer experiences te kunnen bieden. Ze hebben hiervoor gemiddeld drie afzonderlijke systemen, oftewel drie silo’s.
vanHaren Schoenen gaat haar socialmediaactiviteiten onderbrengen bij full-service social business agency Your Social. Bij de oriëntatie waren vier bureaus betrokken.
Mobiele marketing is sterk in opkomst onder Nederlandse adverteerders. Ruim driekwart zet inmiddels mobiele websites, QR-codes of apps in. Dat blijkt uit de Mobile Marketing Monitor 2015 van MediaScience, uitgevoerd in samenwerking met Adformatie onder de top-1000 adverteerders.
Het loyaliteitsprogramma van Amazon geldt al jaren als een van de succesvollere. Recent heeft het bedrijf zonder er al te veel aandacht aan te geven de opzet van het programma gewijzigd. Een standaard korting als beloning voor loyaliteit. Het zou wel eens een aanzet kunnen zijn tot verandering bij meer bedrijven.
Zelfs premium sales vallen binnenkort in het domein van programmatic buying/selling, net zoals televisiereclame. Angela Pellaupessy, Beneluxbaas van Improve Digital, signaleert verder dat uitgevers nog moeite hebben met een datastrategie en dat adverteerders veeleisender worden bij online videoreclame.